Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sovitteko yhteen, eli synastrian perusteet  (Luettu 454049 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #180 : 28.11.2013 13:06:48 »

sinikiviuhko, tuo on vähän sama kuin skorpioni-leijonakombo, eli tiedän mistä puhut. Sehän on totta et itsessään tuli ja vesimerkit ei sovi kovin harmonisesti yhteen, mutta jos muut planeetat kompensoi tätä tilannetta niin pelastaa aika paljon. Teillä on nouseva merkit samaa elementtiä (tärkeä asia), samoten mars (skorpioni ja kalat). Mutta vielä tärkeämpiä on aspektit, kuinka ne toimivat suhteessa toisiinsa vai toimivatko ollenkaa. Sinulla kuu ravussa varmasti luo ymmärrystä kalan herkälle ja syvälliselle mielelle, jota yksin jousimies ei pysty ymmärtämään.

mutta... Minulla oli leijonaystävä taannoin, alussa meni lujaa ja oltiin tosiaankin se paita ja peppu. Vaikka molemmat on kiinteitä merkkejä, hänen kartaltaan löytyi mm.  kuu kalatmars vaakavenus  kauris, synastriassa helppoja aspekteja mm. kuun ja auringon välillä, ei se aina riitä. 5 vuoden jälkeen tajusin kuinka erilainen ihminen loppujen lopuksi hän on, onhan hän leijona. Tulta ja tappuraa, eteenpäin menevä (sanan jokaisessa merkityksessä), levotonkin sielu jonka kanssa en kuitenkaan ole käynyt yhtäkään syvällistä keskustalua jossa olisin tuntenut todellista saavani vastakaikua ajatukselleni, leijona rakastaa huomiota, niinkuin mielestäni muutkin tulimerkit, rakastavat kilpailua, voittamista, ovat mun makuun ylioptimistisia ja ylienergisiä. Se viehätti aluksi, mutta rasitti lopussa.

Eli oman kokemukseni mukaan kyllä, aurinkomerkit vaikuttaa paljon mutta sen vaikutuksen näkee useimmiten pidemmällä aikavälillä. Se aurinko vaikuttaa sinuun kokonaisvaltaisesti, muut planeetat sitten tuo lisäväriä, heikentää, vahvistaa, tekee ristiriitaiseksi tai paikkaa puutteitasi... jotain tällästä  :Smiley
Minulla kans syntyy vahva vetovoima leijonien, jousimiesten ja erityisesti vesimiesten kanssa (useimmiten tän on selittänyt myös  aurinko aspect_opp kuu), heidän kanssaan on hauskaa ja puheenaihetta ja meininkiä riittää, mutta minusta tuntuu ettei heiltä saa sitä jotain, henkisen puolen tyydytystä kuin mitä esimerkiksi kalat pystyvät minulle tarjoamaan täysin vaistomaisesti. Ja tuntuu vielä, etteivät nämä menevämmät merkit tajua sitä, koska ei se tunteellisuus, syvissä vesissä jammailu ja mystinen mielenmaailma ole ollenkaan heille ominaista, toisinkuin vesimerkeille. Minun kokemukseni mukaan Aurinko tulee aina paistamaan jossain vaiheessa läpi, ennenmmin tai myöhemmin ja jos se tarkoittaa ristiriitoja ja epäsopusointua, niin sitä on myös luvassa. Aina. Ymmärrys ei vain riitä, toinen touhottaa menemään ja toinen hiljaa miettii, että tajuaakohan tuo edes miltä minusta tuntuu. (Ja niin, pikku vinkkinä, vesimerkit ei helposti tunteista jaarittele, he nimenomaan tuntee, ja olettaa sinun suunnilleen lukevan ajatuksia. Osaatko, tai tajuatko pysähtyä ja nähdä toisesta jotain ilman että hän sitä sinulle kertoo?)
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
Ave^^
Vieras
« Vastaus #181 : 28.11.2013 14:08:44 »

Eli oman kokemukseni mukaan kyllä, aurinkomerkit vaikuttaa paljon mutta sen vaikutuksen näkee useimmiten pidemmällä aikavälillä. Se aurinko vaikuttaa sinuun kokonaisvaltaisesti, muut planeetat sitten tuo lisäväriä, heikentää, vahvistaa, tekee ristiriitaiseksi tai paikkaa puutteitasi... jotain tällästä  :Smiley

Mielenkiintoinen ajatus. Toisaalta itse näkisin, että jos jokin planeetta on vahvasti yhtymässä aurinkoon, tämä perustavanlaatuisesti muuttaa sitä auringon energiaa. Mutta muutoin aurinko on kuitenkin se perusenergia siellä taustalla. Itselläni on kokemuksia siitä, että jos aurinkoaan ei pääse toteuttamaan, silloin tuntee tukahtuvansa. Oma jouskari-aurinko kun hyvin helposti hukkuu kaiken veden alle mitä kartaltani löytyy. Tuo "pidemmällä aikavälillä" kiinnitti huomioni, sillä tässä mieheni kanssa, joka myös on aurinko-jouskari, tuntuu juuri siltä, että tämä on jotakin mikä on hyvää ja kestävää pitkällä aikavälillä. Vesiaurinkoiset ovat aina viehättäneet minua, mutta heidän kanssa tosiaan ei ole ollut läsnä sitä pidemmän aikavälin varmuutta tai miksi sitä voisi sanoa. Lähinnä olen tulkinnut sen johtuvan siitä, että vesi-ihmiset aktivoivat entisestään omaa vettäni, ja tällöin se jouskari minussa entisestään tukahtuu. Mutta joo, ei tietenkään mikään ole niin yksinkertaista, että pitää vain tietyn aurinkomerkin omaavia kumppaneikseen hankkia jos pidemmällä aikavälillä hyvää suhdetta haluaa, kyllä se myös on kyse niin monen tekijän kombosta.
tallennettu
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #182 : 28.11.2013 20:44:08 »

Minun isovanhemmat myös  aurinko skorpioni ja  oinas, olleet yli 50 vuotta yhdessä että eipä siinä, käsittääkseni ovat onnellisia vaikka ovat vielä kasikymppisinäkin toisilleen kuin tulta ja tappuraa  Grin. Ei se yhteinen hallitseva planeetta (tässä tapauksessa mars) aina luo sitä hyvää ja seesteistä pohjaa, vaan ne planeetan piirteet voivat korostua myös negatiivisessa mielessä. Kumpikin hyökkää ja lujaa, hienotunteisuus ei ole sieltä vahvimmasta päästä....

Mulla on parhaimpiin ja todellisiin ystäviin lukeutuu 2  vesimies, mies ja nainen. Heillä kyllä vettä ja maata kartalla, että sekin kyllä vaikuttaa. Mutta kyllä heissä se vesimiehelle tyypillinen kapinahenkisyys asustaa, se sellainen pieni jääräpäisyyskin ja uusien ja erilaisten juttujen ja keinojen keksiminen. Tykkään vesimiesten omaperäisyydestä ja arvostan heidän pitkäjänteisyyttä ja sellaista pysyvyyden arvostamista. Ovat ahkeria ja luotettavia, ja ei tarvitse pelätä että kääntävät selkänsä tai muuttavat mielipiteitään kuin jokin tuuliviiri. Ainoa mikä ei taas natsaa on se, että jos heille avautuu ja vuodattaa tunteita, tulee sieltä vain korrekti halaus ja nenäliina. Ja skorpparille jää kylmä tunnelma.

Mutta empä minäkään koskaan luota pelkkiin aurinkomerkkeihin, mutta niitä ei pidä vähätellä. Se on suuri energia joka auringosta kumpuaa. Toiset oppii käsittelemään sitä ja ovat onnellisia yhdessä, mutta kyllä mulla tulee joskus sellainen olo että tuolla jossain saattaisi olla ehkä ihminen, joka ymmärtäisi mua vielä paremmin.

Mä kyllä ymmärrän miksi skorppareista on huono kuva, ainakin joillain  Grin me vaan tykätään yleisesti siitä, että sopimuksista pidetään kiinni, lupauksia ei petetä ja kaveria ei jätetä. Ja kaikki roolileikit voi sitten kans unohtaa, olkaa omia ittejänne. Neitsyet ja kaksoset ainakin kavahtaa meikäläistä useimmiten, ei siinä nätit synastriakuviot enää auta kun nämä merkit vaihtaa mielipiteitä (jos niitä ylipäätänsä on) ja asenteita kuin lennossa, ovat kameleontteja, seura määrittää persoonan, ei koskaan tiedä mikä se oikea ihminen siellä sisällä on. Ei vaan ole luottamista näihin, aikamoisia peesailijoita ja jees -miehiä. Pari entistä parasta kaveriani olivat juuri edellämainitut neitsyt ja kaksonen, toimivat sitten toooodella ajatelemattomasti ja siinä meni luottamus. Heidän mielestään "sellaista nyt vain sattuu", joten tajusin että taidetaan mennä vähän eri aaltopituuksilla.
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #183 : 02.12.2013 22:10:19 »

En ollut aikasemmin perehtynyt näihin  kuunsolmu -juttuihin, koska ajattelin että eihän semmonen pikkunen mitätön (ja pah!) hommeli voi mitään merkitä, varsinkin kun siitä ei mielestäni noin yleisesti kauheasti puhuta, tai sitten olen vaan tahalleni ummistanut silmät ja korvat asialta.  Mutta siis asiaan..otinpa sitten selvää miten nämä  kuunsolmu :t minun ja erään kartalla menee ja näyttäis siltä että hänen yläsolmunsa olisi yhtymässä minun kuuhuni? en oo kyllä varma osasinko tulkitan oikein..sanotaanko näin, että kun ensimmäisen kerran tapasimme, vietimme kaveriporukalla 4 päivää saman katon alla ja alusta asti vetovoima oli vähän liikaakin, semmosta magneettista jos näin voi sanoa. Ei mitään suoraa kontaktia oikeastaan missään vaiheessa, vain piiiiitkiä katseita, semmosta jännitteen tuntua. Huhhuh, ja sama meininki jatkuu aina kun nähdään jossain..
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #184 : 03.12.2013 10:04:57 »

En ollut aikasemmin perehtynyt näihin  kuunsolmu -juttuihin, koska ajattelin että eihän semmonen pikkunen mitätön (ja pah!) hommeli voi mitään merkitä, varsinkin kun siitä ei mielestäni noin yleisesti kauheasti puhuta, tai sitten olen vaan tahalleni ummistanut silmät ja korvat asialta. 

 Grin

Solmuja ei pidä aliarvioida synastriassa eikä muutenkaan. Tärkeät solmukontaktit vetävät kyllä yhteen sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ehkä muuten olisi niin täydellisen yhteensopivia.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #185 : 03.12.2013 17:52:00 »

mutta kerro Vega miksi sun mielestä  aurinko aspect_opp venus ei ole hyvä? eikö se kuitenki oo näitä ns. klassisia vetovoiman aiheuttajia?

Juu ko. aspektissa on kyllä vetovoimaa, mutta tässä tapauksessa se näkyy olevan solmukontaktien ohella ainoa tekijä, mikä saa synastrian perusteella aikaiseksi jonkinlaista vetovoimaa. Ihastuin kieltämättä ekana juurikin tämän Kaksosen ulkonäköön. :Smiley
tallennettu
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #186 : 04.12.2013 08:51:02 »

Lilli, kyllähän sitä alkaa noi solmut kummasti kiinnostamaan kun tarpeeksi kiinnostava tyyppi saapuu näköpiiriin.  Wink huomasin muuten että  kuunsolmu aspect_opp vertex tuon  kuunsolmu aspect_opp kuu lisäksi, kohtaloako vai ei mutta onhan tässä jotain ainutlaatuista  Shocked
tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #187 : 07.12.2013 01:00:30 »

sen saturnus aspect_con (mun)  kuunsolmu  aspect_opp (sen)  mars
sen aurinko aspect_con (mun)  kuu aspect_tri sen pluto aspect_con (mun) lilyth
sen askendentti aspect_con (mun) keskitaivas aspect_con (sen) kuu aspect_con(sen) jupiter ja  aspect_tri ton meän aurinko-kuu-yhtymän
sen venus aspect_con merkurius (mun)  
sen antivertex  aspect_con mun  chiron parin asteen orbilla yhtyen mun  jupiter & ceres (nää piirittää mun khironia, eli on viiden asteen päässä toisistaan) .. ja  oppositiossa säteilee sen uranus aspect_con mun neptunus ...

kartat ylipäänsä peilailee teemoiltaan täydennellen toisiaan. kunhan kerran ollaan nähty, tyyppi vaan jäi mieleen..
« Viimeksi muokattu: 07.12.2013 01:05:11 kirjoittanut mii-i » tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #188 : 05.01.2014 22:27:48 »

Sori kun nostelen vähän vanhempaa keskustelua, mutta osui tämä oma kirjoitukseni silmiin ja kävi hymyilyttämään Smiley
Vuosi sitten törmäsin mieheen, jolla on lähes täysin samanlainen syntymäkartta kuin hänellä kenestä aiemmin olin kirjoittanut. Aiemman miehen kanssa meille ei mitään juttua syntynyt sillä miehellä oli toinen nainen kiikarissa. Olen vaan huomannut että nykyisellä miehelläni (avomies nykyään Smiley) on aivan samanlainen pukeutumistyyli, kuuntelee samanlaista musiikkia ja omaa samoja harrastuksiakin kuin se aiempi Cheesy Lisäksi kyllä tässä välissä oli pari suhdetta (1.  aurinko  kuu vesimies , 2.  aurinko harka kuu vaaka ).

Luulen että juuri tämä suhde on lähtenyt toimimaan paremmin kuin aiemmat koska se skorppariominaisuus (syvällisemmät keskustelut yms) on aiemmista suhteista puuttunut. Smiley

Mieheni on  aurinko mars vaakakuu vesimiesmerkurius skorpionivenus harka
Aiempi mies josta kirjotin vanhassa viestissä (lukee myös lainauksessa): aurinko venus merkurius skorpioni , kuu vesimies tai kalat en muista enään , mars rapu

Jännittävää  coolsmiley
Taas olen tainnut ihastua mieheen, jolla skorpparia melkoinen vaikutus kartallaan...

Yllätyin  myös huomatessani, että minun  juno aspect_con hänen  aurinko ja sama toisinpäin myös ! Myöskin minun  jupiter  aspect_con hänen  merkurius ....

Hänen persoonalliset planeetat:
 venus merkurius skorpioni
 mars rapu

Minun:
 venus leijona
 mars harka
 merkurius rapu

Kertokaas, tarkoittaako tämä että jos jonkinlainen suhde joskus muodostuisi, että se voisi toimiakin?
tallennettu
Yanni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #189 : 22.01.2014 16:02:38 »

Tässä mietin tämmöstä asiaa... Mulla on eräs tuttu muutaman vuoden takaa, oikeen mieleenpainuva sellanen ja kaiholla olen muistellu vuoden ajan pitäisikö ottaa yhteyttä mutten ole uskaltanut. Tilaisuuksia ois ollu enemmän kuin muistan...

Tällä tyypillä on
 aurinko vesimies
 mars merkurius saturnus uranus venus  kauris
 kuu harka
 juno skorpioni
    
eli hyvinkin kaurispainoitteinen vesimieshenkilö, itselläni kartalla eniten skorpionin rinnalla rapua, mm. kuu  , vertex sekä onnenpiste ravun merkissä.

En oikein tajunnut mistä se vetovoima ja samanaikainen ärsyyntyminen (vihaa vai rakkautta) kyseiseen henkilöön johtuu, mutta näyttäis kartalla olevan rutkasti oppositiota, ja kirsikkana kakun päällä meillä on  myös  aurinko aspect_opp kuu . Samaan aikaan kauris tekee kyllä kaunista sekstiiliä skorpionin merkkiini, voi tämä selittää sitä että tullaan paremmin toimeen kuin mitä  skorpioni vesimies parista yleensä sanotaan..?

Nyt viime viikkolla sattumien kautta meidän tiet tuli yhteen ja vaihdettiin kuulumisia, tismalleen samana päivänä   pluto(kauriissa) teki tarkkaa sekstiiliä minun  aurinko skorpioni , Pluto luuhaa siis minun 2. huoneessa jonne osuu myös suurin osa tämän tuttavan planeetoista. Ja kaiken lisäksi tämän henkilön   juno tekee tarkkaa yhtymää minun  askendentti  , ja parhaillaan minulla on päällä transiitti   saturnus(kauris!!) aspect_con askendentti

liekkö pelkkää toiveajattelua, mutta onhan tämän jotain tarkoitettava... luulin etten oikeasti kuulisi koko ihmisestä koskaan mitään, että se ei edes muistais mua... odotin jotain tapahtuvan nyt kun voimakasta transiittia pukkaa ovista ja ikkunoista  
« Viimeksi muokattu: 22.01.2014 16:10:21 kirjoittanut Yanni » tallennettu

askendentti skorpioni
aurinko skorpioni
kuu rapu
venus vaaka
mars skorpioni
sireeni
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #190 : 16.02.2015 14:09:48 »

Haluaisin lisävalotusta tällaiseen suhteeseen:
nainen nousurapu mies nousurapu
nainen aurinkoleijona mies aurinkokalat
nainen kuuleijona - mies kuurapu
nainen merkurius neitsyt - mies kalat
nainen venus rapu - mies venus kalat
nainen mars jousimies - mies mars härkä

Miehen nousumerkki on tehty klo 12 oletuksella, syntymäkellonaika ei tiedossa.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #191 : 16.02.2015 20:04:37 »

Sireeni,
Herkkä ja tunteellinen mies, voi suojautua kuoreensa suojellakseen itseään ja tunteitaan. Nainen kuulostaa myös herkältä mutta vähän tulisemmalta ja dramaattisemmalta henkilöltä. Mies tykkää haaveilla ja elää omissa kalasfääreissä, naisen viestintä on käytännöllisempää ja täsmällistä, tästä voi tulla väärinkäsityksiä viestinnässä.
Tässä pari asiaa jotka tuli mieleen. Smiley
tallennettu
sireeni
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Profiili
« Vastaus #192 : 17.02.2015 14:22:18 »

Kiitos, Mouru! Kyllä tämä mies on tosiaan herkkä taiteilija ja haaveilija, mutta hyvin sosiaalinen ja minua eli tätä kyseistä naista puheliaampi. Yhteistä keskusteltavaa riittää, samanlainen elämänkatsomus, kiinnostuksenkohteet ja päämäärät, siis todennäköisimmin se sielunkumppani. Vahvat kemiat meillä on Smiley.
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #193 : 25.02.2015 15:03:36 »

Haluaisin lisävalotusta tähän suhteeseen. Pidimme yhteyttä 1,5 vuotta ja sen jälkeen seurustelimme 3,5 vuotta, jonka jälkeen minut jätettiin tekstiviestillä. Olen huomannut, että hän on muuttunut todella paljon eron jälkeen ja muutkin ovat sanoneet samaa. Erosimme viime vuoden marraskuussa. Ehkäpä hänellä on astrologian asioiden vuoksi joku prosessi menossa? Minä olen mieskaksonen ja hän on kaurisnainen.

nainen nousu kaksonen - mies nousu vesimies
nainen aurinko kauris- mies aurinko kaksonen
nainen kuu vesimies - mies kuu neitsyt
nainen merkurius kauris - mies merkurius kaksonen
nainen venus skorpioni - mies venus härkä
nainen mars neitsyt - mies mars neitsyt

Naisen nousumerkki on tehty klo 12 oletuksella, syntymäkellonaika ei tiedossa.

Kiitos jos joku viitsii tulkita tätä.
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #194 : 25.02.2015 22:12:28 »

Tässä vielä nämä kartat, jos se helpottaa.. Itsellä ei ole hajuakaan horoskoopeista, niin jos joku voisi tosiaan tulkita.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: