Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värillä on väliä, aina  (Luettu 39639 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jasnaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Nunnat ja minä, mustaa ja valkoista...


Profiili
« : 15.01.2006 03:49:23 »

Ihme vimmalla olen vaihdellut makuuhuoneeni väritystä hyvin äkkinäisesti ja suorastaan toiseen värielementtiin sukeltaen. Entinen sinivalkoinen ja viileähkö huone saa lämmitellä mausteisten puna-oranssi- ja keltaisen värien hehkussa.

Kaikki entinen ja hyvältä tuntunut on nimenomaan saatava pois silmistäni. Nautin uusista väreistä, en vain tiedä syytä näin voimakkaaseen reagointiin.

Siivoan tavallaan muutenkin asioitani ja elämääni, löydän väreissä jotain hyvin lempeää ja suojelevaa minua kohtaan, mutta voimaväreiksi niitä itse nimittäisin Smiley

Jospa jollakulla olisi jokin kommentti tai mielipide, miksi näin, niin olisin iloinen vastauksista.

  aurinko
tallennettu

Valkoinen Spektrinen Maailmojen Sillanrakentaja

Leijona
Nouseva Vaaka
Pluto Leijonassa
Kuu Härässä
Venus Neitsyessä
Mars Jousimiehessä

Puuhevonen

~ Se
   suunnaton hiljaisuus on läsnä. ~
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #1 : 15.01.2006 10:58:28 »

coolsmiley
                     Just`juu !  Vaihdetaan Väriä -  2funny

                       Mitä peiton ALLA ?   knuppel2


                     
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:16:31 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
sawotar
Vieras
« Vastaus #2 : 15.01.2006 12:48:43 »

Pietro...Peiton alla?? No siellähän on paljasta nahkaa Wink  2funny
tallennettu
ianthe
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


tiitiäinen


Profiili
« Vastaus #3 : 15.01.2006 13:16:17 »

Aika jännää, itse en tiedä, että kukaan vaihtelisi värejä kovinkaan usein, mutta itsekin välillä vaihtelen näitä perusvärejäni johonkin, hetkeksi. Sitten palaan aina takaisin tähän violetti-mustaan maailmaani.
Monet pitävät kotiamme kauniina mutta väritykseltään sellaisena että eivät pystyisi rauhoittumaan täällä, tulisi kuulemma pieni-olo. Kun taas minä ja avokkaani viihdymme juuri näin. Violetti on aina puhutellut minua, jo aivan pienestä lähtien, eikä loppua näy Smiley
Erilaisissa elämäntilanteissa tosin aina haen jotakin muuta väriä, kun joku läheinen kuolee tai ahdistaa tai olen erittäin onnellinen. Jos jotakin suurta on elämässä niin vahvistan sitä kaiketi jollakin tietyllä värillä.

Se miksi sinä vaihtelet useasti sävyjä, on hiukan minulle outoa. Elätkö vahvasti tunteiden mukaan? *mietiskel*
tallennettu

en vaan osaa
Asko
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36


Kosminen kanava


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 15.01.2006 13:34:31 »

Väreistä saa energiaa ja siksi on hyvä vaihdella vaatteiden tai jopa sisustuksen värejä. Se kuuluu kehitykseen ja ihmisillä on erilaisia kausia, kuten nuoret pukeutuvat mustaan väriin hyvin yleisesti. On hienoa että nuoret käyttävät paljon muita värejä, vaikka tosin hyvin erikoisiakin, mutta jos ihminen voi hyvin tietyissä väreissä, se on aina Ok silloin.

Itselläni on ollut hyvin monenlaisia kausia ja olen käyttänyt lähes kaikkia värejä laidasta laitaan. Kerrankin jo vuosia sitten kaksi tyttöä tuli vastaan ja sanoivat " katso pinkki paita miehellä" heh he. No itseäni se ei häirinnyt vaan päin vastoin.

Olen kokenut että värit vaikuttavat eritoten mielialaani ja voin vaikuttaa niillä päivän fiiliksiini. Minusta on tärkeä kuunnella omaa intuitiota ja sisustella värejä sen mukaan. Anna siis palaa vaan rauhassa ja hienoa kun luovuutesi loistaa värien kirjavassa leikeissä... angel
tallennettu

- Yhdessä kohti kosmista valoa ja rakkautta -
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 15.01.2006 13:47:49 »

Minullakin on tullut pieniä muutoksia vuosien myötä värimaailmaani. Musta on päävärini vaatetuksen suhteen, sillä se rauhoittaa ja maadoittaa minua ja lentelevää ajatusten juoksuani tarpeeksi. Koen sen myös turvalliseksi väriksi, enkä lainkaan negatiiviseksi tai värähtelyitä alentavaksi. Eräs ystäväni puolestaan ei laita mistään hinnasta hitustakaan mustaa väriä sisältävää vaatetta päälleen, koska hän ahdistuu siitä.

Ruskea on yleisesti ollut aina lempivärini ja se tulee esille mm. sisustuksessa. Vaatteiden suhteen en toisaalta halua laittaa ruskeaa päälleni, sillä silloin värin pitäisi olla tietynlaista ruskeaa, jota ei vain tunnu löytyvän. Kaikki ruskean sävyt miellyttävät suuresti!

Viime vuonna päätään alkoivat nostaa värit pinkki, lämmin oranssi, kirkas vihreä ja mattapunainen. Olen aina ennen inhonnut pinkkiä ja punainen saa minut hyppimään seinille, jos laitan sitä päälleni. Yllätyinkin kovasti, kun löysin kirppikseltä punaisen paidan, joka minun oli ihan pakko ostaa. Punaisen täytyy tosin olla vieläkin mattaista (ei hehkuvaa) ja joko vaaleaa tai sisustuksessa tummaa, enemmän viiniin taittuvaa.

Olen aina kammonut sinisiä sävyjä ja valkoinen väri on kammottavinta mitä tiedän. En ikinä laita päälleni mitään täysin puhdasta valkoista. Valkoinen on minusta niin tyhjä ja ontto. Kodissanikin vuoraan heti valkoiset seinät ja kaapin ovet tauluilla ja korteilla piloon. Sininen taas on niin kylmä ja hukuttava väri. Kun valkoinen huutaa "Täytä minut!" sininen täyttää sinut ihan kokonaan.

Sisustuksessa pidän lämmöstä, oli kyse valoista tai väreistä. Kodin pitää tuntua lämpimälle ja turvalliselle. Pienen kokoni vastapainoksi rakastan jyhkeitä huonekaluja ja tietynlaista raskautta, joka pitää minut maan tasalla (muuten en malta keskittyä mihinkään) Tietysti 80% ihmsistä kokee makuni ahdistavaksi ja puristavaksi, jos minulla olisi varaa ostaa JUURI sellainen asunto kuin haluaisin ja sisustaa se JUURI oman makuni mukaan.
tallennettu
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #6 : 15.01.2006 14:01:51 »

Teini iän jälkeen ihastuin mahdottomasti punaiseen väriin. Raskausaikana taas vihreää väriä piti tunkea joka paikkaan.  Grin sitten palasin taas punaiseen, mutta esikon tekstiilit jäivät vihreä voittoisiksi.

Sain tietää että punainen on feng shui astrologian mukaan minun "oma värini" ja vihreä on esikon. Taisin tiedostamatta voimistaa omaa vauvaani odotusaikana väreillä.  :Smiley
tallennettu

hopeatähti
Vieras
« Vastaus #7 : 15.01.2006 14:14:47 »

Meilläkin oli monta vuotta makkari sinivalkoinen ja keittiö myöskin, oikeastaan olohuoneessa oli ainoa värimaailma jossa oli viininpunaista, kellertävää ja vihreää.

Nykyään vaihdan säännöllisesti värejä makuhuoneessa ja olohuoneeseen on tullut enemmän valkoista ja pellavaa, yhdistettynä viinipunaiseen.

Jossain vaiheessa laitoin makuhuoneemme valko/violetiksi mutta liiallinen violetti (tai mikä väri tahansa) voi saada päinvastaisen reaktioin, sen takia on ihan terveellistä välillä vaihdella noita värejä.

Mustaa laitan enää harvoin päälle, ainostaan housuissa jos ei ole farkut jalassa.
Ostin tänä vuonna jopa valkoiset toppahousut  Shocked

Pidän kaikista pastellisävyisistä vaatteista ja petivaatteemme olen valinnut tarkasti, eli liian räikeitä kuvioita eikä liian kirkkaita, kuten punaista tai mustaa, hui.

Itse pidän nykyään paljon valkoisia paitoja ja pastellisävyisiä huiveja, ehdoton suosikki on myöskin vihreä villapaita, ihan uusi juttu, ennen en koskaan käyttänyt vihreitä vaatteita.

Muutama vuosi sitten käytin vain musta/valko/harmaata mutta kyllästyin ja nyt musta ja harmaa on vaihdettu pinkkiin ja vaaleanpunaisen.

Itse huomasin että voin paljon paremmin kun käytän hempeitä värejä.

Punaista en voi laittaa nuorimmaiselle lapselle ollenkaan, on niin vilkas muutenkin, vanhin lapsista aktivoituu punaisesta ja saa enemmän eloisaksi.

Itse koen että värillä voi todella vaikuttaa ja paljon, mukavaa puuhaa  Smiley
tallennettu
Annaz
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #8 : 15.01.2006 17:47:48 »

Kiva aihe  Kiss

Minä kuulun niihin ihmisiin jotka vaihtavat "väriä" vuoden aikojen mukaan. Sisustuksessa täytyy olla hyvin neutraali, valkoinen pohja jonka voi muuntaa tekstiileillä mielen mukaan.

En ole koskaan viihtynyt ns. kylmien värien ympäröimänä. Valkoinenkin on minulla usein lämmintä maidonvalkeaa. Rakastan punaista (yleinen vitsin aihe perheessä) ja sitä minulla on sekä päällä että sisustuksessa aina mukana.

Vuosia taaksepäin kun olin "maassa", tarvisin keltaista. Se väritti keittiön, sitä ilmestyi eteiseen.. jopa makuuhuoneeseen. Silloin en olisi voinut kuvitellakkaan mitään beesiä elämääni.

Nykyisin olen lisännyt valkoiseen murrettuja maavärejä, mutta se punainen on säilynyt mukana koko ajan  Smiley Reissukämppäni etelässä on vahvan punainen/oranssi/keltainen, koen tarvitsevani näitä värejä auttamaan vaanivassa väsymyksessä..

Punaiselta lakanaltaan juttua kirjoitti
-annaz-
tallennettu

Juuri näin olen halunnut elää.
Ei hukattua hetkeä,
täysi tunne seurana.
Olen tässä, olen nyt..."
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #9 : 15.01.2006 20:40:24 »

Hei

Värit vaikuttavat meihin yllättävän paljon.
[/b]   smitten

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=1461.msg14891#msg14891


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 15.01.2006 22:03:39 »

juu, vihreä väri on ok, mutta autoon ei IKINÄ.Mistähän sekin johtuu?
Tässä vaihdoimme autoa ja kyllä tuli vastaan tosi paljon vihreitä autoja ja en kertakaikkiaan voi ajatellakaan sitä väriä autossa. En.
Miekin muuten pelailen paljon värien kanssa kotonani ja vaihtelen sävytyksiä verhojen yms. avulla.
Se virkistää.
tallennettu
ianthe
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


tiitiäinen


Profiili
« Vastaus #11 : 16.01.2006 13:55:11 »

pukeutuminen onkin vänkä homma värien suhteen. Olen siinä mielessä kaveripiirissäni harvinainen että pukeudun lähes samoihin väreihin millä sisustan Smiley

ainut huone, josta pidän värit loitolla. on työhuoneemme. En halua saada vaikutteita väreistä ympärilläni kun maalaan Smiley jopa työvaatteeni ovat aikas neutraalit.

muuten pukeudunkin sitten mustaan, violettiin, pinkkiin...tummanpunaisesta pidän myös, mutta en vain osaa olla punainen vaate päälläni. Tuntuu kuin se söisi minut. Keltaista en käytä missään, se saa minut luvattoman levottomaksi ja hermostuneeksi, samaten moni oranssin sävy.
tallennettu

en vaan osaa
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #12 : 16.01.2006 15:10:01 »

Lainaus
en vain osaa olla punainen vaate päälläni. Tuntuu kuin se söisi minut. Keltaista en käytä missään, se saa minut luvattoman levottomaksi ja hermostuneeksi

Minulla on samanlaisia tuntemuksia näistä kahdesta väristä. Pastellinsävyistä pidän, mutta niitä en haluaisi päivävaatteisiin, sillä ne alkavat nukuttamaan kovasti. En myöskään kovinkaan useasti liikuskele missään niin, etteikö minulta löytyisi jotain rauhoittavaa mustaa päältäni - vaikka sitten mustat alushousut jos ei muuta!  Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 16.01.2006 15:32:50 »

pukeutuminen onkin vänkä homma värien suhteen. Olen siinä mielessä kaveripiirissäni harvinainen että pukeudun lähes samoihin väreihin millä sisustan Smiley

Myös minä pukeudun lähes samoin värein, kun sisustan. Lempivärini ovat vihreä ja ruskea. Niitä löytyy paljon myös kodistamme. Punatukkaisena nuo värit jotenkin vain "istuvat" päälleni, sen lisäksi että ovat kauniita värejä.

Punaista ja keltaista väriä en taas mielelläni päälleni pistä. Punaisella olisin vain jotenkin liian punainen hiuksiani myöten ja keltaisesta en vain muuten niin välitä. En kaipaa lisää piristystä ja iloisuutta vaateista, muuten olisin varmasti ylienerginen ja pirteä.

Päälleni kaipaan juuri "maadoittavia" ja rauhoittavan hillittyjä värejä. Mustakin on ok vaatetuksessa ns. "tehostevärinä". Koko mustaan en haluaisi pukeutua (juhlamekot poikkeuksena). En myöskään IKINÄ halua mitään mustaa sisustukseeni. Niin synkkää ja pölyt näkyvät heti. (nousu neitsyt  2funny) Valkoisesta pidän kyllä.

Suurta viehtymystä tunnen värinä myös lilaan, mutta se ei vain jotenkin sovi päälleni ja en oikein ole sisustuksessakaan sitä osannut käyttää. Sitä on kuitenkin ihana käyttää, jos piirtää tai maalaa jotain. Kuten kaikkia muitakin pastellisävyjä.

Niin ja vaikka kevät ja kesä on vuodenajoista mielestäni ihanimpia, niin syksyssä ne ruskan värit ovat aivan omaa luokkaansa. Aivan ihania! "Maastoudun" hyvin ruskametsään.
  2funny
« Viimeksi muokattu: 16.01.2006 15:38:16 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 16.01.2006 16:09:42 »

Itse rakastan punaista ja muita lämpimiä sävyjä. Sisustan mielelläni tummanpunaisella, oranssilla ja ruskean erisävyillä  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: