Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Loukkaanutko vesimiehen suorista sanoista?  (Luettu 66915 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
blix
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41



Profiili
« Vastaus #15 : 06.01.2008 14:33:01 »

Veskarina ja nousuvaakana + vesimies venus vesimies merkurius raivostuttaa kun joka sana pitää mielessään kääntää ja vääntää, ettei vaan loukkaa kahta läheistä ihmistä. Toinen on  rapu ja toinen  kalat. Välillä on hermot mennä näiden vesistelijöiden kanssa ja kompromissiin ei päästä koskaan. Olen kuulema loukannut jompaa kumpaa ja sitä täytyy tietysti itkeä kymmenen vuotta. Itse en sitä ole ainakaan tarkoituksella tehnyt, vaan sen takia että asiat joskus etenisi.

Nyt en pahemmiten enää neuvottele vaan ilmoitan mitä olen tehnyt. Näiltä kahdelta kun tuppaa mennä hyvätkin tilanteet ohi pelkästään sen takia, että kaikkeen suhtautuvat liialla tunteella. Ihmissuhteissa se on hyvä mutta tavallisten arkipäiväisten asioiden hoidossa huono asia. Toinen  :kalat:tietää herkkyytensä ja ollaan siitä myös keskusteltu, mutta  rapu ei myönnä vaan syy on minussa.  buck2

tallennettu

Punainen Sähköinen Maa
Tuli-Koira


Jos laivasi ei tule satamaan niin souda.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 06.01.2008 15:02:53 »

Minä kierrän Vesimiehet aika kaukaa ja olen todella pahoillani, jos joku ystävistäni alkaa seurustella Veskarin kanssa - sen jälkeen ei voida enää tavata. Äitini on Vesimies ja samoin siskoni mies, molemmat saavat minut välillä niin pois tolaltani että... Heistä on todella mukavaa sanoa asioita suoraan, mutta kun itse nousujouskarina jotain sanon niin olen kuin maanpetturi. Kuu Rapuna pidän asiat sisälläni, kunnes menee yli....

Vapauden tunnistan kyllä Vesimiehessä, eivät paljon perusta muiden rajoituksista, mutta kyllä minäkin nousevana Jousimiehenä olen aina ihmeissäni jos ja kun joku pyrkii rajoittamaan liikkumisen vapauttani. "Miehiä tulee ja menee, mutta ystävät ovat ja pysyvät."
tallennettu

Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #17 : 06.01.2008 15:22:36 »

Mä taas pidän tuntemiani vesimiehiä sairaalloisen mustasukkasina kun heillä on niin huono itsetunto. Ja ovat kateellisia jopa omille lapsilleen heidän onnesta. Ilkeileminen ja toisen mielen pahoittaminen tarkoituksella kuuluu heidän tyyliinsä. Enpä ole koskaan kuullut sanaa anteeksi vesimiehiltä  idiot2
Mulle riitti 7 vuotta veskarin kanssa seurustelua, henkistä ja fyysistä väkivaltaa riittämiin  Undecided Joten kokemusta on, en voisi kuvitellakkaan alkavani enää seurustelemaan veskarin kanssa..
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 06.01.2008 15:59:23 »

Ilkeileminen ja toisen mielen pahoittaminen tarkoituksella kuuluu heidän tyyliinsä. Enpä ole koskaan kuullut sanaa anteeksi vesimiehiltä 
Allekirjoitan tämän täysin!!!
tallennettu

Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #19 : 06.01.2008 17:10:28 »

tälläinen kokemus vesimiehestä,
että teot puhukoot puolestaan

En tiedä johtuuko sitten  aurinko vesimies :stani vai  askendentti jousimies : stäni, vaiko vain persoonastani ylipäätään, mutta  aurinko vesimies ;nä voisin tuon allekirjoittaa mitä nikki kirjoitti.

Voisin lisätä siihen "taustaksi" vielä sen, että myöskään ei sanota eikä tehdä, mitä ei tunneta. Ja toisaalta se, että joku voisi kokea veskarin itse hyvin loukkaantuvaksi tyypiksi, voisi johtua siitä, että veskari haistaa (vai  kuu kalat ) kilometrien päähän sanat ja teot, joilla ei ole sisäistä vahvaa tunnepohjaa. (eletään kultaisten käyttäytymissääntöjen mukaan, vailla aitoa tunnekokemusta)
Tyhjänpäiväiset liirumlaaarum-sanat ja keikailut on jotain mikä ei sytytä(?)
Suon itse sen kyllä muille jo nykyään ja voin joskus ymmärtää jopa että sen takana saattaa olla toisen aito tapa, vaikkei se edusta minulle itselle itsessäni aitoutta ihmisenä.  Smiley
Tunnerehellisyyttä koen itse ainakin vaativani itseltäni sekä muilta. Tietysti muilta sitä ei voi vaatia, ainoastaan ehkä odottaa tai hiukan edes toivoa.
Kyse saattaa pohjimmiltaan olla ainutlaatuisuuden ja yksilöllisyyden kunnioituksen kunnioituksesta.  Wink
Jokaisella kun on ainutlaatuinen ja persoonallinen tapansa pyytää anteeksi, kiittää ja osoittaa rakkauttaan.

Lienee vesimiehen haaste itse kääntää tuo "ulospäin/sisäänpäin" ja myös olevan monen  vesimies :hen kompastuskivi. Se mitä toivoo muilta, lienee vesimiehen oma haaste itselle.
Itse olen kokenut omassa elämässäni näin. Olen ottanut sen omaksi elämän haasteekseni. Yhdeksi niistä.

Harmi jos olette kohdanneet vielä elämänsä matkalla olleita ja keskeneräisiä ihmisiä ja tässä tapauksessa aurinko vesimies ;hiä ja harmi, että joudutte sillä perustein jakamaan ihmiskunnan ihmiset kahdentoista tyypin lokeroihin pelkän aurinkomerkin perusteella.   Wink (karrikoiden ilmaistuna)

Pyytäisin anteeksi kaikkien veskareiden puolesta, että pääsisitte irti tuosta "kaunasta" joitain kohtaamianne veskareita kohtaan, mutta en voi tehdä sitä, sillä en tunne omaksi taakakseni sitä, en itseäni velvolliseksi niin tekemään, yksilönä, persoonana ja keskeneräisenä ihmisenä.
 2funny
*****************


Aina kysytään,
mitä joku on tehnyt.
Pitäisi joskus myös kysyä,
mitä hän on
jättänyt tekemättä.

Humphrey Bogart

*****************
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 06.01.2008 19:32:40 »

ehkä tässä tulee kuun merkitys esille,
millainen yhteys omaan kuuhun on,
silloin on herkempi myös toisen reagointiin

Kyllä, ehdottomasti! Kuulla on tässä varmasti suuri merkitys. Oma käsitykseni on tuo minkä useampikin jo totesi, että yleensä Vesimies ei loukkaa tarkoituksella, vaan ei osaa edes ajatella että joku voisi asiasta loukkaantua. Itse kun olen aurinko kalat ja kuu vesimies, omaan itsessäni molemmat puolet (ja sitä jouskarivaikutustakin löytyy). Kuitenkin kun Vesimies on nimenomaan kuumerkkini, en yleensäkään tunnetasolla ota arkipäiväisistä asioista itseeni - en siis varmaan edes "tajua" mistä kaikista asioista voisinkaan loukkaantua. Kalana kyllä "tunnenenä" on herkkä, mutta Vesimies-kuu auttaa antamaan tuntemusten tulla ja mennä saman tien. Esimerkiksi työkaverini, joka on aurinko harka ja kuu kalat, on selkeästi paljon herkempi ihmisten sanomisille ja huomaan usein esim. palavereissa hänen ilmeistään ja eleistään, miten hän ottaa itseensä tavoista, joilla toiset esittävät asioita. Kohteliaana ja pidättyväisenä ihmisenä hän ei kuitenkaan välttämättä sano mitään, mutta asiat saattavat pulpahtaa esiin joskus myöhemmin.

Tuo Esmiraldan vapausaiheinen kysymys oli hyvin kuvaava. Vesimiehelle vapaus on itsestäänselvyys!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 06.01.2008 20:16:09 »

Eräs ystäväni on ollut avoliitossa, nyt toista kertaa ja kun kysyin saako hän omaa vapautta minkä verran. Hän katseli minua ihmeissään ja sanoi että 'tottakai, sen verran kuin tahtoo'. Kerroin hänelle, että sehän on suorastaan harvinaista. Yleensä kaveri vaatii ajan itsellensä. - Minulla ei ole tullut mieleenikään että sellaista edes olisi, sanoi hän. - En vaadi toiselta, eikä toinen saa vaatia minulta.

Sisareni mies käyttäytyy juuri näin ja sisareni toimii usein kuin yksinhuoltaja, kun miestä ei näy mailla halmeilla. Samoin lapset ovat todella riippuvaisia äidistään ( aurinko vaaka ).  Kuvaavaa on mitä tytär ( aurinko kaksoset ) 8v. sanoi isälleen joulun aikaan, kun mies oli aamulla 6 aikaan lähtenyt mummolasta ja palasi takaisin illalla 18 kieppeillä: "Mä luulin että sä olit lähtenyt jo takaisin kotiin."
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #22 : 06.01.2008 21:03:56 »

Ilkeileminen ja toisen mielen pahoittaminen tarkoituksella kuuluu heidän tyyliinsä. Enpä ole koskaan kuullut sanaa anteeksi vesimiehiltä 
Allekirjoitan tämän täysin!!!

No en kyllä usko, että mihinkään aurinkomerkkiin kuuluu toisen mielen pahoittaminen tarkoituksella.
Täytyy olla tosi tehokkaasti vetäistynä herneet nenään, ennenkuin haluaa toista oikein tosissaan loukata, näin ainakin meikäläisellä.
Luulen, että jos on sellainen henkilö, joka todella haluaa satuttaa toista sanoillaan tms., niin kyseessä on joku muu ongelma, narsismia tms.
Olen muutaman sellaisen tuntenut itsekin, en tosin tiedä  aurinko - merkkejään, yksi oli ainakin  harka , mutta muut tuntemani härät ovat aivan erilaisia, mukavia.
Mielenkiintoista tosin olisi tutkia sellaisten "narsististen" ihmisten karttaa lähemmin, että minkälaisessa solmussa planeetat silloin ovatkaan.
Eikä anteeksi pyytäminen ole minulle ainakaan ongelma. Paitsi tietty jos en taas ole tajunnut, että joku on katkerasti loukkaantunut ja odottaa anteeksipyyntöä  Cheesy
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 06.01.2008 22:00:18 »

sen mitä itse veskaria tunnen...niin en pahoita mieltäni heidän sanoistaan.pikemminkin ihailen monasti tuota heidän taitoaan ilmaista asiat juuri niinkuin ne ovat..välttämättä mitään missään asiassa kaunistelematta.

mielestäni veskari ei ole myöskään ilkeä luonne ja heidän elämäntehtävänsä ei ole toisten loukkaaminen...ei sillä ei varmaan millään muullakaan merkillä...ymmärrän kyllä senkin piirteen jotta joskus on vaikea kestää veskareiden näkemää totuutta jota joskus itse on vaikeaa nähdä

veskari osaa myös pyytää anteeksi siinä missä muutkin merkit....veskarin tarvitsee mielestäni vain harvoin sitä tehdä...koska todella osaa heti sanoa niin kuin sydämessään tuntee eikä sellaista mielestäni koskaan tarvitse pyytää anteeksi...
tallennettu

Taikatalvi
Vieras
« Vastaus #24 : 06.01.2008 22:21:51 »

Joskus tulee loukattua vahingossa, viljelen sarkasmia liian rankalla kädellä mutta yleensä vain kavereiden kesken jotka samalla aallolla. Välillä menee yli.
 Mutta olen myös herkkä itse loukkaantumaan josta muutamat totuuden torvet aina muistuttavat puhuttuaan suunsa taas kerran puhtaaksi.
En pidä ilkeyttä älykkyytenä vaikka nokkela ja teräväkielisemmät kyvyillään leveilevätkin oli merkki mikä tahansa.
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #25 : 06.01.2008 22:39:42 »

Joo mä luulen että mun vesimies- anoppi on nimenomaan narsistinen ! Hän on jotenkin niin tunnekylmä ihminen, että ei  osaa edes iloita kenenkään muun puolesta. Mä itse kun iloitsen jostakin, niin heti se heittää vettä niskaan negatiivisena  Undecided  Vanha kateellinen noita-akka  2funny
tallennettu
Vuffi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


+ > -


Profiili
« Vastaus #26 : 06.01.2008 23:31:51 »

Mutta olen myös herkkä itse loukkaantumaan josta muutamat totuuden torvet aina muistuttavat puhuttuaan suunsa taas kerran puhtaaksi.

Viitaten edelliseen viestiini olen tuntenut monta vesimiestä hyvin läheltä ja kaikilla oli sama piirre; muista heitetään läppää ja vesimiehen tuttavapiirin onkin parasta osata nauraa itselleen. Mutta muuten ilmaelementeillä on hieman hankalaa nauraa omille heikkouksilleen kun on "totuttu lentämään muiden huolien yläpuolella". Ehkä se liittyy jotenkin tuohon vesimiesten kokonaisvaltaiseen ajatteluun, että kun he itse pääosin kiinnittävät huomiota isoon kokonaiskuvaan, niin he kokevat jotenkin olonsa tukalaksi kun siitä kokonaisvaltaisuudesta valitaankin yhtäkkiä tarkastelun kohteeksi yksi ainut henkilö, vesimies itse.


 
tallennettu

rapuaurinko , askendenttimerkurius , venus
 leijona : kuu
 skorpioni : jupiter
 vaakamars , saturnus , pluto
 :
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 06.01.2008 23:46:06 »

Joo mä luulen että mun vesimies- anoppi on nimenomaan narsistinen ! Hän on jotenkin niin tunnekylmä ihminen, että ei  osaa edes iloita kenenkään muun puolesta. Mä itse kun iloitsen jostakin, niin heti se heittää vettä niskaan negatiivisena  Undecided  Vanha kateellinen noita-akka  2funny


Esoteeriset astrologit sanoisivat, että anoppisi on jotain vailla, vesimiehen aurinkoloisto ei ole saanut elää. Hänellä on iso klumppi jossakin, suuresti loukattu ihminen. Voisit vähän kaivella ja kysellä. Voisit siten ymmärtää hänen käyttäytymisestään jotakin. Toivon viisautta sinulle, jotta 'et söisi sitä myrkytettyä omenaa'.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #28 : 07.01.2008 10:47:31 »

Eräs ystäväni on ollut avoliitossa, nyt toista kertaa ja kun kysyin saako hän omaa vapautta minkä verran. Hän katseli minua ihmeissään ja sanoi että 'tottakai, sen verran kuin tahtoo'. Kerroin hänelle, että sehän on suorastaan harvinaista. Yleensä kaveri vaatii ajan itsellensä. - Minulla ei ole tullut mieleenikään että sellaista edes olisi, sanoi hän. - En vaadi toiselta, eikä toinen saa vaatia minulta.

Sisareni mies käyttäytyy juuri näin ja sisareni toimii usein kuin yksinhuoltaja, kun miestä ei näy mailla halmeilla.

Tässä näkyy se Vesimiehen vapaudenkaipuun negatiivinen puoli. Lapsia jos hankkii, niin pitäisi myös muistaa että heille on oltava läsnä ja kannettava vanhemman vastuu. Jos vapaus mennä milloin itseä huvittaa on itselle noin tärkeä, ei pitäisi edes sitoutua mihinkään niin vaativaan kuin lapsiin. Sad
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #29 : 07.01.2008 12:23:12 »

Itse olen Vesimies-äidin kasvatti ja vaikka Kuu onkin Härässä, niin lisää Veskari-vaikutusta tulee Uranuksen ja Kuun yhtymästä. ASC on hänellä tiettävästi Ravussa.

Äitini on kyllä hyvä suustaan ja harvoin voisin hänen juttujaan loukkaaviksi sanoa, vaikka sellaistakin on tapahtunut. Paljon loukkaavampaa on ollut sellainen systemaattinen välinpitämättömyys, tunneköyhyys ja kaikenlainen heikkouden halveksunta (=lue tunteellisuus ja herkkyys). Äitini on ollut aina kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, sukututkimuksesta, kirjallisuudesta, matkustelusta yms. yms. ja kyllä minä etenkin pienenä tunsin olevani äidilleni pelkkä rasite. Hänellä oli erittäin kova kiire saada lapset sen verran itsenäisiksi, että voi itse keskittyä kiinnostavampiin asioihin.

Kaikki äitini tuntevat sukulaiset ovatkin sitä mieltä, että äitini olisi viihtynyt paremmin jossakin akateemisessa ympäristössä kuin maalaistalon emäntänä. Tosin hän tätäkin kautta on pystynyt toteuttamaan todellisia intressejään, joten tuskin hän kokee kykyjensä menneen hukkaan.

Minä sitten ihmettelen kertomuksia äideistä, jotka ovat kiinnostuneita lastensa asioista. Ei vaan meirän äiree, ellei asia koske työ- tai opiskelumenestystä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: