Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsemurha-alttius  (Luettu 21804 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #15 : 24.11.2005 18:46:01 »

Itsemurha alttiudesta sen verta, että katsoin juuri itsemurhan tehneen ihmisen karttaa siltä päivältä, kun tämä tapahtui, niin hänen 8.huoneessa olivat
Aurinko ( aspect_squ AC)
Merkurius ( aspect_squ AC)
Pluto ( aspect_squ AC ja Kuu)
Ceres ( aspect_squ Kuu)
Mars ( aspect_squ Kuu)
Onnenpiste ( aspect_squ Kuu)
Venus ( aspect_squ Saturnus ja Neptunus)
Vertex ( aspect_squ Saturnus ja Neptunus)
Uranus ( aspect_squ Saturnus, Neptunus ja MC)
Pallas Athene ( aspect_squ Saturnus, Neptunus ja MC)
Juno ( aspect_squ Neptunus ja MC)

Ja sitten 2.huoneesta löytyvät
Chiron ( aspect_squ Saturnus, Neptunus ja MC)
Kuunsolmu ( aspect_opp Venus)
Vesta ( aspect_squ Kuu)

Eli ei voi muuta sanoa kuin, että ihmisellä on varmasti ollut helvetin paha olla kun näin meni tekemään. En ole ennen törmännyt tällaiseen, että kahdeksas huone olisi ollut näin täynnä.
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
onervainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #16 : 25.11.2005 11:57:55 »

Voi Mirtsu... Cry

Miten surullista...ja miten HIRVEÄT transiitit. Varmasti ollut ahdistavaa.

Tuo muuten vahvistaa omiakin päätelmiäni 8.huoneen vaikutuksista, sillä ystävälläni on jo Radix-kartallaan nuo Aurinko, Ceres, Vertex ja Juno 8.huoneessa...Sieltä löytyy myös Psyche- ja Eros- asteroidi sekä miiinun nimiasteroidit smitten Tse vois ihan vaikka olla omiaan kuvaamaan meidän suhteemme "väriä", sillä olemme olleet toistemme tukena avio/suhde-kriiseissä jo 10 vuotta (8.huonehan kuvaa kai sitäkin puolta?).
Toivon, että pidämme toisiamme pinnalla vielä seuraavatkin ja sitä seuraavat 10 vuotta.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #17 : 28.11.2005 18:43:58 »

Läheiseni joka tänään yritti... Paljon neliöitä kartalla  Cry
Helpottanee vasta ensi vuoden puolella, kumpa hän jaksaisi.
tallennettu
Pia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #18 : 01.12.2005 10:00:15 »

Olen aurinko leijona ja se on pluton kanssa 8. huoneessa ja nousu skorppari. Olen koko elämäni ollut jollain tavalla tekemisissä kuoleman kanssa. Itsetuhoisuuteni on ollut niin kova, että siinä ei lapsetkaan ole merkinnyt mitään, vaan olen "yrittänyt" itsemurhaa 5 kertaa. Kunnes 3 vuotta sitten jouduin todella kuoleman kanssa tekemisiin, minulle ilmoitettiin, että minulla on kasvain.

Luulin, että minä voi hallita kuolemaani ja ilmoitan vain, koska haluan täältä lähteä,Ja MINÄ MÄÄRÄÄN.... mutta nyt olinkin sen edessä, että ei kuolemaa voi hallita ja se ei ole minun käsissäni. Selvisin siitä, koska sieltä nousi myös halua selvitä, ja ottaa se sairaus siunauksena.Mutta se kuoleman pelko olikin juuri elämän pelkoa ja pelkoa sen hallitsevuudesta. Itsemurhahan on aina todella itsekäs teko ja vasta nyt olen sen ymmärtänyt.

Okei, kun en ensimmäisellä kerralla oppinut kunnolla, pantiin uudestaa oppimaan ja sain  taas uusia kasvaimia, nyt rintoihin. Nyt pantiin tyttö nöyrtymään.Tajusin, että en ole yksin ja minun ei tarvitse olla yksin, siinä pimeydessäni  ja pyysin apua.

Sitten vasta sain ihan käsittämättömän oivalluksen, että sehän on niin kaikissa tunteissa... ja jopa ns. rakkaus, jonka käsitämme rakkaudeksi on vain kiintymystä, eli vain kiintymyksentunne, ei olotila... Eli tunteita on joko liian paljon, että aivan pursuamme vain tai sitten suljemme ne sisällämme, ELI KAIKKI TUNTEET ON EGON JUTTU; KAIKKI, mutta ei ne ole se mitä tarvitsemme... ne on vain tunteita, ei tekoa... kun olemme suuressa rakkaudessa, hyväksymme kaiken, olemme sopusoinnussa menneisyyden ja tulevaisuuden kanssa, olemme tässä hetkessä,  olemme rauhassa ja teemme niiden olemisen mukaisia asioita.

Eli kun yrität ottaa kynän pöydältä, silloin vain yrität. ei muuta... eli ainut tapa on päätät ottaa kynän pöydältä tai sitten et ota... ei ole muuta vaihtoehtoa. Joko teet, tai et tee... kaikki halut, tunteet ei ole mitään, ne on egon kieroja juttuja, jotka saa meitä jatkuvasti tuntemaan ,että tarvitsemme niitä, jopa rakkauden tunnetta, olemme kiinni mustasukkaisuudessa, peloissa, koska me tarvitsemme eli egomme tarvitsee niitä, että se saa pidettyä meidät hallinnassa. Siksi  valaistuneet sanoo, että ei tarvita mitään, me vain olemme.... on vain olemisen sopusointu, ilo , rauha, rakkaus, muuta ei tarvirvita, Viha ei ole olemisen tila, se on vain tunne ja me voimme elää ilman tunteita, koska silloin ei tunteet hallitse meitä ja emme ole riippuvaisia niistä. Eli kun tunnet rakkautta, se on vain tunne, kun tunnet surua ja pelkoa, ne on vain tunne.

Ihme tapahtui, olin viimeksi kokeissa... sieltä ei löytynyt mitään... ja olen löytänyt elämän ilon ja voiman. Se panee ihmisen niin pieneksi ja niin nöyräksi.

  angel Ariel
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #19 : 01.12.2005 11:13:15 »

Ariel, hieno kirjoitus! Valaisi todella hyvin Skorpparin, 8. huoneen ja Pluton teemoja ja sitä, miten niiden kautta voi asiaan liittyvän symboliikan mukaisesti "syntyä uudelleen". Myös Leijonan symboliikkaa toki löytyy tarinastasi.

Toivotan terveyttä ja valoa elämääsi! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Cleo
Vieras
« Vastaus #20 : 01.12.2005 11:30:03 »

Ariel, hieno kirjoitus!
Kiitos kun muistutit! Minulla on Kuu 8. huoneessa, ja minulla oli myös kasvain, joka uusiutui. Siitä on tosin jo 5 vuotta aikaa.
Terveyttä ja valoa minultakin, teille kaikille!
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #21 : 01.12.2005 13:23:53 »

Heips,

Terveyttä ja selviytymiskykyä muutosten keskellä teille kaikille!

minulla on Pluto Asc:lla, ja 8. huoneessa Venus ja Jupiter. Olen yrittänyt pariin otteeseen täältä lähtöä oman käden oikeudella, ja aivan uskomattoman huonolla tuurilla. (liekö Jupiter jarrutellut?) Mutta ensinmainittu yhtymä tekee varmaankin sen, että kun asiat menevät riittävän jumiin, niin alkaa mielessä kuvastella ajatus siitä, että taitaa olla parasta lopettaa kaikki kertalaakista ... Lapsesta asti olen jollain tasolla ihaillut harakiria. Vanha samurai-elämä ja kasvojen/(asioiden hallinnan) menettämisen pelko lie vielä taakkana.

Aitaa madaltaa se, että tuossa läheisellä kirkkomaalla on entisen poikaystävän, sisarenpojan, sisaren poikaystävän, exän veljen ja kolmen muun kaverin haudat - Kaikki ovat lähteneet oman käden kautta. Eikä muuten ole iso kylä tämä.

Pitäisi katsoa pitäjän perustamiskirjoista onko tällä paikkakunnalla kovat aspektit  Wink
tallennettu
Pia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #22 : 01.12.2005 20:17:40 »

Mailis, luulen että ystäväsi löytää itsensä egon kuoleman kautta, siis se ns. minän pitää kuolla... HGänhän on kärsinyt paljon siitä, että on leijona, koska kerää peilejä niin paljon ympärilleen, mutta niin harva itse asiassa kestää katsella, joten on paljon helpompi nollata häntä. Ei siis etsimällä muista vaan löytää se itsestään, vain egon kuoleman kautta nousee uuteen nousuun... Sitä hän etsii aina muista, mutta kunnes...  smitten Upeaa, mutta rankka kartta, jos sen ottaa sellaisena... mutta Feenix sieltä nousee...

Tälläinen kirjoitus minulla on joka aamu luettavana, että muistaisin...

Leijonani, ole ylpeä itsestäsi, mutta älä pöyhkeile
ole esillä ja loista, mutta älä mahtaile
hae arvostusta, mutta muista myös nöyrtymisen koulu, todellisuudessa,
 se joka uskaltaa olla ”pieni” onkin se suurin.
uudistu, luo, loista ja ole vapaa tekemään uusia asioita ja toimintamalleja

 - Leijonana kykyni toteuttaa ainutlaatuista yksilöllisyyttäni ja rikkoa luutuneet käyttäytymismallit sekä kykyni viehättää ja vetää puoleeni asioita ja ihmisiä, joita arvostan ja rakastan kohtaa vastarintaa kunnes opin ehdottomasti kunnioittamaan ja seuraamaan kykyäni luoda puitteet elämälle ja toimia voimavarojeni asettamissa rajoissa

- Leijonana kykyni jatkuvaan sisäiseen uudistumiseen ja sen vaatimiin kipeisiin muutoksiin elämässä kohtaa ehdotonta vastarintaa kunnes opin ehdottomasti kunnioittamaan ja seuraamaan kykyäni viehättää ja vetää puoleeni asioita ja ihmisiä, joita rakastan ja arvostan

- Leijonana kykyni toteuttaa ainutlaatuista yksilöllisyyttäni ja rikkoa luutuneet käyttäytymismallit kohtaavat ehdotonta vastarintaa kunnes opin ehdottomasti kunnioittamaan ja seuraamaan kykyäni viehättää ja vetää puoleeni asioita ja ihmisiä, joita rakastan ja arvostan.

 angel Ariel
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #23 : 01.12.2005 21:24:32 »

Hei Dark Rock
En tieda onko itsemurhat liittyneita astrologiseen karttaan vai itsemurha viettiin, koska oma veljeni ja siskoni kumpikin ovat murhanneet itsensa noin 10 vuoden aikataululla.Olen itsekin ajatellut monesti samaa asiaa, todella ajateltava aihe!
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #24 : 02.12.2005 18:23:12 »

Taiteellisilla sieluilla on se onni, että vaikka olisivatkin keskimääräistä itsetuhoisempia niin usein myös sitten ymmärtävät että kuolema on paitsi fyysinen elämän päättyminen myös metaforisesti kuvaa sitä kuinka ihmisen täytyy elämänsä aikana monta kertaa luopua vanhasta päästäkseen eteenpäin ja se on sellainen "henkinen kuolema", mutta ei suinkaan fyysinen.

Ihmisen elämä on sarja pieniä "kuolemia" ja "syntymisiä" koko ajan. Kun vain epätoivon hetkellä muistaisi tuon, ei sekoittaisi keskenään henkistä väliaikaista tyhjyyden tilaa ennen uutta, oikeaan kuolemaan tai elämän päättymiseen, koska ne eivät ole sama asia.

Arielille todella kiitos, ja Mailisin kanssa samoilla linjoilla. Ei kannata jäädä hautomaan niitä ikäviä ajatuksia yksinäisyyteen. Ennen kuin tekee mitään peruuttamatonta niin kannattaa ainakin miettiä vakavasti, että onko tämä tosiaan kaikki mitä äärettömällä maailmalla on minulle tarjota. Epäilen vahvasti, että ei, koska tässä ei ole koskaan kaikki... aina on vaihtoehtoja. Muitakin kuin se yksi.
tallennettu
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #25 : 02.12.2005 18:56:55 »

smitten smitten smitten smitten

Aika karseita nämä jutut!  En kyllä suosittelisi ketään katsomaan vain karttaansa ja sitten päättämään sen pohjalta onko alttiutta itsemurhaan.   Olen samoilla linjoilla kuin Mailis eli yhteyttä auttaviin tahoihin jos mieli on murroksessa!

Voimia kaikille!
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #26 : 02.12.2005 19:18:32 »

Tuskin kukaan täällä on noin fatalistinen. Tuskin myöskään kukaan alkaa oikeasti sekoittamaan astrologiaa ja psykologiaa. Kaikki mielenterveyden ongelmat on otettava vakavasti ja ne tarvitsevat siis asianmukaista hoitoa.

Mutta siis kun nyt astrologia on täällä aiheena niin on tärkeää, että otetaan esille kartasta mahdollisia ikäviäkin asioita, puhutaan myös vaikeista asioista, joiden kohdalla tuntuu vaikealta ajatella pelkästään astrologiaa. Mietitään juuri sitä voiko niitä nähdä kartasta todella. Sehän on eräänlaista tiedostamista ja tiedostaminen on aina hyvä asia. Minulle on opetettu.

Hyvä astrologi tuntee ja ymmärtää elämää monelta kannalta eikä pelästy vaikeitakaan asioita/aiheita ja useimmat astrologit tuntevat vastuunsa. Niin 
skorpioni knuppel2

 Smiley smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #27 : 02.12.2005 22:51:06 »

Hei
En tieda pystyyko nain vahilla tiedoilla saamaan mitaan selville, mutta minua kiinnostaa astrologian kannalta siskoni ja veljeni itsemurhat, jos joku osaa sanoa jotain nailla tiedoilla:
Veljeni syntyma-aika 07.09.1959 Somero
Tiedan hanen syntyneen yolla
Siskoni syntyma-aika 23.08.1958 Kiikala, tiedan hanen syntyneen paivalla.
Pystyyko kukaan ymmartamaan heidan kartoistaan?
Yritan ottaa asian loogisesti astrologian kannalta
Diamond
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #28 : 03.12.2005 00:02:11 »

Tuskin kukaan täällä on noin fatalistinen. Tuskin myöskään kukaan alkaa oikeasti sekoittamaan astrologiaa ja psykologiaa. Kaikki mielenterveyden ongelmat on otettava vakavasti ja ne tarvitsevat siis asianmukaista hoitoa.

Määrittele mielenterveyden ongelma, vakavasti ottaminen ja asianmukainen hoito, kiitos.

Kuvittele mielessäsi tilanne, jossa äiti lähtee hakemaan apua lasten psykologilta. Avuntarvitsijat hänen mielestänsä on hänen lapsensa, joiden isä on siirretty saattohoitoon. Lasten serkku on tehnyt itsemurhan muutama vuosi sitten, heidän setänsä pari vuotta sitten, heidän toinen serkkunsa ja kaksi tätiänsä on mielialalääkityksellä voimakkaan masennuksen vuoksi.

Kuvittele mielessäsi lasten tilanne sekä äidin hätä ja pelko tilanteessa, jossa omat voimavarat ei riitä - luotat, että ammattiauttajalta tulee apua.

Kuvittele vielä tilanne, jolloin tunnin keskustelun jälkeen ammattiauttaja sanoo: kas, aika alkaa olla lopussa. Miksi te oikeasti täällä olette? Tänne tullaan yleensä jos koulumenestys on heikko, ja koulussa tuntuu menevän hyvin. Voihan täällä käydä juttelemassa, jos siltä tuntuu, mutta en näe aihetta uuteen tapaamiseen.

Pari viikkoa tämän jälkeen lasten isä kuolee, ja eikun optimistisesti eteenpäin - koulunumerot on tärkeämpiä kuin mikään muu. Onneksi ei ole periytyvää tuollainen itsemurha ja masentuvuusalttius. Onneksi ne eivät ole astrokartalla näkyviä piirteitä. Onneksi....

Kerro, kuinka sinä toimisit tällaisessa tilanteessa, kiitos.
tallennettu
Pia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #29 : 03.12.2005 11:41:06 »

Ihan oikeasti, ei siinä vaiheessa kukaan voi todella tehdä mitään, koska  ihminen on jo sisällään sen  päätöksen tehnyt... se voima siihen on vain niin voimakas. Sen tietää vain sellainen, joka on siellä käynyt... siinä ei auttajat paljoakaan voi, olen itse sen kokenut,5 kertaa, koska siinä vaiheessa auttajat pelkkävät itse, koska tuntevat olevansa niin voimattomia sen edessä. Kun toi masennus ja itsensä tuhoaminen tulee... silloin on seinä pystyssä.... kaikki viisaat ihmiset voi vain lähteä suurineen apukeinoineen.... Ehkä astrologia on auttanut minua itse ítseäni ymmärtämään ja hyväksymään sem osan itsessäni, ja kasvaa sen myötä, enkä syyllistä itseäni sillä... se on jokin osa minussa...

Ja minä itse voi tehdä sen... masennus on ollut myös minulle se uudistuva, henkinen kuolema, koska sieltä on vain ainoa pääsy ja se on ylöspäin... niin hullulta kun se tuntuu, se on myös luovuuden lähdä... siksi olen oppinut ymmärtämään myös taiteilijoita....
Suuria sanoja, mutta niin paljon egon suurta nousemista, minä olen se suuri auttaja, joka tulen auttamaan sinua heikko poroinen... Tämä seuraava lauselma on auttanut minua, että en tunkeilisi niin paljon muiden elämään, löysin sen muutama vuosi sitten reiki-sivuilta, ja se auttoi ymmärtämään....

Älä koskaan tarjoa apua,
joka vähentää ihmisen voimaa.
Älä koskaan vaadi saada antaa apua,
jota luulet jonkun tarvitsevan.
Anna apua tarvitsevan tietää 
mitä voit tarjota-
kuuntele sitten, mitä hän haluaa;
katso mitä hän on valmis vastaanottamaan.

Tämä auttaminen  on nii kiero tapahtuma... koska siinä aina alemmamme toisen, heikon, ja nostamme itsemme ylöspäin, koska ME TIEDÄMME, kuinka asioiden tulee mennä... hävetkää... uudessa Minä Olen- lehdessä oli hyvä vitsi..." Miten saat Jumalan nauramaan?" "Kerro hänelle, mitä olet suunnitellut tulevaisuudestasi! "
Nöyryyttä....
 angel Ariel
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: