Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muuton jälkeinen relocation chart  (Luettu 28073 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #30 : 19.09.2009 18:43:17 »

http://www.astrologyweekly.com/astrology-articles/relocation-astrology.php

Tässäpä yksi astrologi, joka on muuttanut itse maasta toiseen (Romania-UK)
ja ymmärtää yskän ja sanoo;


Lainaus
My own experience tells that a person may be born with a certain unsettlement and discomfort at home, but by travelling and discovering new, exotic places never dreamed of, one can suddenly discover oneself as a new and improved person, much happier than ever... This is what happened to me, as I relocated to London, a place where the Sun is conjunct with the Ascendant of the relocated chart.

A friend of mine travelled to Paris in her honeymoon and got pregnant while there, as promised by the Moon conjunct the Ascendant in her relocated chart for Paris.

Arnold Schwartzenegger, born in Graz, Austria, became famous and enjoyed artistic and political success in California, where his relocation chart has Jupiter in the 10th house of career, conjunct with the Midheaven


mutta onpa tajunnut ottaa kuin myös siitä maksua, jos ko. kartan haluaa. Wink
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 18:45:36 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #31 : 19.09.2009 19:45:05 »

 Kyllä se ihan ilmaiseksi on tarjolla astro.com:ssa. Circular Charts ja melkein listan lopussa on erikoiskarttoja joiden seassa on relocation chart.

 Tutkailepas Sasha ja kerro miten sinun karttasi on muuttunut muuton jälkeen Smiley.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #32 : 19.09.2009 20:09:43 »

Kyllä se ihan ilmaiseksi on tarjolla astro.com:ssa. Circular Charts ja melkein listan lopussa on erikoiskarttoja joiden seassa on relocation chart.

 Tutkailepas Sasha ja kerro miten sinun karttasi on muuttunut muuton jälkeen Smiley.



No kertoisin kyllä, mutta ongelma on siinä, että tuo Astro.comin paska systeemi tickedoff
ei anna laittaa sitä nykyistä referenssi-paikkaa, että syntymäpaikka silti olisi se,
missä on syntynyt, vaan se tekee relocation chartin sinne, missä on syntynyt!

Jos taas vaihtaa tietoihinsa syntymäpaikan kohdalle esim. nyt Wienin,
niin mielestäni se ei ole relocation kartta, vaan ihmisen, joka on syntynyt 30.5.1975 WIENISSÄ,
eikä Suomessa vtun nevadassa, kuten minä.

Tuo relocation-kartta pitäisi toimia niin, että sitä klikkaamalla se antaa ruudun NYKYISESTÄ
asunpaikasta pitäen MUISTISSA alkuperäisen syntymäpaikan
ja vertaa karttoja sitten keskenään.

Tätä samaa vääntöä on toisessakin topicissa, mutta porukka ei tajua! tickedoff
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 19.09.2009 20:24:09 »

Siis tähdennetään ja väännetään vielä RAUTALANGASTA, että se astro.comin
relocation kartta on täysin millilleen sama, kuin henkilöllä,
joka on SYNTYNYT Wienissä samaan aikaan kuin minä synnyin VTUN NEVADASSA.

SIIS SAMA KUIN TEKISIN SYNTYMÄKARTAN WIEN SYNTYMÄPAIKKANA!!!!

Täten se EI VOI OLLA relocation kartta, koska MINÄ EN SYNTYNYT,
enkä ollut lähelläkään Wieniä vuonna -75.

 Angry
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 20:32:19 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #34 : 19.09.2009 21:29:00 »

http://www.astrologyweekly.com/astrology-articles/relocation-astrology.php

Tässäpä yksi astrologi, joka on muuttanut itse maasta toiseen (Romania-UK)
ja ymmärtää yskän

Tuon linkin takana olevassa jutussa mainitaan kaksi menetelmää: astrokartografia ja relokaatiokartta. Molempien systeemien mukaan on mahdollista tehdä kartta Astro.comissa. Astrokartografiaa käyttävät kartat eivät vain näytä samoilta kuin ns. tavalliset kartat (ks. Special charts ja sieltä Astromaps), juuri siksi että "the maps consider planetary latitude, while the charts don't", niin kuin tuossa Sashan lainaamassa vastauksessa selitettiin. Astrokartografia siis levittää syntymäkartan planeetat maapallon pinnalle. Kannattaa käydä kurkkaamassa niitä Astrokarttoja, niin ymmärtää eron. Selitys löytyy myös S.A.S:in sivuilta: Astrokartografia - mundaani kartta.

Eli väännetään nyt sitten edelleen siitä samasta rautalangasta Wink, että relokaatiokarttahan tarkoittaa juuri sitä, että syntymäkartta siirretään sille paikkakunnalle, jolle on muuttanut. Nimikin sen sanoo: re-lokaatio, eli uudelleensijoittaminen. Ks. esim. Café Astrologyn Relocation Report tai AstroWiki. Miten muuten voisi syntymäkarttaa paikkakunnan mukaan muuttaa? Minkä päivän ja kellonajan siis itse valitsisit sille kartalle, johon syntymäkarttaasi vertaisit? Tätä juuri yritin itse selittää siellä toisessa ketjussa, että pitäähän tarkastelulle olla jokin hetki, jolle kartan tekee...auringonpaluu olisi minusta kätevin siihen - siis jos ei halua relokaatiokarttaa käyttää.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 21:45:16 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #35 : 19.09.2009 21:40:47 »

Itse olen jo yli puolet elämästäni asunut Suomen rajojen ulkopuolella ja minulla on täällä eri Asc kuin on syntymäkartassa, mutta planeettojen transiitit vaikuttaa kyllä niissä natal-kartan huoneissa & akseleilla.

Näin kirjoitti tuossa aiemmin nimimerkki linjalla - mitä kokemuksia teillä muilla ulkomaille muuttaneilla on transiiteista akseleihin & huoneisiin? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku on tehnyt vertailuja.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Asterix
Vieras
« Vastaus #36 : 20.09.2009 06:00:47 »


Eli väännetään nyt sitten edelleen siitä samasta rautalangasta Wink, että relokaatiokarttahan tarkoittaa juuri sitä, että syntymäkartta siirretään sille paikkakunnalle, jolle on muuttanut. Nimikin sen sanoo: re-lokaatio, eli uudelleensijoittaminen. Ks. esim. Café Astrologyn Relocation Report tai AstroWiki. Miten muuten voisi syntymäkarttaa paikkakunnan mukaan muuttaa? Minkä päivän ja kellonajan siis itse valitsisit sille kartalle, johon syntymäkarttaasi vertaisit?

No kun se ongelma ei ole tuo, eikä relocation-sana ymmärrys, vaan se,
että kun teen relocacation-kartan Wieniin, niin se on tismalleen sama
kuin syntymäkarttani (olisi) Wieniin
-siis jos olisin syntynyt Wienissä ja ongelma on se,
että minä vasta muutin tänne reilu kolme vuotta sitten.

Täten relocation-kartta = syntymäkartta uuden kaupungin nimellä.

Kokeilin ja tuon relocation-kartan voi tehdä hyvin täällä astrossakin,
-vain muuttaa tiedoissaan kaupungin ja maan.

Ko. kartta~siis planeettojen asennot~ eivät siis ole olleet vaikuttamassa
minuun muuta kuin kolme vuotta.


Mielestäni jonnin verran oikeaoppisempi relocation-kartta huomioisi muuttopäivän
ja alkuperäisen maan ja kaupungin asteluvut ja laskisi niistä keskiarvon
siihen uuteen kaupunkiin ja maahan, jonka kuvittelisin olevan lähempänä totuutta.

Tämä nyt on  aurinko merkurius kaksoset ja  kuu vesimies yrittää selittää matemaattista
tapaa, josta ei itsekään osaa kunnolla. buck2

Kuitenkin tuo ohjelma astrologien ja harrastajien käyttöön olisi mahdollista vääntää.


Itse olen jo yli puolet elämästäni asunut Suomen rajojen ulkopuolella ja minulla on täällä eri Asc kuin on syntymäkartassa, mutta planeettojen transiitit vaikuttaa kyllä niissä natal-kartan huoneissa & akseleilla.

Näin kirjoitti tuossa aiemmin nimimerkki linjalla - mitä kokemuksia teillä muilla ulkomaille muuttaneilla on transiiteista akseleihin & huoneisiin? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku on tehnyt vertailuja.

Vaikka kränään edelleen hiukan vastaan tuota relocation-karttaa tällensä,
niin se toisaalta selittäisi aika paljonkin. Smiley

Minulla muuttuu huoneetkin.

Ensinnäkin täällä olen  askendentti jousimies, joka selittäisi päihteiden käyttöni
ja tavallisesta poikkeavat ja kinkymmät tavat seksuaalisuudessa,
joista en itseasiassa itsekään aina pidä ja nämä ovat erikoista ja uutta,
jota ei ole ollut aikaisemmin. Yleensä nimittäin olen nautintoa saanut,
nyt saatan jopa kyllästyä kesken seksin. buck2


9.huoneeni, joka syntymäkartallani on tyhjä, saa sinne vaaka ja pluto:n
ja töissä (PR) ja ystävien kanssa seurallinen ja bile-hile ja sitten erakkokaudet,
jolloin paljon-paljon miellummin on omissa oloissaan kotona.

 saturnus rapu menee entisestä 8.huoneesta 7.huoneeseen
ja minulla ei kyllä ole sitten yhtään sympatiaa miehen kanssa,
joka käyttää vaikka sitten väärää parfyymiä. Jos tykkään, niin tykkään todella.

DC:ni menee  harka:stä  kaksoset:een ja  juno tulee siihen melkein päälle.
No parisuhde-asiaa taas, 7. huone, mutta en tiedä mitä.

 aurinko menee 7.huoneesta 6. huoneeseen ja teen töitä iloisesti valittamatta mistään
-oman terveyteni ja jaksamiseni kustannuksella.

Sitten IC:n tuntumaan muuttaa  jupiter oinas ja mars sitten justiinsa toisella puolella.

Aspekteissakin muutoksia.

Nyt  
kuu avautuva aspect_sex askendentti jousimies
aurinko aspect_opp askendentti
merkurius aspect_opp askendentti
mars avautuva  aspect_tri askendentti
saturnus avautuva aspect_tri askendentti
neptunus aspect_con askendentti
merkurius avautuva  aspect_tri kuu

Elämä on huomattavasti helpompaa ja miellyttävämpää täällä kuin Suomessa
ja kaikkeen löytyy aina ratkaisu.
Uutta tulee koko ajan ja täällä olen jaksanut aloittaa opiskelutkin uudestaan.

Tosin, en ole varma haluanko tännekään jäädä, mutta varmaa on,
että Suomeen en tule palaamaan (asumaan). Smiley
« Viimeksi muokattu: 20.09.2009 06:17:37 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #37 : 20.09.2009 20:58:29 »

No kun se ongelma ei ole tuo, eikä relocation-sana ymmärrys, vaan se,
että kun teen relocacation-kartan Wieniin, niin se on tismalleen sama
kuin syntymäkarttani (olisi) Wieniin
-siis jos olisin syntynyt Wienissä ja ongelma on se,
että minä vasta muutin tänne reilu kolme vuotta sitten.

Täten relocation-kartta = syntymäkartta uuden kaupungin nimellä.

Kokeilin ja tuon relocation-kartan voi tehdä hyvin täällä astrossakin,
-vain muuttaa tiedoissaan kaupungin ja maan.

Nii-in, sehän se relokaatiokartta on. Ja olen samaa mieltä siitä (kuten Ulkomailla syntyneen transiitit -ketjussa kirjoitinkin), että se kuulostaa vähän hassulta, koska henkilö kuitenkaan EI ole oikeasti syntynyt ko. paikassa. Kysymyksessä on siis vain symbolinen merkitys.

Lainaus
Mielestäni jonnin verran oikeaoppisempi relocation-kartta huomioisi muuttopäivän ja alkuperäisen maan ja kaupungin asteluvut ja laskisi niistä keskiarvon
siihen uuteen kaupunkiin ja maahan, jonka kuvittelisin olevan lähempänä totuutta.

Ahaa. Kuulostaa siis siltä, että jos tekisit ensin erikseen "Wienin-syntymäkarttasi" ja sitten tekisit kompositiokartan siitä ja omasta Suomen-syntymäkartastasi, niin tuo kartta (Composite Chart) voisi olla sellainen jota ajat takaa? Sitähän voi myös tuolla Astro.comissa kokeilla (siellä on kaksi eri vaihtoehtoa, keskipiste- ja paikkakuntaversio). Kompositiokartta kun laskee juuri yhdistelmäkartan kahdesta eri kartasta. Yleensä sitä tosin käytetään synastriassa pariskunnan välille.

Lainaus
Vaikka kränään edelleen hiukan vastaan tuota relocation-karttaa tällensä,
niin se toisaalta selittäisi aika paljonkin. Smiley

Elämä on huomattavasti helpompaa ja miellyttävämpää täällä kuin Suomessa
ja kaikkeen löytyy aina ratkaisu.
Uutta tulee koko ajan ja täällä olen jaksanut aloittaa opiskelutkin uudestaan.

Kyllähän tuossa kertomassasi jo aika paljon kuvaavia juttuja ja "liikkuvia osia" oli, eli antaa tuo relokaatiokin yleensä ajatuksen aihetta. Opiskelu ja rempseämpi elämänasenne liittyvät hyvinkin AC-Jouskariin, samoin ihmissuhteesi/parisuhteesi (DC Kaksoset) ovat varmastikin vilkkaampia ja kepeämpiä kuin mitä ne olisivat Suomessa ja aurinkomerkillesi "tutumpia" tai helpompia kuin Skorppari-Härkä. Pluton tulo ysiin voisi kuvata jonkinlaista kohtalonomaisuuttakin asiassa. Samoin itselläni pelkästään täällä Suomen sisällä aika pitkän etäisyyden muutettuani muuttui kartalla askendentti ja pari planeettaa vaihtoi huonetta - löydän niistä kyllä osuvia asioita. Mutta eri karttojahan voi aina kokeilla ja testailla, sittenhän sitä näkee mikä itselle toimii.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Asterix
Vieras
« Vastaus #38 : 20.09.2009 21:34:06 »


Ahaa. Kuulostaa siis siltä, että jos tekisit ensin erikseen "Wienin-syntymäkarttasi" ja sitten tekisit kompositiokartan siitä ja omasta Suomen-syntymäkartastasi, niin tuo kartta (Composite Chart) voisi olla sellainen jota ajat takaa? Sitähän voi myös tuolla Astro.comissa kokeilla (siellä on kaksi eri vaihtoehtoa, keskipiste- ja paikkakuntaversio). Kompositiokartta kun laskee juuri yhdistelmäkartan kahdesta eri kartasta. Yleensä sitä tosin käytetään synastriassa pariskunnan välille.


Ah...!  merkurius-retroilu vaikuttaa tämän  aurinko merkurius kaksoset:n viestintään
ja ulosantiin todella katastrofaalisesti. buck2

Mutta  kaksoset-painotuksen lisäksi askendentti skorpioni/ jousimies ja  kuu vesimies ja trini  merkurius  uranus yhtymä syntymäni hetkellä vaatii
simppeliä ja vaivatonta systeemiä/tekniikkaa tuon relocation-kartan tekemiseen.  :Smiley

Katsos kun minulla ei ole aikaa tehdä useampia karttoja löytääkseni
mielestäni oikean vastauksen askarruttavaan asiaan. Tongue

Minä haluan asiat eteeni 2 sekunnissa zak-zak-zak ja ojennuksessa
Itävaltalaisten/Saksalaisten loistavalla mentaliteetillä,
eikä mitään turhia mutkia, ongelmia ja jos-joskus-ens-viikolla
tai katsotaan-nyt-mentaliteetillä ja epäkuranttia. Wink

Sitä paitsi syntymäkarttani sanoo, että pyrkimyksilläni edistän muidenkin etua,
joten olisiko mielenkiintoa kenelläkään lähteä suunnittelemaan
maailmaa mullistavaa astrokartta-ohjelmaa/laskuria?  Wink

Siihen voisi korjata, mitä mainitsin jo tuolla ulkomaalaisen transiitit-ketjussa,
aurinkokunnan kiertoradan ympyrästä ellipsiin.

Lisäksi (astro-markkinoita) mullistava relocation-kartta, joka huomioi syntymä ajan
ja paikan koordinaatit, muutto ajankohdan, transiitit ja uuden paikan koordinaatit
ja transiitit.

Maasta toiseen muuttajia on paljon ja tulee varmasti olemaan enemmän
ihan lähitulevaisuudessa. Suuri markkina-alue! Wink

Toisekseen astrologia laahaa jonninverran jäljessä aikaansa.
Esim. Aurinkokunnan kiertorata ei ole vanhan uskomuksen mukaan pyöreä, vaan ellipsi,
joka on todettu tieteellisesti.

Mielestäni idea on nerokas, vaikka itse sanonkin. Tongue

Pitäisikö ideani pantentoida jopa, ennen kuin joku muu tekee sillä omaisuuden..? Tongue

« Viimeksi muokattu: 20.09.2009 21:39:16 kirjoittanut Sasha » tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #39 : 20.09.2009 21:42:14 »

^loistava idea! Patentin paikka ehdottomasti  Wink . Kannatan kaikkea mikä auttaa jotain taphtumaan nopeasti *pöks*  oinas  2funny
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #40 : 20.09.2009 23:39:03 »

Yritin tajuta noiden edellisten antamat ohjeet,mutta koska olen totaalinen ääliö niin luovun koko kartan tekemisestä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2009 23:43:37 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #41 : 21.09.2009 01:46:57 »

Yritin tajuta noiden edellisten antamat ohjeet,mutta koska olen totaalinen ääliö niin luovun koko kartan tekemisestä.

Grin Ai hittolainen tätä merkkari-retroilua! Grin 2funny

Relocation-kartan saat, kun vaihdat normaaliin syntymäkarttaasi sijainnin kohtaan syntymäpaikkakunta
-vaikka täällä Astrossa. Smiley

Sillä ei ole mitään eroa Astro.comin relocation-chartiin, vaan tismalleen ja millilleen sama.

Keskustelu on siitä, onko se oikeaoppinen muutto-kartta toiseen maahan. Smiley
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #42 : 27.09.2009 12:41:09 »

Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Ajatus - 19.09.2009  21:40:47
Lainaus käyttäjältä: linjalla - 13.01.2009  20:33:59
Itse olen jo yli puolet elämästäni asunut Suomen rajojen ulkopuolella ja minulla on täällä eri Asc kuin on syntymäkartassa, mutta planeettojen transiitit vaikuttaa kyllä niissä natal-kartan huoneissa & akseleilla.

Näin kirjoitti tuossa aiemmin nimimerkki linjalla - mitä kokemuksia teillä muilla ulkomaille muuttaneilla on transiiteista akseleihin & huoneisiin? Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku on tehnyt vertailuja.

Vaikka kränään edelleen hiukan vastaan tuota relocation-karttaa tällensä,
niin se toisaalta selittäisi aika paljonkin. Smiley

Minulla muuttuu huoneetkin.

Niin, relocation chartissa muuttuu nimenomaan Asc ja siten tod.näk. myös muutkin huoneet (tämä riippuu siitä, miten suuri etäisyys uudella paikkakunnalla on syntymäpaikkaan).

Lainaus
Relocation chart auttaa enemmänkin tuomaan uusia piirteitä esiin, mutta kun ne planeetat nyt vaan pysyvät samassa merkissä ja asteluvussa, aivan sama missä päin maailmaa olet, niin ne "uudet" esille tulevat piirteet on aina pinnan alla lymyilleet eikä siten ole varsinaisesti "uusia" piirteitä. Esim. syntymäpaikkakunnalla leijona  aurinko 4. huoneessa (kotona, tutussa ja turvallisessa ilmapiirissä, ulospäin suuntautuva), muutto toiselle paikkakunnalle ja siellä tehdyllä relocation chartilla tuo  leijona aurinko onkin nyt 5. huoneessa. Uudella paikkakunnalla samainen henkilö onkin nyt harrastustensa parissa, lasten kanssa tai flirttaillessaan kovin ulospäin suuntautunut.

Sasha taitaa puhua enemmänkin muuttopäivänsä kartasta. Tarkista sen päivän transiitit, kummankin paikkakunnan sen vuotiset solarit & lunarit ja ennen kaikkea Döbereinerin Wirkungspunkte. Oliko sinulla silloin jokin kardinaali 0° tai fixed 15° aktivoitunut?

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #43 : 27.09.2009 16:22:05 »


Lainaus
Relocation chart auttaa enemmänkin tuomaan uusia piirteitä esiin, mutta kun ne planeetat nyt vaan pysyvät samassa merkissä ja asteluvussa, aivan sama missä päin maailmaa olet, niin ne "uudet" esille tulevat piirteet on aina pinnan alla lymyilleet eikä siten ole varsinaisesti "uusia" piirteitä. Esim. syntymäpaikkakunnalla leijona  aurinko 4. huoneessa (kotona, tutussa ja turvallisessa ilmapiirissä, ulospäin suuntautuva), muutto toiselle paikkakunnalle ja siellä tehdyllä relocation chartilla tuo  leijona aurinko onkin nyt 5. huoneessa. Uudella paikkakunnalla samainen henkilö onkin nyt harrastustensa parissa, lasten kanssa tai flirttaillessaan kovin ulospäin suuntautunut.

Sasha taitaa puhua enemmänkin muuttopäivänsä kartasta. Tarkista sen päivän transiitit, kummankin paikkakunnan sen vuotiset solarit & lunarit ja ennen kaikkea Döbereinerin Wirkungspunkte. Oliko sinulla silloin jokin kardinaali 0° tai fixed 15° aktivoitunut?



Lainattu teksti ei ole minun. Wink
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #44 : 27.09.2009 23:54:39 »

Lainaus
Oliko sinulla silloin jokin kardinaali 0° tai fixed 15° aktivoitunut?

Mutta sinun omalla kartallasi Itävaltaan muuton aikana, oliko jokin noista pisteistä aktivoitunut? Joko 7-vuoden-rytmiopin mukaan taikka progressio-/Solar Arc-kartalla?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: