Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Merkittävin päätös, minkä olet vuoden aikana tehnyt  (Luettu 144775 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 04.12.2007 19:43:25 »

Hahaa, olinkos eka joka aloittaa ketjun tässä uudessa "lokerossa".. Wink Cheesy

Kysymykseni siis kuuluu kuten otsikko sanoo, eli mikä on se päätös tämän vuoden aikana, josta olet ylpein ja joka on muuttanut elämääsi parempaan suuntaan?  Smiley

Minulla on ensin tupakoinnin vähentäminen ja asteittain sen lopettaminen, joka on vielä vaiheessa, mutta edistyy koko ajan. Olen itsestäni suunnattoman ylpeä tässä asiassa, koska olen pysynyt ihan selväjärkisenäkin enkä ole hyppinyt seinille ja voin jo paljon paremmin. Tämä päätös säästää terveyttäni, rahaa, luontoa yms. Jaksan paremmin liikkua, en haise kävelevältä tuhkikselta, pysyn ikinuorena ja kauniina, heehhee..  Cheesy

Toissapäivänä 0 tupakkaa, eilen kaksi, tänään 0 tähän mennessä...  :Smiley

Tänne sitten muitakin kokemuksia!
Ja haastan kaikki tupakoitsijat puolittamaan päivittäisen röökimääränsä..  knuppel2
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #1 : 04.12.2007 20:48:51 »

Tigrinumin kanssa samoilla leveleillä olen ... eli johdanto-osaksi allekirjoitan viestisi  Kiss
oleellinen ydin tälle vuodelle kuin jatkollekin ON TÄMÄ että henkinen "henkii läsäoloaan läsnäolossa" eli on mulle itsestäänselvyys ja kaikessa läsnäoleva ja kaiken läpäisevä ja kokeminen ja tekeminen on vahvasti fyysistä ja maadoittunutta - ja ihan mieletön tatsi on kun henkinen on löytänyt kotinsa  tai sijansa omassa olemisessani - eli  henkinen ja henkisyys ei ole enää "kuin käkikellon käki" joka käy näkyvillä vain silloinsuntällöin ja pikaisesti - vaan on läsnä kaikessa ja kaikkialla - eli henkisyyttä ei tarvinne suorittaa kuin vain elää  smitten ja tätä myöten on fyysisyyskin saanut ihan uudet ulottuvuudet ja kas kummaa mitä luonnollisempi ja itsestäänselvempi oma henkisyys on NIIN summasummarum - ei lähdekään taivassfääreihin - vaan maadoittuu aina lujemmin  angel  smitten  Smiley

Tällaista  - paitti että tiedä häntä oliko tämä kaikki PÄÄTÖS vai oliko tälle kaikelle ns. tilaus eli " nk. oikea aika ja ajan laatu" eli että hyvinkin sponttaanisti kaikki alkoi - ja pikku hiljaa alkaa aueta koko kokonaisuus - mistä tässä on kyse. 
smitten smitten smitten

Jep, tässä linkki mistä löytyy teksti eli klikkaa  Wink
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9081.msg175015#msg175015

« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 21:29:58 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #2 : 04.12.2007 21:33:30 »

henkinen ja henkisyys ei ole enää "kuin käkikellon käki" joka käy näkyvillä vain silloinsuntällöin ja pikaisesti - vaan on läsnä kaikessa ja kaikkialla - eli henkisyyttä ei tarvinne suorittaa kuin vain elää  smitten ja tätä myöten on fyysisyyskin saanut ihan uudet ulottuvuudet ja kas kummaa mitä luonnollisempi ja itsestäänselvempi oma henkisyys on NIIN summasummarum - ei lähdekään taivassfääreihin - vaan maadoittuu aina lujemmin  angel  smitten  Smiley

Hyvin puet sanoiksi asiat.. Smiley Tuo on hieno asia, kunpa muistaisikin koko ajan "kuka on" eli se "ikuinen itse" jossa asuu se kaikki viisaus, rakkaus, rauha, tasapaino jo valmiiksi, niin ikinä ei tulisi hätää minkään asian suhteen!  Smiley Mutta sitä kohti tässä varmaan itse kukin ollaan matkalla - aina vain lähempänä itseämme - toiset meistä tietoisesti tarpoen kohti määränpäätä - toiset hieman takkuillen, hitaasti, mutta silti varmasti.  :Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3 : 04.12.2007 21:39:08 »

päätin lopettaa toisten syyttämisen omista ongelmistani ja toisilta vaatimisen että heidän tulisi olla minun mielikuvieni mukaisia sen suhteen millaisia "heidän pitäisi olla", jotta maailmani olisi juuri sellainen kuin haluan. Ihan järkevä päätös, kerrankin.

Onnitteluni.  Tuollainen vaatii todella rehellistä peiliin katsomista, mikä voi tehdä aika kipeää..

Kun miettii omaa elämää, miten usein sitä syyttääkään asioita, olosuhteita ja ihmisiä sen sijaan että näkisi niiden läpi - näkisi, että usein se olet sinä itse, jolla on se sopiva avain juuri siihen lukkoon joka avaa ongelmat..  idiot2
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #4 : 04.12.2007 21:41:11 »

Aivan Tigrinum smitten ja lopunperin oleellistahan on se ETTÄ on "oikea suunta" ja mitäs se sitten on No sitä että tietää mikä maa tai planeetta  2funny  ja mikä valuutta ja jollei tiedä  Shocked  NIIN improvisoi ja luottaa luovuuteen  puhuu vaikka käsillään -ELI  että kun on läsnä  itsessään on aina oikeassa paikassa ja oikeassa suunnassa - ja määränpäähän on tämä juuri ETTÄ on läsnä  - ja näinollen OLEMMEKIN  perillä koko ajan  Wink eli että  lähelle oli se pisin matka  smitten


 Wink kuvaa taaviisuinen
« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 21:46:53 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #5 : 04.12.2007 21:52:23 »

Arkiviisu ja ntiAika, kylläpä te nyt molemmat heti aloitte puhumaan asioita jotka koskettavat vahvasti minua!  Shocked Grin

Minäkin olen vähitellen tajunnut miten vaativa olenkaan ihmisille ja elämälle ja ymmärtänyt juuri myös sen, että jos kuvittelen ja suunnittelen kaiken valmiiksi itse ja pintyn niihin näkemyksiin, saatan tulla torjuneeksi jonkun elämän tarjoaman hienon mahdollisuuden sokeuksissani, kun se "ei vastaa odotuksiani".. Että pelkää ja torjuu kaikkea erilaista..  idiot2 Unelmoida saa, mutta unelma ei voi herätä henkiin jos sen pitää häkissä.. Sille pitää antaa vapaat siivet...

...Lisää siis avoimuutta eri vaihtoehdoille!  Smiley
..Antaa elämän yllättää..!



tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #6 : 04.12.2007 22:05:17 »

Lainaus
Kirjoittanut: ntiAika
Mutta se on todella vaikeaa silloin, kun on ollut sokea itselleen ja omille piirteilleen, eli ei edes huomaa, millainen on voinut olla. No joo, tavallaan syyntakeeton kai silloin itse on, jos ei edes tajua  :Smiley  Mutta sitten kun tajuaa...on aika tehdä jotain. kumma kuinka itselleen voi ollakin sokea!

Kiitos hyvästä aiheesta coolsmiley  coolsmiley

Aivan ~vaan vielä lisään armon ja armollisuuden, armeliaisuuden itseään kohtaan - juuri siinä hetkessä kun havahtuu ja tajuaa - tämänkin  viisauden  ~jonka myöntämiseen tarvitaan kosolti rohkeutta, nöyryyttä jas rehellisyyttä ELI kuinka itselleen voikin olla sokea - kunnes havahtuu ja herää :

" Amazing graze - how deep that sound .... I once was lost but now I`m found, was blind but now I see.... "  jos joltain löytyy sanat niin  Kiss mie ihan ulkomuistista eli lennosta nappasin nämä  Wink vaan viesti lienee  smitten

taaviisuinen

http://www.auroraskies.ca/images/aurora/images/amazing_grace.jpg
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #7 : 04.12.2007 22:10:46 »

Arkiviisu ja ntiAika, kylläpä te nyt molemmat heti aloitte puhumaan asioita jotka koskettavat vahvasti minua!  Shocked Grin

Minäkin olen vähitellen tajunnut miten vaativa olenkaan ihmisille ja elämälle ja ymmärtänyt juuri myös sen, että jos kuvittelen ja suunnittelen kaiken valmiiksi itse ja pintyn niihin näkemyksiin, saatan tulla torjuneeksi jonkun elämän tarjoaman hienon mahdollisuuden sokeuksissani, kun se "ei vastaa odotuksiani".. Että pelkää ja torjuu kaikkea erilaista..  idiot2 Unelmoida saa, mutta unelma ei voi herätä henkiin jos sen pitää häkissä.. Sille pitää antaa vapaat siivet...

...Lisää siis avoimuutta eri vaihtoehdoille!  Smiley
..Antaa elämän yllättää..!





Lainaus
Unelmoida saa, mutta unelma ei voi herätä henkiin jos sen pitää häkissä..


Hienosti puettu sanoiksi smitten

kiitos itsellesi myös - kyllä olet sinäkin kovasti soittanut "sieluni säveliä"  angel  Kiss  viimeaikoina enemmänkin ... ja mitäpäs se lupasikaan tämän päivän joulukalenterin teksti ETTÄ  smiley6600
4.12 tiistai Pikkujoululahja sinulle! Mitä ikinä haluat tältä päivältä, juuri sen sinä tulet 100 % varmuudella saamaan. Kuulostaa utopistiselta, mutta on totta. Jatkuu keskiviikon luukussa....  ETTÄS hyvää pikkujoulua Tigrinum  smitten ja ntiAika ja ketäs täällä nyt onkaan  Wink
« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 22:12:31 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #8 : 04.12.2007 22:32:38 »


oliko tuo joku gospel kappale, rakastan gospel kuoroja ja sooloja... Smiley

Sori - vähän kesti ...

Tästä  biisistä jos mistä on kymmeniä esityksiä ja versioita ...
tämä ensimmäinen soi "minussa" http://www.youtube.com/watch?v=hbQnTeuPq9c&feature=related
tai
http://www.youtube.com/watch?v=NYKnndTaH_Y&feature=related

itseasiassa Cecilian musiikki kaikkinensa , varsinkin  cd- "Voice of The Feminine Spirit ~jonka aikoinani eli v.-97  ostin käydessäni ensimmäisen kerran hengen ja Tiedon messuilla ... tästä alkoi oma löytöretkeni oman Naiseuteni -feminiinisen henkisen ääneni löytämiseksi ...  smitten

Tässä pari muutakin esitystä  smitten

http://www.youtube.com/watch?v=ZJg5Op5W7yw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=B3XdXEJEI4E&feature=related
« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 22:35:46 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #9 : 04.12.2007 22:42:23 »

 smitten lämpimästi suosittelen ko. cd:tä The Voice of .... kuin muutakin Ceciliaa  angel aivan varmasti siivittää "merkittävien päätösten jälkeistä elämää"  Cool ihan uusiin sfääreihin  Smiley
tallennettu
KissaKuu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #10 : 04.12.2007 23:13:04 »

Kolme isonisoa ja kaiken muuttanutta päätöstä. Ensimmäinen oli se suurin, mutta ei toisiakaan voi pieninä pitää.

Eka helmikuussa: päätin luopua elämääni ohjanneesta uskonnollisesta vakaumusesta. En vain enää ollut se ihminen, olin muuttunut. Toinen toukokuussa: päätin antaa mahdollisuuden kiinnostavalle jutulle ja aika pian huomasin rakastuneeni ja että minua rakastetaan. Elämäni mies. Kolmas kesäkuussa: löysin ammatin ja sain työpaikan, ja minulle luvattiin määräaikaisen sopimuksen jälkeen vakituinen työpaikka.

Ei näitä kovin pieninä juttuina voi pitää mitään.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #11 : 04.12.2007 23:44:02 »

Wau, minä joka en paljon kyynelehdi sain Ceciliaa kuunnellessani kyyneleet silmiini  smitten. Seuraava levy ostos on sitten päätetty !

Minä olen päättänyt antaa itselleni ja kaikille muillekkin anteeksi. Se on vaatinut paljon, että olen oppinut tajuamaan, että kaikki mikä minulle tapahtuu on lähtöisin minusta itsestäni. Olen aina vaatinut itseltäni liikaa ja työntänyt omat tarpeeni syrjään . Enää en tee niin, kuuntelen itseäni, hyväksyn rajoitukseni ja annan anteeksi  Smiley. Aion tehdä elämästäni juuri sitä mikä tekee siitä onnellisen ilman vihaa ja katkeruutta ketään kohtaan. Vain minä itse voin tehdä itseni onnelliseksi olemalla onnellinen ; rakastan elämää  smitten .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12 : 05.12.2007 12:50:48 »

Eka helmikuussa: päätin luopua elämääni ohjanneesta uskonnollisesta vakaumusesta. En vain enää ollut se ihminen, olin muuttunut. Toinen toukokuussa: päätin antaa mahdollisuuden kiinnostavalle jutulle ja aika pian huomasin rakastuneeni ja että minua rakastetaan. Elämäni mies. Kolmas kesäkuussa: löysin ammatin ja sain työpaikan, ja minulle luvattiin määräaikaisen sopimuksen jälkeen vakituinen työpaikka.

KissaKuu, sinullahan on ollut muutosta kerrakseen! Varmaan tuntuu että koko elämä on mennyt päälaelleen - hyvässä mielessä..  Shocked Cheesy Cheesy
Ja kiitollinen voit olla vain itsellesi, olet kuunnellut sisäistä ääntäsi ja luopunut jostain "tutusta ja turvallisesta" joka ei enää ollutkaan se sinun juttusi.
Ja rakkaus ja työpaikka tuli sitten kylkiäisinä.  Grin
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13 : 05.12.2007 12:55:12 »

Minä olen päättänyt antaa itselleni ja kaikille muillekkin anteeksi. Se on vaatinut paljon, että olen oppinut tajuamaan, että kaikki mikä minulle tapahtuu on lähtöisin minusta itsestäni. Olen aina vaatinut itseltäni liikaa ja työntänyt omat tarpeeni syrjään . Enää en tee niin, kuuntelen itseäni, hyväksyn rajoitukseni ja annan anteeksi  Smiley. Aion tehdä elämästäni juuri sitä mikä tekee siitä onnellisen ilman vihaa ja katkeruutta ketään kohtaan. Vain minä itse voin tehdä itseni onnelliseksi olemalla onnellinen ; rakastan elämää  smitten .

Kuulostaapa  kuu kauris:n korviin kauniille kun toinen  kuu kauris myöntää vaatineensa itseltään liikaa ja on kyennyt antamaan anteeksi itselleen.. Grin

Hyväksyntää, suopeutta, lempeyttä, sallivuutta...!
Välillä voi vähän höllätä otetta...  Wink
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14 : 05.12.2007 12:57:10 »

joo! Lopetin mielialalääkkeet!  smitten  smitten
Siitä aiheutui jonkinsortin identiteetin pakkomuutos uhrista joksikin muuksi (miksikä?) ja olen edelleen aika hukassa. Mutta kannatti, the hell yeah!  Cool

Mutta Ardith!
Tuohon en voi sanoa kuin että todella upeaa! Olet varmasti tehnyt juuri oikean päätöksen oman hyvinvointisi edistämiseksi!
En toki ala väittämään ,että kukaan syö turhaan mielialalääkkeitä, mutta monelta jää se oikea tasapaino sitten löytämättä kun tuudittaudutaan niihin lääkkeisiin, eikä sitten lopeteta niiden syömistä, vaikka itsessä olisi jo sitä potentiaalia pärjätä ilman.. Undecided
Rohkean loikan olet ottanut, uskon että löydät vielä itsesi jostain paljon kauniimmasta paikasta kuin "hukasta".  Smiley
 smitten

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: