Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perhe astrologiassa  (Luettu 17185 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #15 : 18.01.2010 03:01:12 »

Meillä ainakin olen huomannut  aurinkokuu ja  askendentti periytyvän.

Minä:  aurinko  harka  kuu kalat  askendentti  rapu

Mies:  aurinko oinas  kuu oinas  askendentti  kauris

Poika:  aurinko kalat (minun kuuni)  kuu kauris (miehen AC)  askendentti jousimies

Itse olen perinyt äidiltäni  askendentti rapu:n (hänellä sama) ja isältäni perin  mars kaksoset (hänellä kuu)

Ja noiden peritymis juttujen mukaan katsoin meidän pojan syntymän kahden tunnin tarkkuudella ja kirjoitin sen vihkoon ylös paljon ennen syntymää ja aika lähelle pääsin..  Smiley Ja samanlailla olen tehnyt lähipiirin syntyneiden vauvojen kanssa ja aina olen päässyt todella lähelle itse syntymäaikaa..

Muistan vielä synnytyssalissa, kun lääkärit miettivät että miksi yhtäkkiä tilanne jäi junnaamaan paikalleen, niin olin vain todennut, että juu, eihän se vielä voi syntyäkään pariin tuntiin kun Kuu on Jousimiehessä, että sitten kun se siirtyy Kauriiseen niin alkaa tapahtumaan ja näin myös tapahtui!  Cheesy

On myös sanottu, että lapsen kuumerkki kuvastaisi synnytystilannetta ja ainakin meidän ja tuttujen kohdalla se pitää paikkaansa. Meillä kun oli tuo Kauris, niin tilanne oli aika vakava. Synnytys oli pitkä ja sektioon lähtö oli koko ajan päällä, josta tuli suorittamisenpaine ja muutenkin koko tilanne tuntui hirmuisen viralliselta. Huoneessa pyöri koko ajan lääkäreitä ja kätilöitä. Lopputilanteessa huoneessa oli viisi kätilöä ja kaksi lääkäriä ja mies oli häädetty nurkkaan seuraamaan tilannetta ja kun poika syntyi niin hän ei aluksi hengittänyt ja en ehtinyt nähdä kuin pienet siniset varpaat ja sitten mentiin. Päästiin vasta kahden tunnin päästä katsomaan poikaa lastenosastolle, joten aika kolkko, virallinen ja karu tunnelma oli. Kun taas itsellä on kuu Kaloissa, niin äiti kertoi, että hänen synnytys oli erittäin herkkä, tunnelmallinen ja rauhallinen..  Smiley
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #16 : 18.01.2010 14:58:17 »

Sukupuuttoon kuolemassa olevasta  Cheesy perheestä ei ole juuri ketään jäljellä... mutta mulle periytynyt isältä  vesimies  aurinko  merkurius sekä hassu yhteensattuma  uranus aspect_con askendentti  Isänäidiltä  leijona kuu ja ulkonäkö.
 Äidiltä  aurinko aspect_opp kuu
« Viimeksi muokattu: 18.01.2010 15:00:05 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #17 : 18.01.2010 18:09:29 »

 Hei pikakyssäri vaan tähän väliin, miten teidän kartoillanne näkyy isän ja äidin olemus MC-IC-akselilta katsottuna? Sanotaan että MC kuvaa äitiä ja IC isää.
 Onko sijainnissa jotain tai akseleihin planeettoja kytköksissä jotka liittyvät vanhempiinne?
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #18 : 19.01.2010 11:49:07 »

Mulla näkyy aika perinteisellä tavalla..

MC leijona -> Äitee tykkää laittautua ja käyttää mm. tuoksuja ja meikkejä. Shoppailee ja panostaa vaatteisiin.. Nuorempana oli taas päinvastoin (mut näyttävyys silloinkin mukana) eli sänkipäinen punkkari joka dyykkasi kuteet kirpulta ja armeijan ylijäämävarastosta.

IC vesimies -> Isä on  aurinko vesimies ja kiinnostunut varsin veskarimaiseen tapaan kaikenlaisista avaruusajan jutuista ja tietty myös mystiikasta, hörhöilystä, tekniikasta jne. On se toki myös melko vanhakantainen, mutta sille on myös (uusin) tieto ja sen kerääminen tärkeää.
Oli pakko lisätä tähän omat kokemukset ku on samat merkitkin  Smiley
Mc  leijona ei kuvaa äitiä sen paremmin kun  kuu leijona. Äiti on lähinnä säikky jänis, joka ei uskalla erottua joukosta. Vaikka on  aurinko jousimies. Mummovainaalta taitaa tämä tulla.

Ic  vesimies  aspect_con merkurius on varsin kuvaava  aurinko vesimies isästä. Kovin sivistynyt ottaen huomioon heikon koulutuksen, mutta on mulle osannut opettaa mm kiinnostuksen historiaan, yleistiedon. Tykkää myös tekniikasta ja tieteistä, mutta halveksuu kaikkea mikä on hörhöä sen mielestä. Näkee mulla pöydällä astrologiakirjan niin tuijottaa halveksuvasti ja jossain vaiheessa kommentoi jotenkin "pyh" ja yrittää selittää jotain omia ateistisia aatteitaan.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 19.01.2010 11:51:07 kirjoittanut ancelica » tallennettu
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #19 : 19.01.2010 20:42:14 »

Mulla näkyy aika perinteisellä tavalla..

MC leijona -> Äitee tykkää laittautua ja käyttää mm. tuoksuja ja meikkejä. Shoppailee ja panostaa vaatteisiin.. Nuorempana oli taas päinvastoin (mut näyttävyys silloinkin mukana) eli sänkipäinen punkkari joka dyykkasi kuteet kirpulta ja armeijan ylijäämävarastosta.

IC vesimies -> Isä on  aurinko vesimies ja kiinnostunut varsin veskarimaiseen tapaan kaikenlaisista avaruusajan jutuista ja tietty myös mystiikasta, hörhöilystä, tekniikasta jne. On se toki myös melko vanhakantainen, mutta sille on myös (uusin) tieto ja sen kerääminen tärkeää.

Minulla on myös samat merkit, mutta ne eivät ainakaan kuvaa äitiäni. Äiti oli  aurinko kauris ja niin erilainen ihminen kuin vain voi olla. Tarkkaa syntymäaikaa en tiedä, mutta hänellä on hyvin maa-painotteinen syntymäkartta. Minulla taas tuli-ilma. Isääni en ole nähnyt sen jälkeen kuin täytin 12, mutta hän on  aurinko kaksoset. Hänen syntymäpäivästään en ole varma, muistaakseni se ei ollut se, jonka äiti muisti vaan päivää aikaisemmin.
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #20 : 19.01.2010 20:58:09 »


Minulla on myös samat merkit, mutta ne eivät ainakaan kuvaa äitiäni. Äiti oli  aurinko kauris ja niin erilainen ihminen kuin vain voi olla. Tarkkaa syntymäaikaa en tiedä, mutta hänellä on hyvin maa-painotteinen syntymäkartta. Minulla taas tuli-ilma. Isääni en ole nähnyt sen jälkeen kuin täytin 12, mutta hän on  aurinko kaksoset. Hänen syntymäpäivästään en ole varma, muistaakseni se ei ollut se, jonka äiti muisti vaan päivää aikaisemmin.

Katsoin omien lasteni karttoja, joista vanhimmalla on MC  leijona kuten minulla. Kahdella seuraavalla on MC  neitsyt lasten isä on  aurinko harka Hänen syntymäkellonaikaa en tiedä, joten aika vaikea sanoa miten pitää paikkansa.
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 22.01.2010 10:07:25 »

Minulla ei vanhempieni kanssa ole oikein mitään samaa kartoilla.

Minä oinas kuu, vanhempani ovat neitsyt ja härkä kuu.
Minä olen nouseva rapu, vanhempani ovat nouseva leijona ja nouseva jousimies (vanhempieni syntymäkellon ajat tosin ei ole sataprosenttisen varmat).
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 23.01.2010 13:46:51 »

Äiti  aurinko harka /  kuu oinas /  juno vaaka
Isä  aurinko leijona /  kuu kaksoset /  juno neitsyt
Minä  aurinko skorpioni /  kuu leijona /  juno neitsyt (IC  oinas/ MC  vaaka )
Ex-mies  aurinko leijona /  kuu skorpioni /  juno neitsyt
Tytär  aurinko skorpioni /  kuu oinas /  juno vaaka
Anoppi  aurinko oinas
Vasta edesmennyt appi  aurinko jousimies
Pappani oli aurinko jousimies

Tytär on perinyt molemmilta mummoiltaan  oinas vaikutuksen eli jotkut asiat hyppäävät sukupolven yli. Onhan itelläkin kyllä IC  oinas. Tyttären kuulle tulee sitten kyllä "miljoona" neliötä, liekö siellä mummojenkin tunne-elämä perintönä?
Ihminen hakeutuu samojen enrgioiden piiriin (akseleiden energiat) näemmä avioliiton myötä. Jopa nimissä löytyy yhtäläisyyksiä, ainakin itellä.
Isän kuu on oma desc ja papan (joka kuoli vuotta ennen kuin  skorpioni syntyi  angel) aurinko   askendentti :na.

Tuon Junon otin tuohon mukaan kun näkyy näemmä periytyvän tämä
The goddess Hera's name means "Beautiful Lady"
mummolta tyttärelle.
Äiti oli mitä luultavimmin  askendentti vaaka beautiful lady ja  juno askendentti.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2010 13:52:00 kirjoittanut nikki » tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #23 : 23.01.2010 20:31:05 »

mun Mc  harka  isä  aurinko  kuu  harka
ja ic:ni  skorpioni , äiti  kuu  skorpioni
näin menisi väärinpäin minulla. ?
mies  aurinko skorpioni
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #24 : 24.01.2010 10:50:44 »

Laitanpa minäkin tähän, mitä oon saanu selville.  police

isän isä  aurinko ja  kuu  kaksoset
isän äiti  aurinko ja  kuu  neitsyt

äidin äiti  aurinko   rapu  ja  kuu  neitsyt   


isä  aurinko  oinas  askendentti  jousimies tai  skorpioni  kuu  kaksoset
äiti  aurinko  harka    askendentti  rapu  kuu  vesimies

vanhin sisar  aurinko  harka  askendentti  rapu  kuu  harka
toinen sisar  aurinko  kauris  askendentti  rapu  kuu  oinas
minä  aurinko  jousimies  askendentti  kauris  kuu  vaaka

vanhimman sisaren lapset
poika  aurinko  neitsyt  askendentti  kaksoset  kuu  vesimies
tyttö  aurinko  oinas  askendentti  neitsyt  kuu  vesimies
poika  aurinko  neitsyt  askendentti  vaaka  kuu  rapu

toisen sisaren poika
 aurinko  kaksoset   askendentti  skorpioni  kuu  vesimies

mun lapset
poika  aurinko  leijona  askendentti  skorpioni  kuu  rapu
tyttö  aurinko  rapu  askendentti  leijona  kuu  skorpioni
poika (kuollut vauvana)  aurinko  kalat  askendentti  kaksoset  kuu  leijona   

Mitä enemmän mä näitä tutkin ja vertailen, sitä enemmän musta alkaa tuntumaan, että oon joku astrologinen vaihdokas.  Jousimiestä ei varmuudella koko suvussa, isällä voi olla nousumerkkinä.  Kaurista vain siskon aurinko ja vaakaa toisen siskon pojalla nousumerkkinä.    Mun molemmilla sisarilla ja äidillä rapu nousussa, lisäksi äiti ja vanhin sisko härkiä.  Ei ihme, että tunsin oloni joskus ulkopuoliseksi.

Vanhimman sisaren lapsilla näyttää olevan neitsyttä joka lapsella ja kahdella kuut vesimiehessä.  Mun elossa olevilla lapsilla pyörii leijona, skorppari ja rapu eri paikoissa.  Silloin kun oon ekan kerran eksyny tälle foorumille ja tein meidän perheen kartoista pikatulkinnat, hengästyin ja järkytyin just tästä, että miks lapsilla pyörii samat merkit molemmilla.

 
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Norna
Vieras
« Vastaus #25 : 24.01.2010 18:16:49 »

 Eihän ne MC:t ja IC:t suoraan vanhempien  aurinko-merkeistä tule, vaikka sekin voi olla mahdollista. Lähinnä minusta kyseessä on jokin kiteyttävä tekijä kartalla, esim oma IC on  skorpioni joka ei ole isäni  aurinkokuu tahi  askendentti-merkki, mutta hänellä on  askendentti  aspect_con aurinko  aspect_con  pluto ensimmäisessä huoneessa Smiley. Se MC-IC-akseli tietyllä tasolla kuvaa isää ja äitiä, ei kirjaimellisesti eikä keskittyen yhteen tekijään, kuten ei astrologia muutenkaan.

 
 
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 26.01.2010 01:09:24 »

Sanotaan että MC kuvaa äitiä ja IC isää.

Miksi sanotaan?
Millä perusteella?
Periaatteessahan se vastaa  kuu aspect_opp saturnus aspektia, eikö?
  rapu ja  kauris.
Vähän niinkuin järki ja tunteet, että toinen vanhemmista edustaa aina toista vähän enemmän kuin toinen.
Vai miten se pitäisi mieltää?
Mc:llä aurinko on korkeimmillaan. Keskipäivä.
Ic:llä kuu hallitsee. Keskiyö.
Tuleeko se isä Ic:lle turvan luojana vai miks niin päin?
Vai onks IC:n isä vanha isä, jolla ei enää testosteronia paljon erity ja siitä on tullut lempee lampukka samalla kun äireestä on tullut suvun matriarkka-jyrä?

Jäinpähän vaan pohtimaan mistä oma MC- vaaka onkaan loppujen lopuks tullut.
Jos MC kuvaa äitiä, niin silloinhan pitäis ajatellakin että  aurinko kuvaa äitiä eikä  kuu.
Auringon liikettähän se MC ilmaisee.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #27 : 26.01.2010 01:23:11 »

Sanotaan että MC kuvaa äitiä ja IC isää.

Miksi sanotaan?
Millä perusteella?

 Jaa-a, vaikea sanoa, toistan tässä astrologiaopusten sanoja yrittäen ymmärtää, lähinnä Liz Greeneä.
 http://www.astro.com/mtp/mtpt410_e.htm

 Loogista olisi tietysti että IC olisi jotenkin äiti, "kodin henki", ja MC isä. En mä tiedä onko sillä merkitystä kumpi on kumpi tai voiko se vaihdella, kuitenkin MC-IC-akseli kertoo jotain kodista ja siten myös siellä vallinneesta vanhempien suhteesta jonka kautta lapsi näkee miten ihmiset elävät ja käyttäytyvät.

 
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 26.01.2010 01:47:41 »

..on huomattava että MC/IC -akseli on eri asia kuin 10. ja 4. huone
 MC/IC-akselilla voi olla nähtävissä vanhempien täyttymättömiä toiveita
ja
riippuen huonesysteemin käytöstä, IC aloittaa 4 huoneen tai sitten ei.

Tuossa kait tuli jotakin selvennystä, ainakin itelle.
Äiti/äitiys sinällään on ilman muuta  kuu,jo senkin takia ,että hedelmällisyys tulee kuunkierrosta,joita myös kuukautisiksi kutsutaan.
 rapu/ kuu/4 huone ja äiti.
Mutta jos teen kartan tasahuonesysteemillä ja vertaan sitä vanhaan ajattelumalliin,
tai placiduksen IC-neloshuone systeemiin, niin tasahuoneilla 4 huoneen aloittaakin placiduksen kolmosessa oleva  jupiter kalat joka on muuten ihan huoneen kärjellä,
ja jos tuo ilmaisisi jotakin sellaista mitä vaikka isä ei ole päässyt toteuttamaan eli suomeksi hän olisi aina halunnut että minä lähtisin  jupiter korkeesti kouluttamaan itteeni.
Ja nyt sitten se  jupiter kalat on siellä ap-kartan MC:llä korkeimmalla kohdalla ja isukki on tyytyväinen, niinkös?
Täähän onkin mielenkiintoista.

Paitsi että se MC/IC säilyy tietenkin ennallaan oli huonesysteemi mikä hyvänsä.
Eli tasahuonesysteemillä oma IC  oinas menee keskelle  5 huonetta.
Tää tasahuonesysteemi kuvais kyllä paljon paremmin esim noita 9 huoneeseen kuuluvia enneunia meikäläisellä kuun asettuessa sinne.
Eiks tuo sopis näin tammikuulle tuo "kehysten" vaihto eli huoneet uusiks?
« Viimeksi muokattu: 26.01.2010 01:56:11 kirjoittanut nikki » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: