Lizzy
Vieras
|
 |
« Vastaus #15525 : 10.02.2012 12:22:10 » |
|
Käsittääkseni tumma(hiuksiset) ihmiset harmaantuu nuorempana? Varmaan riippuu jostain dna tekijästä? En ole perintötieteen asiantuntija en tiedä, mutta näin olen joskus kuullut sanottavan. Ja se tosiaan vaihtelee. Jotkut harmaantuu parikymppisenä ja toiset vasta reilusti 40 paremmalla puolella. Sama juttu miehillä kaljuuntumisen kanssa. En ole tietoinen tietääkö edes tutkijat mistä se johtuu. Mä huomasin vanhoista valokuvista kun olen joku 12v. niin mulla ihan selvästi näkyi luonnonvaaleiden hiusten seasta ohimolla harmaata. Nykyään kun olen värjännyt monta vuotta niin tyvi pukkaa aina harmaata hiusta.  Ei se minua sinänsä haittaa, mutta tekee vaan niin epäsiistin näköiseksi. Kun muuten tosi paksut hiukset ja kiiltävät värjäilyistä huolimatta. Onneksi mun kampaajat ei ole ikinä antanu mitään tollasia "tyylivinkkejä". Muutenkin tosiaan rajansa kaikella, vaikka onkin tuttu kampaaja.  Tosin mulla ei ole kyllä mitään mitä korostaa. Yleensä kaikki vain päivittelee hiusten määrää.  Yksi juttu mistä en tykkää kampaajissa. Suomalaisilla on yleensä aika ohuet ja helposti rasvottuvat hiukset. Mulla taas hiuksia riittää ja aina joskus joku kampaaja päättää vähän "ohennella" , jonka lopputuloksena näytän kynityltä kun paksut hiukset ei silloinkaan näytä ohuemmilta ehkä ilmavemmilta, mutta ohuita näistä ei saa tekemälläkään. Ja sitten toinen niin jos sanoo, että tasoita latvoista sentti, että kasvatan niin joo ja hiuksista lähtee ainakin 4 senttiä. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #15526 : 10.02.2012 12:29:01 » |
|
Toiset eivät meinaa harmaantua millään ja Ann Wigmoren (elävän ravinnon keksijä) harmaantuneiden hiusten väri palasi tummaksi hänen syötyään jokusen aikaa elävää ravintoa. Ravinto on mielestäni suurin vaikuttava tekijä, siihen ravinnon imeytymiseen vain sitten vaikuttavat geneettiset tekijät, mikä tekee sen että joissain suvuissa väärän ravinnon hiuksia harmaannuttava vaikutus tulee esiin nuorempana kuin toisissa.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
 |
« Vastaus #15527 : 10.02.2012 12:35:59 » |
|
Ravinto taitaa olla tärkeä tekijä ihan missä tahansa asiassa. Samoin auringonvalo, joka liittyy taas D vitamiiniin. Mitä vanhemmaksi tulen sitä huonommin mun iho voi talvella ja eipä hiuksetkaan ihan parhaassa kuosissa ole pakkasilla. Ja sitten palelen nykyään ihan koko ajan! Nuorempana pystyin talvellakin hihhuloimaan vähissä vaatteissa ilman, että tuli kylmä, mutta nykyään jos joutuu vähänkään ilman pipoa ulos niin itkettää ja sisälläkin tuntuu, että pitäis olla kolme villapaitaa.  Onko hyviä vinkkejä vilukissalle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
 |
« Vastaus #15528 : 10.02.2012 12:44:19 » |
|
Onhan se järkeenkäypää että toi harmaantuminen johtuisi ravitsemuksesta mutta mikä on ollut se laukaiseva tekijä joka sitten jossain vaiheessa aiheuttaa tuota harmaantumista. Toisaalta, jos on väärät ravintotottumukset niin tulloin tuo harmaantuminen pitäisi tulla jo lapsena?? :  B6-vitamiini on siis vaikuttava tekijä, ainakin estää harmaantumista ja oletus on että puutos vaatii kehittyäkseen niin monta vuosikymmentä, että sen vuoksi harmaantuminen tulee esiin vasta myöhemmin. Ja se puutos voi tosiaan olla ihan yhtä hyvin viljojen antinutrienttien aiheuttamaa, on huomattava että vaikka elävä ravinto on korkeahiilihydraattinen kasvisruokavalio, kaikki viljat idätetään ja/tai hapatetaan ennen syömistä, jolloin niiden antinutrientit hajoavatkin. Itse pääsen samaan tulokseen olemalla syömättä viljoja, sillä kaiken mitä niistä saa, saa muualta vähemmän myrkyllisesti.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
 |
« Vastaus #15529 : 10.02.2012 12:46:07 » |
|
^^Yhdelle kaverille kävi kans noin kun se laihdutti paljon ja nopealla tahdilla ja se vähän pelästy sitä. Hiuksethan on tavallaan extraa, joten jos ravintoaineita ei riitä niin ne käytetään kehon toimannan kannalta tärkeämpiin kohteisiin ja hiukset ja kynnet on ne, jotka ensimmäisenä kärsii. Varmasti ammattikampaaja, joka on ravintoasioihin perehtynyt osaa katsoa ja päätellä paljon hiusten kunnosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15530 : 10.02.2012 19:13:51 » |
|
No niin, eli minähän olen kasvissyöjä ollut jo pitkään. Mutta B6 vitamiinin saanti pitäisi olla ok...tosin osin niistä viljoista. Ja maidosta, jota mun kai pitäs A ryhmään kuuluvana välttääkin  Elämässä on kyllä ollut kausia, jollon kaikki ravinteet on ollu vähän hilkulla pidempään, että jättääkö se sitten jälkensä ja tulee esiin vähän myöhemmin? Oon kyllä tässä kattellu, että toisella pojalla olis ohimolahdekkeissa harmajan näköistä tukkaa...ihan samassa paikassa kun mulla ittelläkin siis, eli onko vaan joku geeni juttu...ne hiukset on kyllä siinä ohimolla hennompia ja taipusempiakin kun muualla. En ees tietäis tämmösistä harmaista, mutku meinasin että kasvatan oman värisen tukan takasin, se on tummanvaalee kullankukertava, ei niin paha kun antaa olla vaan eikä värimyrkyillä koske...mutta sitten löysin nuo harmaat ohimot, ja värjäsin pois 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pakolainen
Vieras
|
 |
« Vastaus #15531 : 11.02.2012 15:19:19 » |
|
Minäkin olen kuullut tästä hiustenlähdöstä joillakin ihmisillä ja kys. henkilöillä lienee poikkeuksetta yksipuolinen ruokavalio. Pitää muistaa tuo. Olisiko kellään linkkiä millekään sivuille josta näkisi helposti veriryhmäruokavaliot? En jaksa surffailla koko ajan, pitäisi liikkuakin... 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15532 : 11.02.2012 16:02:11 » |
|
Myös synnytksen jälkeen tippuu tukka, lieko sit johtuvaa imetyksen aiheuttamasta aliravitsemuksesta (mulla tippu paino 500g päivässä vaikka söin kuin hevonen enkä yrittänyt laihduttaa) vai oisko se täysin hormonaalinen syy sit siihen karvanlähtöön..
Nyt on hauska (not) kun tosiaan kaljuunnuin tosta hiusrajasta ja ohimoilta ja niihin alkoi 5kk sit kasvaa uus eheä tukka niin siinä on sit sellanen kunnon kasvusto 6cm pitkiä babyhiuksia sojottamas joka suuntaan, jos en niitä muotoilutuotteiden avulla länttää alas.. No, kai ne joskus kasvaa muun tukan pituiseks..
Tein kotitekoista pestoa (tuoretta basilikaa ja rucolaa, valkosipulia, raastettua parmesania, paahdettuja pinjansiemeniä, merisuolaa ja oliiviöljyä tehosekottimeen ja nam!)... Sitten keittelen tuolla spagettia ja aion paistaa vielä pekonia... Pesto-pekoni pastaa! Okei, oisin kyl voinut tehdä karppausruokaa ja jättää pastan väliin, mut kun teki niin mieli. Varmaan pestolla kuorrutettu uunikana tai lohi ois erihyvää myös. En ole kokeillut. Rakastan kyllä välimerellistä ruokaa, kuten itämaistakin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15533 : 11.02.2012 19:44:44 » |
|
Meillä oli lapsuudenkodissa se meininki et isä oli punasen lihan ystävä, äiti kasvissyöjä ja keliaakikko (söi kyl kalaa), mä ja mun toinen sisko syötiin lähes kaikkea mut sit yksi sisko allerginen maidolle, kalalle ja suurimmalle osalle kasviksia. Ehkä tää on se syy miks meillä juuri koskaan ei ollu lämmintä ruokaa, kaikki sit vaan tyhjäs jääkaappia omaan tahtiinsa.  Juu ja soma, totta et mul oli tosi rajattu imetysdieetti mut se oli "vain" kolmen viikon ajan. Ja nyt tuntuu typerälle se määrä mitä vedin riisikakkuja silloin koska todennäkösesti riisitärkkelys aiheuttaa pojalle kans mahavaivoja. No, eihän sitä silloin voinut tietää mitään mistään, kuten ei kyllä vieläkään tiietä. Toi veriryhmäruokavalio on kyl aika osuva, mut mulla on B-tyyppiläisenä aika katkeraa se et kananliha ei sopis mulle..  Se on niin tärkee osa mun ruokavaliota et on vaikee sitä jättää kokonaan pois vaikka oon yrittänyt vähentää. Mut se on ihan tosiasia kyl et maissi ja maapähkinät ei sovi, huomaa heti sen kun on syönyt niitä. Kyllä mäkin rakastan poronlihaa ja muitakin perisuomalaisia herkkuja  taidan vaan olla sellanen kulinaristi et muhun uppoo ihan yhtä suurella nautinnolla vähä joka kulttuurin keittiöiden tuotokset. Tää on yks syy miks tahtoisin matkustella kauheesti. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
 |
« Vastaus #15534 : 11.02.2012 19:58:38 » |
|
Tähkän Syyskuun kyy on kyllä hirveen huono biisi.  Haha, samaa mieltä  en tiedä mikä siinä Tähkässä onkin, mulla on ihan kauhea vastamaku sen lähes kaikkiin touhuihin!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15535 : 11.02.2012 20:06:03 » |
|
Eiköhän se pohjanmaalaisuus 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #15536 : 11.02.2012 20:10:04 » |
|
^ viitsi vitsi... mun henkilökohtanen mielipide on vaan et mua ärsyttää se et pohjanmaalaiset on niin täynnä sitä pohjanmaalaisuuttaan jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Tää ei siis ehkä eikä varmaan siis liitykään kaikkiin heihin mutta osaan kyllä. Ja ne ketkä henk.koht. tunnen niin ovat nuukia ja uppiniskaisia ihmisiä... Ihan kuin härän ominaisuuksia muuten ... Paula Koivuniemi on muuten  joten ihmekkös kun tykkään siitä... 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
 |
« Vastaus #15537 : 11.02.2012 23:27:12 » |
|
Pohjanmaasta pitää sanoa sen verran, että olen asunut E-Pohjanmaalla ja siellä oli kyllä  olo ikinä ja myös maanläheisin ja maadoittunein koskaan! Tykkäsin todella paljon!  pohojalaaset miehet... notta... joo onhan ne...  lauri tähkän sooloilussa ei ole muuta vikaa kuin se miten se lopetti bändin.  Mutta Lauri on muuten nykyään aika komia lyhyissä hiuksissa! 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pakolainen
Vieras
|
 |
« Vastaus #15538 : 12.02.2012 13:03:16 » |
|
Pohjanmaalaiset on... maalaisia. Ei hyvällä eikä kyllä pahallakaan, mutta maanläheisiltä tuntuvat kyllä, eivät niin henkisesti vahvemmilta kuin muut mutta eivät turhan hengellisiltäkään. Fyysinen maailma ja keho tuntuu kovin tärkeältä, uhoaminen ja sen sellainen. Taitavat riehua enemmän kuin täällä Pohojois-Pohojammaalla... Miten avaan Acerini (pöytäkone)? Ruuvit on, avautuu vain toiselta sivulta ja taitaa olla kiinni jollain ristiin menevillä metallikoukkusysteemeillä jotka kuuluvat johonkin litteään takaosan metalliosaan joka taitaa pönkätä sivua. En löydä manuaalia eikä Google auta kun jos ihmisillä on vaikeuksia avata konettaan, näyttää siltä että minkä tahansa koneen avaaminen on vaikeaa. 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kuuhilda
|
 |
« Vastaus #15539 : 12.02.2012 13:13:23 » |
|
Mulla on pitkä kokemus pohjalaisista :  Kotiseuturakkaita todella, mutta eivät kuitenkaan syrjineet muualta tullutta, vaan olivat ylpeitä kotiseudustaan, kun muualtatullut ymmärsi myös Pohojanmaan mahtavuuden No en tiedä, en koskaan tuntenut kuuluvani sinne. Ja siellä on kyllä erittäin sisäänpäinkääntynyt me minä meidän mentaliteetti, joka tuntuu ihan katukuvassakin. Muualla Suomessa ollaan minusta enemmän "auki", eikä ihan niin omiin hommiinsa sukeltaneita. Ihana ulkoiluilma siellä 
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|