Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auta itsesi kuntoon oikealla ravinnolla  (Luettu 123708 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #45 : 14.05.2013 10:08:28 »

Siis aika ja värähtely eivät liity yhteen mielestäni.

Me elämme lineaarisen ajan harhassa, tämä leikkikenttä-universumimme on siihen sidottu, vaikka tosiasiassa aika on ulottuvuus.

Tämän huomioon ottaen voi aivan hyvin todeta sen asian, että värhtelyjen noustua asiat tapahtuvat nopeammin - ei suinkaan mitkä tahansa asiat, vaan meihin ihmisiin ja  meidän haluihimme ja toiveisiimme liittyvät asiat: Synkronismin vasteajat ovat aivan konkreettisesti lyhentyneet, ainakin minun kokemani.

Ajan luonne, eli ulottuvuus versus lineaarisuuden harha, on sitten ihan oma ja aivan validi keskustelunaiheensa, mutta minä tässä kyllä nyt kun kyse on ravintoketjusta, yritän puhua käytännön arkipäivän elämästä tässä lineaarisen ajan harhassa.

Yksinkertaistettuna: Toiveet ja pelot toteutuvat nopeammin tässä lineaarisen ajan harhassa nyt, kun värähtelyt ovat korkeammat.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 10:10:06 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #46 : 15.05.2013 16:12:12 »

Siivosin ketjua. Tämä aihe on asetettu pysyväksi ja sitä moderoidaan vähän muita ketjuja tarkemmin. Nyt keskustelu rönsyili ohi aiheen, siitä poistot.

T: Moderaattori

Kiitos Lilli! Täällä kun tuntuu vähän joka toinen ketju menevän henkilöitten väliseksi valtataisteluksi. Varsin hyvin tiedät mistä puhun - eikö totta! Ikävää, kun muuan nimimerkki pyrkii nousemaan yli muitten mielipiteillään ja sitten haukkuu ketä milloinkin. Nyt olen jälleen vuorossa minä omilla kirjoituksillani.
Tuskin on tarkoitus, että vain tietyn henkilön kirjoitukset ovat oikeita ja tosia. Melkein kuin Timo S Arkadianmäellä vaikka kuinkakin hän on eräs helpoimmin keskusteluissa viihtyvä ja hyvin laaja-alainen osaaja.
Tokikin J Sipilä, M Rossi, T Korhonen sekä T Tölli ovat eräät hauskimmista keskustelukumppaneista sillä mäellä. Ja tietysti Mape Mäkimaa, sekä rouvashenkilö Vaasan ex-läänistä... nimi hukkui mielestä... voihan nenä... Tarkoitin U-M  Wideroos'ia ja tietysti Ahvenanmaan ääni samalla mäellä eli Elisabeth Nauclér.
Onhan se Lapin Lohikin ja Autto ihan mukavan mujevia, vielä nousussaan - kun nuoria ovat.
Mutta näistä astron  sivustoista...
Onneksi olet sinä olemassa, Lilli - kiitos siitä!
« Viimeksi muokattu: 15.05.2013 18:19:24 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 15.05.2013 16:16:21 »

Lilli: vilkaisepa tätä ketjua: http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=64203.msg373703#msg373703
Ehkä sitten ymmärrät miksi t.touhula tunsi tarpeelliseksi kirjoittaa äskeisen viestin.  2funny Grin

Kenenkään tekstit täällä eivät itsessään ole enemmän oikeita tai tosia kuin kenenkään toisen, jokainen lukija päättää puolestaan mitä lukemastaan pitää oikeana. (Yleensä näitä reaktioita tulee silloin, kun joku on ihan itse puhunut itsensä pussiin.)


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #48 : 23.10.2013 10:28:16 »


Veriryhmäruokavalio (jonka nimen pitäisi olla itse asiassa immunotyyppiruokavalio, veriryhmä on vain yksi immunotyypin ilmenemä) on sikäli ristiriitainen, että sen taustalla olevaa lektiiniteoriaa pidetään kuitenkin aivan validina, mutta ainoat lektiinit joista julkisesti enemmän puhutaan, ovat viljojen ja papujen lektiinit. Vehnän lektiineistä puhutaan jo melko laajaltikin. Sanoisin että se huuhaaosio voisi olla lähinnä siinä, että immunotyyppien rajat eivät ehkä määrää ihan pilkuntarkkaan sopivia ruokia, mutta antavat hyvää osviittaa asiasta.

Tuosta ei tietenkään ole mitään järkevää tieteellistä tutkimusta olemassa?


HuhShocked Shocked Shocked

Anteeksi nyt, mutta se, että ihmisiä on eri immunotyyppejä ja että veriryhmä on yksi asia jolla immunotyyppi ilmenee, ei ole mikään rajatieto- tai vaihtoehtolääketiedeasia. Se on ihan ihmisen perusfysiologiaa. Toinen asia mihin immunotyyppi vaikuttaa ovat elinsiirrot ja kolmas on sairastuvuus: Eri immunotyypit ovat juuri solujen pintarakenteiden tyypin vuoksi eri sairauksille alttiita. Tämä on ihan kovaa lääketiedettä, jota D'Adamo ja häntä ennen hänen isänsä vain sitten ovat pohtineet myös tämän lektiiniasian kannalta.

Esimerkki: B-immunotyypin solujen pintarakenteet muistuttavat streptokokin pintarakenteita. Tämän vuoksi streptokokki pääsee ns. 'väärillä papereilla' ohi immuunijärjestelmän ja B on erityisen altis streptokokeille. Niin olin minäkin nuorempana, kesti sinne 25 vuotiaaksi ennen kuin elimistö alkoi erottaa ne väärät paperit, siihen asti sairastin 2-3 streptokokkia vuodessda. O on muistaakseni tuberkkelialtis ja A valitettavasti altis monille syöville.

Ja nämä asiat eivät siis ole veriryhmäruokavalion kehittämisen yhteydessä tehtyihin tutkimuksiin perustuvia, vaan ovat ihan sitä itseään, eli kovaa vertaisarvioitua tiedettä jota on tehty pitkiin 1900-luvun loppupuolta. D'Adamo ja isänsä ovat vain koostaneet palapeliä immunotyyppiin liittyvistä tutkimustuloksista ja sitä ei kukaan muu ole ennen tehnyt.

Lääkäreillekään ei esim. kerrota edes B:n streptokokkiherkkyydestä tms. opintojen yhteydessä, vaikka se on ihan kovaa tiedettä. Ainoat immunotyyppiasiat lääkärin koulutuksessa ovat verensiirtoihin ja elinsiirtoihin liittyvä sopivuus, vaikka paljon muutakin tieteellistä dataa asiasta on.

Olenkohan minäkin B, koska minulle sopii maitotuotteet, mutta ei vilja ja lisäksi minäkin sairastin parikymppiseksi todella paljon angiinoita, poskinontelotulehduksia ja muita tartuntatauteja. Nykyään olen ollut terve kuin pukki noiden osalta. Viimeksi minulla oli pieni nuha pari vuotta sitten.
Käsittääkseni äitini ja isäni ovat AB ja B, eli minä saatan olla B
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #49 : 23.10.2013 10:44:30 »

Teoreettisesti saatat olla B. Helpoin - ja muille hyödyllisin - tapa saada selville oma veriryhmä on mennä luovuttamaan verta, jos se siis vain muuten sopii.  Tässä testi jolla voit selvitellä sovitko luovuttajaksi: http://www.sovinkoluovuttajaksi.fi/

Niin minä omani aikoinaan sain selville, nyt olen luovuttanut lähes 30 vuoden aikana jo yhtensä yli 25 litraa eli noin 5 kertaa koko verimääräni. Tietysti vaan sen noin puoli litraa kerrallaan.  Smiley

Immunotyyppi/veriryhmä B on muuten erityisen altis vain sille streptokokille (kansanomaisesti 'angiina') ei suinkaan mille tahansa hengitystietaudeille tai tartuntataudeille.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 10:46:08 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #50 : 23.10.2013 11:13:49 »

Olen käynyt luovuttamassa verta, mutta vain kerran. Minulle silloin sanottiin, että toisella kerralla saa tietää verityyppinsä. En päässyt toista kertaa, kun olen painanut alle 50 kiloa. Silloin ekalla kerralla painoin just tasan 50 kiloa. Menin aika heikoksi luovutuksen jälkeen. Kesti viikon palautua.
Kunhan tästä saan painon nousemaan, niin menen mielelläni.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #51 : 23.10.2013 11:29:17 »

Kyllä niillä veripalvelussa jo nyt on se sinun veriryhmäsi tiedossa, kun olet kerran luovuttanut se on selvitetty jo siinä vaiheessa, siitä vain ei postitella tms. mitään erikseen ja sen vuoksi sen saa käytännössä tietää vasta toisella kerralla. Voit kuitenkin myös mennä käymään veripalvelun pistessä henkilöllisyystodistuksen kera ihan vain kysymässä sen, vaikka juuri sillon et voisikaan luovuttaa verta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #52 : 23.10.2013 17:58:55 »

Mullakin esteenä verenluovutukselle se, että reagoin jo verikokeissa heikotuksella, en uskaltaisi mennä suurempaa määrää sieltä ulos ottamaan. Harmi sinänsä, sillä mielelläni haluaisin auttaa.

Neuvolassa kuitenkin vihdoin sain tietää veriryhmäni, joten tätäkin teoriaa olen voinut pohtia.
Voi olla, että jossain määrin A:n kuvauksessa on yhtäläisyyksiä. Vaikka kulinaristina rakastan hyvää lihaa, niin en punaista raskasta lihaa kovin usein pysty syömään, ruuansulatus tökkii. Voi ei myöskään mitenkään sovi mulle, elimistöltä tulee aika selvä hylkimisreaktio. Tykkäänkin käyttää ruuanlaitossa sitten paljon ihan aitoa kermaa tai hapankermatuotteita, sillä tavoin ruoka pitää kylläisenä eikä aiheuta olotilaan ongelmia. Ihanteellisin mulle on jokin kermassa tehty kala (ja vesi herahtaa heti kielelle  :Smiley ), kala on tarpeeksi kevyttä, ettei jumita suolta ja kerma pitää kylläisenä pidempään. Hapanmaitotuotteet sopii mulle hyvin, kun taas ihan maito aiheuttaa niitä ilmavaivoja. Viljat pitäisi sitten sopia, olen kuitenkin hieman vähentänyt niitä ennen aika runsaasti viljapainotteisesta ruokavaliostani, mikä on tuntunut ihan hyvältä jutulta. Kokonaan en ole luopunut ihan käytännöllisistä syistä johtuen. Juurekset tuntuvat sopivan hyvin ja ihan salaattivihannekset eivät ainakaan mitään ongelmia aiheuta. Muuten vain en oikein siitä kaikkein eniten pupunruokaa muistuttavasta salaatista innostu.  Grin

Muu perhe saa sitten tyytyä niihin ruokiin mitä minä laitan.  Wink Grin Mies voisi syödä oikein kunnon lihaa vaikka kuinka, ja kyllä sitä kuitenkin välillä tulee tehtyä, kun itsekin siitä maun puolesta tykkään.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #53 : 02.12.2013 10:49:40 »

Muuten kiva joo, mutta:
Kovan rasvan yhteyttä kolesterolin nousuu ei ole koskaan oikeasti todistettu.
Korkean kolesterolin yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin ei myöskään ole koskaan oikeasti todistettu.

Jos nuo virallisen propagandan osat tuota artikkelia jättää huomiotta, se on ihan kelpo idealtaan.

Matala kolesteroli muuten lisää aivoverenvuodon riskiä sangen reippaasti ja puolella sydänkohtauspotilaista on poikkeuksellisen matala kolesteroli. Erittäin matalaa kolesterolia esiintyy myös osalla syöpäpotilaista.

Oma kokonaiskolesterolini kun söin virallisten suositusten mukaan oli 4,8. Nyt kun syön vähintään 100-150 g sitä paljon puhuttua kovaa rasvaa päivässä, se on 4,4.  Grin Turhan matala itse asiassa, voisi tuosta vähän noustakin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #54 : 02.12.2013 13:04:04 »

Kopsaan itseäni toisesta ketjusta, koska tämä on vastaus myös sinun kommenttiisi:
Kokoomatutkimuksessa (koottu yhteen olikossenyt 150 eri tutkimusta laihdutuksesta) on juuri todettu että VHH on kaikkein tehokkain laihdutuskeino ja samalla huomattiin, ettei kovan rasvan syönti aiheuttanut sen yhteydessä mitään terveysriskejä niille, jotka laihtuivat tai pysyivät samassa painossa.

Ja tässä parit blogikirjoitukset joissa tuosta kerrotaan englanniksi:
http://www.docsopinion.com/2013/09/23/low-carb-diet-best-for-obesity/
http://www.dietdoctor.com/swedish-expert-committee-low-carb-diet-effective-weight-loss

Ruotsissa ollaan yleensä Suomea edellä näissä asioissa, niin nytkin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #55 : 05.02.2015 19:24:57 »

Superruoka rulettaa!

Olipa muuan persoona (=kirjoittaja siis), jolla vatsatauti jylläsi joka viikko ainakin 1 pvän. Kiukku jylläsi yhtä kovaa, kunnes kuuntelin sisintäsi ja vatsaani, mitä ne tahtoi. Vastaus oli *mämmmmmiä'!
Pari päivää sitten alkoi kaupasta löytyä tuota ihanaa entsyymipitoista ruokaa, jolla ennenvanhaan ihmiset auttoi vatsansa uudelleen toimintaan pitkän paaston jälkeen. Noh! Nyt pelittää taas aineenvaihdunta ihan normaalisti ja parissa päivässä putosi muutama kilo.

Kohta pudottelen taas mäkeä alas kauppaan ja iltapalaksi piilotan vatsaani tuota auttavaa ihanaa superruokaa!


Muinoinimmeisest osasivat lukea elimistöään. Ymmärsivät mikä auttaa. Ei tarvi ruoansulatus-lääkkeitä, kun pistelee napaansa mämmiä!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #56 : 05.02.2015 22:52:35 »

Kuulostaa hyvältä ! Mistäköhän mämmiä sais pk-seudulla muut ku pääsiäisenä ?
tallennettu

.
Magellan
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 87



Profiili
« Vastaus #57 : 22.04.2015 21:06:04 »

Hei! täällä on varmaan ihmisiä, jotka ovat tutkineet ajatuksia ruuan värähtelystä. Monessa jooga- ja henkisessä yhteydessä puhutaan kuinka luomuruuan värähtely on korkeampaa, kuinka mikro tuhoaa värähtelyt ja keittoastiallakin on merkitystä.
Olen kerran ollut retriitissä, jossa tosiaan näitä omia taajuuksia nostettiin, mutta koska sitä tehtiin monella tavalla, ruuan osuus ei erottunut. Kun olen tunnustellut asiaa kotona intuitioni varassa, en ole saanut muuta irti kuin että teollisesti pitkälle prosessoitu ruoka kuten murot tuntuvat jotenkin kuolleilta. Mutta muuten en osaa erottaa kahden menetelmän välillä. Samoin kaikki luomukasvikset eivät ole aina hyviä.
Kertokaapa millä arvioitte ruokavärähtelyt jos teette sitä?
tallennettu
anon445849
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #58 : 05.07.2023 12:55:14 »

mielenkiintoista miten kirjoitat
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: