Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tupakan vieroitusoireet  (Luettu 94340 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #150 : 07.04.2009 20:53:12 »

 Mulla on ainakin lopetuskerrat olleet hyväksi koska nyt mä tiedän mielen temput paljon paremmin ja osaan varautua siihen mitä edessä on. Eli ne surullisenkuuluisat ajatukset "no kun mä näin hyvin hallitsen tän niin yhtä hyvin voisin polttaa vielä ja sitten myöhemmin lopettaa" yms. Kyllä sitä osaa valehdella itselleen loistavasti...  Cheesy
 
 Mä olen todella kuvitellut että osaan pitää homman hanskassa ja hallitsevani tupakkaa enemmän kuin se mua mut ei se totuus taida ihan niin mennä...  buck2
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #151 : 27.04.2009 19:07:20 »

Hihii!Tere!

Täälä viikko takana sauhuttomuutta. Minä olen sellainen kyllä, kun Ajatus ihmetteli miks ei voi mennä partsille ilman röökiä, mä meen. Ja töissäkin meen samalla tavalla, samaan aikaan teemukini kanssa "röökille", ilman röökiä, ja se toimii mulla. Tajusin että rööki on ollut syy sille että voi mennä ulos hengaileen hetkeksi, joten se suurin addiktio on lähinnä siinä hetkessä! ja mua ei tippaakaan haittaa jos joku kattoo kieroon, kattokoon, no worries! sit mä kävelen vielä ylös portaita takasin hommiin, ja se tekkee hyvää(ehkä ei pääsis niitä kiloja tulemaaan) Täytyy ostaa hedelmiä, ettei mene karkin syömiseen tämä juttu. Yritin itse asiassa tammikuussa lopettaa, 1kk meni, mut sit ratkes, mutta nyt taas yritän, ja jos en onnistu yritän taas myöhemmin. Aski kallistu juuri, tällä hetkellä aski maksaa 4,80€, ei kiitos enää!!150€/kk. Juu, ei!!

Olen polttanu about 13 vuotta...Joo, ja keuhkot kyllä tykkää oikeasti tästä, ja viikossa huomaan, että hapenottokyky on parantunu, ällöä limaa tulee, mutta hei, sitä paskaa sielä varmaan onkin!!
Mutta katsotaan miten käy!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #152 : 30.04.2009 05:36:59 »

Voi  tickedoff  Angry  knuppel2  tickedoff !!!

Ärsyttää niin perkeleesti näin aamuisin, ja nyt varsinki ihan helvetisti paljon enemmän!!Kiroilin ekat 10 min ihan ääneen tossa, mutta nyt jo naurattaa, huh että sitä on kärty tyyppi  Cheesy  No, ehkä helpottaa jossain vaiheessa.. Mutta savuttomuus jatkuu!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Norna
Vieras
« Vastaus #153 : 30.04.2009 08:35:21 »


 Ihan vinkkinä: kannattaa käydä activestop.fi sivulla. Sieltä saa tietoa edistymisestään, neuvoja ja tukea.

 Siis kiitos tästä, tää on ollut mulle suuri apu mukana matkassa ja liityin mukaan! Suosittelen kaikille!
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #154 : 11.06.2009 15:28:00 »

No niin!!

7 viikkoa ilman tupakkaa!! Kyllä helpottaa jo pikkuhiljaa, mut edelleen tulee vähän sellasta oloa että mitä mitä.. mut iho on parempi, olo on parempi, aamuisin ei satu mihinkään, ja silleen. Kiloja ei tullut yhtään lisää, koska söin tietoisesti vähän vähemmän kuin ennen, ja muutenki yritän parantaa ruokavaliosta kaikki turhat pois, välillä suklaata ja karkkia menny, mutta en korvannu tupakkaa karkilla, vaan kahvilla. Juon 4 kuppia pvässä. Hyvä minä!!!
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 407


Immortal


Profiili
« Vastaus #155 : 18.06.2009 17:52:50 »

Voi vitsi mä antaisin mitä vain jos aikaa voisi kelata sen verrran taaksepäin kun sytytin ensimmäisen kessun.
Nyt tämä on edennyt sille asteelle, että itseä tämä körssittely ällöttää ja nytkin on laastari perssiis, mut välillä himo käy mahdottomaksi ja taas belmontti palaa... buck2
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #156 : 18.06.2009 19:31:05 »

Mulla on vaikeinta kun menee hermot, ja elämässä tapahtuu aika paljon myös kaupan päälle nyt. Mutta täytyy myöntää, muutaman kerran tämän nyt jo 8 viikon aikana pari savua ottanu, ku on menny niin perkeleesti hermot, niin et rauhottuu..mutta kokonaista en ole polttanu, ja kerrat ollu todella harvoja!! mut kuitenki

En tiiä, välil miettii, onko tämä sen arvoista...toisaalta, onko terveydelle hintaa??

Toisaalta, mitä sitten jos ei hermot koskaan tasaannu, onko tässä mitään järkeä, terveys, tai se et palaa koko ajan hermot... Vaikeaa, koska en tiedä miten puran sen kiukun, ja siinäpä sitte ollaan....Noooooo, katsotaan..
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Vehra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #157 : 12.07.2009 23:37:35 »

Hei! Olen ollut jonkun puolitoista vuotta nyt polttamatta, ja on ollut oikein helppoa ja mukavaa, haastavaa toki alussa! Kun poltin, poltin askin päivässä kahdeksan vuoden ajan.

Tavallaan olin lopettanut jo ennen kuin lopetin.

Kiinnitin huomiota ajatuksiini pitkään, tarkkailin niitä, en kritisoinut, en "yrittänyt lopettaa". Tutkin aina tarkkaan, jos mieleeni tuli väitös siitä, että haluan tupakkaa. Halusinko? Miltä se tuntuu, että haluaa? Haluanko tupakan vai rentoutua? Olisinko hermostunut, jos en olisi tupakoitsija? Tarvitsisinko edes taukoa nyt, jos en polttaisi? Nyt kun poltin palkinto tupakan, onko minulla palkittu olo? Nyt kun menin keräämään ajatukseni tupakalle, tuliko ne kerätyksi? Haluanko tupakkaa, vai haluanko oikeastaan väistää tuntemasta ahdistusta ja olla selvittämättä ahdistukseni ja pahan oloni syitä? Voisinko kohdata sen, mitä yritän väistää?

Ja kun olin penkonut ajatuksiani, minua alkoi jotenkin ahdistaa aina, kun mieleeni pulpahti jokin tupakka ajatus, ne alkoivat tuntua vierailta, ei omiltani, aivan kuin päässäni asuisi joku muu, jonka tekee mieli tupakkaa.

Ja sitten ykskaks ykspäivä en jaksanut enää kävellä kioskille ostamaan tupakkaa, enkä ole polttanut sen koommin.

Rahaa säästyi yli satanen kuussa, mutten pistänyt talteen tai mitään, mutta kaupoissa katselin hintoja uudella silmällä. Esimerkiksi juusto. Sallin itselleni ostaa mitä vain juustoa milloin vain. Eikä silti tulisi samanlaista rahankulua kuin tupakoinnista.

Se on varmaan lopettajien yleisin harhaluulo tai pelko, että tupakoinnin loputtua, on ikuisessa tupakan tai jonkin muun kaipuun tilassa, että jää ikuisesti paitsi, että ikuisesti joutuu kieltäytyä, vaikka mieli tekisi.

Vierotusoireita oli, mutta niihin suhtauduin samalla tavalla kuin itse tupakkaan, tutkailin niitä, mitä ne sanoivat. Ne esimerkiksi huusivat että EN KESTÄ! EN KESTÄ, SEKOAN! Sitten hetken aikaa pohdin, että sekoanko, mitä se muka tarkoittaisi etten kestä. Kuvittelin sellaisen tilanteen. Kaatuisin lattialle ja alkaisin itkeä ja raivota? Mitä sitten? Jos raivoo ja itkee hetken aikaa, mitä sitten? Kokeile. Ja sitten tarkkaile; selvisinkö siitä, loppuiko maailma kun itkin, tuhoutuiko kaikki, menetinkö työni, nolasinko itseni niin pahasti, että on rankaistava itseään askilla tupakkaa? Ja pikkuhiljaa vierotusoireetkin väistyivät. Ja tupakka pysyi poissa.

Tai sitten ajatukset huusivat jotain, että ÄLÄ MIETI TUPAKKAA, ÄLÄ MIETI, YRITÄ MIETTIÄ JOTAIN MUUTA. Höpsis. Anna mennä vaan, mieti tupakkaa kaiket päivät jos jaksat. Miksi et saisi miettiä? Ei kaikkien ajatuksien ole johdettava tekoihin. Eihän kaikki muutkaan ajatukset johda välittömiin tekoihin. Mieti tupakkaa, mitä kaikkea se sinussa herättää.

Tupakka ajatuksia tuli varmaan jonkun puolen vuoden ajan lopettamisesta, ehkä lyhyemmän, en muista ja vähitellen ne vaimenivat eivätkä jaksaneet yrittää taivuttaa minua. Enää tupakka ei käy mielessä kuin ihan satunnaisina sekunteina kerran muutamassa kuukaudessa, ja silloinkin yleensä vaan sellaisena suloisena haikeutena, vähän niinkuin muistelisi lapsuutta.

Voi niitä päiviä.


tsemppiä kaikille lopettajille! Tehkää lopettamisesta tutustumismatka omaan päänsisäiseen ajatusmaailmaan. Sieltä löytyy vaikka mitä kummallista, mielenkiintoista ja järjetöntä!
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #158 : 08.12.2009 12:41:09 »

Hellurei.  Cheesy

Mä olen ollut tupakoimatta nyt noin 4 kuukautta.  Wink
Se kävi yllättävän helposti, kun siitä ei tehnyt mitään ongelmaa itselleen.

Mua alkoi niin yököttää se tupakointi,
joka aiheutti päänsärkyä, levotonta oloa,
kiertävää tunnetta mahassa, kurkkukipua,
ällöttävää hajua hengityksessä,
huonommuuden tunnetta kun tiesi olevansa riippuvainen,
syyllisyyttä että tuhosi terveyttään,
syyllisyyttä että tuhlasi rahaa..

Mä sain ton skorpparimiehenkin lopettamaan. Se sentään oli polttanut jo 15 vuotta eikä ikinä ollut edes yrittänyt lopettaa, kun oli niin varma ettei pystyisi.  Smiley

Tupakka ei ole juuri koskaan mielessä,
asiaa auttaa paljon se että työpaikkanikin on savuton.

Jotenkin tuntuu nyt että en tule tarvitsemaan tupakkaa enää koskaan,
ainakin toivon niin yli kaiken, koska pärjään ilmankin.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #159 : 08.12.2009 12:44:16 »

Onnea Tigris! Tupakan vaarallisuuden kyllä huomaa bileillan jälkeen: jos ei ole tupakoinut illan aikana, rapulakaan ei ole kummoinen mutta auta armias jos edes vedän henkoset välistä niin aivan kamala pöhnä seuraavana päivänä ja pää- ja kurkkukipu sekä väsymys jatkuvat koko seuraavan viikon ajan... buck2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
 
Siirry: