Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Loukkaanutko vesimiehen suorista sanoista?  (Luettu 66901 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #120 : 12.09.2009 20:06:55 »

Kiitos Minerva sanoistasi! Olen oppinut ihailemaan siskoani. smitten

Tosin eräs Kauris-ihminen (ei mieheni) ei voinut ymmärtää moista olemista ollenkaan tutustuessani siskooni.

Ja eräs Härkä-ihminen sanoi, että
"siskosi ei tiedä 'oikeasta rakkaudesta' mitään".  Sad
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #121 : 12.09.2009 20:26:47 »

 neitsyt-miehelläni on onneksi  uranus aksendentilla, joten ymmärrystä "noita omituisia vesimiehiä" kohtaan löytyy  Grin

Ja eräs Härkä-ihminen sanoi, että
"siskosi ei tiedä 'oikeasta rakkaudesta' mitään".  Sad

Olen tätä muuten miettinyt?! Ovatko  vesimies-tunteet sitten jotenkin niin laimeita? Paha mennä sanomaan, koska olen ilma-immeisenä tätä maata tallannut aina,  kuu kaksoset myöskin. Kyllähän erot ovat vaikeita olleet ja riidat pahoja, mutta jotenkin ne vaan työstää, näkee omat virheensä ja pyytää ja antaa lopulta anteeksi. Pikkuhiljaa alkaa taas muistaa, että olihan se toinen loppujen lopuksi ihan hyvä tyyppi heikkouksineen päivineen - eihän sitä huonoon olisi rakastunutkaan  :Smiley  Ja siitä sitten viriää se ystävyys, ajan kanssa.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #122 : 12.09.2009 21:42:06 »

Kuka mittaa rakkauden?  Shocked

Uskon että jokainen tuntee. Ja jos rakkauteen liittyy piinavaa katkeruutta ja tuskaa, kuten Härkä-ihmiselläni, niin silloin jotain jää kieppumaan itsen ympärille. Onko se rakkautta?
Vesimies osaa päästää irti. Kyllä minun siskoni on ollut onnensa kukkuloilla ja itkenyt monia katkeria kyyneleitä.  Cry
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mesolet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136


Profiili
« Vastaus #123 : 13.09.2009 21:42:40 »

Hmm...minä kyllä tunnen vesimiehiä, jotka itsekin pystyvät nauramaan tuolle pakkomielteelleen pitää isoa hovia, siis kymmeniä ihmisiä ympärillä, joita kutsuvat (sydän)ystävikseen, vieläpä aika isoon ääneen paino sanalla YSTÄVÄ  Grin Ja jos sitten joku ei olekaan niin innostunut tuosta ystävyydestä, niin veskarin on lähes mahdotonta kestää torjuntaa. Myös miesten ja naisten välisissä suhteissa tämä näkyy: veskari kertoo omahyväisenä ihailijoistaan jotka todellisuudessa kammoavat koko tyyppiä.

Totta kai nousumerkkikin vaikuttaa tähän, mutta jotkut aurinkomerkin ominaispiirteet näkyvät kyllä hauskalla tavalla karikatyyreinä aikuisessakin ihmisessä. Se pystyykö ihminen hymyilemään omalle käytökselleen kertoo sitten kypsyydestä   smitten

Ja KAIKILLA merkeillä on tietysti omat heikot kohtansa, tämä nyt vain esimerkkinä kun veskarista on kyse.
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #124 : 14.09.2009 00:23:52 »

Hmm...minä kyllä tunnen vesimiehiä, jotka itsekin pystyvät nauramaan tuolle pakkomielteelleen pitää isoa hovia, siis kymmeniä ihmisiä ympärillä, joita kutsuvat (sydän)ystävikseen, vieläpä aika isoon ääneen paino sanalla YSTÄVÄ  Grin Ja jos sitten joku ei olekaan niin innostunut tuosta ystävyydestä, niin veskarin on lähes mahdotonta kestää torjuntaa. Myös miesten ja naisten välisissä suhteissa tämä näkyy: veskari kertoo omahyväisenä ihailijoistaan jotka todellisuudessa kammoavat koko tyyppiä.

Totta kai nousumerkkikin vaikuttaa tähän, mutta jotkut aurinkomerkin ominaispiirteet näkyvät kyllä hauskalla tavalla karikatyyreinä aikuisessakin ihmisessä. Se pystyykö ihminen hymyilemään omalle käytökselleen kertoo sitten kypsyydestä   smitten

Ja KAIKILLA merkeillä on tietysti omat heikot kohtansa, tämä nyt vain esimerkkinä kun veskarista on kyse.


Jännä juttu,..Mulle on vaan niin vieras ajatus tuo että pitäisin hyvänä ystävänä ihmisiä jotka "kammoavat selän takana".. Mikä lie merkkisijainti vaikutta sitten mulla sillä tavalla että yleensä vaistoan ihmisten todelliset ajatukset (varmaan  kuu ykkösessä) ja sen verran multa löytyy ylpeyttä ettei tulis mieleenkään kaveerata sellaisten kanssa joista yhtään vaistoaa vastenmielisyyttä, päinvastoin..
Mutta sitten jos ajattelen niin tuttavapiiri on mullakin laaja, se sitten taas ketä niistä voi kutsua ystäviksi on toinen juttu. tai edes sydän-sellaisiksi.
Mielestäni "torjunnan kestäminen" tekee jotain ristiriitaa vapaudenkaipuun ja sen vapauden antamisen kanssa, mikä kuitenkin pitäisi olla vesimiehille tyypillistä. ja eikö niitä sanota välinpitämättömiksikin..  Huh

Alkaa kuulostaa puolustuspuheelta Cheesy 2funny Grin

Mun faija on  aurinko vesimies ja erakko viimeisen päälle, ei tunnu kaipaavan ystävää jos toistakaan,..Vaikka kyllä sillä niitä pari löytyy mutta ei se tykkää haalia ihmisiä ympärilleen eikä oo muutenkaan kovin seurallista tyyppiä.

Itse tykkään kun tuttavapiiri on laaja ja se on erityisen mukavaa kun niitä on erilaisia, eri tyylistä, -näköistä, jne..Varsinkin kun voi puhua eri asioista jamuuta, sehän rikastuttaa. Mutta ei niitä kaikkia voi ystäviksi kutsua.

tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #125 : 14.11.2009 02:38:22 »

Kyllähän Vesimies on enemmän yksin viihtyvä erakko, kuin toisten seurassa viihtyvä  Wink. Tunnen niiiiiin monta Vesimiestä, ettei voi olla enää sattumaa  Grin! Mm. oma mies ja poika on + liuta ystäviä  Smiley!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #126 : 14.11.2009 19:07:06 »

Minusta suorat sanat pitäisi olla sitä normaalia kommunikointia, ja tässä vesimies auttaa meitä kaikkia psyykkis-mentaalis-emotionaalisessa kasvussa. Smiley  Kaikenlaisista valkoisista valheista ja korulauseista on vain harmia:

http://www.hs.fi/viivijawagner/1135250636590

(ei ehkä liity ihan täysin aiheeseen mutten malttanut olla linkittämättä)
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #127 : 14.11.2009 20:17:19 »

Juuri niin, Nousukuu!

Päänsilittely ja imartelut oikeassa paikassa voivat lohduttaa, mutta suorat sanat kasvattaa. Niitä pitää kasvaa myös kuulemaan. Aina ne silti enemmän tai vähemmän tuntuu kipeiltä.

Siskoni Vesimies on ollut minulle myös kasvunsisar ja voin vain kiittää hänen suoruudestaan!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Kamelikontti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #128 : 18.12.2009 13:57:52 »

Hassua, minä olen vesimiesnaisena saanut enemmänkin sellaista palautetta että minusta pitää kaivella asioita tietoon kun en saa sanotuksi.  Grin Mutta toisaalta jos saa kaiveltua sanat ulos niin sitten yleensä myöskin sanon mitä mieltä ihan oikeasti olen.

Joissakin tilanteissa tosin mietin pidemmälle että kannattaako sanoa ihan suoraan asioita. Esim. meillä oli kerran työpaikalla hirveän huono ilmapiiri, minulle oltiin oltu todella inhottavia ja ilkeitä ja yritin kovasti tulla uusien ihmisten kanssa toimeen. Sittenkun asiaa puitiin ja minultakin pyydettiin anteeksi, ja vaikka olisi niin kovasti tehnyt mieli laukoa ajatukset päin näköä niin jätin kuitenkin sanomatta. Pidin siinä tilanteessa tärkeämpänä että tulemme kaikki toimeen keskenämme ja nielin ylpeyteni. Enkä siis ole alkuunkaan ujo ja siinä tilanteessa se olisi melkein ollut ihan "hyväksyttävää" että olisin sanonut mielestäni kaikki mitä todella ajattelen.
Se kuitenkin kannatti, ilmapiiri työpaikalla muuttui takaisin normaaliksi mitä en olisi uskaltanut edes unelmoida.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, MC & Kuunsolmu Vesimies
Kuu Neitsyt
Asc, Jupiter & Chiron Rapu

DC, Mars, Venus, Neptunus, Saturnus, Uranus Kauris
Pallas Oinas
Ceres Kaksonen
Vesta Kalat
Pluto & Juno Skorpioni
mirka222
Vieras
« Vastaus #129 : 18.12.2009 17:34:11 »

Aloin just sanomaan samaa, että veskarithan nimenomaan kiertelee ja kaartelee ja välttelevät viimeiseen asti joutuvansa mihinkään tulitaisteluun mukaan..Veskarit on monesti hyvää pataa kaikkien kanssa, mikä ei välttämättä paranna heidän luotettavuuttaan ns. "sydänystävien" joukossa...Toisaalta heidän kanssaan on vaikea ajautuakaan riitoihin, mukavia hyvän päivän tuttuja Smiley Veskarimiehet puolestaan ovat pahimpia kieroilijoita parisuhteessa mitä voi vaan olla...En jaksa laittaa perusteluja Grin 
tallennettu
Kamelikontti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #130 : 18.12.2009 22:51:45 »

^Väitän kyllä olevani nimenomaan suositumpi "sydänystävien" keskuudessa kuin hyvänpäivän tuttujen.  Grin Ja tämä siitä syystä että puolustan ystäviäni varmasti paremmin kuin itseäni. Ja valitsen tarkkaan kelle edes näytän ihan pohjimmaisen luonteeni, hyvänpäiväntutuiksi jäävätkin ne jotka omasta mielestäni eivät osaa arvostaa epäitsekkyyttä toisissa eivätkä omaa sellaista luonnetta itsellään.  Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, MC & Kuunsolmu Vesimies
Kuu Neitsyt
Asc, Jupiter & Chiron Rapu

DC, Mars, Venus, Neptunus, Saturnus, Uranus Kauris
Pallas Oinas
Ceres Kaksonen
Vesta Kalat
Pluto & Juno Skorpioni
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #131 : 18.12.2009 23:21:39 »

Kamelikontti puhuu kuin vesimies, tai ainakin kuten siskoni!

Vaikka olen rapu, minussa on jotakin hyvin paljon kaksosmaista, eli jengityyppiä. Jotenkin vain ympärilläni on joskus niin paljon ihmisiä, etten sitten ehdi mihinkään...vaikka olenkin vanhemmuuteen pikkuisen rauhoittunut.

Siskoni Vesimies joskus minua moitti ihmetellen että onko minulla ketään 'oikeaa' ystävää, kun tuollaista jengiä aina pyörii ympärilläni. Vähän sitä ihmettelin, käynhän useankin kanssa hyvinkin syvällisiä keskusteluja, vaikkakin vain ehkä kerran kaksi vuodessa. Ja on aina niitä sydänystäviä, joita kuitenkin säilytän vähän hiljaa aarteina vain.

Mutta sisko paasasi, että ei sellainen elämä ole oikeaa minulle itsellenikään. Hänellä oli aina pari hyvää ja uskollista ja sitten iso väli muihin. Tosin hänkin on sitten 'vanhemmuuteen' vähän enemmän avautunut, kun on joutunut kantamaan vastuuta isoistakin ryhmistä ja yhteen aikaan haaveili jopa sellaisesta yhteisöstä, että kerää kaikki yksinäiset luoksensa. Uskoin täysin siihenkin, koska Vesimies on uskottava, luotettava ja suora. Hän on myös hyvin laajasti ymmärtävä ja ajatteleva ihminen. Ainakin siskoni. Eikä varmasti ollenkaan sellainen omaan napaansa tuijottava, kuten minä rapuna useinkin.

Ai kun oikeastaan kiva analysoida teidän kauttanne siskoani, joka asuu niin kaukana, että tapaamme ehkä vain kerran vuodessa, mutta hyvin lujat ja lämpimät välit.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #132 : 26.01.2010 20:30:56 »

Oma äitini on vesimies. Hänellä on viesimiehessä myös  merkurius venus ceres. Koenkin että hän edustaa sellaista aika perinteistä vesimiestä. Tässä ketjussa oli todella paljon asioita, jotka tulivat heti äidistäni mieleen, vaikka täytyneekin sanoa, että itselläni ei ole ihan hirveästi negatiivista sanottavaa.

Aikaisemmin oli puhetta niistä menetyksistä, niin äitini molemmat vanhemmat ja pikkuveljet kuolivat hänen ollessaan nuori, joten todellakin allekirjoitan tämän asian.

Ja niin siitä suorapuheisuudesta, niin äitini kohdalla olen enemmänkin kokenut asian siten, että hän ei pysty valehtelemaan ja sen takia hänen puheensa vaikuttavat välillä hiukan suorilta. En usko, että hän koskaan olisi sanonut minulle mitään pahasti loukatakseen, ainoastaan silloin hän saattaa sanoa ilkeästi jos häntä on ensin loukannut pahasti, mutta pyytää kyllä anteeksi. Toisaalta hän kyllä vaatii myös sitä että toinenkin pyytää anteeksi, tai ehkä tämä on vain sellainen vesimieskasvattajan juttu, että aina pitää pyytä anteeksi ja yön yli ei jätetä vihoja. 

Hänellä on myös erittäin korkea moraali, eli siis juuri mainitsemani valehteleminen on hänelle ahdistavaa. Myöskään syrjimistä ja kaltoin kohtelemista hän ei suvaitse. Liitän myös hänen vesimiesmäisyyteensä sen, että hän on pienestä pitäen ollut sellainen heikkojen puolustaja. Hän on kuulemma pikku tyttönä mennyt puolustamaan luokan kiusattua poikaa, koska ei voinut katsella vain vierestä.

Ja niin ne epätavalliset suhteet tulivat mieleen. Koen ainakin, että äidilläni ja isälläni on ollut jokseenkin erikoinen suhde. Koko heidän suhteensa ajan isäni on ollut matkatöissä, joko kotimaassa tai ulkomailla. Hän on ollut kotona aina viikonloppuisin ja lomilla, joten äitini on ollut oikeastaan yksin aina arjen ja hoitanut siinä samalla kolmea lasta. Joten ehkä äitini on tässä saanut osansa vapaudesta, eikä sitä ole niin paljon tarvinnut hakea muualta.

Tietyllä tapaa huomaan kyllä äidistäni asioita mitä tässä aiemmin on kirjoiteltu, sitä, että joillain vesimiesten kasvateilla ei ole oikein ollut ruokaa pöydässä. Niin kyllä meillä on ollut aina ruokaa, mutta äitini tosin vihaa ruuanlaittoa ja leipomista, mutta tekee sen velvollisuudesta, joten jos hän olisi vastuuttomampi niin varmaan lämmintä ruokaa ei juuri olisi ollut =D

Äitini on myös erittäin taiteellinen ja hänelle on tärkeää toteuttaa elämässään omia unelmiaan.

Niin ja tuli mieleen vielä tuosta suorasukaisuudesta, että äitini on suvun ja ystäväpiirinsä keskuudessa osittain myös sellainen hiukan pelätty omien korkeiden ihanteidensa vuoksi. Esimerkiksi monet hänen ystävänsä pelkäävät mitä äitini ajattelee jos he ovat esimerkiksi koheltaneet baareissa ja säheltäneet siellä mitä sattuu. ^^ Joten äitini  suorasukaisuus ja "selkäranka" ovat osalle pelottavia, minulle ihania asioita.

Tuli vaan sellainen mieleen, että kun on niitä äitejä, että meidän lapset ei tee mitään pahaa, niin minun vesimiesmamma ei kyllä todellakaan kuulunut tähän kastiin. Hän ennemminkin uskoi, että kyllä te nyt olette jotain pahaa tehneet tai ainakin teissä on osasyy. =D Lapsena se oli inhottavaa kun muiden vanhemmat puolustivat henkeen ja vereen omia lapsia ja äidilläni oli ehkä realistisempi kuva, mutta näin vanhemmiten sen kyllä tajuaa. Äitini ei vain kokenut asialliseksi ruveta haukkumaan muiden lapsia ja ruveta riitaa haastamaan. En siis koe, että vesimiehet olisivat mitään riidanhaastajia.

Mielestäni oikeastaan kaikki se näkyy hänen syvänjään sinisistä silmistään, ne ovat oikeastaan minulle se, mitä vesimiehet ovat. Ennen kaikkea rehellisiä ja herkkiä, idealisteja. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #133 : 28.01.2010 20:39:49 »

Yhdyn Inin ajatukseen tuosta rehellisyydestä! Ne ystävät, mitkä minulla on Vesimiehiä, ovat rehellisiä.
Ei varmaan kaikki, sillä rehellisyys, uskon, on piirre, joka ei ehkä näy kartalla eikä merkeissä, vaan on usein ympärstön vaikutteita ja pelkoa, jota peitetään.

Mutta ymmärtääkseni Vesimies-merkki parhaimmillaan ei siedä mitään lepertelyä eikä nuoleskelua, vaan sanoo rehellisesti, mitä ajattelee ja miten asiat näkee. Ja voi sillä pelotella, kun totuushan on aina johonkin paikkaan iskevä. Näkisin, että Vesimiehellä on selkeä, suoraviivainen ja realistinen tapa suhtautua asioihin, paitse että hän näkee ehkä enemmän ja laajemmin kokonaisuuksia.

Saturnalia...mitä jos et olekaan liian outo tyyppi. Ehkä se on vain sinun oma asenteesi. En minä ole kokenut sinua oudoksi. Minusta osaat kauniisti kohdata ihmisiä, kirjoituksissasi ainakin, lojaaliin ja avarakatseiseen tapaan. Ja onhan meillä itse kullakin hyvin paljon purtavaa ja opiskeltavaa!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
 
Siirry: