Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sovitteko yhteen, eli synastrian perusteet  (Luettu 454036 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #225 : 01.01.2016 10:55:03 »


oho, unohdin vastata tähän (en aina muista mitä oon minnekki kirjotellu ja anteeks jos ja kun oon jättänyt aiemmin vastaamatta jonnekkin ketjuihin...Ei oo mitään tarkotuksellista. Oon vähän hajamielinen)


Eipäs mitään.  Smiley Ainahan voi olla myös tilanne, ettei vaan keksi mitään vastaamistakaan, kai sekin on OK...  :Smiley


Nooh, jos ei millään löydy herkkyyttä, ja mikäli ei jaksa pitkään odottaa, kunnes ja jos tai ei löydy niitä piirteitä mitä kaipaa, niin jatka matkaa? Tongue


Mut kun samalla tää on niin addiktoivaa.  2funny Mulla ei ole mitään uusia ihmisiä vastaan, kunhan vain löytäisi jotain vähintään yhtä intensiivistä...
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #226 : 08.01.2016 23:16:02 »

Eipäs mitään.  Smiley Ainahan voi olla myös tilanne, ettei vaan keksi mitään vastaamistakaan, kai sekin on OK...  :Smiley

Mut kun samalla tää on niin addiktoivaa.  2funny Mulla ei ole mitään uusia ihmisiä vastaan, kunhan vain löytäisi jotain vähintään yhtä intensiivistä...


Yeah Smiley

nauti intensiivisyydestä niin, että molemmilla on samat pelisäännöt ja sävelet... if not... niin, niin kauan ku alkaa hahmottua kunnolla. Eiköhän se ajan kanssa ala kunnolla hahmottua.... depends on you... millon pistät jarrua, tai vaihat vaihetta....jopa sille pakille.  Wink

 sit sitä seuraavaa ootellessa... Tongue
tallennettu
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #227 : 20.08.2016 08:55:41 »

Tämmöinen tapaus hiertää mieltä. Miltä teistä näyttää tällaiset aspektit synastriassa?
Jos ei tästä muuta iloa ole niin ainakin on tutustunut synastrioihin : )

M=mies, N=nainen

M kuu  aspect_squ N aurinko
M aurinko aspect_squvenus
M venus aspect_squ N aurinko
M kuu aspect_kvi N venus
M venus aspect_con N chiron
M saturnus aspect_con N kuunsolmu
M kuunsolmu aspect_con N askendentti
M keskitaivas aspect_opp N venus
M neptunus aspect_con N venus
M kuunsolmu aspect_opp N aurinko
ja vielä
M venus aspect_opp N pluto
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #228 : 25.08.2016 19:26:38 »

Anyone? Synastriassa löytyy runsaasti muitakin aspekteja. Toinen on Kauris ja toinen Vesimies..mahtaako olla toivoton yhdistelmä? Kauris ei tunnu sopivan kenenkään kainaloon ..
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #229 : 26.08.2016 08:51:14 »

Victoriae: kartat kannattaa laittaa aina näkyviin, pelkkä aspektilista ei kerro tarpeeksi.

Tärkeimpänä aspektina pitäisin miehen alasolmun yhtymää Auringollesi. Tässä voi olla ns. entisen elämän tuttu. Onko se hyvä asia, jääkin nähtäväksi. Yleensä nämä suhteet kukoistavat alkuvaiheessa, mutta ongelmia tulee pian.

Sitten jos ajatellaan Kaurista ja Vesimiestä, niin molemmilla on yksi hankala piirre suhteen kehittämisen kannalta: taipumus ottaa etäisyyttä ja pantata tunteita. Vesimies karttelee sitoutumista ja haluaa kaiken perustuvan vapaaehtoisuudelle, kun taas Kauris voisi sitoutuakin, mutta miettii todella tarkkaan, kenen kanssa tällaiseen ryhtyy.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #230 : 26.08.2016 11:36:31 »

Hei kiitos Lilli, tässä tämä varsinainen kartta..
« Viimeksi muokattu: 19.07.2018 18:42:16 kirjoittanut Victoriae » tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #231 : 26.08.2016 12:02:56 »

Aika haasteelliseltahan tuo näyttää. Mies ei ole välttämättä sitä sorttia, joka asettuisi noin vain aloilleen, elämässä pitää olla menoa ja meininkiä. Saturnus siellä voi hieman antaa hänelle kurinalaisuutta ja vastuuntuntoa, tai sitten Saturnus kuvastaa jotakuta ulkopuolista orjapiiskuria, joka pistää hänet ruotuun. Suhteesta kehittyy helposti on-off-tyyppinen viha-rakkaussuhde.

Teillä on kuitenkin nuo solmut tärkeässä asemassa, miehen alasolmun yhtymä Auringollesi tulikin jo mainittua, mutta onhan siellä myös sinun noususolmusi yhtymä hänen Aurinko-Saturnus -yhtymälleen. Tällaiset kuviot vetävät helposti erilaisiakin ihmisiä yhteen ja suhteeseen tulee hieman kohtalonomainen tunne. Kohtalonomaiset suhteet tuntuvat merkittäviltä riippumatta siitä, kuinka kauan ne kestävät.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #232 : 26.08.2016 16:16:23 »

Heh, aika nappiin osuus tuo kuvaus kyseisestä herrasta  Grin
Joo todennäköisesti tämä ei johda muuhun kuin minun mielipahaan. Ei voi muuta todeta kuin että karma is a bitch..
Mutta kiitos Lilli osuvasta analyysistä. Tämä vahvistaa omia ajatuksia.
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #233 : 28.08.2016 18:03:40 »


Teillä on kuitenkin nuo solmut tärkeässä asemassa, miehen alasolmun yhtymä Auringollesi tulikin jo mainittua, mutta onhan siellä myös sinun noususolmusi yhtymä hänen Aurinko-Saturnus -yhtymälleen. Tällaiset kuviot vetävät helposti erilaisiakin ihmisiä yhteen ja suhteeseen tulee hieman kohtalonomainen tunne. Kohtalonomaiset suhteet tuntuvat merkittäviltä riippumatta siitä, kuinka kauan ne kestävät.

Solmut voivat tosiaan paitsi vetää puoleensa, myös ylläpitää suhdetta ihmiseen jonka kanssa ei muuten ole mitään yhteistä. Olin itse pitkään sellaisessa missä oli Auringot keskenään kvinkunssissa (!), Kuut neliössä keskenään (!!) ja kaupan päälle Mars-Saturnus-yhtymä. Aika onneton lähtökohta ja luulisi että moisin kuvioin ei kovin kauan toista katsella jos ei ole pakko.

Mutta ne solmut. Minun yläsolmu  harka:ssä oli yhtymässä hänen  venus:een eli Härän merkin omaan hallitsijaan ja kaiken lisäksi mun  venus oli puolestaan aivan hänen alasolmullaan. Tuo jälkimmäinen aspekti on käsittääkseni paljon huonompi juttu kuin miltä kuulostaa. Ja lisäksi mun  venus teki oppositiota toisen  aurinko chiron kuunsolmu-stelliumiin ja hänen tuo stelliumi oli kaiken lisäksi yhtymässä mun  chiron:iin.
Minulla kun on nataalina  venus aspect_con uranus oppositiossa omaan  chiron:iin niin jopas aktivoituivat solmut ja Chironit yhdellä kertaa. Sanotaan näin, että se suhde vei minulta joksikin aikaa järjen ja olen sen koommin päättänyt pysyä sinkkuna. :Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #234 : 29.08.2016 09:32:12 »


Teillä on kuitenkin nuo solmut tärkeässä asemassa, miehen alasolmun yhtymä Auringollesi tulikin jo mainittua, mutta onhan siellä myös sinun noususolmusi yhtymä hänen Aurinko-Saturnus -yhtymälleen. Tällaiset kuviot vetävät helposti erilaisiakin ihmisiä yhteen ja suhteeseen tulee hieman kohtalonomainen tunne. Kohtalonomaiset suhteet tuntuvat merkittäviltä riippumatta siitä, kuinka kauan ne kestävät.

Solmut voivat tosiaan paitsi vetää puoleensa, myös ylläpitää suhdetta ihmiseen jonka kanssa ei muuten ole mitään yhteistä.

Tuo on kyllä ihan totta.

Minä olen pyöritellyt mielessäni sellaista teoriaa, että kvinkunsseissa olevat Auringot toisivat parisuhteessa esiin kummastakin sokeita pisteitä, mitkä muutoin jäisivät täysin tiedostamatta. Jos sokeat pisteet ovat sellaisia, joita ei soisi löytävänsä itsestään, niin ei ihme, jos ajautuu hulluuden partaalle. Minulle itselleni kvinkunssimerkkejä ovat Skorpioni ja Kauris, joista ensin mainituista ei ole parisuhdekokemusta, mutta Kauriista on kaksin kappalein. Onhan minulla DC:kin Kauriissa, joten ei ihme, että tällaistakin viritelmää on ollut. No, etenkin jälkimmäisen kanssa suhde oli juuri teoriani mukaista menoa. Mukana oli myös karminen puoli, ilmeisesti yhteisiä entisiä elämiä oli kymmenittäin ja niistä oli jäänyt paljon selvittämättömiä asioita.

Tiedän yhden, pitkään yhdessä olleen pariskunnan, jolla Auringot ovat kvinkunssissa, mutta muuta synastriaa en tiedä tarkemmin. Mies on Au-Leijona, Kuu-Kaksoset, rouva Kalat. Sama koulutus, samat työpaikat, lopputyöt tehty samaan aikaan, matkustellaan yhdessä paljon ja yleensäkin kaikki tehdään yhdessä. Leijonan kannalta vain ajattelin, että mitenkähän se kestää tuollaista määrää yhdessäoloa?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #235 : 29.08.2016 14:17:12 »


Minä olen pyöritellyt mielessäni sellaista teoriaa, että kvinkunsseissa olevat Auringot toisivat parisuhteessa esiin kummastakin sokeita pisteitä, mitkä muutoin jäisivät täysin tiedostamatta. Jos sokeat pisteet ovat sellaisia, joita ei soisi löytävänsä itsestään, niin ei ihme, jos ajautuu hulluuden partaalle.

Tiedän yhden, pitkään yhdessä olleen pariskunnan, jolla Auringot ovat kvinkunssissa, mutta muuta synastriaa en tiedä tarkemmin. Mies on Au-Leijona, Kuu-Kaksoset, rouva Kalat. Sama koulutus, samat työpaikat, lopputyöt tehty samaan aikaan, matkustellaan yhdessä paljon ja yleensäkin kaikki tehdään yhdessä. Leijonan kannalta vain ajattelin, että mitenkähän se kestää tuollaista määrää yhdessäoloa?

Hyvä pointti tuo sokeat pisteet - kyllä se omalla kohdalla näin olikin, hiffasin että musta oli tullut jokseenkin samanlainen kuin pari mun entistä frendiä jotka nykyään herättävät minussa jotain epämääräistä säälinsekaista inhoa, lähinnä siksi että ovat helvetin skarppeja tyyppejä, toinen alallaan vaikutusvaltainen ja toinen muuten vaan korkeasti koulutettu, mutta kumpikin on kuitenkin mennyt syystä tai toisesta mokaamaan asiansa. Sen tiedän että meillä kaikilla on vakavia aggressio-ongelmia, luultavasti siksi että olemme kodeista joissa oli alkoholismia ja väkivaltaa.

Toista kvinkunssipariskunnasta huomautan, että samanlainen ammatillinen, koulutus- ja perhetausta ja varsinkin arvomaailma liimaa tutkitusti pariskuntia pitkiin avioliittoihin perheenperustamisineen todennäköisemmin kuin esim. seksuaalinen vetovoima. Kumppanissa ihminen hakee samanlaisuutta; ihmisen aivot ovat muutenkin viritetty pitämään kaikesta tutusta ja yhteiset taustatekijät sekä pitävät yllä yhteisiä keskustelunaiheita että luultavasti ehkäisevät verisiä arvoristiriitoja.

Media taas korostaa aina ja vain seksielämää mutta ei se pitkälle kanna jos pariskunnilla ei ole oikein yhteistä puhuttavaa, kumpikin on kiinnostunut täysin eri asioista, arvostaa eri asioita ja niin poispäin.

Tosin itse olen ollut sellaisenkin kanssa jonka kanssa oli paljonkin yhteistä, mutta mun kiinnostus lopahti aika nopeasti. Jos toinen on yhtä aggressiivinen kuin minä itse, ellei enemmänkin, niin eihän siitä mitään tule. :Smiley




tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #236 : 25.09.2016 18:32:17 »

Itse olen alkanut miettimään myös Kuunsolmuaspektien merkittävyyttä. Elämässäni on ollut (huikeat) 2 kpl seurustelusuhteita, ja kummassakin on ollut  kuunsolmu taustalla. Kerronpas tarinan liittyen molempiin...

Exäni  kuunsolmu rapu on tarkassa  aspect_con :ssä mun DC:heni (orbi reilu 0,5 astetta, 6. huoneen puolella). Ensimmäinen parisuhteeni. Ja aikanaan pitkä sellainen. Tiesin jo alussa, että tämän miehen kanssa tulen olemaan pitkään - sitä kestikin reilut 5 vuotta.

Mutta...

Ajan saatossa huomasin exässäni piirteitä, jotka muistuttivat isääni. Juuri ne negatiiviset piirteet. Itselläni oli tuolloin isäsuhteessani läpikäymättömiä asioita ja huomasin, että juuri nämä piirteet tulivat esille myös exässäni. Isäni kanssa olen aina ollut alistuva, enkä ole juuri koskaan sanonut todellista mielipidettäni tai "noussut isääni vastaan", koska olen kokenut, etten siltikään saa muutosta aikaan, vaikka kuinka kertoisin kantani! Exäni oli samanlainen, ei juuri kuunnellut mielipiteitäni tai suhtautui vähättelevästi mielipiteisiini. Ei näillä eväillä suhde kanssa, ja koska meillä muutenkin oli erimielisyyksiä elämänsuunnitelmien osalta, kuten esim. perheenperustamisesta, ero siinä loppupeleissä tuli. Ainakin tämän jälkeen olen oppinut puolustamaan omaa mielipidettäni paremmin ja uskaltanut olla myös eri mieltä ihmisten kanssa. Että jotain hyvääkin erosta seurasi, roima annos oppia ja taistelijaluonnetta! Wink

Eikös solmuaspekteissa ollut niin, että laskusolmuaspektit tuppaavat olemaan alussa hyvinkin merkittäviä ja jopa kohtalonomaisilta tuntuvia? "Tuttuja"? Muuttuvat ajan saatossa hiertäviksi? Näin muistelisin, että koskee laskusolmun ja persoonallisten planeettojen välisiä aspekteja. Kosmisten planeettojen ( neptunus &  pluto ) ja laskusolmujen kohdalla taas oli toisinpäin, eli suhteet saattavat alkaa hankalissa tunnelmissa, mutta ajan saatossa aspekti muuttuu helpommaksi.

Sitten nyxä...

Miehen  neptunus on  aspect_con :ssä laskusolmuuni  kauris :ssa (väljähkö, orbi muistaakseni 3 astetta). Muistan, kun joskus teininä näin välähdyksen, että aikanaan menen naimisiin tummahiuksisen, ruskeasilmäisen miehen kanssa. Tämä oli ihan äkillinen tapaus, ei liittynyt mihinkään tarkoitukselliseen mietiskelyyn tms. Itse ajattelin silloin, että kylläpäs sitä hassuja tulee mieleen... Mutta... Vuosia myöhemmin sitten tapasin juuri kuvatunlaisen miehen, jonka kanssa synkkasi pelottavan hyvin. Jonka kanssa tuli sellainen fiilis, että joku yliluonnollinen voima ohjaa meitä toisiamme kohti ja tätä kohtaloa et pysty pakenemaan, vaikka kuinka yrittäisit... Ja tämän tarinan miehen kanssa elelemme vieläkin  Kiss

Suhde alkoi haastavissa tunnelmissa, kuten laskusolmu-kosminen planeetta -aspektissa taitaapi olla takana. Olin tuolloin edellisen eron jälkeen henkisesti haavoilla, epäluuloinen ja vihainen - fiksua olisi ollut, jos olisin varannut enemmän aikaa erosta toipumiseen. Nykyinen joutui meikäläisen takia aikamoisen ryöpyn kohteeksi... Embarrassed  En vain pystynyt enää pakenemaan tunteitani ja vaikka pelkäsin, että tulen uudelleen satutetuksi, koin, etten enää pääse kohtaloani pakoon ja on vain hypättävä jalat edellä kaninkoloon... Mutta aika hoitaa ja parantaa ja energiat tasaantuivat ajan saatossa.

Tuossahan tulikin esille se, että mies on tuntunut oikealta, "vanhalta tutulta", olen nähnyt hänen ilmaantuvan elämääni aikapäiviä sitten. Juuri tuo Neptunus-aspekti laskusolmulle kertoo siitä, että olemme ehkä edellisessä elämässä tunteneet ja siksi tavatessa toinen tuntui hyvinkin tutulta.

 smitten
« Viimeksi muokattu: 25.09.2016 18:39:15 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
prinsessak
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #237 : 01.11.2016 02:06:47 »

Moon   Sextile   Sun   1.19   215
Moon   Conjunction   Moon   4.17   229
Moon   Conjunction   Saturn   0.24   171
Moon   Square   Pluto   2.40   -74
Mercury   Square   Sun   0.40   -356
Mercury   Conjunction   Mars   2.18   154
Mercury   Trine   Pluto   2.01   49
Venus   Sextile   Mercury   0.52   107
Mars   Sextile   Ascendant   1.37   52
Jupiter   Opposition   Venus   2.07   -71
Jupiter   Conjunction   Jupiter   1.02   120
Saturn   Conjunction   Saturn   1.45   94
Uranus   Conjunction   Uranus   1.45   83
Uranus   Conjunction   Neptune   0.45   87
Neptune   Conjunction   Uranus   2.15   73
Neptune   Conjunction   Neptune   1.15   78
Pluto   Square   Moon   0.22   -125
Pluto   Trine   Mars   1.42   46
Pluto   Sextile   Uranus   0.47   43
Pluto   Sextile   Neptune   1.47   28
Pluto   Conjunction   Pluto   1.59   64
    1693   -626   1067

Tässäpä ois. Uuden nettituttavuuden ja mun synastriakartan aspektit :O jos joku haluaisi tulkita, onko tästä suurempaan rakkaustarinaan..? Ei olla nähty vielä livenä. Puhelimessa puhuttu kyllä, mut tosi vaihtelevasti. Jaaah. Huh Hänen planeetat vasemmalla, mun oikealla.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2016 02:08:18 kirjoittanut prinsessak » tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #238 : 20.01.2017 20:57:14 »

Oon aatellu astrologian kantilta, et seuraava kuka tulee eteen, niin en ees halua tietää karttojen sopivuuksia vaan tutkailla ihan maallisin keinoin. Jotenki ei vaan jaksa syynätä enää niin tarkasti. Oon muutenkin liian analysoiva  askendentti neitsyt , niin tuntuu että melkein kukaan ei läpäse sitä analyyttisuutta, niin parempi vähän höllätä.  :Smiley
Toisaalta siitä on myös hyötyä, koska dc  kalat taas ei osaa sanoo ei. mut kuiteski saa astrologia jäädä sikseen synastrian osalta.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #239 : 04.02.2017 23:07:50 »

Oon aatellu astrologian kantilta, et seuraava kuka tulee eteen, niin en ees halua tietää karttojen sopivuuksia vaan tutkailla ihan maallisin keinoin. Jotenki ei vaan jaksa syynätä enää niin tarkasti. Oon muutenkin liian analysoiva  askendentti neitsyt , niin tuntuu että melkein kukaan ei läpäse sitä analyyttisuutta, niin parempi vähän höllätä.  :Smiley
Toisaalta siitä on myös hyötyä, koska dc  kalat taas ei osaa sanoo ei. mut kuiteski saa astrologia jäädä sikseen synastrian osalta.

Samoja fiiliksiä mulla. Kyllähän se aikansa oli ihan hauskaa tutkailua, mutta loppupeleissä tarpeetonta.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: