Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huimaus  (Luettu 11523 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #15 : 27.01.2006 11:43:28 »

Onko sulla Alzbeta alhainen verenpaine? Itseäni huimaa varsinkin aamuisin ylösnousu ja muulloinkin jos liian nopeaan nousee.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #16 : 27.01.2006 16:12:56 »

Hei Artemis,
kävin mittauttamassa verenpaineeni ja sanottiin, että on alhainen. Sanoi, että useimmat, joilla se on, ovat tottuneet siihen, mutta joskus jos tekee juuri äkkinäisiä liikkeitä niin voi sen huomata ja alkaa huimaan.

Muuten tuosta jonossa seisomisesta... Ei oikeasti tarvi edes olla raskaana, olen huomannut että jos joutuu kauan jonottamaan tai muuten sellaiseen tilanteeseen, jossa joutuu seisomaan kauan paikoillaan niin alkaa kyllä heikottaan. Se on ihan kauheeta. Enkä nykyään jaksa kauheen kauaa kierrellä missään kaupoissa tai ylipäätään missään sisätiloissa, jos on ulkovaatteet päällä ja paljo porukkaa kun alkaa ahistaan ja tulee tuskasen kuuma. Musta on varmaan tullu vanha...
  buck2 Tai sitten mies.  2funny  Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #17 : 27.01.2006 17:19:27 »

Jep ,no sitten ota iisisti aina ylös noustaessa. Varsinkin jos joudut yöllä nousemaan esim. vessaan. Silloin voi oikeasti pyörtyä ja teloa itsensä jos nopeasti nousee. Itse olen tähän huippaukseen jo tottunut joten aina kun pomppaan pystyyn niin ei voi heti liikkua tai muuten näkö sumenee ja heittää.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #18 : 27.01.2006 17:39:21 »

Yöllä jos herään oon muutenkin niin tokkurassa ja sekaisin, etten edes huomaa, vaikka vähän pyörryttäisi.  2funny

En oo tosiaan jännä kyllä yöllä siis huomannu mitään tollasta, ehkä sitten kun oon niin tokkurassa ei nousekaan niin nopeesti. Voisin kuvitella.

Mutta aamulla on muutaman kerran huimannu niin, että nousen ylös ja samantien wohou, enpäs taidakaan nousta ihan vielä...

Silti mun mielestä se että huimaa ja sitten taas pyörryttää on eri asioita. Jos mua vaan huimaa niin se on sellanen hetken juttu, joka sitten vissiin johtuu tosta alhasesta verenpaineesta. Pyörrytys on sitten taas ihan eri asia. Se on oikeesti kauheeta kun tulee sellanen olo että pyörryn tähän paikkaan apua. Onnesta sellasia oon kokenu vaan pari kertaa. Joiden takia meninki sinne lääkäriin... Eikä tollasia oo ollu pitkään aikaan että oikeesti pyörryttää ja korvissa soi ja näkö sumenee. Onnesta. Se oli jotain todella kauheeta. En tiedä olisko sitten ollu jotain todella äkillisiä mutta pahoja migreenikohtauksia tai jotain. En tosiaan tiedä. Mutta kauheeta.

Ilmeisesti tohon pieneen huimaukseen taas oon sitten oikeesti varmaan tottunu kun en sitä aina edes jotenki huomaa. Oon jotenki ajatellu, että ihan normaalia jos vähän huippaa kun nousee ylös... ihan niinku olis pienes hiprakas...
 2funny

No ei nyt ihan, mutta siis se on kyllä tosiaan kumma mihin sitä tottuukin. Olisin varmaan lasitkin tarvinnu jo kauan sitten, mutta olin niin tottunu siristeleen ku piti nähdä jotain tarkasti kauas, ettei tullu edes mieleen...  Huh

Josta tulikin mieleeni, että jos usein huimaa tai jotain sinnepäin niin sen verenpaineen ja veriarvojen lisäks oikeesti kannattaa tarkistuttaa näkö. Samaten jos väsyttää kummallisesti se voi johtua siitä että rasittaa silmiään liikaa kun näkö on huonontunut ja lasit auttaa todella asiaa. Näin off topic omakokemus vinkki.  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: