Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huimaus  (Luettu 11526 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mammamma
Vieras
« : 24.01.2006 20:35:58 »

En nyt parempaa kategoriaa tälle keksinyt... Kävin tänään juttelemassa edellisestä (aika P:lleen menneestä) synnytyksestä ja osastokokemuksesta. En kokenut, että siittä olis ollut erityisemin apua, tietty pääsi antamaan palautetta monen vuoden jälkeen ja sai jättää "toivelistan" tulevaa synnytystä ajatellen. Nyt on kuitenkin huimannut koko illan. Ja ollut vähän hengästynyt olokin. Vettä oon juonut tarpeeksi ja syönyt olen... Voisko tuossa kuitenkin olla yhteyttä tuohon keskusteluun? Oletteko kokeneet vastaavaa (vai pitäisikö huolestua raskausmyrkytyksestä tms?)
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #1 : 24.01.2006 21:30:23 »

kuinka paljon sinulla onkaan viikkoja kasassa?
Muistan itsellä olleen myös huimausta ja hengästymistä rappuja noustessa tai jännittäessä (synnytyskammoa) yms. mutta on kyllä mennyt levossa ja rentoutumisessa ohitse.

ja tulipa mieleeni vielä että loppuraskaudessa kassajonossa ei kestäny ollenkaan seisoskella, meinasin ihan pyörtyä ja oksentaa.

Ilmeisesti sinun kohdallasi ei ole rasituksesta kyse?

Mitenköhän rauta-arvot?

boboo
« Viimeksi muokattu: 24.01.2006 21:39:30 kirjoittanut boboo » tallennettu

mammamma
Vieras
« Vastaus #2 : 24.01.2006 21:38:43 »

Moi, rauta-arvoja ollaan nosteltu lisäraudalla, ja ovat taas noususuuntaiset. Oireet on kyllä hyvin samantapaiset. Sillä kyselen asiasta täällä, kun porukka tuntee myös tämän henkisen puolen...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 24.01.2006 23:02:36 »


Hei "mammamma"

Mites sun verenpaineen laita on ollut.


http://www.avoin.helsinki.fi/laaketiede/S1.html
Raskausongelmat

http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/01_Aeitiys_ja_isyys/05_Raskaus/index.jsp

http://www.helistin.fi/?page=9056725


 smittenElämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 24.01.2006 23:06:52 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #4 : 25.01.2006 07:55:56 »

Juu verenpaine voi aiheuttaa huimausta ja samoin alhainen hemoglobiini.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #5 : 25.01.2006 08:30:42 »

Verenpainekin ihan jees (yläpainen max 137, alapaine max 72 ja yleensä alle nuiden). Joka viikko on nyt tsekkaukset, viimeksi perjantaina ja kaikki muukin tarkkailemisen arvoinen ihan ok.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #6 : 25.01.2006 08:44:33 »

Tietysti ihan väsymyskin voi saada aikaan huimausta, taikka hartioiden/niskan jäykkyys. Tuntuuko hartiat olevan jumissa?

Raskausmyrkytyksessä mielestäni yleensä on myös kova päänsärky ja yleensä turvotusta ja silmissä vilisemistä. Jos oikein muistan... Korjatkaa jos olen väärässä. Jos noita oireita tulee niin mene lääkäriin näyttäytymään.
Olitko kuinka pitkällä? Hengästyminen kuulema on yleistä silloin kun ollaan jo loppuvaiheessa ja lapsi jo iso. Näin olen kuullut raskaanaolevilta ystäviltäni.

Onnea odotukselle  Smiley
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 25.01.2006 08:52:05 »

Heippa mammamma,

Kyllä minä näkisin yhteyden tuon edellisen synnytyksen muistelemisen ja huimauksen välillä. Muistan kun itse olin samassa tilanteessa, eli toinen kerta lähestyi ja kävin kätilön kanssa keskustelua ekasta kerrasta niin itku pääsi ja alkoi puistattaa... Mulla se eka oli niin hirveä juttu etten lähde sitä edes tällä palstalla ruotimaan.

Mutta jos on ikäviä kokemuksia niin ihan varmasti tuo voi aiheuttaa huimausta ym. oireita. Pidä puolesi siellä.

Mukavaa loppuodotusta sulle, pidän peukkuja että kaikki menee hienosti!  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
mammamma
Vieras
« Vastaus #8 : 25.01.2006 08:58:09 »


Kyllä minä näkisin yhteyden tuon edellisen synnytyksen muistelemisen ja huimauksen välillä. Muistan kun itse olin samassa tilanteessa, eli toinen kerta lähestyi ja kävin kätilön kanssa keskustelua ekasta kerrasta niin itku pääsi ja alkoi puistattaa... Mulla se eka oli niin hirveä juttu etten lähde sitä edes tällä palstalla ruotimaan.

Mutta jos on ikäviä kokemuksia niin ihan varmasti tuo voi aiheuttaa huimausta ym. oireita. Pidä puolesi siellä.

Kiitos Smiley Tuo, jonka kans mä keskustelin, totesi kyllä, että onpas taas kasautunut kaikki mahdollinen yhdelle ihmiselle... Pahin oli ponnistusvaiheen kätilö - ukkokin sanoi, että oli niin tympeän näköinen jo saliin tullessaan, että huhhuh... Osastolla oleilukaan ei mennyt ihan putkeen, joten sai tässä 5 erittäin epämiellyttävän päivän asiat nyt pois harteilta + "vuosikertoimet" Vieläki huippaa, ja illalla katselin tähtiä muutamaan otteeseen. Päätä ei särje eikä niskat ole juntturassa...
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #9 : 25.01.2006 09:11:02 »

Hih, meillä oli varmaan sama kätilö... Mulla oli tosi tympeä eukko. Pani ajattelemaan että pitäis järjestää jonkinlaiset sovelutuvuustestit tuolle alalle aikoville. Tuntui että hän ei yhtään ymmärtänyt minun tilannettani.

Mutta toinen kerta sujui omalla kohdallani miellyttävästi (minulla leikattiin).

Jaksamista sulle vielä kerran ja kerro sitten mikä sieltä tuli ja strategiset mitat...   Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
mammamma
Vieras
« Vastaus #10 : 25.01.2006 09:20:13 »

No mun kätilö kyllä ymmärsi tilanteen - ja jaksoi muistuttaa siittä varsin ikävin sanakääntein... Toivon kuitenkin, ettei tälläkään kertaa joutuis veitsen alle, nii pääsis toivottavasti nopeasti kotiin!

Kerron kyllä sitten kun jotain tapahtuu Smiley
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #11 : 25.01.2006 20:14:57 »

Myös ahdistus aiheuttaa tuon kaltaisia oireita...

Jaksamista sinulle mammammaa  smitten smitten
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #12 : 25.01.2006 20:36:03 »

Oliskohan sitten vähän molempia... Helpotusta ja ahdistusta...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #13 : 26.01.2006 22:17:41 »

Hei "mammamma"

Ohessa linkki homeopaattisista valmisteista synnytyksen apuna.   angel
- nopeuttaa ja helpottaa synnytystä, pehmentää kudoksia, vähentää pelkoa ymv.


http://www.babyidea.fi/aidille/homeopatiasta.html

 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #14 : 26.01.2006 22:48:27 »

En ole raskaana eikä ole aamupahoinvointia, mutta aamuhuimausta on ollut nyt monena aamuna. Todella kummallista kun nouset sängystä niin tulee vain sellainen olo ihan melkein kuin krapulassa. Ei varsinaisesti huono olo, mutta vain jotenkin huippaa heti kun nousee ylös. Menee kyllä aika nopeasti ohi, mutta hämmentää kun toistuu usein ja nimenomaan juuri aamulla heti herättyäni.

Mutta sitten tuohon henkiseen puoleen... Itseni kohdalla tuli mieleeni, että olisivatko uneni jotenkin syventyneet ja sitten olisi sen takia herätessä jotenkin hutera olo. En tiedä.

Mutta aivan takuulla sinun kohdallasi tuo edellisen kerran muistelu ja nyt sitten siitä puhuminen henkilökunnalle voisi aiheuttaa energian äkillistä vapautumista ja sitä kautta huimausta. Olihan se kuitenkin asia, joka selvästi oli jäänyt sinua vaivaamaan.

Onnellista odotusta.


 smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: