Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tupakan vieroitusoireet  (Luettu 94601 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
sarese
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131



Profiili
« : 03.10.2007 14:10:26 »

Auttakaa!!  Embarrassed Onko teistä ketään lopettanut sauhuttelua? Oletteko saaneet jostakin apua vieroitusoireisiin? Jos, niin mistä?  laugh

Kiitos   Kiitos!!!!   
tallennettu
valopilkku77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #1 : 03.10.2007 14:46:10 »

heips!
Mä kokeilin lopettaa tuloksena oli viikkoo ilman ja taas käryää  Sad mutta en osaa sanoa muutakun että tarvis keksiä tekemistä sen tupakoinnin tilalle..Mulla pahaks tavaks tuli viikon aikana syöpöttely eli ainakun teki mieli polttaa niin eikun karkkia tai jotain muuta hyvää suuhun tietty jos oisin ollu fiksu ja laittanu suuhunu vain porkkanoita tai kurkkua tai hedelmiä ei olis tarvinnu auhistuneena kattella vaa`an lukuja.. mutta olen mittinyt että kokeilen uusiks tässä jonkun ajan kuluttua ettei tuu liian montaa takapakkia liian peräkkäin..
Inhalaattori sitä ajattelin ite kokeilla, onhan tietty sit noita nikotiini purkkia ja sellasia tapletteja jotak laitetaan kilen alle..mutta ennen kaikkea se vaatii uskomatonta itsekuria ja omaa tahtoa tuo lopettaminen
Tsemppiä sinne  angel
tallennettu

se mikä ei tapa se vahvistaa Smiley
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #2 : 03.10.2007 18:00:30 »

Heps
Oon poltellut säännöllisen epäsäännöllisesti noin 10 vuotta. Alkoi armeijassa... Siis opin polttamaan taukohetkinä ja nykyään se on aivan vastaavaa. Aina, tai ei aivan aina, kun ei ole mitään tekemistä käyn sauhuttelemassa. Onneksi olen saanut määrän vähennettyä alle 10:n kpl/per pvä. Koulussa ollessani määräsin itselleni etten polta päivinä joina harrastin liikuntaa. Aloin sitten liikkumaan lähes joka päivä. Valmistumisen jälkeen se ei enää ollut niin yksinkertaista... Tämän vuoden alussa tein tupakka lakon, sitä kesti n.2kk. Apuna käytin nikotiini tapletteja.... Lankesin vappuna....Tabletit Vievät todellakin poltteluhalun ja ovat niin pahoja että käyttö vähenee itsestään. Aion tässä ennen synttäreitä tehdä saman.... Voisin aloittaa vaikka huomenna.....  knuppel2
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #3 : 04.10.2007 16:52:33 »

tunnustan, täällä kanssa yksi tervakeuhko, joka manailee pahoja tapojaan. Alkaa tuo terveys mietityttää, ja nyt viikonloppuna kun pitäisi olla rauhallista, aion taas kokeilla, josko tuon kessuttelun onistuisi lopettamaan. Pirusti tahdon voimaa tuo vaatii, se on vissi. Yksikin tyyppi sanoi että laittoi riittävän kovan kiellon itselleen niin onnistui. "kun ei vaa mee virittämään..."  Tongue
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Samedia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Tasapainoilua


Profiili
« Vastaus #4 : 18.10.2007 15:30:18 »

Minä tupakoinut 35 vuotta vähintäin sen askin päivässä  idiot2 idiot2

10.9. alkanut savuton elämä - toivottavasti lopullinen sellainen  Grin
Ihan omin avuin en tuohon pystynyt, työpaikalla on nyt moni lopettanut saman lääkkeen voimin; eli Champix. Vaikuttaa samaan mielihyväreseptoriin kuin nikotiinikin ja hämmästyksestä äimänkäkenä minäkin pystyin lopettamaan. Kannattaa kysyä työpaikkalääkäriltä reseptiä ja jos lisätietoa haluaa lääkkeen vaikutuksista yms. niin Stumpin sivuilta löytyy monta "kohtalotoveria".

Tsemppiä - siihen lopettamiseen pystyy kyllä.  Grin
tallennettu

Aurinko Skorpioni, Kuu Kaksoset, Merkurius Jousimies, Venus Vaaka, Mars Skorpioni, Jupiter Jousimies, Saturnus Kauris, Uranus Leijona, Neptunus Skorpioni

Keltainen Sähköinen Tähti, Maa-sika
Elämänpolku 7, Minuuden numero 11, Kohtalo 9
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2007 14:24:19 »

Tupakka on pirullinen!!!!

Olen itse sauhutellut noin 13-vuotta  Tongue Ja aikoinaan yritin lopettaakkin ja onnistuinkin. Tyhmänä ja heikkona kuitenkin sorruin uudestaan.

Joinain päivinä poltan vähemmän, joinain enemmän. Ei ole kamalampaa tunnetta kuin se että kun kehosi ja mielesi huutaa tupakkaa etkä saa sitä.
Ja voi sitä ihanaa tunnetta kun saat imeä savua sisääsi sitten vihdoin ja viimein.
Typerää! Mutta sitä ei kukaan savuton voi ymmärtää, riippuvuus voi olla todella voimakas.

Minulla tunne tuntuu pakottavana tunteena rinnassa, sitten alkaa tulla hermostunut olo. Kädet käy ja ajatus harhailee, lopulta ajatuksissa ei pyöri enää mitään muuta kuin tupakka. Jos en vieläkään pääse tupakalle alkaa kiukku tulla pintaan. Ei vaadita paljoakaan että raivostun tuossa tilassa...

Sekin on syy miksi en "uskalla" lopettaa, en halua olla raivohullu esim. työpaikallani.

Lopettaisin jos voisin välttää nuo raivokohtaukset ja sen hermostuneisuuden.

Toinen on tietenkin henkinen puoli, olen "aina" tupakoinut joten miten voisin olla ilman käryävää käärylettä kädessäni? Miten osaan luopua siitä joka rauhoittaa kun olen hermostunut. Miten nautin tietyistä tilanteista ilman tupakkaa? Millä korvaan sen nautinnon? Mitä teen sitten jatkossa ruuan jälkeen, kahvikupillisen jälkeen?

Mistä löytää tahdonvoimaa? Inhoan sitä että olen niin heikko tämän asian edessä!
Vinkkejä otetaan vastaan!

Tupakka on pirullinen!

Tsemppiä kaikille lopettaneille  Smiley
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #6 : 21.10.2007 14:34:57 »

Hienoa, että yrityksiä riittää. Itse poltin sellaiset 27 vuotta ja ihan ketjussa. Yritin monet kerrat lopettaa onnistumatta kunnes puolitoista vuotta sitten tupakka jäi. Siitä asti olen ollut savuton, joten se on mahdollista muillekin!
Tsemppiä kaikille lopettaneille, lopettamista yrittäville ja sitä suunnitteleville!    smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 22.10.2007 18:31:33 »

Ardith, hienoa jos tahdonvoimaa riittää  Smiley
Minäkin vielä lopetan...
tallennettu
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #8 : 23.10.2007 22:52:05 »

Täälläkin ollaan raivohulluja kun tupakantuska iskee. Aivan järkyttäväähän tämä kyllä on. Ja mikä on fiksun ihmisen, kun on vaan "pakko" polttaa...

Mun pitäisi päästä jonnekkin yksin olemaan viikoksi, niin olisi helpompaa kanssa eläjille tämä lopettaminen. Kauheita raivareita ja itku kohtauksia, jos on pidempään polttamatta, eikä ole toivettakaan sauhuista. Meinaa miehellä käämi palaa mun kanssa, kun kiukkuan kuin pikkukakara.

 En ole vielä lopettanut, vähentänyt kylläkin aika tavalla. Mutta kyllä minä vielä siihen pystyn!  knuppel2
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #9 : 06.11.2007 12:02:45 »

JEEEE!!!! Lokakuun alusta asti ollaan nyt sitten oltu ilman ja toivottavasti tällä kertaa lopullisesti!!! Itselläni astma-taustaa ja lääkäri alkoi puhumaan jo keuhkoahtautumastakin, kun on yli kymmenen vuotta polttanut..

Hienoa lukea tällaisia juttuja. Smiley Toivottelen tsemppiä saseselle!

Tuo keuhkoahtaumatauti on muuten pirullinen, lähipiirissäni on sitä sairastava henkilö. Ihan jo pelkästään sitä välttääkseen kannattaa yrittää lopettaa tupakointi, koska tupakointi on sen suurin aiheuttaja (yhdeksällä potilaalla kymmenestä sairaus johtuu tupakoinnista). Keuhkoahtaumatauti ei myöskään ole mikään ihan vanhojen ihmisten sairaus, vaan voi tupakoinnin seurauksena kehittyä nuoremmillekin. Lisätietoa: http://www.keuhkoahtaumaonline.fi/
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #10 : 06.11.2007 19:23:48 »

JEEEE!!!! Lokakuun alusta asti ollaan nyt sitten oltu ilman ja toivottavasti tällä kertaa lopullisesti!!! Itselläni astma-taustaa ja lääkäri alkoi puhumaan jo keuhkoahtautumastakin, kun on yli kymmenen vuotta polttanut..

Hienoa lukea tällaisia juttuja. Smiley Toivottelen tsemppiä saseselle!

Tuo keuhkoahtaumatauti on muuten pirullinen, lähipiirissäni on sitä sairastava henkilö. Ihan jo pelkästään sitä välttääkseen kannattaa yrittää lopettaa tupakointi, koska tupakointi on sen suurin aiheuttaja (yhdeksällä potilaalla kymmenestä sairaus johtuu tupakoinnista). Keuhkoahtaumatauti ei myöskään ole mikään ihan vanhojen ihmisten sairaus, vaan voi tupakoinnin seurauksena kehittyä nuoremmillekin. Lisätietoa: http://www.keuhkoahtaumaonline.fi/

Totta!
Hitsi, minun pitäisi löytää vähän tahtoa taistella!

Ja hienoa Sasese! Jatka samaan malliin  Smiley
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #11 : 06.11.2007 22:46:07 »

Minä poltin 18 vuotta ja olin tosi, tosi riippuvainen tupakasta. Olin sen kanssa hyvä kaveri aina ja kaikkialla.
Monet kerrat yritin lopettaa nikotiinipurkilla,laastareilla sekä inhalaattorin avulla. Tuloksetta. Toki elämäntilanne oli siihen aikaan sellainen ettei se vain onnistunut.
Viimeisenä oljenkortena kokeilin hypnoosihoitoa. Ja sinne se jäi.
Se todella onnistui sillä oma tahto lopettaa oli valtava.
Tupakan tuskia ei ole ollut, vain fyysiset viekkarit oli hirveät.
Mm. käsien ja jalkojen vapinaa, ripulia ja päänsärkyä. Mutta sen kesti kun ei tupakan tuskaa ollut mukana.
Olen ollut nyt savuton 8 vuotta ja elämä maistuu hyvälle ilman tupakkaa!! Smiley
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12 : 22.11.2007 15:02:30 »

Nyt ajattelin minäkin lopettaa,
tunnen että se voi onnistuakin melko varmasti.

Olen nyt vähentänyt polttamista yli puolella, eli noin 4 tupakalla mennään päivässä (tänään en ole vielä polttanut yhtään, vaikka olen klo 8:sta asti ollut hereillä)...

Pikkuhiljaa. Olen nyt ajatellut näin, että vaikka jonain päivänä sitten polttaisinkin enemmän niin ei se mitään, pääasia on että päätös on nyt tehty edistystä tapahtuu. En aio lopettaa väkisin, tiedän että jonain päivänä en enää yksinkertaisesti halua polttaa lainkaan.  Smiley
tallennettu
Sinkkis
Vieras
« Vastaus #13 : 04.12.2007 18:01:14 »

Ootko kokeillut vihreetä teetä? Ainakin jos "vahingossa" liotat pussia liian kauan, saat sellaisen myrkyn että jopa maha toimii.   Wink
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 24.02.2008 19:01:05 »

Nyt kaivataan tsemppiä!
Olen toista päivää tupakoimatta ja himo on valtaisa...

Olin päättänyt lopettaa ensi viikolla, mutta aikaistinkin lopettamista. Fyysiset oireet ovat melko voimakkaita nyt tänään, toisena päivänä.
Mietin että miksi kidutan itseäni kun voisin mennä pihalle sytyttää ihanan savuavan kääryleen ja imeä ihanaa savua sisääni... Mutta en aio sortua, minulla on nikotiinipurkkaa, jota en ole vielä syönyt. Yritän ensin luopua kokonaan, vasta kun himo on niin suuri etten voi olla niin sitten tartun nikotiinipurkkaan. On tämä pirullista. Puolustelen tupakkaa mielessäni ja mietin että josko se ei sittenkään ole vaarallista... Kaikkea se mieli teettääkin.

Pitäkäähän peukkuja! Haluan niin kovasti onnistua  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: