Sivuja: 1 ... 1040 1041 [1042] 1043 1044 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7548741 kertaa)
0 jäsentä ja 27 vierasta katselee tätä aihetta.
kengururotta
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #15615 : 23.02.2012 14:43:06 »

Oho...  Shocked

No sittenhän meillä oo hädänpäivää, juurikasvu vaan näkymään  Grin
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15616 : 23.02.2012 15:25:06 »

Jaa että harmaat on muotia? No mitäs minä sitten täällä turhaan ressaan kun tälläikää jo harmaannun...nykkin on harmaa juurikasvu muuten punasessa päässä, eikä oo rahhoo laittaa väriputeliin justiinsa.
Anti olla vaan mummunharmaat, mähän oon muodikas  smitten
Hyviä muotisuuntauksia kehittelevät he Smiley

Enkä kyllä usko että värimyrkyt mut tappaa, vaikka ei ne mitään terveysnannaa takuulla olekaan  Undecided
tallennettu
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #15617 : 23.02.2012 17:16:22 »

. Pitkään elin siinä luulossa, että mulla ois sellaset perussuomalaisenväriset tylsänharmaat (ei kivanharmaat) hiukset, mutta oonkin ihan brunetti.

Sama homma! Se oma väri vain näytti värjättyä vasten niin värittömältä. Mut joo, täysverinen brunetti tääläkin  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15618 : 23.02.2012 18:49:10 »

En mä hiusten värjäämistä lopeta ainakaan kuolemanpelossa  Grin .. En muutenkaan syö 100% biodynaamisesti viljeltyä täysin prosessoimatonta ruokaa, käytä vain luonnonkosmetiikkaa, hengitä vain saasteetonta ilmaa..
Takuulla mun kehoon menee millä mitalla myrkkyjä mut minkäs teet. Kyl mä raskauden aikana värjäsin hiukset kerran, mut sit seuraavan kerran vasta kun imetys oli loppu. Huomasin tuolla vauvapalstalla olleeni lähes ainoa joka ajatteli et hiustenvärjäämisestä voi olla haittaa sikiölle tai sit vauvalle imettäessä, joku kehais et värjäs raskaudenkin aikana hiukset kuukauden välein. Se oli musta aika hurja.

Mä luulen et jos kasvattaisin oman värin, se ois sellanen kusenkeltaisen ja vaaleanruskean ja maantienvärin väliltä (mulla on kolmen eri värisiä hiuksia päässä, ihan kultaisia yksilöitä jotka suorastaan kimaltaa valossa, sit on sellasia vaaleenharmaanruskeita ja sit on ihan lähes mustia tosi paksuja hiuksia, ne on myös kiiltäviä ja liukkaita).. Nää oon siis tutkinut noin 5cm juurikasvun perusteella..
Pakkohan mussa on punapigmentti jotenkin näkyä, niin luulen et noi kultaset hiukset edustaa sitä.  Smiley

Ja kengu joo, mut onhan toi poika jo 10kk  Smiley Se jo kävelee ja sanoo "äiti" ja "kakka" niin ei se oo enää vauva.  Grin
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #15619 : 23.02.2012 22:13:37 »

En mäkään aio lopettaa hiusten värjäämistä toistaiseksi.  Olen luonnostani tummaverinen, tummasilmäinen ja kulmakarvatkin on lähes mustat.  Nyt viiskymppisenä olen aivan harmaa jo, enkä halua vielä  näyttää kuus-tai seittemänkymppiseltä.  Väriä siis päähän.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #15620 : 23.02.2012 23:34:35 »

^ Nimenomaan. Olin juuri kirjoittamassa, kuinka hauskasti hämyhökät kävelevät.
 smitten

Olisiko hiusten värjäämiseen kuollut joku? Nyt kun mietin, olisin muka itsekin kuullut. Ehkä se oli vaihtelun vuoksi huonoa uutisotsikointia, en ainakaan ole lukemalla lukenut juttua moisesta.

Naisilla se on helppoa, kun on niin vahva hiuspohja, ettei tarvitse värjäystäkään niin kovin paljoa pelätä. Miehet sitten saattavat kaljuuntua jossain vaiheessa, jotkut ennen 30 ikävuotta. Onhan siinä geenienkin kanssa tekemistä, mutta harva nainen kaljuuntunee silminnähtävästi.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15621 : 23.02.2012 23:44:21 »

Olin tässä joku vuosi sitten yliopistollisen tutkimuksen haastattelukohteena.
Se tais olla Helsingin ja Tanskan tai jonkun ulkomaan kanssa yhteistyössä tehtävä laajempi tutkimus.
Hyvin seikkaperäisesti kysyttiin milloin aloit käyttää hormonivalmisteita elikkä vaikka ehkäisypillereitä tai muita ehkäisyyn liittyviä hormonivalmisteita. Kuinka kauan mitä merkkejä jne. Toinen aihealue oli hiusten värjäys, milloin eka kerran, kuinka usein jne.
Näillä molemmilla oletettiin olevan yhteyttä rintasyöpään.
En tiedä onko tuosta saatu tukimustuloksia ja millaisia.
Ja harmajapäänä täälläkin. Nuorena kuten äitini, menee jotenkin geeneissä luulen ma.
Raitoja joskus otan mutten hirveesti värjäile.
Ei sillä että syöpää pelkäisin, en vaan tunne tarvetta.
Nuoriso kyllä suhtautuu tyyliin harmaapää on yhtä kuin ikäloppu.
Mut sitten kun oppivat tuntemaan, niin liekö tuolla niin väliä, vaan sillä mitä korvien välissä liikkuu.. :Smiley

Ja
kyllä se on enämpi kuun vaihe kuunkierrossa, joka vaikuttaa esim hiusten kasvuun,
eikä nuo merkit niinkään..
elikkä jos haluat käydä harvoin parturissa leikkauta vähenevän kuun aikaan (samoin leikkaa nurmikko, niin ei tarvii monasti kesässä)
ja jos haluat hetkohta paljon kasvua niin kasvavalla kuulla sitten leikkuuttamaan.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012 23:48:25 kirjoittanut nikki » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #15622 : 23.02.2012 23:53:52 »

Olisiko hiusten värjäämiseen kuollut joku? Nyt kun mietin, olisin muka itsekin kuullut. Ehkä se oli vaihtelun vuoksi huonoa uutisotsikointia, en ainakaan ole lukemalla lukenut juttua moisesta.

Muistan keltaisen lehden otsikon "hiusväri tappoi teinin". En kyllä muista yhtään, mitä muuta siinä uutisessa luki.

Yksi ruskea hiusväri varoitti lootassaan "Ei saa käyttää jäätelökastikkeena"  idiot2

Miksenköhän minä oo koskaan kokenut mitään negatiivista suomalaisten hämähäkkien suhteen? Joku käden kokoinen tosi karvainen oikeesti myrkyllinen hämppi nyt vähän jännittää, mutta jos se on visusti terraariossaan, niin ei mitään hätää mulla. Ne on just hassuja otuksia, ja taitavia seitinkutojia, olen ihastellut jo ihan pienenä ristihämähäkkien symmetrisiä seittejä  Grin
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #15623 : 24.02.2012 00:05:07 »

Minäkään en oo koskaan pelänny hämähäkkejä.  Enkä varmaan mitään ötököitä, kotoSuomessa.  Kaikista en pidä, jotku on ällöttäviä, mutta mitään kammoa tai pelkoa ei oo.  Tytärkin pienenä keräs kaiken maailman ötököitä, sitte se yhtäkkiä alkoi kammoamaan hämiksiä. 
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15624 : 24.02.2012 12:09:12 »

Eikös sitä sanota, että se pelko johtuu geeneihin koodatusta tiedosta, että hämähäkki tai käärme on tappavan vaarallinen?

Suomessa onneksi on hyvin vähän vaarallisia ötököitä. En varmaan ikinä sopeutuisi asumaan jossain lämpimässä maassa.  Wink
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15625 : 24.02.2012 12:47:07 »

Noniin, allergiapolilla käyty ja nyt on niin että pojalle alotetaan huomisesta lähtien rotaatio siedätyshoito.
Paino oli pitkään 0/+1 käyrillä mut tänään näytti -8. Allergiakorviketta meillä menee jo yli litra päivässä eikä sitä pysty oikeen lisäämäänkään kauheita määriä kun menee mitä uppoaa.

Oon huojentunut että vihdoinkin saatiin selvät ohjeet miten edetään, mutta samalla oon huolissani, itkettää ja pelottaa.

Saatiin 7 ruoka-ainetta jotka yhdessä lääkärin kanssa pohdiskeltiin: riisi, parsakaali, poro, mustikka, kaura, bataatti ja päärynä. Osa näistä on kokeiltu jo mutta kokeilukerroista on monta kuukautta. Näitä ruokia nyt annetaan siis jokaista 1 tl vuoropäivinä, sit seuraavalla viikolla nostetaan annos 2tl ja kolmannella viikolla nostetaan kahden ruuan annos 1rkl ja neljännellä annetaan sit kaikkee 1 rkl paitsi poro jätetään siihen 2tl. Neljännen viikon jälkeen aletaan antaan päivittäin 1-4 tl ruokaöljyä päivässä, kuulemma mikä tahansa kasviöljy käy joten me kokeillaan ensin oliiviöljyä koska sitä me käytetään noin muutenkin. Jos öljyissä ei löydy sopivaa niin sinistä keiju-margariinia, se on maidotonta. (toivon et öljyt sopii koska inhoon margariineja kun ne on niin prosessoituja, itse syön vaan oliiviöjyä ja voita Wink

Kahden viikon päästä meillä on aika ravitsemusterapeutille, siellä tehdään sit arviota miten rotaatio on alkanut ja käydän läpi muitakin syömiseen liittyviä haasteita (herkkyys lusikasta syömään oppimiseen on meillä jo mennyt ohi)... Sitten huhtikuussa mennään lastenosastolle vehnäaltistukseen ja jos vehnästä tulee oireet, me aletaan saada vammaistukea (kamala nimi tuolla mut on nimenomaan allergiohin liittyvä termi, KELA on vaihtanut sen nimen varmaan siks et vanhemmat ei haluis anoa sitä)..

Huh...

Mä meen huomenna cittariin osteleen lisää jääpalamuotteja ja ruoka-aineksia, tilaan tuoretta poronlihaa tiskille jos sitä siellä ei ole, ja sen täytyy olla vapaana kasvanutta riistaa, ei sellasta jolle on viljaa syötetty. Sitten vaan aloitetaan. Alkaa ihan uus prosessi meidän elämässä, joka varmaankin ekat viikot sisältää aika paljon pieruja ja huutoa.

Saatiin onneks aika hyvät ohjeet myös et mitkä oireet on ok ja milloin täytyy lopettaa joku ruoka. Haaste on vaan se et saa syyllisen kiinnin 7 joukosta jos jotain ilmaantuu ns jälkijunassa. Esim. ripulointia ei saa tulla yhtään. Sit jos refluksi pahenee niin ruokia ei lopeteta vaan prepulsid-annosta nostetaan radikaalisti.

Että semmosta Smiley Sad ... kauheen tunteelliseks vetää tää asia mut, niin hyvässä kuin huonossa..

Ehkä meiän poika alkaa kohta syömään kiinteitä ilman oireita   smitten Cry smitten ja se tekis musta maailman onnellisimman ihmisen..
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15626 : 24.02.2012 13:05:17 »

Kiitos! Mä tosiaan toivon että tällä menetelmällä saatais nyt tuloksiakin sitten. On tässä jo sen verran kyllästynyt kun monta kymmentä ruoka-ainetta ollaan kokeiltu huonoin menestyksin... Rotaatiohoidossa on se idea et kun samaa ruoka-ainetta ei anneta peräkkäisinä päivinä niin suolisto kestää sen paremmin. Kun monesti on oireet tullu ihan mahdottomina toisen tai kolmannen kokeilupäivän jälkeen.
tallennettu
Ainhoa
Vieras
« Vastaus #15627 : 24.02.2012 14:52:11 »

Siis mikä ihme sun pikkusella on? Allergia kaikelle?!  Shocked
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15628 : 24.02.2012 15:12:07 »

Ei sille oo sopinut tähän mennessä vielä mikään muu kuin Neocate, joka on siis apteekin korvikevalmiste vaikeahoitoiselle maitoallergialle. Meillähän huudettiin ensimmäiset 5kk mahakivuissa ja refluksikivuissa.. Sad mikä oli ihan sairaan rankkaa. Jo 3 viikkoisena käytiin ekan kerran lääkärissä ja sillon saatiin refluksiin ensimmäinen lääke ja mä aloin tiukalle imetysdieetille ja jätin maitotuotteet, kananmunan ja yleisallergisoivat pois itseltäni. 2kk iässä lopetin imettämisen kun oireet ei helpottanu ollenkaan ja maitoaltistuksessa saatiin vauvalle kela-korvaus altheraan. Kolme lääkettä myöhemmin ja kaksi eri allergiakorviketta myöhemmin viiden kuukauden iässä oireet väheni 80%, siis sillon saatiin prepulsid joka on erityisluvallinen lääke, ei kauheen mielellään määrätä aikuisellekaan sekä toi neocate, kun althera-altistuksessa sai oireet myös.

Et joo allergiaa tai suoliston kehittymättömyyttä tai jotain. Reagoi myös koiraan ja kissaan pulauttelulla. heti kun ollaan menty kyläileen koira- tai kissatalouteen niin alkaa takasinvirtaus ja useimmiten tulee puklu ja hengitys alkaa rohista..

Kyllähän nää allergiat yleensä suurin osa paranee johonkin 3v ikään mennessä, mut refluksi saattaa olla myös ns. oma vaivansa, rakenteellinen, et se ei välttämättä poistu kokonaan. Mun siskot on kummatkin vaikea-allergisia astmaatikkoja ja toisella on refluksi. Itse olen onneksi allerginen pääasiassa vain siitepölyille ja heinille, pieniä oireita tulee jostain raaoista kasviksista ja hedelmistä mut kaikkee kyl syön.

Et sellaista, ei mikään ihan helpoin alku meillä  Smiley mut ollaan selvitty... Pahintahan se oli kun tuntu et kolmeen-neljään kuukauteen meitä ei suoraan sanoen uskottu missään, sanottiin vaan et se on koliikkia.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15629 : 24.02.2012 18:40:05 »

Itselläni kun oli vatsaongelmia, kävin Airi Rekilän luona Hirvensalmella ja käynti auttoi. Hän on homeopaatti-naturopaatti. Olen kuullut häntä kehuttavan, ja erään ystäväni lapsen 'astman' paransi. Lääkäri oli todennut astmaksi ja 'käski ottaa kortisolia loppuelämän ajan'. Airi oli sanonut, ettei lapsella ole astmaa, vaan hengitysvaikeudet johtuvat muusta syystä. Kannattaa tutustua www.perinnepirtti.fi.
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Sivuja: 1 ... 1040 1041 [1042] 1043 1044 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: