Noniin, allergiapolilla käyty ja nyt on niin että pojalle alotetaan huomisesta lähtien rotaatio siedätyshoito.
Paino oli pitkään 0/+1 käyrillä mut tänään näytti -8. Allergiakorviketta meillä menee jo yli litra päivässä eikä sitä pysty oikeen lisäämäänkään kauheita määriä kun menee mitä uppoaa.
Oon huojentunut että vihdoinkin saatiin selvät ohjeet miten edetään, mutta samalla oon huolissani, itkettää ja pelottaa.
Saatiin 7 ruoka-ainetta jotka yhdessä lääkärin kanssa pohdiskeltiin: riisi, parsakaali, poro, mustikka, kaura, bataatti ja päärynä. Osa näistä on kokeiltu jo mutta kokeilukerroista on monta kuukautta. Näitä ruokia nyt annetaan siis jokaista 1 tl vuoropäivinä, sit seuraavalla viikolla nostetaan annos 2tl ja kolmannella viikolla nostetaan kahden ruuan annos 1rkl ja neljännellä annetaan sit kaikkee 1 rkl paitsi poro jätetään siihen 2tl. Neljännen viikon jälkeen aletaan antaan päivittäin 1-4 tl ruokaöljyä päivässä, kuulemma mikä tahansa kasviöljy käy joten me kokeillaan ensin oliiviöljyä koska sitä me käytetään noin muutenkin. Jos öljyissä ei löydy sopivaa niin sinistä keiju-margariinia, se on maidotonta. (toivon et öljyt sopii koska inhoon margariineja kun ne on niin prosessoituja, itse syön vaan oliiviöjyä ja voita

Kahden viikon päästä meillä on aika ravitsemusterapeutille, siellä tehdään sit arviota miten rotaatio on alkanut ja käydän läpi muitakin syömiseen liittyviä haasteita (herkkyys lusikasta syömään oppimiseen on meillä jo mennyt ohi)... Sitten huhtikuussa mennään lastenosastolle vehnäaltistukseen ja jos vehnästä tulee oireet, me aletaan saada vammaistukea (kamala nimi tuolla mut on nimenomaan allergiohin liittyvä termi, KELA on vaihtanut sen nimen varmaan siks et vanhemmat ei haluis anoa sitä)..
Huh...
Mä meen huomenna cittariin osteleen lisää jääpalamuotteja ja ruoka-aineksia, tilaan tuoretta poronlihaa tiskille jos sitä siellä ei ole, ja sen täytyy olla vapaana kasvanutta riistaa, ei sellasta jolle on viljaa syötetty. Sitten vaan aloitetaan. Alkaa ihan uus prosessi meidän elämässä, joka varmaankin ekat viikot sisältää aika paljon pieruja ja huutoa.
Saatiin onneks aika hyvät ohjeet myös et mitkä oireet on ok ja milloin täytyy lopettaa joku ruoka. Haaste on vaan se et saa syyllisen kiinnin 7 joukosta jos jotain ilmaantuu ns jälkijunassa. Esim. ripulointia ei saa tulla yhtään. Sit jos refluksi pahenee niin ruokia ei lopeteta vaan prepulsid-annosta nostetaan radikaalisti.
Että semmosta

... kauheen tunteelliseks vetää tää asia mut, niin hyvässä kuin huonossa..
Ehkä meiän poika alkaa kohta syömään kiinteitä ilman oireita

ja se tekis musta maailman onnellisimman ihmisen..