Sivuja: 1 ... 790 791 [792] 793 794 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5604743 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11865 : 20.06.2010 15:32:42 »

Ihmisen ja Hiivan yhteiselo osa 2.

Siihenhän se jäi, kaupasta ostettu, pakkauksestaan ulos otettu, avaamaton kuivahiivapussi, pöydälle. Ihmettelin että tässä taikinassa on jotain omituista. Laitoin pellille kohoamaan. Ei näyttänyt kohoavan.


Ei tietenkään, kun ei se pöydällä pussissa oleva hiiva mitään taikinaa kohota.


Laitoin sitten uuden taikinan tulemaan, ja hyvin harmissani! *grimsk*

Ei sinänsä iso asia, mutta tuhlausta sekin, ruoka-aineet on arvokkaita, samoin vapaa-päivän aika. Kertoi vaan taas siitä, että aivoni ovat stressitilassa, ja juuri tuollaista sattuu silloin, kun oma asioiden käsittelykyky on ylitetty.

Tosin, tuo taito pitää yllä monta eri asiaa yhtä aikaa kehittyy harjoituksella, mutta en kyllä näe kiireessä ja stressissä sinänsä mitään ihannoitavaa.

 Varsinkin jos se johtaa siihen, että sählää vaan monta asiaa vähässä ajassa, ja tulos on huono ja jopa käyttökelvoton, kuten kohoamaton sämpylä, joka johtaa poisvietyyn aikaan esseen kirjoittamiselta, joka johtaa siihen että se aika nipistetään yön tunneista ja ei nukuta, ja sitten seuraavana päivänä on töissä väsynyt ja illalla edessä essee, jota ei eilen ehtinyt kirjoittaa :Smiley


Hiiva....tti.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2010 15:36:21 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #11866 : 20.06.2010 22:00:38 »

Vastaisen varalle:  sekoita hiiva veteen ja vaivaa se taikinan sekaan.  Voi vaatia vähän jauhoja lisäksi.  ...että ei tarttis heittää menemään nousematonta taikinaa...
 Wink
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11867 : 20.06.2010 23:22:37 »

Kiitos meimi! smitten

Minä en tiennytkään, että kuivahiivaakin voi sekoittaa veteen, siis, taitaa olla niin etten osaa vielä leipoa muulla kuin kuivahiivalla. Muistaakseni se toinen vaihtoehto meni niin, että on se tavallinen hiiva, ja se liuotettiin veteen. Muistelen lapsuutta, ja äidin tai tädin tekemiä pullia tai sämpylöitä.


Ruoanlaiton ja leipomisen oppimiseen tunnen juuri nyt jonkinlaista intohimoa. On nimittäin kyseessä maailma, jossa minulle riittää paljon valloitettavaa, tarkoitan siis, en ole mikään huippukokki.....mutta sehän onkin just hyvä, siis että on valloitettavaa.


Käytiin lähiöstä irroittautumisajellulla maakuntiin.


asioita:


Lintuja pelloilla, lehmiä pelloilla, hevosia pelloilla. Illan viisto valo, kuin taidokkaan 'latomaalarin' siveltimestä. Kivenottopaikka, jossa runsaasti lohkareita, ja kalliosta räjäytetty lampi. Mies kiipeää kivivuoren yli sen toiselle puolelle. Minä en pelkää, vaan annan kiivetä, kyllä se sieltä takaisin tulee. Pilviverhon takaa näkyy helmiäishohtoinen puolikuu. Kivilampeen lentää yksinäinen vesilintu, ja ui siinä yksin, pienempi kuin tuonelan joutsen, mutta tausta on kuin sen....Pöllön ääni, Haukan sukellus kivilammen yllä, Käen kukunta. Riisun balleriinatossut ja olen yksin. En pelkää...kuluu 15 minuuttia ja mies on tullut takaisin ....ihan toisesta suunnasta verrattuna siihen jonne lähti kiipeämään. Kuulemma kivivuoren takana oli ollut silmänkantamattomiin kivilohkareita, ja vedetön räjäytyskuoppa....


Helmiäsihohtoinen puolikuu.


Eilen olin kysynyt häneltä Romantiikasta, ja hän oli että 'katon nyt tätä elokuvaa, lyön sua kohta tällä punaviinipullolla päähän, jos et lopeta tuota kyselyä Grin


-Oletko romattinen ?

-Mitä romanttisuus sinulle on ?




'Etkö jo näin pitkän ajan jälkeen tiedä ja tunne tuon enempää..'



No, hänen mielestään romanttista on vaeltaminen ja se että ollaan kaksin jossain paikassa missä ei ole ketään muita, kuin 'kahdestaan universumissa', joka luo oman satumaailmansa, 'fantasiamaailman'....


Oikeastaan soramontuilla, hiekkakuopilla, vaeltamisella ja automatkoilla Suomessa/myös ihan lähiseuduilla, etsitään luonnosta paikkoja,  on meillä ihan 'omaa perinnettä'...


joten kai yksi versio romantiikasta on tälläinen  kauris-henkinen.


Ok...ei hänelläkään ole mitään kynttiläillallista tai vaahtokylpyä vastaan periaatteessa, mutta tuo Kivikkoromantiikka kukkii. Smiley



Kamera prkl unohtui....



Ja äitini soitti, ja kuulosti jotenkin todella hyvinvoivalta vaikka ei puhunutkaan sen pidempään, se kuului äänestä, joten ehkä joku oli salaa laittanut hänelle energiahoitoa smitten Mistäs minä voin tietää....






Nyt hernekeitto-romantiikkaa, ja sitten nukkumaan!
« Viimeksi muokattu: 20.06.2010 23:49:17 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11868 : 20.06.2010 23:56:01 »


 Cool smitten


Kuvauksesi kuulostaa juuri sellaiselta paikalta, jonka parissa mekin viettäisimme mielellään kesäisen päivän, jos on aikaa.


Veskareissa on ehkä tuo, että ne tykkää olla 'mietiskelemässä omiaan'...me on vitsailtu, että kun meidän pihalla on yksi pikkupoika, jolla on erikoisesti kuvioitu pallo ja hassut vilkkuvalo-lenkkarit, ja poika leikkii aina rauhassa ja yksin, ihan omissa maailmoissaan, ja kuitenkin tyytyväisen oloisena...ukkoni sanoi, että tuo jos jokin on ilmiselvä 'vesimies-poika'...jonkin verran on perillä astrologiasta.


Harmitti että kamera unohtui, mutta ei pidä ahne olla. Kyllä sekin paikka siellä pysyy. Se lampi oli todella kuvauksellinen, koska sen takainen seinä oli niin pystysuora ja tasainen, ja se oli reunustettu lohkareilla, ja sen pinta oli tyyni.


Siihen olisi voinut sijoittaa sen joutsenen, tai fantasiapukuisen tai alastonmallin....


ja ilman niitäkin....


Maastossa on vaikka mitä kivaa....


Nyt pitäisi nukkua. Muuten huomisesta päivästä tulee vähemmän kiva....


*hyvää yötä*


tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11869 : 21.06.2010 03:50:03 »

Kiitos meimi! smitten

Minä en tiennytkään, että kuivahiivaakin voi sekoittaa veteen.....
Ruoanlaiton ja leipomisen oppimiseen tunnen juuri nyt jonkinlaista intohimoa.....

Käytiin lähiöstä irroittautumisajellulla maakuntiin......

Lintuja pelloilla, lehmiä pelloilla, hevosia pelloilla. Illan viisto valo, kuin taidokkaan 'latomaalarin' siveltimestä. Kivenottopaikka, jossa runsaasti lohkareita, ja kalliosta räjäytetty lampi. Mies kiipeää kivivuoren yli sen toiselle puolelle. Minä en pelkää, vaan annan kiivetä, kyllä se sieltä takaisin tulee. Pilviverhon takaa näkyy helmiäishohtoinen puolikuu. Kivilampeen lentää yksinäinen vesilintu, ja ui siinä yksin, pienempi kuin tuonelan joutsen, mutta tausta on kuin sen....Pöllön ääni, Haukan sukellus kivilammen yllä, Käen kukunta. Riisun balleriinatossut ja olen yksin. En pelkää...kuluu 15 minuuttia ja mies on tullut takaisin ....ihan toisesta suunnasta verrattuna siihen jonne lähti kiipeämään. Kuulemma kivivuoren takana oli ollut silmänkantamattomiin kivilohkareita, ja vedetön räjäytyskuoppa....


Helmiäsihohtoinen puolikuu.


-Oletko romattinen ?

-Mitä romanttisuus sinulle on ?




'Etkö jo näin pitkän ajan jälkeen tiedä ja tunne tuon enempää..'



No, hänen mielestään romanttista on vaeltaminen ja se että ollaan kaksin jossain paikassa missä ei ole ketään muita, kuin 'kahdestaan universumissa', joka luo oman satumaailmansa, 'fantasiamaailman'....


Oikeastaan soramontuilla, hiekkakuopilla, vaeltamisella ja automatkoilla Suomessa/myös ihan lähiseuduilla, etsitään luonnosta paikkoja,  on meillä ihan 'omaa perinnettä'...


joten kai yksi versio romantiikasta on tälläinen  kauris-henkinen.


Ok...ei hänelläkään ole mitään kynttiläillallista tai vaahtokylpyä vastaan periaatteessa, mutta tuo Kivikkoromantiikka kukkii. Smiley



Kamera prkl unohtui....



Ja äitini soitti, ja kuulosti jotenkin todella hyvinvoivalta vaikka ei puhunutkaan sen pidempään, se kuului äänestä, joten ehkä joku oli salaa laittanut hänelle energiahoitoa smitten Mistäs minä voin tietää....


Nyt hernekeitto-romantiikkaa, ja sitten nukkumaan!



Eilen olin kysynyt häneltä Romantiikasta, ja hän oli että 'katon nyt tätä elokuvaa, lyön sua kohta tällä punaviinipullolla päähän, jos et lopeta tuota kyselyä
Grin

Ziisus, eikä vain kyselystä... buck2 crazy2

Kiss

...mutta mie oonkin  kuu vesimies ja mua alkaa hämmentää
hyvin häiritsevästi romanttinen runoilu heti seuravassa lauseessa after kuivahiiva.  uglystupid2
Joku tässä ei oikein stemmaa mun pyrkimykseen jonkinlaiseen yleiseen elämän harmoniaan,
-siis kuulla ja/tai lukea siitä. crazy2

Miauw... Tongue
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11870 : 21.06.2010 09:28:46 »

^ihan sinun oma ongelmasi.... Smiley
« Viimeksi muokattu: 21.06.2010 09:49:49 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11871 : 21.06.2010 18:41:44 »

 Smiley
               Smiley
        Smiley
                       Smiley

Hymyjä to all of you!
Juhannusruusu kukkii.
Metsäpolulla tuoksui mansikan makea tuoksu.

Jospa jotain ihmeellistä tapahtuisi.  Kiss

Pojan etunimi ollaan jo päätetty, tytön nimi on vähän vaikeempi, kun mikään toisen ehdotus ei kelpaa kummallekaan....  Grin
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11872 : 21.06.2010 19:51:01 »

 Smiley

Onnellista Kesän Valoisinta Päivää kaikille!


Aurinko on nyt siirtynyt Jumalattaren merkkiin eli Rapuun. Kuun merkki, joka symboloi naisellisuutta, hedelmällisyyttä ja äitiyttä. Kuu on taivaan helmenhohtoinen kuningatar.

Elementti vesi, tunteiden elvyttävä luonnonvoima, sen hallitsijatar  kuu


Kiinnostaa ihan millainen tähtikartta tänään on....


Meillä on jo molemmat (kummatkin kaksi nimeä, ensimmäinen ja toinen etunimi, molemmille) päätettynä, mutta Aika näyttää kumpi tulee ensin maailmaan, vai tuleeko kumpikaan. Ihan vielä ei aleta kylvämään Grin


tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #11873 : 21.06.2010 20:53:50 »

Kokemuksesta voisin sanoa, ettei niitten nimien päättämisellä olekaan sitten merkitystä kun se lapsi syntyy.
Se näyttää melkeinpä ite päättävän mikä hänen nimekseen laitetaan sitten synnyttyään  angel
Ei syntynyt meillekään Aku Paavo Aleksia saati tyttärelle annettu nimeksi Reetta Inkeriä,
siihen malliin tytär mutristi ruusunnuppusuutaan ettei kelvannut...
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11874 : 21.06.2010 22:00:47 »


Senpä näkee sitten... Smiley Tuleeko sen näköinen kuin maanpäällä jo valmiina odottava nimi, vai tuoko ihan uuden nimen mukanaan....
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11875 : 22.06.2010 04:50:55 »

Afro


minä facebookkaan niin vähän, mutta jos harrastaisin sitä enemmän, niin voisin liittyä.


Minua jäi hieman vaivaamaan tuo lyhyt keskusteluntynkä Kreivi K'n kanssa.

Mutta sitten mietin, että kannattaako hiivatonta taikinaa vaivata, ei se kohoa kuitenkaan. Aina ei vaan ole jutun juurta, josta saisi maistuvaa leipää.


No, sen kuitenkin sanon, että se mikä minun ongelmani on, niin se ei todellakaan johdu sämpylän leipomisesta, hiivasta, luontoretkistä tai sen sellaisesta. Pikemminkin, juuri nuo asiat ovat niitä jotka antavat elämälleni hyvää tasapainoa.

Kyllä se ongelma minulla ihan muista asioista lähtee, kuin noista yllä mainituista.

ja...


Leipominen on minusta hyvinkin romanttista, se voi olla sitä, jos sille päälle satun. Samoin kodinhoito ja sisustus ja muu. Hiiva kuuluu pienenä osana siihen...hiiva ja romantiikka minulla luontevasti yhdistyy.


Ja ei mieheni minua todella olisi päähän pullolla lyönyt, luulin että jutusta tajuaa sen, että kyseessä on huumori, jollainen saattaa syntyä kahden sellaisen välille, jotka ovat läheisiä. Silloin voi asiat saada yhteisessä kielessä ihan eri merkityksiä. Luulen että aika moni on harrastanut tälläistä parisuhteissaan, tulee jotain yhteisiä pikkujuttuja, joita muut ei ymmärrä, vaikka kielenkäyttö joka saa erilaisia merkityksiä. No minä tiesin ettei hän aio lyödä minua pullolla päähän, ja hänelle oli selvää ettei hän ole lyömässä minua pullolla päähän.


olenpa aika varma että tajuat mistä on kyse. Jos yrität esittää tyhmempää kuin olet, se ei ole kovin uskottavaa, varsinkaan sinulta. Saat aika  paljon ponnistella sen eteen, jos aiot saada itsesi antamaan tyhmän vaikutelman.Tai ehkä se ei vaan siksi tehoa minuun, koska välitämme puuttuu täysin se romantiikan hiiva, en ole heteromies, joten tyhmemmän esittäminen, miau ja *räps räps* ei minuun tehoa.


Mutta onneksi on ne heteromiehet, että on jotain huijattavaa smitten



Eipä muuta.


En saanut mitä halusin, toivoin ja pyysin: Unta. No, yksi päivä vielä menee silläkin tavoin.


Kun lähden liikkeelle, niin saan taas hokea mielessäni, 'selviän tästä päivästä...'....


aion selvitä siitä kunnialla. Vaikka ei tule helppoa olemaan. Unettomuus aiheuttaa aika helvetillisen tilan jossain vaiheessa päivää. Mutta sisulla siitäkin saattaa selvitä.


Mulla kun on arvojärjestyksen huipulla tällä hetkellä: Työ ja Uni.



Tavallinen arki, hienointa mitä voin tietää ja saavuttaa....



Toivon kaikille sujuvaa päivää, ja älkää ainakaan antako minun kirjoitusteni pilata sitä.




Muutenkin on sellainen olo, että olen taas ollut kirjallisesti vähän liikaa, ja koska olen stressissä, ehkä onnistun pitämään pienen tauon. En kyllä mene vannomaan, kun en ole aikaisemminkaan aina onnistunut siinä.


Siinäpä Pulma...



*Pulmu-Sokeria?*





tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11876 : 22.06.2010 07:05:38 »

...enpäs kauan ollut hiljaa, kuten tavallista. Mutta unohdin nykyajan ruokatrendit:

En muistanut että nykyään useimmille hiilihydraatit on pahasta ja sokeri jopa myrkkyä.


Joten lopetan tämän aiheen sitten tähän. Minä kun olen tässäkin suhteen, ruoassa, individualisti ja useimmiten omaan aikaani verrattuna vähemmistöjen joukossa.


Tajusin, kun asiaa pohdin, että sokerin, eli myrkyn, tarjoaminen, joka saatetaan kokea tyrkyttämiseksi, voi olla verrattavissa samanlaiseen epäkohteliaisuuteen, kuin jos vaatisi vaikka jotain uskontokunnan edustajaa syömään hänen uskontokuntansa kieltämää ruokaa.


Ruoka-Individualismi rules. Kaikki toisen syömiseen liittyvä pakottaminen ja moralisointi on syvältä.



Siispä odotan josko eilisiltä kakkukahveilta olisi töissä vielä jotain jäljellä....


enkä puhu enää julkisesti sokerista ja hiivasta, ettei se tunnu kenestäkään pahalta.



Täytyy sopeutua aikaansa....tai ainakin yrittää.






tallennettu

kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #11877 : 22.06.2010 18:39:25 »


Kuten myös, töissä menee koko vkl, aavistuksen ketuttaa...
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11878 : 22.06.2010 21:24:45 »


 Jos taas syön mitä huvittaa, niin tasapaino pysyy.



Elwyn, You got the Look Cool

Ja sama suomeksi:

Näytät helvetin hyvältä, jopa niin että puolisokeatkin sen pystyy näkemään ruudun takaa Wink

(viitaten itseeni...)


Yhteenveto:

Järkenkäyttö on terveellistä, ja sen Sinä osaat. (monen muun jutun ohessa, tietysti....)


Ihailuni.


...


Olen tasan samaa mieltä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2010 21:26:18 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11879 : 22.06.2010 21:29:57 »

..olen liian väsynyt, eli en tiedä miten tuokin voidaan käsittää, tarkoitin vaan että näköni alkaa paranemaan, kun järjen valo alkaa loistaa.... Ihan tarpeeksi ollut miinuksilla...


Joskus menen laserleikkaukseen, kunhan olen sen rahan itse tienannut. Jos on sitten enää tarvettakaan....

Selvisin tästä päivästä, olen aikamoinen arjen sankaritar minäkin. Oli monenlaisia hetkiä, mutta kaikesta selvittiin yhteispelillä.
 Smiley

Nyt ansaituille yöunille....ja aamulla taas työharjoitteluun.....loves it....







« Viimeksi muokattu: 22.06.2010 21:36:00 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Sivuja: 1 ... 790 791 [792] 793 794 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: