Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Loukkaanutko vesimiehen suorista sanoista?  (Luettu 66910 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 05.01.2008 18:19:50 »

Siskoni soitti Ruotsista ja toivotti hyvää uutta vuotta kuulumisineen.

Eräs hänen lauseitaan oli: - Voi kun ihmiset joskus loukkaantuvat suorii sanoihini! Enkä minä voi olla muuta kuin rehellinen itseni.

Nyt hän oli kirjoittanut pitkän kirjeen vanhusten viikonloppuhoidoista. Ja etsi siihen apua, ettei sano 'liian suoraan' asioita.

- Enhän minä osaa lirkutella, nauroi hän. Grin

Ihana vesimies-siskoni! Siskona olen oppinut jopa puolustautumaan hänen rehellisessä ja hänen mielestään oikeudenmukaisissa kannanotoissaan. Kyllähän ne ovat menneet suoraan kohteisiin.  Embarrassed

Mutta miten on? Loukkaako vesimiehen suorasukaisuus? Miten pärjäätte jutuissa hänen kanssaan?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 05.01.2008 18:30:56 »

loukkaa intiimissä suhteessa,jos olet herkkähipiäinen,
mutta sitten huomaa ettei vesimies edes ajatellut että sanomansa edes VOISI loukata,(myös  askendentti jousimies:nä itellä sama vika?kuin myös 11 huoneen painotuksella)
eli hän ei tarkoituksellisesti loukkaa,
toisaalta vesimies on enämpi järkiperäinen kuin tunnepohjainen noin minun käsittääkseni,
eikä välttämättä ajattele yksilötasolla vaan suurempia kokonaisuuksia,
tai sitten enemmänkin asioita,yhteisten asioiden puolestapuhuja,kuin yksilön kohtaloon tai tunteisiin takertuva,
suuremmat kokonaisudet on saatava etenemään takertumatta yksityiskohtiin;voihan siinä talloa varpaita,jos sattuvat olemaan hollilla
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #2 : 05.01.2008 18:35:40 »

Ajattelin juuri itse, että toisaalta pitäisin  askendentti jousimies :stä 'suorasuisempana' kuin  aurinko vesimies :tä ... mutta vaikea sanoa, koska itse olen molempia, enkä toisaalta pidä itseäni kovinkaan suorana. Tosin olen mielummin hiljaa, kuin kaunistelen... se ei liene suoruutta... coolsmiley
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.01.2008 18:52:39 »

ehkä tässä tulee kuun merkitys esille,
millainen yhteys omaan kuuhun on,
silloin on herkempi myös toisen reagointiin
tallennettu
Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #4 : 05.01.2008 18:56:33 »

Veit sanat suustani, nimittäin meinasin lisätä tuohon, että esim itselläni varmasti vaikuttaa paljon  kuu ja nimneomaan kun on  kalat :ssa.
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Vuffi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


+ > -


Profiili
« Vastaus #5 : 05.01.2008 19:15:43 »

Minä olen koko ikäni elänyt eri vesimiesten kanssa, isäpuoleni oli vesimies sekä hänen kavereitaan, koulussa parhaimpia kavereitani oli vesimies ja sen jälkeenkin olen satunnaisesti törmännyt pariin. Kolme viimeisintä tyttöystävääni ovat olleet vesimiehiä, tai viimeisin on ihan vaan nettikaveri mutta kahden ensimmäisen kanssa olen asunut kimpassakin. Ensimmäisellä  aurinko vesimieskuu  neitsytmerkurius  vesimiesvenus  oinasmars  oinas   :Luonteeltaan tunnollinen ja mukava mutta sitten kun suuttui niin tuo oinas todella pääsi valloilleen   Grin  No tämä toinen sitten olikin todellinen "äijä" :  aurinko  vesimieskuu  kaurismerkurius  vesimiesvenus  vesimiesmars  jousimiesjupiter  vesimiessaturnus   jousimies   Undecided huhhuh, siinä oli asennetta kerrakseen. KAIKKI asiat tehtiin hänen mukaansa ja vain hän oli AINA oikeassa. Ei ainakaan neitimäisyyttä lisänneet nekään seikat että Maskuliinisuuspisteet 8 ja feminiini 2 ja ilma ja tuli molemmat 4, sekä vesi ja maa vain 1.  Äijäporukassa joikin aina kaljaa ja katsoi lätkää. Kävelikin miesmäisesti!
Mutta mitä enemmän opin häntä tuntemaan niin sitä enemmän hän uskalsi avata tunnepuoltaankin vaikka ne tunneasiatkin piti esittää silleen äijämäisen kuoren takaa.  Me olimme kyllä niin vastakohdat kuin jotkut vain voivat olla ja alussa pidin häntä itsekeskeisenä, mutta vesimiehet mun kokemusten mukaan näyttää välittämisensä monesti epäsuorasti, silleen "hyödyllisesti" esim. antamalla jotain konkreettista tai leipomalla kakun tms. Monesti kokevat tarpeen olla ehdottoman varmoja kumppanistaan ennenkuin sitä todellista kiintymyksen osoitusta alkaa tippumaan.

(Niin että kannattaa alkaa mun tyttöystäväksi niin joutuu heti luonneanalyyseihin  Cheesy
tallennettu

rapuaurinko , askendenttimerkurius , venus
 leijona : kuu
 skorpioni : jupiter
 vaakamars , saturnus , pluto
 :
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 05.01.2008 19:33:40 »


Mutta miten on? Loukkaako vesimiehen suorasukaisuus? Miten pärjäätte jutuissa hänen kanssaan?

Vaaka-mieheni vanhin poika on Vesimies ja nuorin Scorpioni.
Molemmat tarkkanäköisiä ja suoria jopa kierolla tavalla. Grin

He tiesivät jo heti ensimmäisestä tapaamisestamme,
että olen isän tyttöystävä, vaikka tapasimme isolla
ystäväporukalla ja olimme hurjan varovaisia
(emme esim. kosketelleet tai suudelleet tai puhuneet kuin rakastavaiset)
ja huijasimme minun olevan erään Vaa'an ystävän tyttöystävä.
-ei mennyt läpi. Grin

Molemmat menivät isänsä luo ja Vesimies-poika kohteliaan
tyyliinsä sanoi isällensä, että hienoa, että sinullakin on joku
(äidillään kun on myöskin uusi poikaystävä)
kun taas pikku Scorpioni-poika, vaati, että;
"Isi, kerro heti totuus, onko Alexa sinun tyttöystäväsi?"

 Grin 2funny Cheesy

 aurinko kaksoset;na,  askendentti skorpioni;na
ja  kuu vesimies;nä tulen mainiosti toimeen molempien
muksujen kanssa, enkä hätkähdä suoruuksia.

Adoptio äitini ja isäni ovat molemmat Veskareita,
joten suoruuteen olen tottunut. Smiley
Arska Kaksonen kaiketi rimmaa hyvin arska Veskarien kanssa
ajattelutavan suhteen? Huh
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05.01.2008 22:59:40 »

olet kävelyllä vesimiesmiehen kanssa,
hällä on rakas koiransa mukana,
puhe kääntyy koiraan ja mies sanoo lopuksi että hänen elämänsä olisi aika tyhjää ilman tuota koiraa,
naisena tietysti heristät korviasi,entäs minä sitten??
mies katsoo sinua kummastuneena niinkuin ei olisi ymmärtänyt koko kysymystä,kuin sanoen että hei haloo,kävelen tässä vierelläsi,vieläkö sinun tärkeydestäsi pitäisi jotain vielä ääneenkin huudella,
tälläinen kokemus vesimiehestä,
että teot puhukoot puolestaan
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #8 : 05.01.2008 23:37:17 »

Voin kyllä sanoa että loukkaannun vesimies-anoppini sanoista ja sanomattomuudesta. Hän onnistuu sanomaan aina jotakin joka saa minut ärsyyntymään ja pilaa päiväni kun näemme. En tiedä missä vika minussa vai anopissa.   tickedoff
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 06.01.2008 00:02:53 »

Joskus huomaan jonkun ilmeestä, että oooops, nyt sanoin jotain, minkä tuo toinen kokee loukkauksena. Ja kun  en yleensä tarkoita loukata ketään. Mutta näköjään niin joskus tapahtuu. Sitten ei saakaan enää sanoja takaisin. Yleensä vahvojen merkkien kanssa (leijonat, oinaat ja joukkarit) ei ole ongelma niin suuri, ilmeisesti he kestävät hyvin ja aika suoraan  sanovat itsekin. Mutta herkemmät merkit varmaankin kokevat veskarit aikamoisina. Eikä me edes itse tajuta välttämättä, että toiset ovat loukkaantuneet mennen tullen.  Embarrassed Grin
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #10 : 06.01.2008 00:13:57 »

Tunnen muutaman veskarin enkä ole heissä tunnistanut ns. "suoria sanoja". Tuntemani henkilöt ovat vieläpä hyvin eri ikäisiä ja yhteistä heille on ollut lähinnä miellyttämisen halu ja halu sulautua joukkoon
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #11 : 06.01.2008 00:35:47 »

On minullakin erittäin mukava vesimiesystävätär, en todellakaan yleistä..Ajattelevainen ja ihana ihminen  Smiley  Anopilleni ei varmaan kelpaisi kukaan miniäksi ! Naisen pitää olla kuin hän ja tykätä samoista asioista muuten on kuin ilmaa hänelle..Mä sit olen alkanut käyttäytymään yhtä välinpitämättömästi häntä kohtaan  Shocked  Sitä saa mitä tilaa  Grin
tallennettu
Mantelinpuolikas
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46


Profiili
« Vastaus #12 : 06.01.2008 00:47:11 »


Kyl toi suoraan sanominen on kai meidän vesimiesten vika. Tosin sanon asiallisesti, mutta suoraan. Mutta vesimies ei sano loukatakseen, vaan ei tosiaan ymmärrä, että toinen loukkaantuu. Kai se on niin, että sanoo mieluimmin henkilölle suoraan, kuin puhuu takanapäin. Ja sehän se vesimiehessä niin outoa onkin, että myös itse loukkaantuu helposti suorista sanoista. Mutta toisaalta myös unohtaa nopeasti.

Mutta onhan meillä vesimiehillä se toinenkin puoli, kun ollaan hyvällä tuulella. Kehutaan toista maasta taivaaseen ja sekään ei ole mielistelya, vaan kerrotaan niin kuin asiat on. Eli omituisia ollaan.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 06.01.2008 14:19:06 »

Olen vesimies-ystävistäni oppinut, että heille maailma on niin avara ja laaja, etteivät he osaa takertua yksityiskohtiin. Saatikka että heihin takerruttaisi. Kosmisia merkkejä!

Eräs ystäväni on ollut avoliitossa, nyt toista kertaa ja kun kysyin saako hän omaa vapautta minkä verran. Hän katseli minua ihmeissään ja sanoi että 'tottakai, sen verran kuin tahtoo'. Kerroin hänelle, että sehän on suorastaan harvinaista. Yleensä kaveri vaatii ajan itsellensä. - Minulla ei ole tullut mieleenikään että sellaista edes olisi, sanoi hän. - En vaadi toiselta, eikä toinen saa vaatia minulta.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 06.01.2008 14:21:07 »

enpä ole huomannut moista heistä..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: