Ensimmäinen askel pelosta irti pääsemiseen on ymmärtää, että mitään pelättävää ei ole. Kaikki on osa Alkulähdettä ja koska sinäkin olet osa Alkulähdettä voidaan sanoa, että kaikki on osa Sinua. Sinulla on valta kieltää negatiivisia olentoja ja ajatuksia tulemasta luoksesi.
Samankaltainen vetää puoleensa samankaltaista eli jos alat ajatella, että vedät puoleesi jotain matalavärähteistä olentoa niin käy, ennen pitkää. Niinpä sinun tulee muuttaa ajatusmaailmasi toisenlaiseksi: vedän puoleeni vain ystävällisiä olentoja ja jos joku ei-niin-ystävällinen olento yrittäisi kontaktiin kanssani minulla on oikeus ja voima käskeä sitä Rakkauden nimeen poistumaan. Lisäksi, kun Dianan kirjoja olet lukenut, tietänet myös, että arkkienkeli Mikael suojelee kaikkea negatiivista vastaan, samoin kuin arkkienkeli Zadkiel polttaa kaikkea negatiivista pois. Voisit yrittää polttaa pois pelkojasi Zadkielin avulla ja pyytää Mikaelia suojaksi silloin, kun pelottaa.
Kaikilla meillä alkaa jossain vaiheessa mielikuvitus laukkaamaan ihan liikaa ja huomaan itsekin joskus pelkääväni, että entäs jos huoneessani onkin jotain ei-mukavaa. Tunne menee kuitenkin ohi, kun ei anna mielikuvitukselle valtaa. Tuollainen pelottelu kuuluu egon piiriin, joka on siis sielun vastakohta. Sielu tietää,ettei sillä ole mitään pelättävää (ja jos onkin, niin ainoa pelättävä asia on joutuminen egon vaikutuksen alaisuuteen kokonaan), mutta ego ei luota mihinkään tai kehenkään. Eikä varsinkaan sellaiseen, mitä ei voi fyysisesti nähdä, tuntea, haistaa, maistaa tai kuulla! Egolle on luontaista pelätä tuntematonta. Se on osa itsesuojeluvaistoa, joka kuuluu egon alaisuuteen. Egon tehtävä on huolehtia ensisijaisesti ruumiistamme, jotta voisimme sieluina elää ja täyttää tehtäväämme täällä kupsahtamatta siihen, että ilman itsesuojeluvaistoa menemme taputtamaan meille tuntematonta eläintä ja joudumme tapetuksi
Tai että menemme tutkimaan tuntematonta luolaa ja jäämme kivisortuman alle. Siihen sinunkin pelkosi perustuu - pelko siitä, että sinulle tapahtuu jotain kamalaa, joka johtaa ennen pitkää kuolemaasi. Ego yrittää siis pitää kehoasi hengissä, mutta nyt tuo hengissäpitomekanismi on ottanut sinusta aivan tarpeettoman ylivallan.
Mitä kertomiisi uniin tulee, on paljon mahdollista,että ne ovat vain unia. Vahvoja, mutta unia kuitenkin. Jos kyse on ruumiistairtautumisesta unen aikana ja koet pelottavia asioita voisin veikata, että yksi elämäsi tehtävä tässä elämässä on päästä tuosta pelosta irti. Tietää, että sinusta huolehditaan ja sinua suojellaan. Voin kertoa omakohtaisen ruumiistairtautumiskokemuksen. Minullahan ruumiistairtautuminen on sinun tapaasi äkkinäistä ja hyvin epämiellyttävää. Minua pelottaa enkä meinaa päästä takaisin kehooni. Kaikki ympärillä tuntuu epämiellyttävälle. Irtosin kerran kehostani juuri ennen nukahtamista ja singahdin jonnekin mustaan, tyhjään paikkaan. Sellaiseen Olemattomuuteen, missä ei ollut mitään - ei seiniä, ei lattiaa,ei kattoa, ei ääniä, ei hajua, ei ketään muuta, ei mitään valoa tai väriä, ei välimatkoja. Ei yhtikäs mitään. En päässyt millään takaisin kehooni. Olin itsekin lukenut juuri muutamaa kuukautta aiemmin Dianan kirjan "Ihanat Enkelit" ja päätin kutsua enkeleitä avukseni. Minun luokseni lennähti salamana kaksi aivan valtavankokoista miesenkeliä (vaikka eihän heillä olekaan sukupuolia
). He ottivat minua molemmista käsistä kiinni, mutta silti minua pelotti, että jos päästän irti tipahdan jonnekin. Toinen heistä huomasi, että minua pelotti, joten hän sanoi voivansa ottaa minut syliin kannettavaksi. Niin hän tekikin ja kun pyysin päästä takaisin kehooni, hän lupasi viedä minut sinne. Kiepsahtelin takaisin ruumiiseeni ja hetken päästä kuulin telepaattisesti mielessäni äänen "nyt voi alkaa herätellä itseäsi". Ja minä heräsin. Pelotti ruveta nukkumaan tuon jälkeen, mutta Mikaelin avustuksella uskalsin taas nukkua. Myöhemmin sain tietää, että kyseinen minua auttanut miesenkeli oli oma suojelusenkelini Athamaijos ja nykyisin keskustelemme toistemme kanssa melkein joka päivä. Yhteys siis toimii moitteetta ja mikä tahansa minua pelottaakin voin aina jutella siitä Athamaijokselle.
Eli meistä kyllä pidetään huolta! Ensi kerralla jos näet tuollaisen unen koetapa pyytää enkeleitä avuksesi!
En itse näe, että kyseessä olisi kolmannen silmän liian aikainen avautuminen. Jotenkin tulee vain sellainen kutina. Sinua opetataan vain ymmärtämään, että yliluonnollinen on luonnollista ja mitä me todella saamme pelätä ei ole tuonpuoleinen vaan tämänpuoleinen. Tuonpuoleinen on koti ja tämänpuoleinen on vieras paikka, jossa on enemmän pelättävää ja kuolettavampaa pelättävää kuin toisella puolella: väkivalta, sodat, rasismi, pelot, kiistat, rikokset, sairaudet, itsekkyys, tunteettomuus jne. Ja nuo kaikki johtuvat vain siitä, että ihmiset eivät ole avautuneet kunnolla tuollepuolelle, henkimaailmalle. Todellinen Itse ja Koti on unohtunut. Ihmiset eivät luota siihen, että heistä huolehditaan. Sanotaan, että vain vahvat ja nopeat elävät, elämä on taistelua, mutta se on egon määritelmä elämästä, ei sielun määritelmä.
Ja mehän olemme sieluja, joilla on fyysisiä kokemuksia, emme kehoja, joilla on sielullisia/yliluonnollisia kokemuksia