Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 372
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Parasta tässä päivässä  (Luettu 2002283 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #180 : 06.04.2010 18:55:49 »

 Wink

tärkeintä onkin että tietää itse mitä tekee ja tekee sen omalla tavallaan. ei minussa sinun kertomasi asiat elämästäsi mitään närää herätä :Smiley

jokainen tyylillään.


voih, sosiaalitoimistot. ne on kaiketi välttämättömyys. tuskin kellekään suuri onnen lähde tai 'ihanaa kun pääsen asioimaan sosiaalitoimistoon' fiiliksen nostattaja Grin

mutta ilman sitä voisi olla aikamoinen kaaos, rikkaat saisi varoa kun köyhälistö alkaisi turvautua rikollisuuteen kun ei ole enää muuta vaihtoehtoa....
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #181 : 06.04.2010 19:03:58 »

Kyllä se sosiaalitoimisto on ihan hyvä keksintö esimerkiksi opiskelijoiden kannalta jos ei esimerkiksi kesätöitä irtoa mistään eikä kesäopintoihinkaan välttämättä ole mahdollisuutta. Pakkohan ne vuokrat on maksaa jollain ja parempi että ne saa vaikka sieltä sossulta kuin joutua pahoihin taloudellisiin vaikeuksiin. Aika monen opiskelijan kesän tuo laitos pelastaa. Ihmettelen näin asian vierestä kyllä sitä miksi opiskelijat eivät saa tukia kesäkuukausille, sillä menothan eivät mihinkään häviä niiden kuukausien ajaksi. Onneksi itselläni on mahdollisuus tehdä opintoja kesäsin, mutta läheskään kaikilla ei siihen mahdollisuutta ole.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #182 : 06.04.2010 19:10:35 »

^___^ I agree.
Mun mielestä kaikki itseaiheutetut ongelmat pitäisi jättää sosiaalitoimiston ulkopuolelle
ja kaikki, mikä kehittää ihmistä hänen elämässään, opiskelut ja työnteko ja terapiaan osallistuminen,
voisi olla hyvä syy kuulua sosiaalituen piiriin.

Täällä Itävallassa on tuo käytäntö. Jos et tee mitään, et saakaan mitään. Smiley
Siksi pienipalkkaisen työn ottaminen on täällä helppoa,
koska sosiaalitoimisto antaa siihen lisää rahaa, jos se ei riitä.

Mutta jos et tee mitään, tai teet vain lapsia joka miehelle, niin fuck off! Tongue
Lapset kyllä otetaan huostaan ja sijoitetaan uudestaan.
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #183 : 06.04.2010 19:17:28 »

mulla oisi paljon tarinoita siitä kuinka vaikea Suomessa on yrittää parantaa asemaansa, vaikka kuinka olisi aktiivinen, päihteetön, työhalukas ja ammattitaitoinen työtön.


ja kaikki sosiaalitoimen kautta tulleet rahat menee heti suoraan takaisin yhteiskunnalle, vuokraisännille ja ruokakauppaan, sosiaalitoimen asiakas ei pysty säästämään.


siis, sosiaalitoimisto on todella tarpeen.

mutta kyllä systeemiä voisi kehittää. nykyään se on sellainen, että se rankaisee sinun omasta aktiivisuudestasi ja siitä että haluat parantaa elämääsi, ja palkitsee siitä jos et tee mitään. tavallaan jopa estää yrittämästä!
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #184 : 06.04.2010 19:19:41 »

mulla ei ole nyt aikaa alkaa selittämään sitä että miten, mutta tavallaan sosiaalitoimi katsoo sen että jos työtön opiskelee, huonommaksi kuin sen jos hän vaan on eikä tee mitään.


ja jos esimerkiksi saat keikkatyön kahdeksi viikoksi, niin menetät kaikki tuet kahdeksi kuukaudeksi tai jopa pidemmäksi aikaa, koska tuki katkeaa ja sitten se pitää uudestaan hakea. eli työstä rangaistaan!


sellainen kahden viikon keikka tai muu, niin sehän ei elätä vielä kokonaan, mutta onhan se aina parempi kuin olla tekemättä mitään!
 mutta tälläisiä ei edes kannata ottaa vastaan, koska on niin pelottavaa mitä sitten tapahtuu kun ei voikaan maksaa enää vuokraa ensi kuussa, koska on tehnyt töitä Undecided

« Viimeksi muokattu: 06.04.2010 19:23:39 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #185 : 06.04.2010 19:36:34 »

Joo, tuo on kyllä niin tuttua. Oikeastaanhan ei kannattaisi edes huonopalkkaista työtä ottaa vastaan, sillä tuilla saattaa elää paremmin. Pätkätöitä ei kannattaisi tuosta näkökulmasta koskaan tehdä.

Olen seurannut myös vierestä yrittäjiä jotka lopettavat yrityksensä ja se se sota vasta onkin. Joudut todistelemaan vaikka minkä kautta, että ei minulla ei ole liiketoimintaa. Ja karenssit, vaikka selvästi olisi nähtävissä, että yrityksestä ei ole jäänyt penniäkään käteen. Kuinka ihmisen on tarkoitus selvitä ilman rahaa monta kuukautta vaikkapa yrityksen lopettamisen jälkeen, jos yritys on lopetettu sen takia, että se ei kannata. Go figure.

Muutamia tapauksia on myös ollut, että siviilipalveluksen jälkeen joudut selvittelemään kelalle, että olet työtön, koska juuri suoritit sivarin. Tässä selvittelyssä sitten kestääkin monta viikkoa ja ilman rahaa joutuu olemaan, vaikka valtion pakollisessa sivarissa on ollut. =/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #186 : 06.04.2010 19:39:07 »

tuo on niin totta ja niin VÄÄRIN!


siihen pitäisi saada muutos! ihmisten elämä suomessa muuttuisi paljon paremmaksi.


perustetaanko kansanliike ja viedään asia eduskuntaan? jonkun joka osaa, pitäisi vaan muotoilla asia siihen muotoon että sen voi viedä eteenpäin.


olen mukana.




edit. siis muutos sosiaalitukeen jotta työnteko ja yrittäminen ja opiskelu tulisi kannattavaksi ja helpommaksi toteuttaa.



hmm, munhan piti olla täysin epäpoliittinen. noh ei tää liitykään mihinkään puolueeseen. :Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #187 : 06.04.2010 19:41:36 »

mutta asian voi jättää hautumaan. Wink

nyt on pakko mennä tekemään sitä juttuja ja lopettaa foorumilla kirjoittelu...... Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #188 : 06.04.2010 20:18:33 »

Mä olen tehnyt töitä niin, että olen saanut ositettua työttömyyskorvausta.. Ainoa mikä siinä on niin joutuu rahoja odottelemaan suht kauan, koska pitää ekaks toimittaa palkkakuitit kassaan/Kelalle. Keikkatyössä vuokrafirman kautta on se etu, että työttömyys ei missään vaiheessa katkea vaan työkkärissä merkataan papereihin " tekee työtä tarvittaessa" eikä voi saada edes karenssia jos kieltäytyy töistä angel Jos taas olet jonkun firman oma extra (eli jokin osa-aikasopimus, usein 0-tunneilla) ja irtisanot tuon sopimuksen -- > 3kk karenssi.

Sossusta en tiedä, et miten suhtautuu tuohon.. Jos siis työn ja päivärahan+ asumistuen lisäksi on oikeutettu tt-tukeen.

huonosti. KAIKKI on pois toimeentulotuesta. myös se, jos saat vaikka äidiltäsi lahjaksi 50 euroa :Smiley


eli oletetaan, että sukulaistenkin pitäisi elättää, niin kuin ensisijaisesti.


eli joka sentti lasketaan.


eli ei ole tasaveroiset vuokratyöläisen tai freelancerin asemat.


mutta en halua sitä vuokratyöläiseltä pois! hyvä jos edes jollain on!



onneksi ne muutti edes sen, että enää ei puolison tuloja katsota jos hakee toimeentulotukea. :Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #189 : 06.04.2010 20:20:13 »


ja kiva että Zaphirilla on alkanut luistamaan työasiat Afro
tallennettu

indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #190 : 06.04.2010 20:35:06 »

Parasta tässä päivässä on:

rakkauteni.
hyvä ruoka.
onnistunut puhalluskoe.
kitaratunti.
höpöttely ystävän kanssa.
unelmointi.
oppiminen.
suunnittelu.
tehdyt työt  smitten kivat, tehdyt työt  smitten
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #191 : 06.04.2010 21:05:29 »

joo, ei sitä olekaan tarkoitettu pitkä-aikaiseksi vaihtoehdoksi. monille se kuitenkin käytännössä on sitä. niin, pitää muistaa sanoa että kaikki on lainaa mitä saa jos saa vanhemmilta :Smiley


minä en edes laske paljon meille jää, kun oikeastaan en voi laskea, kun kaikki menee viimeistä centtiä myöten ja niin että loppukuusta saattaa olla päiviä jolloin pitää pihistellä ruuasta.

tosin, pitäisi käydä EU ruokapakettia hakemassa. kyllä miehellä on välillä ollut töitä ja välillä ei. sitten joku 4 kk työputki antaa vaan makua siitä, millaista elämä voisi olla, ja juuri kun alkaisi saada asioita kuntoon, se loppuu ja sitten taas paluu entiseen...


eli ei oikein mitään jää. en esimerkiksi voi tässä kuussa ostaa paria CD'tä, a n. 15 euroa kpl. ehkä en edes yhtä....


mutta siis, koska viinaan ja baarielämäänkään ei mene rahaa, niin on meille kertynyt jo sisällöllisesti hyvin varustettu koti. kirjassa, elokuvassa ja levyssä riittää sekä onneksi on tietokone. tunnen itseni ihan hyvinvarustetuksi sen suhteen.


pk seudulla tosin, vuokrat ovat hillitömiä, ja kehitys näyttää vaan pahenevan....



ahneutta ilmassa. bussilippujenkin hinnat nousee koko ajan!




jaa, mistä olin iloinen tänään.



äh, sorry, Off topic.




edit. no siitä ehkä sitten, että saan opiskella.
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #192 : 07.04.2010 01:34:58 »

Voin kyllä täysin samaistua tuohon fiilikseen, vaikka tuota yhteistä taivalta ei ole takana kuin viitisen vuotta. On se vaan aika luksusta opetella tuntemaan toinen ja sitä kautta myös itsensä. Tuntuu, että jatkuvasti rakastuu omaan kumppaniin uudestaan ja uudestaan. Makoilu kullan kanssa on kyllä niin luksusta <3 Pidän siitä, että elämme kumppanimme kanssa aina päivä kerrallaan, jolloin se sitoutuminenkin tuntuu aidolta, kun meille se tarkoittaa sitä, että valitsemme olla yhdessä joka päivä uudestaan.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #193 : 07.04.2010 20:23:31 »

Sain tehtyä taas yhden myöhässä olleen
tehtävän, jeee! Cheesy

Sain myöskin matkakorvauksia,
joten olen muutaman jiurosen rikkaampi Wink
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #194 : 09.04.2010 02:25:09 »

Ubuntu Grin nimikin jo kuulostaa ihan heprealta..... Grin



tai eilen, olin niin iloinen koulun kanslistista, joka kannusti ja melkein niskasta veti täyttämään yhden opintotukiselvityskaavakkeen lautakunnalle ja sitten vielä tarjoutui postittamaan sen suoraan....



tms....mutta hän vaan oli kuin Enkeli, koska minun on taipumus mennä sekaisin kaikkien kaavakkeiden edessä ja lannistua niiden äärellä....ja hän tosiaan kannusti minua vaan edes täyttämään sen jotenkin ja lähettämään....




minusta Enkelit toimii just noin, että jos sulta puuttuu jokin kyky niin tulee joku ihminen jolla se on ja joka haluaa auttaa jossain 'pikkujutussa' joka on iso juttu....mulle se oli iso juttu, että joku auttoi ja kannusti sen kanssa.


sellainen apu tuntuu todella hyvältä.


ihan siinä arki-elämässä, missä kaikki kuitenkin ensisijaisesti tapahtuu.... Smiley



'lannistun kaavakkeen äärelle' tunteeseen ei kannata jäädä, vaan tarttua rohkeasti kaavakkeeseen ja toimittaa se perille..... Smiley
« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 02:27:05 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 372
  Tulostusversio  
 
Siirry: