tälläinen kokemus vesimiehestä,
että teot puhukoot puolestaan
En tiedä johtuuko sitten
:stani vai
: stäni, vaiko vain persoonastani ylipäätään, mutta
;nä voisin tuon allekirjoittaa mitä nikki kirjoitti.
Voisin lisätä siihen "taustaksi" vielä sen, että myöskään ei sanota eikä tehdä, mitä ei tunneta. Ja toisaalta se, että joku voisi kokea veskarin itse hyvin loukkaantuvaksi tyypiksi, voisi johtua siitä, että veskari haistaa (vai
) kilometrien päähän sanat ja teot, joilla ei ole sisäistä vahvaa tunnepohjaa. (eletään kultaisten käyttäytymissääntöjen mukaan, vailla aitoa tunnekokemusta)
Tyhjänpäiväiset liirumlaaarum-sanat ja keikailut on jotain mikä ei sytytä(?)
Suon itse sen kyllä muille jo nykyään ja voin joskus ymmärtää jopa että sen takana saattaa olla toisen aito tapa, vaikkei se edusta minulle itselle itsessäni aitoutta ihmisenä.
Tunnerehellisyyttä koen itse ainakin vaativani itseltäni sekä muilta. Tietysti muilta sitä ei voi
vaatia, ainoastaan ehkä
odottaa tai hiukan edes
toivoa.
Kyse saattaa pohjimmiltaan olla ainutlaatuisuuden ja yksilöllisyyden kunnioituksen kunnioituksesta.
Jokaisella kun on ainutlaatuinen ja persoonallinen tapansa pyytää anteeksi, kiittää ja osoittaa rakkauttaan.
Lienee vesimiehen haaste itse kääntää tuo "ulospäin/sisäänpäin" ja myös olevan monen
:hen kompastuskivi. Se mitä toivoo muilta, lienee vesimiehen oma haaste itselle.
Itse olen kokenut omassa elämässäni näin. Olen ottanut sen omaksi elämän haasteekseni. Yhdeksi niistä.
Harmi jos olette kohdanneet vielä elämänsä matkalla olleita ja keskeneräisiä ihmisiä ja tässä tapauksessa
;hiä ja harmi, että joudutte sillä perustein jakamaan ihmiskunnan ihmiset kahdentoista tyypin lokeroihin pelkän aurinkomerkin perusteella.
(karrikoiden ilmaistuna)
Pyytäisin anteeksi kaikkien veskareiden puolesta, että pääsisitte irti tuosta "kaunasta" joitain kohtaamianne veskareita kohtaan, mutta en voi tehdä sitä, sillä en tunne omaksi taakakseni sitä, en itseäni velvolliseksi niin tekemään, yksilönä, persoonana ja keskeneräisenä ihmisenä.
Aina kysytään,
mitä joku on tehnyt.
Pitäisi joskus myös kysyä,
mitä hän on
jättänyt tekemättä.
Humphrey Bogart