Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perhe astrologiassa  (Luettu 17106 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« : 18.12.2009 11:58:54 »

Kuuntelin aamulla joulukalenterista Sepon nousevan skorpparin. Samalla kiinnostuin miten perhe näkyy astrologiassa yleensä. Sen tiedän, että kartan painotus on yksi, mutta entä millä muulla tavoin? Minulla on kolme lasta (jo aikuista) ja meillä on eri aurinkomerkit, mutta kaikki ovat nousevia skorppaneita. Lisäksi jokaisella on askendentilla joku planeetta: aurinko, venus, uranus ja neptunus. Ja lasten aikuisuuden myötä on myös tullut selväksi, että kaikki ovat vahvoja persoonia.  Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
linjalla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #1 : 20.12.2009 16:36:32 »

Hei Pirjoa!

Ensimmäinen lapsi sinun 5. huone, toinen lapsi 7. huone, kolmas lapsi 9. huone jne.

Mikäli partnerillasi olisi lapsi aikaisemmasta suhteesta, tämä (tai vanhin niistä) löytyisi huoneesta 11., seuraava huoneesta 1. jne.

Kyseisten huoneiden merkit eivät aina tietenkään ole samat kuin kyseisten henkilöiden aurinkomerkit tai Asc, mutta kuvaavat selkeästi näiden persoonallisuuksia.

Perheissä myös usein periytyy samat aspektit/teemat. Esim. äidin horoskoopissa on  aurinko  aspect_tri  jupiter , lapsen horoskoopissa  aurinko  aspect_sex  jupiter tai isällä  kuu  aspect_squ  pluto , lapsella  kuu  aspect_opp  pluto tai isoäidillä sekä lapsen lapsella  kuu  aspect_con  uranus . Eli aspektit/teemat toistuvat myös sukupolvien yli.

Omasta mielestäni erittäin mielenkiintoinen tutkimusalue. Kannattaa tutkailla oman suvun karttoja, vaikka tarkkoja syntymäaikoja vanhempien sukupolvien kohdalla ei tiedossa olisikaan, jo pelkästään syntymäpäiville tehdyt kartat paljastavat paljon mielenkiintoista.
tallennettu
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #2 : 21.12.2009 11:33:24 »

Hei Pirjoa!

Kyseisten huoneiden merkit eivät aina tietenkään ole samat kuin kyseisten henkilöiden aurinkomerkit tai Asc, mutta kuvaavat selkeästi näiden persoonallisuuksia.


Lasten aurinkomerkit ja huonesijaintini kyllä vaativat aikamoista mielikuvista. Voisi melkein kysyä kuka näiden lasten äiti oikein on. Oma 7. huone on härässä, lapsi on neitsyt. En tunnista hänessä härän (isä on härkä aurinkomerkiltään ja hänen oma deskendenttinsä) piirteitä, mutta hänen askendentillaan on Venus, joten tämäkö se on? Oma huoneeni on leijonassa, lapsi on skorppari. Ei varmaan ensimmäisenä yhteydet tule mieleen paitsi taas se askendenttimerkki, joka hänellä on Aurinko.

Olen samaa mieltä, että tämä on mielenkiintoinen aihe.
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
linjalla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #3 : 21.12.2009 13:17:04 »

En nyt ymmärtänyt sinun vastauksestasi, onko 2. lapsesi neitsyt ja 1. skorpioni. Parhaiten pystyn auttamaan - mikäli niin haluat - jos laitat tietoa omista huoneittesi kärjistä merkeissä (huoneet 1-6 riittävät eli Asc merkissä X, huone 2. merkissä Y jne.). Tai voit laittaa minulle yksityisviestinä sinun sekä lapsiesi syntymäajat.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #4 : 26.12.2009 02:31:45 »

"Ensimmäinen lapsi sinun 5. huone, toinen lapsi 7. huone, kolmas lapsi 9. huone jne."

Viitos huoneeni on Jousimies mutta kärki skorpioonissa ja ensimmäinen lapseni on Jousimies. 7 huoneeni on Vesimiehessä ja toinen lapseni kuitenkin on Kaksonen. Yhdeksäs huoneeni on Kaloissa ja kolmas lapseni on Vesimies. 11:sta huone on Härässä ja neljäs lapseni on Kauris.

Siis mitä tuo lainaamani teksti tarkoittaa  :Smiley?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #5 : 28.12.2009 15:36:29 »

Huomasin, että Juhani Nummelan kirjassa on luku, jossa käsitellään periytyvyyttä. Tavallisimmat ovat hänen mukaansa  askendentti ja  kuu sekä jo tässä ketjussa mainitut aspektit. Pitäisi ehtiä jossain vaiheessa tutkia tarkemmin omaa ja lasten karttaa muittenkin tekijöiden kuin  askendentti suhteen. Se kaikilla lapsilla on samassa merkissä kuin minulla ja itse asiassa lasten isä on aurinkomerkiltään  harka joten aika selkeä ketju smitten
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5896


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 28.12.2009 16:34:50 »

Hei Pirjoa!

Ensimmäinen lapsi sinun 5. huone, toinen lapsi 7. huone, kolmas lapsi 9. huone jne.


Kyseisten huoneiden merkit eivät aina tietenkään ole samat kuin kyseisten henkilöiden aurinkomerkit tai Asc, mutta kuvaavat selkeästi näiden persoonallisuuksia.

Mielenkiintoista...  :Smiley ensimmäinen lapseni on  aurinko rapu, minun 5.huone taas  vesimies ja kun tarkemmin ajattelee niin kyllä hänessä jotain vesimiesmäistäkin on.  :Smiley Sitten toinen lapseni on  aurinko  neitsyt ja karttani 7.huoneessa on  oinas ja huh, nyt kun ajattelen niin hänestä löytyy kyllä paljon oinasmaista vahvaa tahtoa ja jääräpäisyyttä ainakin yllinkyllin.  Grin Huh Sitä olen joskus ihmetellytkin, että mistä se tulee, mutta nythän sillekin löytyi selitys.  Grin Molemmilla tytöilläni on  askendentti  jousimies ja kyllähän siitäkin sitä omanlaista tarmoa löytyy... Nuorimmaisellani on sama  kuu merkki kuin minulla, eli siis  kaksoset
« Viimeksi muokattu: 28.12.2009 16:36:21 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

mirka222
Vieras
« Vastaus #7 : 28.12.2009 16:42:57 »

Mä voisin kertoa puolestaan lapsen näkökulmasta, miten mulla näkyy perhe kartalla...olen aurinko oinas ja äitini sisko sekä pappani ovat oinaita...Sukuni miehet näkyvät kartalla todella selkeästi Grin
Isäpuoleni ja isäni näkyvät kartallani niin, että isäpuoleni on  aurinko harka ja mulla on puolestaan  venus ja  kuu harka ja biologinen isäni  aurinko jousimies näkyy IC:ssä  jousimies, sielä mulla on myös  uranus ja olikohan vielä  saturnus...Äitini näkyy puolestaan MC:ssä  kaksoset...IC:stä ja MC:stä oli juttua jossain muuallakin..Mulla ja pikkuveljellä on kummallakin  askendentti neitsyt...Äidilläni on  kuu kauris ja mummillani  aurinko kauris..Toinen äidin siskoni on  aurinko kauris...Meillä näkyy suvussa tuo oinas-kaurisvaikutus todella vahvasti...
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #8 : 28.12.2009 17:02:12 »

N222:n tavoin katselen asiaa nyt lapsen näkökulmasta, koska omia lapsia ei ole Smiley

Itse olen  aurinko jousimies kuu leijona - äitini on  aurinko leijona . Siskoni on  aurinko rapu , mutta myös mun tapaani  kuu leijona . Eli äidin Aurinkomerkki on periytynyt meille lapsille Kuumerkiksi... Isäni on  aurinko skorpioni kuu leijona - jotain kummaa tuossa Leijonassa nyt on... Shocked  Lisäksi meidän lasten Nousumerkit ovat harmonisessa aspektissa äidin Nousumerkin kanssa. Äiti  askendentti 13o neitsyt , sisko  askendentti 15o rapu ja mä  askendentti 14o  kauris . Eli mulla ja äidillä  askendentti aspect_tri askendentti , äidillä ja siskolla  askendentti aspect_sex askendentti Smiley

Mitäs muuta... Äidin 5. huoneen kärki  kauris , 5. huone tyhjä. 5. huone kuvaa siis ekaa lasta, siskoani. Kauris on kyllä ihan väärä merkki kuvaamaan siskoani! No, kovuutta itseä kohtaan ja tietty raskas aura siskossani on, joten siltä osin sopinee... No, näyttäisi Saturnus siskolla olevan aika aspektoitunut, tosin siskoni ilmeisesti murtunut tuon raskaan Saturnus-taakan alle (aiheesta lisää toisessa topiikissa) Cry

Äidin DC kalat , 7. huoneen kärki, kuvaa siis mua. Sopii paremmin kuvioihin. Mun kartalla Neptunus on vahvasti aspektoitunut, joten se tuo Jousi-stelliumiin paljon herkkyyttä. Olen Jouskariksi poikkeuksellisen herkkä ja "pehmis". Hiukkasen liian sinisilmäinen ja liian hyväntahtoinen Sad  Mielikuvitus on vahva, samoin vaistomaisuus.

Mulla isäsuhde eli IC kaksoset , 4. huone tyhjä -  merkurius jousimies 11. huoneessa (IC:n hallitsija). Äitisuhde eli  keskitaivas jousimies - hallitsija  jupiter skorpioni 9. huoneessa. 10. huoneessa mulla  aurinko uranus pallas .
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 28.12.2009 17:07:07 »

Noista aspekteista puheenollen, meidän suvussamme tuntuu periytyvän aika vahvasti Auringon ja/tai Kuun  aspect_con aspect_squ aspect_opp Uranukselle ja Plutolle. Vanhemmillani tätä ei näy, mutta isän vanhemmilla on kumpaisellakin  aurinko aspect_con uranus pluto. Minulla  aurinko aspect_squ uranus pluto, isoveljellä  aurinko aspect_opp pluto uranus ja pikkusiskolla samat kahdeksan vuoden ikäerosta huolimatta edelliseen, jonka lisäksi Kuu on yhtymässä hänellä ainakin Uranukseen. Suvussamme näyttää olevan yleisiä myös  saturnus mars ja  venus jupiter -aspektit

Nykyisellä miehellä on vaikuttavan näköinen  aurinko aspect_con pluto uranus askendentin tuntumassa, joka luonnollisesti löytyy myös hänen kaksoissiskonsa kartalta, mutta myös  aurinko aspect_opp pluto uranus -muodossa vanhemman veljen kartalta. Miehen suvussa myös Kauriin ja Neitsyen merkit tuntuvat olevan hyvinkin hallitsevia.

Meille syntyy lapsi näillä näkyminen maaliskuun lopulla, ja jos laskettuna päivänä syntyy, niin Pluto-Uranus -teemat jatkuvat... mutta tässä vaiheessa on vielä liian aikaista sanoa mitään, pitänee odotella, että pikkuherra putkahtaa ensin maailmaan.  Smiley
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #10 : 29.12.2009 15:43:14 »

Meidän perheestä löytyy  chiron ja  uranus aspekteja kaikilta:
minä:  uranus  aspect_con askendentti aspect_sex kuu aspect_sex aurinko aspect_opp chiron ja  chiron aspect_squ askendentti aspect_tri kuu aspect_tri aurinko
lasten isä:  aspect_tri saturnus aspect_opp chiron ja  chiron aspect_squ aurinko aspect_squ merkurius aspect_sex venus aspect_tri mars
1. lapsi  aspect_con askendentti aspect_sex kuu aspect_sex aurinko aspect_con venus aspect_opp chiron ja  sekä  chiron aspect_tri merkurius aspect_opp venus aspect_tri saturnus
2. lapsi  aspect_con askendentti aspect_tri aurinko aspect_tri merkurius aspect_sex saturnus aspect_opp chiron ja  chiron aspect_opp askendentti aspect_sex aurinko aspect_sex merkurius aspect_sex venus aspect_tri saturnus
3. lapsi  aspect_sex merkurius aspect_sex mars aspect_tri jupiter aspect_con saturnus aspect_opp chiron ja  aspect_tri merkurius aspect_tri mars aspect_opp saturnus Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #11 : 02.01.2010 13:47:25 »

Meillä ei toistu mikään merkki...

Itse  aurinko kuu kaksoset  askendentti vaaka
Tyttö  aurinko kauris kuu leijona askendentti neitsyt
Poika  aurinko rapu kuu harka askendentti skorpioni
Isänsä  aurinko kalat kuu oinas askendentti leijona

Mutta Esikoisella  aurinko 0 astetta  kauris ja isällään  vertex 0 astetta  kauris, joten ovat asteentarkassa yhtymässä keskenään.
Erään tulkinnan mukaan vahva viesti siitä että ovat eläneet samassa yhteisössä aikanaan, mene ja tiedä.
Mutta aiheeseen,
Itse katsoisin aspekteja enemmin kuin merkkejä periytyvyyttä tutkaillessa

Omalla kartalla  jupiter aspect_con kuu aspect_opp neptunus
                      -sama löytyy tytöltä

Kuten myös      mars aspect_con venus
                      -löytyy tytöltä
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #12 : 18.01.2010 03:01:12 »

Meillä ainakin olen huomannut  aurinkokuu ja  askendentti periytyvän.

Minä:  aurinko  harka  kuu kalat  askendentti  rapu

Mies:  aurinko oinas  kuu oinas  askendentti  kauris

Poika:  aurinko kalat (minun kuuni)  kuu kauris (miehen AC)  askendentti jousimies

Itse olen perinyt äidiltäni  askendentti rapu:n (hänellä sama) ja isältäni perin  mars kaksoset (hänellä kuu)

Ja noiden peritymis juttujen mukaan katsoin meidän pojan syntymän kahden tunnin tarkkuudella ja kirjoitin sen vihkoon ylös paljon ennen syntymää ja aika lähelle pääsin..  Smiley Ja samanlailla olen tehnyt lähipiirin syntyneiden vauvojen kanssa ja aina olen päässyt todella lähelle itse syntymäaikaa..

Muistan vielä synnytyssalissa, kun lääkärit miettivät että miksi yhtäkkiä tilanne jäi junnaamaan paikalleen, niin olin vain todennut, että juu, eihän se vielä voi syntyäkään pariin tuntiin kun Kuu on Jousimiehessä, että sitten kun se siirtyy Kauriiseen niin alkaa tapahtumaan ja näin myös tapahtui!  Cheesy

On myös sanottu, että lapsen kuumerkki kuvastaisi synnytystilannetta ja ainakin meidän ja tuttujen kohdalla se pitää paikkaansa. Meillä kun oli tuo Kauris, niin tilanne oli aika vakava. Synnytys oli pitkä ja sektioon lähtö oli koko ajan päällä, josta tuli suorittamisenpaine ja muutenkin koko tilanne tuntui hirmuisen viralliselta. Huoneessa pyöri koko ajan lääkäreitä ja kätilöitä. Lopputilanteessa huoneessa oli viisi kätilöä ja kaksi lääkäriä ja mies oli häädetty nurkkaan seuraamaan tilannetta ja kun poika syntyi niin hän ei aluksi hengittänyt ja en ehtinyt nähdä kuin pienet siniset varpaat ja sitten mentiin. Päästiin vasta kahden tunnin päästä katsomaan poikaa lastenosastolle, joten aika kolkko, virallinen ja karu tunnelma oli. Kun taas itsellä on kuu Kaloissa, niin äiti kertoi, että hänen synnytys oli erittäin herkkä, tunnelmallinen ja rauhallinen..  Smiley
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #13 : 18.01.2010 14:58:17 »

Sukupuuttoon kuolemassa olevasta  Cheesy perheestä ei ole juuri ketään jäljellä... mutta mulle periytynyt isältä  vesimies  aurinko  merkurius sekä hassu yhteensattuma  uranus aspect_con askendentti  Isänäidiltä  leijona kuu ja ulkonäkö.
 Äidiltä  aurinko aspect_opp kuu
« Viimeksi muokattu: 18.01.2010 15:00:05 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #14 : 18.01.2010 18:09:29 »

 Hei pikakyssäri vaan tähän väliin, miten teidän kartoillanne näkyy isän ja äidin olemus MC-IC-akselilta katsottuna? Sanotaan että MC kuvaa äitiä ja IC isää.
 Onko sijainnissa jotain tai akseleihin planeettoja kytköksissä jotka liittyvät vanhempiinne?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: