Sivuja: 1 ... 773 774 [775] 776 777 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5605594 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11610 : 29.04.2010 17:52:49 »


Kiertelin hkin yliopistokirjastoja (se kanssalliskirjaston keskusaukio, jonne näkee sieltä ylimmistä kerroksista on huimaava...siis jos on korkeanpaikan kammo)....ja löysin pari hyvää kirjaa kelttitaiteesta...


ja Musta Onnetar oli suosiollinen, huomiseksi sitten luvassa  saturnus-nista korvan ja silmän iloa smitten


http://userserve-ak.last.fm/serve/500/25453859/Diary+of+Dreams+k.jpg



 Undecided Kiss smitten


ja laitoin isälleni synttärikortin kun vappuna tulee 69 täyteen ja toivon terveyttä ja pitkää ikää....

itselläkin tuntuu että aika alkaa juosta niin nopeasti, sen huomaa siitä, kuinka kuukausi menee kuin viikko, kuukausi sitten lainattu kirja pitää palauttaa, ja tuntuu että sen olisi vasta lainannut.




tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11611 : 29.04.2010 17:54:11 »



Hurja on tuo Tiigriksen vastuu....en pärjäisi ollenkaan itse sellaisessa, alkaisi langat tippua käsistä jo heti alussa... :Smiley
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11612 : 29.04.2010 18:35:28 »

Huhhuh.. Kaksi yövuoroa takana.

Aatelkaa, mä selvisin viime yöstä...

Käytin hei yön aikana 14 ampullia kahta eri huumelääkettä,  Grin ja aina kun ottaa huumelääkkeen se pitää kirjata huumekirjaan ja sit potilaan papereihin, ja joka kertaa laskee paljon on otettu ja paljon jäi, että täsmääkö..
Siihen menee ihan sikana aikaa.


 Cheesy Heh..  Cheesy Siis sulla kesti miettiä, että minkäs seko-mummun papereihin nuo nyt sitten
merkittäis tällä kertaa..?  :Smiley Grin 2funny

Aah.. mä olen tyytyväinen kanssa mun päivään, sain lyhyessä ajassa paljon aikaan. Smiley
Täällä on aivan mega-magee sää! Illemmalla kun on viileämpää, niin taidanpa painella
rullaluistelemaan. Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11613 : 29.04.2010 23:24:31 »

Vastailenpa tuohon Kreivi Sashan viestiin nyt tällä lailla vapaasti, kun en jaksa ruveta lainailemaan tuolta kaikkea.

On kyllä ihan totta, että tietyt sosiaaliset pelit kuuluvat ihan normaaliin kanssakäymiseen, enkä kyllä epäsosiaaliseksi haluaisi heittäytyä vain niitä välttääkseni. Kaiketi ne ovat ihan ok, kunhan ei niihin liian syvälle uppoudu. Enkä nyt itse harrastele liiemmin varsinaisia pelejä ihmisten kanssa, mutta tottakai draamaa saattaa syntyä hyvinkin simppeleistä asioista, kun tulee väärinymmärryksiä ja tunteet ovat pelissä. En oikeastaan edes halua pelailla mitään erityisiä pelejä, kun minä en edes osaa valehdella, tai no jään aina kiinni jos edes yritän  Lips Sealed Olen niin suora ihminen kuitenkin loppupeleissä, että ei minulta onnistu mitkään kieroilut, kun omatunto rupeasi kolkuttamaan ihan pienistäkin asioista ja sitten murtuisin pyytelemään anteeksi, kun en pysty olemaan julma, ainakaan tahallaan.

Ja tuli muuten mieleen noista sisäpiireistä, että juuri tänään tajusin, että niin, minä kyllä kuulun vähän niinkuin useampiinkin sisäpiireihin. Siinä meni sitten sekin pointti. Mutta en ole kyllä onneksi sotkeutunut viime aikoina liiemmin mihinkään draamoihin. Ihan asioista joutuu välillä sanomaan työ ja opiskeluprojekteissa, mutta en laske niitä draamoiksi, kun ne lähinnä liittyvät siihen, että tietyt asiat täytyy vain hoitaa.

Itse kyllä tavallaan pidän enemmän siitä, että kasaa ystäväpiirinsä niistä ihmisistä joiden kanssa oikeasti natsaa, eikä vaan hengaa porukoissa joissa ihmisiä joiden kanssa ei homma toimi. Välillä eri piirien ihmisten sovittaminen yhteen esimerkiksi synttärijuhlilla ja illanistujaisissa vaatii hieman vaivannäköä, mutta ainakin tutustuu porukka toisiinsa =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #11614 : 30.04.2010 00:22:07 »

Niin, minäkin heittelen täältä tuota kommenttia lonkalta,
mutta kyllä mä muistan, että Suomessa tuo sosiaalisuus ja yleinen seurustelu vähän
kuin norsuna posliinipuodissa asioisi, ja en mäkään kyllä päässyt "sisään"
joistain ryhmistä, -en varmasti vieläkään. Grin 2funny

Ja sitten kun niissä joissain piireissä pyöri, niin ne draamat meni jostain hyvin pienestä asiasta
ihan valtaviin mittasuhteisiin ja kaikki puhuu paskaa kaikista selän takana.

...varmastikin ihan sen vuoksi, että hyvistä asioista puhumista pidetään pröystäilynä,
kuten itsestään puhumista -oli se hyvää tai pahaa,
ja positiiviseen sävyyn puhumista toisesta henkilöstä pidetään perseen nuolemisena
ja neutraalia puhumista tyhjän puhumisena (tyhjän nauraja, puhuu puhumisen vuoksi, lässyttää),
joten jäljelle jää paskan puhuminen toisista ja niiden ongelmien draamailu,
joka on ainoa ja oikea kunnioitettava tapa kommunikoida toisen suomalaisen kanssa. Grin 2funny

Kyllä se kieltämättä huomattavan paljon raskaampaa oli harrasta yleistä sosiaalisuutta,
eikä sitä kovin herkästi huvittanut ulos lähteä porukalla
-jo joku ilta Linnanmäelläkin "kevytmielisemmässäkin" porukassa tuntui pakottavalle,
eikä voinut oikein oma itsensä, kun piti varmistaa koko ajan selustaa ja olla varpaillaan,
ettei nyt olemuksellaan loukkaa tai päästele suustaan jotain sellaista edes vitsinä,
jota joku toinen  märehtii sitten seuraavat 6 ja 1/2 vuotta niellen masennuspillereitä.  Grin

Suomalainen yleinen seurustelu ja sosiaalisuus on vähän melankolista
ja raskas-sävytteistä ja kun mennään juhlimaan, niin aina jonkun pitää kertoa
jotain hyvin masentavaa ja mielellään vielä hiukan itkeä, jos nainen
ja jos mies, niin pitää vtuilla ja saada aikaan veren nenästä vetokisa,
joka sitten menee joko niin, että tulee poliisi paikalle tai tappelukaverit
sopii sitten verissä päin tuhanne kännissä ja ovat sen jälkeen "mitä parhaimmat kaverit". Smiley

Onhan tuo luonnollisestikin henkisesti aika kuluttavaa. Kiss
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11615 : 30.04.2010 10:19:31 »

Niin, täälläkin taitanee huomenna nuo sosialistit marssia kaduilla
-tosin kaupunki hiljenee muuten, kun porukka menee maalle. Tongue

Hyvää huomenta Astrolaiset!  Cheesy Mikä teitä tänään vaivaa ja nyppii? smitten
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11616 : 30.04.2010 14:10:12 »

Mitä enemmän kuulen kaikenlaisista 'piireistä', sitä suuremmaksi kasvaa varmuus siitä, etten ole menettänyt mitään sellaista, jota haluaisin elämääni. Smiley


kohta suihkuun, ja sitten miettimään päälle pantavaa...


en lähtis tänään ulos ellei olisi hyvä syy. ei kutsu se, kun massat on liikkeellä ja päissään. eri asia kuin festarit, siellä se ei minua haittaa, mutta siellä onkin musiikkia, joka on se 'syy', ei pelkkä päissään oleminen.

suurmarketeissakin oli eilen sellainen 'olemme me kuluttajat sankoin joukoin liikkeellä' tunnelma, kun ihmiset olivat lastanneet ostoskärryt täyteen, ja se koko marketin valtava koko oikein korostui, tai siis tunsin kuinka tajusin sen raskauden, painon ja kuluttavuuden.


sitten kun jollain konstilla pääsen kotiin keikan jälkeen, niin vietän vapun sisällä taidekirjojen kanssa....tai voisi sitä ulkonakin käydä, koska tuo ilma on niin upea. Smiley
« Viimeksi muokattu: 30.04.2010 14:12:12 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11617 : 30.04.2010 18:57:28 »



Hilpeää Helaa kaikille kirjoittelijoille ja taustapiruille ! smitten



http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/juhlat/vappu/


Suomalainen hela

Myös Suomessa on jo menneinä aikoina vietetty toukokuun juhlaa, helaa.
Perinteisesti helana sytytetään tulia pelloille ja muille avoimille kentille, joita kutsutaan nimellä helavalkea eli toukovalkea. Näiden tulien äärellä pidetään hauskaa; juodaan olutta tai simaa ja tanssitaan. Toukovalkeat sytytetään usein epätavallisella tavalla, eli hankaamalla kahta puuta vastakkain. Tällä tavalla sytytettyä tulta pidetään pyhänä ja kutsutaan kitkavalkeaksi. [Ganander] Tapana on mitä ilmeisimmin ollut jo pitkään soittaa kelloja ja torvia, ehkä pahojen voimien pois ajamiseksi [VYL], ehkä hyvien voimien kutsumiseksi. Myös karja on tuolloin päästetty ensimmäisetä kertaa ulos laitumelle. Myös karja on ollut tapana ajaa tulien läpi sairauksien ehkäisemiseksi (kts. kuva oikealla).

Toukojuhlassa murretaan myös toukoleipä, joka on leivottu jo edellisen vuoden heinäkuussa ja säilytetty kuivassa. Se murretaan Ukon kunniaksi ja jaetaan talon väen kesken. [Ganander]

Myöhempinä kristillisinä aikoina hela on yhdistetty helluntaihin, jolloin Jeesus tarinan mukaan nousi taivaisiin. Tämän kristillisen juhlan ajoitus kuitenkin lasketaan pääsiäisestä 40 päivää, joten se ajoittuu eri vuosina eri aikaan. Pakanallisen kahdeksanjakoisen vuoden mukaan yksi neljännes on 45 päivää, jolloin kevätpäiväntasauksen ja kesäpäivänseisauksen puolivälissä oleva hetki osuisi toukokuun 5-7. päivään. Kaikki muut tasausvälipäivät, kuten kekri ja valon päivä, on kuitenkin määritelty kyseisen kuukauden 1. päivään, joten lienee myös sopivaa viettää helaa tuolloin.
tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11618 : 30.04.2010 19:04:44 »

Aivan Ihana avasi, aamunsäde !
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11619 : 30.04.2010 19:07:04 »


kiitos, kehusi merkitsi minulle paljon, koska olen sitten ilmeisesti kehittymässä oikeaan suuntaan alallani... Smiley (kun itse sen tein)


t. ammatillisesti myöhäiskehittyjä crazy2
tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11620 : 30.04.2010 19:07:41 »

Onneksi olkoon, siitäkin  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11621 : 30.04.2010 19:09:36 »


edit. kiitos smitten (samaan aikaan olin lähettämässä...)




no, nytpä alan mennä laittamaan itteäni valmiiksi iltaa varten, joten...näkyillään! Smiley toivotukset tulikin jo...


mmm....*silmän ja korvan iloa luvassa Cheesy*
tallennettu

*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11622 : 30.04.2010 19:12:33 »

Tupahan tervehdys  smitten
Tippaleivät, munkit ja simat pöytään vappuhattu päähän ja serpentiinit kaulaan... ja ei kun uimaan  buck2

Mukavaa vappua kaikille  smitten

Omani vietän kevyesti nauttien vain vapaasta... hieman duunia ajatustasolla huomenna ja sitten sunnuntaina konkreettisesti. Siinä se sitten ois taas, yksi Suomen kansan työnjuhla lusittu  Cheesy
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11623 : 30.04.2010 20:58:51 »

Kaikille oikein iloista KESÄN alkua!!

Yritän ottaa itse kevyesti, vaikka  pluto  aspect_opp  kuu on tarkka ylihuomenna...
 smitten
tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #11624 : 30.04.2010 21:29:34 »


Oikein hauskaa Vappua kaikille Astrolaisille!  smitten

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Sivuja: 1 ... 773 774 [775] 776 777 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: