Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia - terveysongelmien kartoittajana  (Luettu 119103 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #30 : 06.08.2009 06:58:08 »

Nyt ymmärsin vasta kokonaisuuden, DolceVita. Voi mitenkä väärin oon aiemmin kertonut vaikka sun minne topikiin, kun en oo osannut tulkita tuota lootaa mikä on kartan alaosassa. buck2

Otanpa asian uudelleen esiin. Eli  merkurius  aspect_squ  kuu  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #31 : 06.08.2009 09:20:00 »

 kiva juttu Tuuli-Hiuksissa, toi on asia jota ilman ei pääse pitkälle astrologian ymmärtämisessä. Oon katsellut aiemmin ettet ehkä halua kertoa mihin vaikka Kuu on neliössä  Smiley. No mutta nyt oot taas askeleen pidemmällä!

 Merkurius neliö Kuu hmm, se voisi minusta olla vaikka jokin hermostuneisuuden tai vastaavan jännitystilan kontakti. Voisi kertoa myös että reagoi vatsallaan (Kuu) helposti stressiin ja kiireeseen. Toisaalta myös toisinpäinkin eli jos tunteet eivät pääse ulos normikautta, niitä patoaa tai hillitsee tms niin se voi heijastua merkuriuksen hallitsemiin asioihin kuten hengitystiet, hermostolliset ongelmat eli psyykkiset ja fyysiset ja ehkä myös se mun olettama kurkku jota merkurius voisi symboloida. Mutta tämä on vaan enemmänkin tajunnanvirtaa, mä en ole perehtynyt tähän muuten kuin tuon linkin puitteissa Smiley.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #32 : 06.08.2009 09:33:20 »

Olen herkästi hermostuvaa tyyppiä. Silloin tulee päänsärkyä ja siitä koituu stressi. Ja joskus mahakin oikkuili ihan kunnolla; ripuloi...

Oon koittanut opetella ottamaan elämän asiat rennommin ja rauhallisemmin. No ainakin siinä määrin olen onnistunut, että sydämmen rytmihäiriöt loppuivat kokonaan. Ja sekös on kauhea muisto tuolla takanapäin. Ja terveys kyllä kulkee mulla yhdessä käsikäden työn kanssa, joskus jopa menee työn edelle...näin olen välillä katsonut omaksi parhaaksi. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #33 : 06.10.2009 09:22:36 »

Neitsyen ruoansulatusongelmat ovat erittäin tuttuja minulle. Joskus pohdin, toimiiko ruoansulatukseni oikeastaan ollenkaan Smiley Mahakipuja on joka päivä, ja nykyään on ihan sama, mitä syön. Ennen maha kipeytyi vain tietyistä ruoista, mutta nykyään on lähinnä ruokia, joista maha tulee vähemmän epätodennäköisesti kipeäksi (joihin kuuluu lähinnä puuro ja porkkana). Ongelma on tutkittu joskus, mutta syytä ei kuulemma löytynyt. Edes laktoosi-intoleranssia ei kuulemma ollut, vaikka vatsa oli aina kipeänä maitotuotteista. Enimmäkseen vatsakipuni liittynee stressiin ja jännitykseen, sillä stressaavissa elämäntilanteissa vatsa oireilee vielä enemmän (asiaa ei helpota se, että olen turhaan murehtivaa tyyppiä :>). Olen ajatellut mennä uudestaan joihinkin kokeisiin, jos vaikka tällä kertaa löytyisi jotain selitystä vatsavaivoille.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #34 : 06.10.2009 11:28:06 »

Kiinnostava aihe.
Violettelle: moninkertainen neitsyt ystäväni on ainakin mahastressaaja. Mitä vaihtelevampi ja kiivasrytmisempi elämä, sitä huonommin hän voi. Laihtuu helposti ja syö huonosti. Nykyään hän on parempi mahainen, rento elämä, hyvä parisuhde ja ruokaa laittava mies  Tongue

Itse olen miettinyt kaikenlaisten sanontojen suhdetta kiputiloihin:
ottaa päähän, harmittaa = yleensä etuaivolohkoa oikeastikin rupee ketutuksesta särkemään
jää pala, itku kurkkuun = itse ainakin tiedostan kurkulla epämiellyttävän tuntemuksen
jokin juttu "närästää" = ja kyllä sitten oikeastikin alkaa närästää jne jne.

Tällä hetkellä tarkkailen taas omaa närästystilaani, mielestäni en nyt "syö" katkeria tunteita, mutta tulistun hirvittävän helposti asioista, ja kun sitä olen nyt yrittänyt hillitä, niin ehkä se on mennyt vatsaan.
Vyöhyketerapian näkemyksen mukaan kehon oikea puoli edustaa nykyisyyttä ja vasen mennyttä. Niinpä onkin kiinnostavaa, kun vasemman kämmeni/jalkapohjani vatsalaukkukohdat oireilevat. Uniin myös tulee valtavan yksinäisiä kamppailuita suurta sortovaltaa vastaan.  idiot2 Ihan kuin tekisin tutkimusmatkaa itseeni erilaisten kehon/maailman/minuuden hahmottamiskeinoin. Siihenhän horoskoopitkin ovat hyviä. En oikein osaa diagnosoida itselleni mitään horoskooppihommaa. Osaisiko joku?  aurinko kauris 5.huone  kuu kalat 8.huone
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Roxsheena
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #35 : 13.12.2009 17:49:05 »

Oinas-Vaaka
 
Oinas : Pää, aivot, pään alueen verenkierto, pään iho, kasvot, adrenaliinirauhaset

Mahdollisia terveysongelmia:

*loppuunpalaminen
*päänsäryt ja migreenit
*kuumeet
*silmäongelmat
*depressio silloin kun toimintarmo on estetty
*onnettomuudet, eritoten pään alueella
*adrenaliinin erityksen ongelmat
*stressiperäiset sairaudet
*leikkausta vaativat ongelmat

That's me. Ongelmat ovat usein pään alueella. Silmälasit, kuivat silmät, ristipurenta/hammasjutut. Olen aurinko oinas, kuu vaaka ja nouseva jousimies. Mutta minulla on ykköshuoneessa voimakas Kaurispatti (stellium) joka tuntuu peittävän alleen nousevan jouskarini. Saa minut usein uuvuttamaan itseni ankaralla kurilla. Liikunnan ja ravinnon suhteen erityisesti. Taustalla onkin 3 vuotta anoreksiaa, josta parannuin purkamalla tuon 'ankaruuteni' ja haluni kurittaa itseäni liikuntaan. Paljon terveellisempi keino Smiley.
tallennettu

Aurinko - Oinas
Nouseva - Jousimies
Kuu - Vaaka
Merkurius - Kalat
Venus - Kalat
Mars - Kaksoset

Punainen kosminen käärme
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #36 : 02.03.2010 12:52:42 »

Kävin tänään lääkärissä pitkään jatkuneen yskän takia ja mut passitettiin samantien (kolmen viikon jonotukseen) spinometriaan - astmakokeisiin, kun keuhkot käyvät ilmeisesti vain pefmittarilla mitattuna 4/5 voimalla.
 chiron kaksoset ihan kiitollisesti tulee sieltä. Kaupungissa on muuten vaikeampi hengittää kuin landella. Varsinkin pakkasbensailmassa.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #37 : 28.03.2010 14:12:16 »

Minä olen sairastanut koko kevättalven.
Tuolta helmikuusta asti on ollut kierre päällä. 6. huoneessa tr jupiter sekä  uranus  kalat aspect_squ nataalin  aurinko kuu merkurius.
tr  jupiter aspect_squ nat  jupiter

Ja sitten tietysti tuo  saturnus aspect_con askendentti ja  pluto IC:llä.
En tiedä mutta tautia tuntuu riittävän.  crazy2
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #38 : 13.09.2010 23:30:11 »

Mulla tän vuoden AP:lla  pluto ja  kuunsolmu  kauris VI h. Kiinnitti siksi juuri huomion että ne on tossa terveyden huoneessa. Hampaita särkee jo nyt. Huh
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #39 : 13.09.2010 23:56:02 »

Lainaus
Kävin tänään lääkärissä pitkään jatkuneen yskän takia ja mut passitettiin samantien (kolmen viikon jonotukseen) spinometriaan - astmakokeisiin, kun keuhkot käyvät ilmeisesti vain pefmittarilla mitattuna 4/5 voimalla.

Tervetuloa joukkoon tummaan, mulla todettiin askettäin astma. Itse pidän sitä erittäin psykosomaattisena sairautena, tosin olen itse myös altistunut monellekin astmaa aiheuttavalle aineelle, mm. asunut hometalossa. Astmasta kannattaa etsiä vaihtoehtohoito- tietoa myös, aion seuraavaksi kokeilla suolapiippua. Sairautena astma lisääntyy räjähdyksenomaisesti maailmassa, varmaan osasyinä saasteet, stressi, ruokavalio. Suoliston kunto omalta osaltaan on merkittävä tekijä eli maitohappobakteerit kehiin!

Nataalilla  marsceres  kaksoset  VII h.          mars aspect_squ  aurinkoaspect_sex kuuaspect_tri merkuriusaspect_opp  neptunus

Astman toteamisajan AP:lla  aurinko neitsytvenusvesta leijona VI h.  pluto  kauris X h eli ammattia jouduin vaihtamaan.Tuon kartan erikoisuutena pidin myös täyttä XII h, siellä oli  neptunus, chironkuujupiter  vesimieskuunsolmu kauris. Vietinkin tavattoman paljon aikaa yksin. Astma liitetään myös yksinäisyyteen.


Erinomaista kirjallisuutta sairauksista ja niiden yhteydestä psyykeen ovat Caroline Myssin teokset.
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #40 : 14.09.2010 07:47:00 »

Olen vetänyt maitohappobakteereita nyt n.6kk. Yskä ja allergiaoireet poissa. Tänä keväänä ei tarvinnut ottaa allergialääkkeitä kuin 1,5viikkoa silloin, kun asuin ystäväni ja hänen koiransa luona.
Nyt koira-allergiakin on vähentynyt, eilen meidän luona töpsötteli minipuudeli ja on suurimman osan ajasta meillä aina mun sylissä, enkä huomaa enää mitään.

Olen Myssin kirjoista saanut monta MONTA ajatusta, ja myös rompannut itsessäni ulos vanhoja juttuja. Uusi minä, koko ajan muuttuva, eikä ahdistunut. Myös vyöhyketerapia ja homeopatia ovat auttaneet sekä allergiaan kuin muihinkin oireiluihin.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Lupita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 133


Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio


Profiili
« Vastaus #41 : 14.09.2010 09:45:03 »

No toihan kuullostaa hyvältä, tosiaan niihin kortisonihoitoihin ei kannata jämähtää.

Mun oma teoria omasta sairaudesta on piilevän ahdistuneisuuden tuleminen pintaan, elin tuolloin todella vaikeita aikoja ja lisäksi työskentelin itseni kanssa paljon mikä juuri auttoi tiedostamaan asioita ja samalla toi vanhoja juttuja esille. Astrologisesti mm.  saturnus neitsyt:ssa, Progella  kuu skorpioni. Ja nuo em. vielä.
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #42 : 24.09.2010 12:59:06 »

Tietääkö joku, mistä johtuu alilämpö?
Minulla on harvoin kuumetta, sen sijaan keho heittää alilämmölle, on joskus ollut sellaiset hypotermialukemat mittarissa, että huh. Että miksi alilämpöä, miksei kuumetta?

Tunnistan sen, että nyt on mennyt pari-kolme viikkoa tosi kovaa, eikä keho ehdi lepäämään. Mun kropalle heikko kohta on vilustuminen, siis ihan yksinkertainen korkkareissa vietetty ilta saattaa aiheuttaa kahden viikon nuhan ja kurkkukivun ja niistä johtuvan alilämmön.

Löytyykö näihin edellä mainittuihin jotain vahvistusvinkkejä? Mielestäni kun elän jo terveellisesti muutenkin, mitä nyt välillä menee kovaa (lue: teen paljon töitä todella innoissani [terveiset sarasvuolle ja sinnemäelle]) syön hyvin, juon sen pienen punkkulasillisen päivässä, vedän vitamiineja ja maitohappobakteereita ja liikun päivittäin.

Musta on tosi tylsää sairastaa edes tässä määrin, haluaisin olla kehollisesti vitaalisempi!
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
-*-
Vieras
« Vastaus #43 : 07.10.2010 06:51:50 »

Aihe on ihan mielenkiintoinen.

Kun kävin astrologilla, hän osasi kertoa, millaisia mun terveysongelmat on. Siis ruoansulatus, allergiat, keuhkot, hartiakivut jne. Ruoansulatus- ja hartiakipuja varmaan on ainakin joka toisella nykyään, mutta kaikki hänen kertomansa osui nappiin. Muutenkin, kuin vain terveyteen liittyvissä asioissa Smiley
tallennettu
Quines
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #44 : 01.04.2011 22:04:53 »

Nostoa vähäsen tälle aiheelle. Itsellekkin on tullut aiheelliseksi tämä astrologian ja terveyden yhteys. Toista viikkoa PEF-testit menossa ja koko ajan puhallan alle alarajan ja rasitusastmatestissä arvot laski 70l/min lähtötasoon nähden. Onkohan lie tämä sitten sitä rasitusastmaa (tai jopa ihan normaalia)? Voiko astman puhkeamiseen riittää  askendenttikaksoset ja  merkurius 6.huone? Ja vielä  mars rapu, joskus olen jostain lukenut tämänkin voivan aiheuttaa astmaa, vaikka ei ykköshuoneessa olekkaan vaan neljännessä.

Kuitenkin, aikas jännä juttu, koska ei minulla ole koskaan silleen mitään sairauksia hirveästi ollut (no siis kauhea määrä normi flunssatapauksia ja poskiontelon/korvien tulehduksia mutta..). Silti kuudes huone valtaa likimain 90° koko kartasta ja sisältää  chiron aurinko  merkurius venus juno jupiter kuunsolmu kuu pluto. Pitäisikö tässä varautua sairastelemaan kovinkin?  uglystupid2


tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: