Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värillä on väliä, aina  (Luettu 39638 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #60 : 23.03.2006 11:18:33 »

Nytpä päästiin aiheeseen...  smiley6600   smitten    :Smiley

On totta, että meillä on tietynlaisia aikakausia värien käytössä. Tarvitsemme eri värejä erilaisissa elämäntilanteissa. Joskus haluamme piiloutua tai olla huomaamattomia, sulautua joukkoon (hyvin neutraalit perussävyt) ja joskus taas olla rohkeasti kaikkien näkyvillä, tulla huomatuksi (punainen, keltainen). Elämänmuutoksissa saattaa olla, että haluamme aloittaa puhtaalta pöydältä (valkoinen) ja kun haluamme pitää etäisyyttä, käytämme mustaa ja muita tummia vaatteita.
 smitten
Itselläni olen vuosien mittaan huomannut hyvinkin selkeitä jaksoja eri värien käytössä. Lapsuuden värejä en ole analysoinut. Mutta nuorena olin vuosikausia ruskeanvihreä (hiukset, silmät), sitten löysin ihanan taivaansinisen. Sitten on ollut vaihtelevasti punaista, mustaa, violettia, viininpunaista, turkoosia, vihreää, keltaista, ... Olenkin aina sanonut, ettei elämä saa olla mustavalkoista, vaan siitä löytyy kaikki sateenkaaren värit. Koskee myös ajatusmaailmaa.
 smitten
Pitää vaan muistaa, että kaikki värisävyt eivät sovi kaikille vaatteisiin, ainakaan kasvoja vasten. Ellemme sitten halua näyttää ulospäin sairaan keltaisilta, harmaan kalpeilta, punakan hikisiltä, väsyneiltä, jne. Oikean sävyn löytäminen on tärkeää. Tokihan me useimmat haluamme näyttää hyvältä toisten silmissä, eikö? Ja oikeat, omat värit antavat energiaa myös itsellemme eri lailla kuin ns. väärät värit. Useimmat meistä osaavat luontaisesti valita oikeita värisävyjä, jos niitä on tarjolla. Mutta ns. muotivärit joskus sotkevat sitä omaa värimaailmaa. Joskus on johonkin tiettyyn tarpeeseen pakko löytää vaatteita, mut kun ei oo oikean värisiä, juuri minulle sopivia. Ja sitten tulee niitä ns. vääriä valintoja, jotka jää kaappiin lojumaan...
 smitten
Esim. oranssi sopii vaatteissa, kasvoja vasten, tosi harvoille, mutta sisistuksessa sitä voi käyttää ja syödä vaikka porkkanoita, appelsiineja, jne. Kuten minulla, keittiön verhoissa oranssin keltaista turkoosilla höystettynä ja silityslaudan päällinen lämmin, kirkas ruohonvihreä, jossa keltaista ja turkoosia.
(http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_54.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_45.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_69.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_44.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_53.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_43.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_100.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_70.gif) (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_26.gif)

Lori Reid on kirjoittanut kirjan TERVEYTTÄ JA ELINVOIMAA VÄREISTÄ -Sopusointua kehoon ja mieleen. Käytän sitä paljon sekä työssä että vapaalla ollessani. Siellä on muun muassa sellainen värikortti-testi, jonka avulla voi kurkistaa alitajuntaansa ja selvittää sisimpiä ajatuksia ja tarpeita. Kirja on sellainen pikaopas värien maailmaan. Suosittelen smitten

:Smiley    smitten    angel    smitten
Pitää ihan jarrutella,
kun väreistä ja värien merkityksestä
ja värien käytöstä
voisin puhua vaikka unissani... 
knuppel2    smitten    coolsmiley    smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #61 : 23.03.2006 11:53:51 »

Itsestäni on ollut "hauska" seurata, että mitä värejä sitä valitseekaan itselleen ja perheelleen intuitiivisesti/alitajuisesti.  :Smiley

Itselleni vaaleanpunainen on ihan lapsesta asti ollut lempiväri. Se on kulkenut mukana tähän asti. Jossainhan sanotaan, että suuri vaaleanpunaisen tarve, saattaa viitata rakkauden ja hellyyden kaipuuseen näin niinkuin äidillisessä mielessä. Voipi olla.
Mutta myös eräs 'näkijä' on sanonut minulle, että se on 'sielun-aurani' väri, joka kulkee mukanani läpi elämän ja toisaalta juuri sitä mitä 'levitän aurani mukana'. Mene ja tiedä. Ehkä sen on pitänyt ensin tosiaan itselleen saada ihan emotionaalisenakin kokemuksena, että sitä voi muille jakaa....  :Smiley

Kuten olen astrologiassakin havainnut, että vaikka meillä on tietynlainen syntymäkartta, me tavallaan 'ajaudumme' joltain osin ensin ihan sen vastapäähään, löytääksemme sen kaiken sitten kokemuksellisesti sisältämmekin...Muutetaan se todeksi...tähdistä maahan tyyliin...  Cheesy
Noh, korjatkoon tämän mutun, joku astrotaitaja, jos näin ei ole...

Tällainen vanhan kunnon punamullan punainen on aina ollut minulle väri, josta en pidä. Siihenkin olen lukenut monia selityksiä...  Tongue
Edelleenkään, en sellaiseen taloon muuttaisi, joka on punainen, mutta toki olen muuten punaista käyttänyt esim.seinässä, en niinkään koskaan vaatteissa.

Aikanaan myös kävin ns.'värianalyysissä' ja voin todeta, että aivan luontaisesti sitä on valinnut ne 'oikeat' sävyt väreistä itselleen. Tuo värianalyysikin, voisi olla paljon syvällisempi juttu, kuin ainoastaan vain ulkoiseen kauneuteen liittyvää..  :Smiley Uskon, että sillä on yhteys ihan monelle tasolle....  coolsmiley

 Smiley
« Viimeksi muokattu: 23.03.2006 11:55:58 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #62 : 23.03.2006 13:13:13 »

Aikanaan myös kävin ns.'värianalyysissä' ja voin todeta, että aivan luontaisesti sitä on valinnut ne 'oikeat' sävyt väreistä itselleen. Tuo värianalyysikin, voisi olla paljon syvällisempi juttu, kuin ainoastaan vain ulkoiseen kauneuteen liittyvää..  :Smiley Uskon, että sillä on yhteys ihan monelle tasolle....  coolsmiley

Muutamia vuosia sitten eräs ystäväni "luki" minulle omaa väripalettiani. Kertoi, miksi minulla on tiettyjä värejä enemmän ja toisia vähemmän. Ja miten ja mihin tarpeeseen niitä värejä tulisi käyttää. Silloin tuli vähän kummallinen olo.  Shocked Tuntui kuin hän olisi lukenut minua kuin avointa kirjaa. Mutta mitä enemmän perehdyn väreihin ja niiden vaikutuksiin, tähän astrologiaan ja kaikkeen mikä liittyy oman itsensä löytämiseen ja parempaan tuntemiseen ja kehittämiseen, sitä enemmän saan myös omista väreistäni irti.

  smitten   KEVÄT   smitten   KESÄ   smitten   SYKSY   smitten   TALVI  smitten
Ja todellakin värit ja pukeutumistyyli vaikuttavat paljon syvemmälle, niistä pitää löytää se
 Smiley OMA HYVÄ OLO.  Smiley
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #63 : 23.03.2006 13:22:56 »


               VOI VOI, kuinkas sitten, jos alennusmyynnissä onkin, juuri
               se oikea ja ihana kolttu, mutta tuo väri on ::::: ja silti
               sen haluan , siis syyt ovat muut kuin väärä väri??                   

(http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_18_2.gif)

Kaupasta löytyy värinappeja, jos uskaltaa kokeilla ja jos vaate on jotain luonnonkuitua, puuvillaa, silkkiä, pellavaa, raionia, ... siis jos on riittävän halpa kolttu kokeiltavaksi. Aina pohjaväri pitää ottaa huomioon.  Joskus voi saada tosi upeita luomuksia värjäämällä.
 
coolsmiley Ken uskaltaa...
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #64 : 23.03.2006 16:46:44 »

Grin

    Siihen mitään värinappeja tarvita, toteuttaa luovuuttaan ja tekee
    niinkuin esim. minä, lisää vaaleiden naisten pikkupyykkiin vaan
    rennosti jonkun ihan uuden, eli pesemättömän kirkkaanvärisen
    halppisrievun, ja vot, jotuli kehuja ihan koko perheeltä.   tickedoff

I L O A   P I N T A A N   J A   V Ä R I Ä   P A T A A N    crazy2   knuppel2

                             2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
_Lucita_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Ice Queen


Profiili WWW
« Vastaus #65 : 02.04.2006 20:17:09 »

Täältä hieman kommenttia sellaiselta ihmiseltä, joka ei pysty nauttimaan väreistä.

Keltainen on lempparini, mutta vain sen takia että erotan ainoastaan keltaisen ja punaisen sävyt.

Sininen ja vihreä menevät totaalisesti sekaisin, en tiedä kumpi on kumpi ja luulen että pääasiallisesti  näen maailman mustavalkoisena.

Voiko värit silti auttaa tukemaan mielialojani vai jatkanko mustavalkoista linjaa edelleen?

Mutta sellaista, olkaa niiiiin onnellisia siitä, että näette maailman värit.
Minulla on meinaan aikasta tyhmä olo välillä kaupoissa etc. kun ei ole havaintoakaan minkä värinen jokin vaate on.  Cheesy
tallennettu

When leaves have fallen
And skies turned into grey.
The night keeps on closing in on the day
A nightingale sings his song of farewell
You better hide for her freezing hell

On cold wings she's coming
You better keep moving
For warmth, you'll be longing
Come on just feel it
Don't you see it?
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #66 : 03.04.2006 12:09:12 »

Hei Lucita!  smitten

Itse koen kyllä värit muutenkin kuin visuaalisesti, luulisin. Se on myös todella voimakas tunne. Esim. hankin usein talveksi punaiset sukkahousut, koska ne ihan oikeasti lämmittää ja saa veren kiertämään paremmin jaloissa.

Pystytkö muuten vertailemaan, jos kaksi vierekkäistä väriä ovat aivan samat? Sellainen värianalyysin tuloksena saatava värikartta voisi olla oiva apu vaatehankinnoissasi. Sinun ei tarvitse tietää värin tarkkaa nimeä vaan tietää, että juuri nuo kartassa olevat värit ovat sinun omia parhaita värejäsi ja näihin väreihin pukeutumalla näytät hyvältä ja omalta itseltäsi.

Ja sinne väriliuskojen taakse voi kirjoittaa muistiinpanoja, vaikka että vaalea taivaansininen, koivunvihreä, tumma turkoosi tai mustikansininen. Ja sinne yhdessä värikonsultin kanssa merkitään, millä värisävyillä korostat mitäkin puolta itsestäsi ja millaisen vaikutuksen teet toisiin ihmisiin. Siis miltä haluat missäkin tilanteessa itse näyttää, se on tärkeintä. Ja se värikartan käyttö opetellaan yhdessä eikä vain sanota niin että: "Hei, tässä on parhaat värisi, mukavia shoppailureissuja sinulle!" Kun omat värit ovat konkreettisesti olemassa, vaatekaupan myyjätkin osaavat auttaa.  idiot2

Saattaahan olla, että oletkin oikeasti musta-valkoinen tyyppi. Kun moni muukin asia vaikuttaa pukeutumiseesi kuin ns. värivuodenaika. Esim. tyylipersoonallisuus, oletko dramaattinen, luonnollinen, tyttömäinen, ... Eri elämäntilaneet vaikuttavat. Mutta uskon joka tapauksessa, että väreillä voisit saada myös lisää energiaa.
 
Olen menossa reilun kuukauden päästä pitämään luentoa, puhumaan väreistä, pukeutumisesta ja tekemaan väri- ja tyylianalyysejä näkö- ja kuulovammaisille heidän virkistyspäiväänsä. Odotan mielenkiinnolla, mitä se tuo tullessaan. On varmasti avartava kokemus, jotuu itsekin nöyrtymään, hiljentymään ja miettimään miten asiansa esittää ja kuinka se otetaan vastaan.
 smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
_Lucita_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Ice Queen


Profiili WWW
« Vastaus #67 : 03.04.2006 13:39:12 »

Kiitos vastauksestasi....

Vertailu on hieman hankalaa tietyissä tilanteissä. Esim. Minulla oli tummanvihreä hame (näin minulle kerrottiin) ja menin sen hameen kanssa kangaskauppaan. Siellä itsekseni etsin samaa sävyä ja kävelin kankaan luota toisen luokse. Lopulta löysin mielestäni saman värin. Menin kassalle ja ostin kangasta oikean määrän ja sitten kotiin. Kotona äitini kysyi, että miksi ihmeessä ostit tummansinistä. Olin hetken ymmälläni ja sitten laitoin hameen ja uuden kankaan vierekkäin. Minusta ne näyttivät tismalleen samalta. Ja tietysti ne näyttivät siltä, koska ne olivat juuri samaa tummuusastetta. Eli näin ei ainakaan sinisen ja vihreän kanssa onnistu.

Mutta muuten ideasi on aivan mahtava. Täytyy ottaa yhteyttä ammattilaiseen joka katsoisi minulle värikartan ja sen kanssa voin sitten mennä kauppaan. Eikös siellä myyjät ole sitä varten, että ne avustavat hankinnoissa.
Tietysti ongelmaksi voi muodostua luottamus. Olen epävarma vastaavissa tilanteissa muutenkin, niin mistä minä tiedän että minulle myydään juuri sitä mitä haluan, kun en itse huomaa eroa.  Smiley
Noh. sellaista se.

Ja en koe itseäni mustavalkoiseksi. Päinvastoin. Keltainen ja kulta ovat värejä joilla ympäröin itseni, vaikka pukeudun mustaan tai valkoiseen.
Ehkä se keltainen sitten on se minun juttu muutenkin. Mene ja arvaa. Smiley

Mitään tietoa mistä sellaisia ammattilaisia löytää joilta voisi saada hieman apua siihen värikarttaan? Puhelinluettelosta?
tallennettu

When leaves have fallen
And skies turned into grey.
The night keeps on closing in on the day
A nightingale sings his song of farewell
You better hide for her freezing hell

On cold wings she's coming
You better keep moving
For warmth, you'll be longing
Come on just feel it
Don't you see it?
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #68 : 03.04.2006 15:42:57 »

Käypä, Lucita, kurkkaamassa toista otsikkoa tällä foorumilla: Muita keskustelunaiheita / Vaihtoehtohoidot / Värikartta ja neljä vuodenaikaa. (en osaa suoraan linkittää sinne)
 smitten
Siellä on myös paljon käyty keskustelua aiheesta ja olen itsekin jotain sinne kirjoitellut. Teen työkseni näitä asioita ja voin halutessasi laittaa yhteystietoni yksityisviestinä. Katsotaan sitten, voinko minä auttaa sinua vai ohjaanko sinut jollekin toiselle kolleegalleni.
 smiley6600
Systeemejä, millä näitä analyysejä tehdään on monia, mutta minusta luotettavin ja kaikista henkilökohtaisin on juuri tämä minun edustamani Beauty For All Seasons, jossa oma väripaletti on lähes yhtä yksilöllinen kuin omat sormenjälkesi. Eli ns. vuodenaikoja on huomattavasti enemmän kuin neljä. Ja oma väripaletti kertoo sinulle paljon muutakin kuin omat vaatevärit.
Todennäköisesti sitä voi tulkita myös astrologisesti...  smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: