Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auta itsesi kuntoon oikealla ravinnolla  (Luettu 123704 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« : 18.04.2008 22:31:54 »

Auta itse itseäsi syömällä mahdollisimman terveellisesti.
Aiheesta lisää Elävän ravinnon yhdistyksen sivulla:
http://www.elavaravinto.fi
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012 09:45:40 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.2009 09:18:02 »

Tässä Paula Heinosen nettisivut:

http://www.prohealth.fi/index.php
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
tripla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Triplaleijona


Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.2009 01:34:26 »

Paula Heinosen sivut ovat aivan erinomaiset. Ikävä kyllä sieltäkään ei silti löydä puutos- ja optimitilojen raja-arvoja. Tietysti ne ovat osittain yksilöllisiä, mutta suuntaa antavia raja-arvoja voisi antaa, koska näin ihmiset paremmin tajuaisivat kuinka vakavia puutostiloja heillä on.

Esim. D-vitamiinin puutostilat ovat suomessa talvisin todella yleisiä jopa virallistenkin raja-arvojen mukaan. Sen takia talvisin sairastetaan niin paljon enemmän kuin kesällä.

Alla olevassa linkissä on kansantajuinen taulukko D-vitamiinin raja-arvoista. Mikäli arvosi ovat optimissa et pysty juuri millään saamaan flunssaa.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/10/Vitamin-D-Experts-Reveal-the-Truth.aspx
tallennettu

leijona askendentti = aurinko, kuu venus
rapu merkurius = mars
neitsyt jupiter pluto uranus
skorpioni neptunus
oinas chiron = keskitaivas, saturnus
aurinko = mars / venus
kuu = mars / pluto
venus = aurinko / kuu, merkurius / jupiter
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #3 : 17.04.2011 18:21:20 »

Onko kellään antaa vinkkejä...ehdotuksia verenpaineeseen ruokapuolelta.
Valkosipuli on itselläni käytössä ollut pitkään, vaan onko muuta, joka avittaisi? Tässä kun on muutoinkin ollut oman kehon tasapainoitustila, kunpa löytyisi joku oiva konti ihan kotikäyttöinen?
Liikuntaa olen mennyt sen mukaan, kun keho antaa myöden. Tosin onpa ollut vauhittaja matkassa sellainen positiivinen ihana matkalainen. Kitos hälle!  smitten
Hiukan hyppäsi syrjään aiheesta.  Smiley
Ja millaisia ajatuksia ravintolisistä yleensä....henkilökohtaisella kokemuksella?
Kiitos etukäteen!
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #4 : 29.05.2011 20:27:30 »

Mustikka46, en ole ihan varma, mutta punaisen lihan syöminen saattaa nostattaa verenpainetta. Muutenkin kannattaa suosia paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä! Mitä värikkäämpi lautanen niin sitä parempi. Smiley
Ravintolisiä en napsi oikeastaan kovinkaan paljoa. D-vitamiinia syön talvella, ja silloin tällöin otan kalsiumia, sillä olen aika hentoinen. Magnesiumia otan joskus, sillä liikun paljon ja se rentouttaa lihakset illaksi. Pyrin kuitenkin siihen että saan kaikki tarittavat aineet ravinnostani, ettei niitä tarvitsisi napsia sitten purkista! Smiley
tallennettu
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #5 : 30.05.2011 09:42:26 »

Kiitos, faerie!  Smiley

Itsepintaista teko tämä miun verenpaine...vaan olen itselleni luvannut, jotta paineet saa jäädä kesän edetessä. Kun muistaa kuunnella tätä omaa keho ja sen kerrontaa sekä pitää hyvää huolta.
Niinpä, parempi on, jotta ne tulee ruoan mukana mitä keho tarvitsee sekä valon hoitomuoto näin kesäisin tekee hyvää mielelle, keholle ja sielulle kokonaisuudessaan.  angel

Iloa, Valoa ja Rakkautta sekä kesän tunnelmaa!  smitten
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 30.05.2011 10:20:28 »

Minulla on ollut "krooninen" verenpainetauti 2-vuotiaasta saakka eraan sairauden seurauksena ja pari vuotta sitten aloin kasvissyojaksi ja syomaan muutenkin varsin terveellisesti. Nyt ollaan siina tilanteessa, etta neljasta verenpaine laakkeesta syon enaa yhta ja lopetan senkin tassa muutaman kuukauden paasta.  Wink Ovat olleet laakarit ihmeissaan....

K2 vitamiini seka d-vitamiini voivat auttaa. Ei kannata myos juoda maitotuotteita kauheasti, koska aiheuttavat kalsiutumista verisuoniin. Itse yritan valttaa maitotuotteita kokonaan. (Kannattaa muuten googlata:  "milk destroys your bones")
« Viimeksi muokattu: 30.05.2011 10:21:59 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #7 : 30.05.2011 11:26:07 »

Tuo maito on muuten ollut aika paljon esillä viime aikoina. Toiset väittää että se on hyväksi ja toiset taas että se on pahasta. Minun mielestä pitäisi kuunnella itse omaa kehoaan ja sitä, mitä se vaatii itselleen hyvinvoinnin saavuttamiseksi. Smiley
tallennettu
Mustikka46
Vieras
« Vastaus #8 : 31.05.2011 07:12:38 »

Eipä lääkärit ja yleensä lääketiede "osaa" mieltää vaihtoehtohoito muotoa. Ebenia olet ihka selvästi tehnyt syvällisen päätöksen. Tuntuu täällä asti hyvältä.

Tuota maito- asiaa en ole osannut edes ajatella, kun maito en sinällään ole juonut useampaan kymmeneen vuoteen. Nyt on tullut sellainen...sanoisin mielihalu juoda kaakaota. Kahvin jätin huomattavasti vähemmälle tässä joku viikko sitten. Ruoka remontti muutoinkin on hakenut paikkaansa kehossa. Pieni takapakki oli tässä kevällä kun veriarvoni oli hieman alakantissansa. Tuo k- vitamiin taasen...ymmärrykseni mukaan...on taasen veriarvoille hieman kyseenalainen.  Ja varmaan tulehdusarvoilla on myös verenpaineeseen vaikuttava tekijä, jotka eväti kuitenkaan näkyneet verikokeen tuloksissa. Ne vaan tuntuvat isoissa nivelissä.
Iloa, Valoa, Rakkautta matkassa!
tallennettu
minävaan
Vieras
« Vastaus #9 : 11.09.2011 15:29:31 »

oisko pms-oireisiin ravinnosta apua?
tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #10 : 11.09.2011 16:48:58 »

oisko pms-oireisiin ravinnosta apua?

Oletko kokeillut maca-jauhetta ruokavalion ohella? Se tasapainottaa hormonitoimintaa. Ala lisäämään sitä vaikka jugurtin sekaan 1-2 teelusikkaa per päivä, muutamassa viikossa pitäisi huomata eron.
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
minävaan
Vieras
« Vastaus #11 : 16.09.2011 11:31:19 »

oisko pms-oireisiin ravinnosta apua?

Oletko kokeillut maca-jauhetta ruokavalion ohella? Se tasapainottaa hormonitoimintaa. Ala lisäämään sitä vaikka jugurtin sekaan 1-2 teelusikkaa per päivä, muutamassa viikossa pitäisi huomata eron.

En ole kuullut. Täytyy kokeilla heti kun saan rahaa. Onko tuote kallis?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 16.09.2011 13:43:40 »

K2 vitamiini seka d-vitamiini voivat auttaa. Ei kannata myos juoda maitotuotteita kauheasti, koska aiheuttavat kalsiutumista verisuoniin. Itse yritan valttaa maitotuotteita kokonaan. (Kannattaa muuten googlata:  "milk destroys your bones")

Korjataan vähän:
Maitotuotteet eivät 'aiheuta kalsiutumista verisuoniin.'  Shocked
Elimistö korjaa tulehduksen aiheuttamia verisuonivaurioita plakilla jossa on kolesterolia. On aivan mahdollista, että jos vaurio on paha, pannaan vähän 'luuta sekaan.' Nimittäin jos reväytät vaikka reisilihaksen, kroppa saattaa laittaa luusoluja lihaksen sekaan sitä korjatessaan. Tämän estää venyttelemällä lihasta varovasti toipumisen aikana. Maidolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaan kyseessä on 'vyö ja henkselit' systeemi, eli kroppa varmistelee vähän liiankin kanssa.

Sen sijaan maitotuotteet sopivat ainoastaan immunotyypille/veriryhmälle B ja jossain määrin immunotyypille/veriryhmälle AB. Kaikilla muilla maidon lektiinit saattavat aiheuttaa tulehduksia vaikka mihin, joita kroppa sitten korjaa. Kun niitä verisuonia ei voi venytellä, niin kannattaa välttää tulehduksia niissä. Eräs pahimpia yleisiä tulehdusten aiheuttajia on vehnä, siinä erityisesti gliadiini ja vehnänalkion agglutiniini - paradoksaalisesti siis täysjyvävehnä on enemmän tulehdusta aiheuttavaa kuin valkoinen.

Maito ei myöskään tuhoa luustoa, sen sijaan on havaittu että kasvisproteiinit tuhoavat, eläinproteiinit sen sijaan vahvistavat.

Tosin taas, mikäs onkaan se immunotyyppi/veriryhmä:
O - metsästäjä keräilijä, lihaa, kalaa, vihanneksia, hedelmiä, maito ei sovi, eivätkä useimmat viljatkaan
A - Maanviljelijä: Kaikki viljat ja pavut & siemenet käyvät, samoin useimmat vihannekset ja hedelmät. Maito ei missään nimessä sovi. Ainoa jolle sopii täysvegaaninen ruokavalio!
B - luonnon oma karjapaimentolainen. Lähes kuin O, mutta ainoa jolle se maito sopii
AB- karjapaimentolaisen ja maanviljelijän ristisiitos; molempien ominaisuuksia ja ruokavalio

Ihmisellä on eläinproteiineja (maitotuotteetkin kuuluvat niihin) varten ihan oma ruuansulatusneste, jonka nimi on alkalinen fosfataasi. Sitä erittyy ohutsuolen alkuosassa, mutta VAIN jos aterialla on syöty niitä eläinproteiineja. Se pilkkoo eläinproteiinia ja -rasvoja ja auttaa niiden hyödyntämisessä.

A-immunotyypin oma immuunitekijä neutraloi alkalisen fosfataasin! Alunperin ollaan siis oltu kaikki sekasyöjiä, mutta maanviljelijä-sopeutuman omaavilla, on ikään kuin pantu turha ruuansulatusneste pois päältä. O:lla ja B:llä alkalista fosfataasia on riittävästi eläinproteiinin hyödyntämiseen, A:lla ei juuri ollenkaan ja AB:llä hyvin vähän. Tästä voi päätellä kenen kannattaa nauttia eläinkunnan tuotteita. HUOM: Voi sopii kuitenkin myös O:lle, vaikka muut maitotuotteet eivät, muistaakseni sopii myös A:lle ja AB:lle, voissa ei ole maidon ongelmallisia proteiineja ja laktoosia.

Vääränlainen ravinto voi aiheuttaa kaikenlaista ikävää, myös sitä verenpainetta. Koko metabolia menee sekaisin, jos ruuassa on solujen agglutinaatiota ja sitä kautta tulehdusta (=autoimmuunireaktioita) aiheuttavia lektiini-proteiineja.

HUOM: Homogenisoitu maito ei sovi yhtään kenellekään! Minä karjapaimentolais-B käytän vain homogenoimattomia maitotuotteita, eli luomusellaisia. Kun googlasin antamillasi sanoilla, tuli mm. artikkeli siitä miten prosessoitu maito aiheuttaa kaikenlaista ikävää. Niin aiheuttaakin, kannattaa siis suosia homogenoimatonta maitoa (luomu ja tavallinenkaan kuohukerma ei ole homogenoitu) jos ylipäätään voi maitoa käyttää. Toinen linkki meni fanaattiselle vegaanisivustolle ja maitoartikkeli oli kiropraktikon kirjoittama...
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #13 : 16.09.2011 21:44:59 »

Onko joku tutustunut vatsahappo-asioihin?
Pari päivää on mennyt sujuvasti netin uumenissa, tässä yksi linkki, missä asia on aika hyvin selitetty:

http://tonttutupa.blogspot.com/p/betaiini.html 
tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #14 : 18.09.2011 01:30:49 »

oisko pms-oireisiin ravinnosta apua?

Oletko kokeillut maca-jauhetta ruokavalion ohella? Se tasapainottaa hormonitoimintaa. Ala lisäämään sitä vaikka jugurtin sekaan 1-2 teelusikkaa per päivä, muutamassa viikossa pitäisi huomata eron.

En ole kuullut. Täytyy kokeilla heti kun saan rahaa. Onko tuote kallis?

Itse olen ostanut n kympin maksavan purkin jossa 250 grammaa tuota jauhetta. Kerta-annokseksi suositellaan 1 teelusikka-ruokalusikka per päivä - tuo taitaa olla se vähimmäismäärä mutta itse käytän juuri tuon verran. Viimeksi ostin uuden purkin heinäkuussa eikä ole edes puolillaan eli kai tuo aika edulliseksi käy pitemmän päälle.

Oma kokemus tuosta on tosi hyvä. Yleensä kärsin kovista kivuista kuukautisten ekana päivänä, pahimmillaan sellaisia että täytyy vaan levätä koko päivä ja unohtaa menot. Kun lisäsin macajauheen aamupirtelön sekaan niin kuukautisten alku meni ihan huomaamatta. Olen aika huonomuistinen eli en käytä macaa säännöllisesti, ja jos unohdan sen käytön niin kivut palaavat aivan varmasti. Ja jos muistan käyttää tuota niin hullua kyllä, riittää että alan 3-4 päivää ennen kuukautisten alkua lisäämään macajauhetta ruokiin niin kivut poistuvat täysin.

Sinullahan on vähän eri tilanne koska kyse pms-vaivoista - minulla noista ei ole huomattavaa haittaa joten siihen en osaa sanoa mutta siis tuon oman kokemuksen perusteella vaikuttaa kovasti hormonijuttuihin eli kannattaisi kokeilla.

Suositus muuten on että käyttää vaikka 3 viikkoa putkeen ja pitää sitten viikon tauon. Itse käytän säännöllisen epäsäännöllisesti... Parasta tosiaan aamujugurttiin/pirtelöön sekoitettuna, yksistään maku saattaa olla hiukan kitkerä tai pistävä alkuun joten kannattaa aloittaa pienellä määrällä.

Yleensä en superfoodeja mainosta ja olen ollut tosi skeptinen mutta tämän kohdalla olen tehnyt poikkeuksen Smiley

tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: