Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tupakan vieroitusoireet  (Luettu 93347 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #135 : 06.11.2008 09:07:22 »

 Onneksi en polttanut aamuisin, yök. Mulla menisi aamu ihan pilalle siitä olosta. Mulla polttamiset ajoittuivat suurimmaksi osaksi iltaan, osaksi omaa rauhaa kun lapset olivat menneet nukkumaan.

 Tupakan on assosioinut melkein synonyymiksi sanoille mielihyvä, rentoutuminen, palkinto. Jos aivot on onnistunut muokkaammaan ajattelemaan noin, sinnikkäällä harjoittelulla, niin varmasti menee myös toisinpäin Smiley. Musta tuntuu että tällä kertaa alan käyttämään kyllä psykologista apua mukana, harjoittamaan EFT:tä ja/tai jotain mielikuvajuttua. Mielen riippuvuuttä tämä kuitenkin on ja mieltä pitää tässä hoitaa. Ei auta jos koettaa syrjäyttää tupakan karkilla ja syömisellä. Sehän on vain oireen hoitamista. Hmm....
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #136 : 06.11.2008 09:57:25 »

Jep, tai jos aamulla heräät. Menet parvekkeelle kuppi kahvia kädessäsi. Aurinko nousee, muut nukkuvat.

Tässä on just se juttu, mitä näin tupakoimattomana ei oikein tajua. Että miksei sinne parvekkeelle voi mennä myös ihan vain pelkän kahvikupin kanssa - tai jopa ilman sitäkin - nauttimaan yksinäisestä aamuhetkestä? idiot2 Cheesy Jos nimittäin se hetki ei ole yhtä hieno ilman tupakkaa, niin silloinhan se oli alun perinkin vain jotain keinotekoista - tai no, ehkä keinotekoinen on turhan jyrkkä sana, mutta ainakin vain tupakalla tehtyä. If you can get my point?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #137 : 06.11.2008 10:03:44 »

Jep, tai jos aamulla heräät. Menet parvekkeelle kuppi kahvia kädessäsi. Aurinko nousee, muut nukkuvat.

Tässä on just se juttu, mitä näin tupakoimattomana ei oikein tajua. Että miksei sinne parvekkeelle voi mennä myös ihan vain pelkän kahvikupin kanssa - tai jopa ilman sitäkin - nauttimaan yksinäisestä aamuhetkestä? idiot2 Cheesy Jos nimittäin se hetki ei ole yhtä hieno ilman tupakkaa, niin silloinhan se oli alun perinkin vain jotain keinotekoista - tai no, ehkä keinotekoinen on turhan jyrkkä sana, mutta ainakin vain tupakalla tehtyä. If you can get my point?

Noh... Itse en ole ainakaan yhtänäkään aamuna enää mennyt partsille kahvikupin kanssa...
Enkä iltamyöhällä vain seisoskelemaan. Se tuntuu jotenkin ... pöljältä..
En enää ymmärrä mitä varten parvekkeet on. Sitä paitsi kun yrität nauttia siellä olosta, niin eiköhän joku naapuriparvekelainen tule siihen röökille ja kaikki savu leijailee nenään, juuri kun ajattelin että ah nyt hengitän ihanan raikasta ja puhdasta ilmaa ....  Grin

No mut tämä on ollut aika helppoa kuitenkin tämä lopettaminen..
Ei minusta enää tunnu edes siltä että olisi jatkuvasti "jano"...
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #138 : 06.11.2008 15:17:04 »

Noh... Itse en ole ainakaan yhtänäkään aamuna enää mennyt partsille kahvikupin kanssa...
Enkä iltamyöhällä vain seisoskelemaan. Se tuntuu jotenkin ... pöljältä..

Hassua sinänsä, että miksi sille partsilla seisoskelulle pitäisi olla jokin syy. Kai sitä nyt voi omalla partsillaan vain oleskella ja nauttia elämästä? Smiley Tosin useinhan siinä käy just noin, että jostain sitten ilmestyy naapurin tupakankatkut... knuppel2
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Norna
Vieras
« Vastaus #139 : 06.11.2008 15:37:03 »

 No tupakka nimenomaan on polttajalle usein tekosyy/nautiskelukaveri jonka kanssa voi nautiskella Extrapaljon tai joka antaa hyvän syyn saada pitää taukoa. Kun sen on vuosikaudet yhdistänyt itsensä palkitsemiseen ja kahviin ja kaikkiin muihinkin vastaaviin asioihin, ei pelkästään se kahvi tai partsilla istuskeleminen tunnu ns oikealta.
 Vähän sama kuin innokkaalle kahvinjuojalle joka tahtoo nauttia kahvinsa parvekkeella mennä muuten vaan sinne istuskelemaan, hänestä se varmaan tuntuisi vähän kummalliselta. Mutta se joka istuskelee siellä muuten vaan varmasti pitää hassuna että miksi se kahvikuppi pitää olla aina mukana, eikö voi vaan nauttia.  Smiley
 Aivan sama onko mukana vedettävä lelukoira, jos niin on tehnyt vuosikaudet. Aivot yhdistävät sen tunneperäiseen kokemukseen jolloin siitä tulee iso osa rekvisiittaa.
 Tavan ja tottumuksen kierto.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #140 : 07.11.2008 19:53:59 »

Nyt minun on pakko tulla tänne vähän kehumaan itseäni.  Grin
Ei kun ihan tosiasiaa eli factaa:

MÄ OLEN KAUNISTUNUT NIIN!!!  smitten

Ja se johtuu siitä, että on lopettanut polttamisen ja on alkanut harrastaa 4-6 kertaa viikossa hengästyttävää yli 40min kestävää liikuntaa. Ihossa on tapahtunut ihan radikaali muutos, sen väri on paljon terveempi ja raikkaampi ja se on jotenkin kimmoisamman oloinen.. Ihan hehkuu! Muutenkin on paljon nuorekkaampi olo!!

No en tiedä olenko kauniimpi mutta olo on sellainen.. smitten
I feel bjuuutifuuul...  Grin

Toivottavasti tämä antaa jollekin intoa lopettaa tupakointi.  smitten
Ei ole hetkeäkään kaduttanut ja eilen taas huomasin ettei enää yhtään tee mieli, kun jouduin haistelemaan vieressä käryyttelevää ihmistä..
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #141 : 07.11.2008 21:06:21 »

 Tupakka ei haise kyllä mitenkään houkuttelevalta  buck2
 
 Kuinka kauan olet nyt ollut polttamatta Tigrix?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #142 : 07.11.2008 21:09:35 »

Jotain kuukausi ja viikko? Tai hieman yli?
Lakkasin laskemasta jossakin vaiheessa.. Grin Se on varmaan ihan positiivinen merkki..

Ei mikään äärettömän pitkä aika mutta sellainen jo, että tupakointi tuntuu tavallaan jo aika kaukaiselta ajatukselta. Ei sitä todellakaan tule miettyä hirveästi.
tallennettu
Victoriae
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #143 : 09.11.2008 16:57:55 »

En voi olla kommentoimatta..mulla on mies 20 tupakka-vuoden jälkeen lopettanut sauhuttelun ja on ollut nyt vähän toista kuukautta polttamatta. Champixia meni aluksi mutta se teki hänet ihan älyttömän ärtyneeksi, lisäksi tuli vähän turhan värikkäitä unia yms. joten hän lopetti lääkkeen käytön. Sain käymään vyöhyketerapeutilla ja se on todella auttanut esim. vatsaoireisiin ja muihin vierotusoireisiin. Lisäksi on jotain luontaislääkettäkin menossa. Kyllä se vaan koko perheen projekti on polttamisen lopettaminen. Monta lopetusyritystä nähneenä tiedän sanoa että 3 viikon ja 3 kuukauden kuluttua viimeisestä tupakista ainakin sinniä koetellaan! Tsemppiä!
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC ja DC - KAURIS
Asc ja IC - RAPU
Venus&Mars&Jupiter - SKORPIONI
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #144 : 09.11.2008 17:09:05 »

WAU! Kaikki tsempit sinne miehelle! Well done! Afro
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #145 : 02.04.2009 14:05:26 »

 Mä olisin täällä ketjussa aktiivinen taas...
tallennettu
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #146 : 05.04.2009 11:05:22 »

Täältähän löytyi tämmöinenkin threadi  Smiley Mullekin ajankohtainen asia, kun kuukauden verran olen ollut nyt polttamatta. Takana 10 vuotta sauhuttelua, joten välillä on ollut pinna kireällä  Smiley

 On ollut muuten jännä huomata miten paljon tupakka kehoon vaikuttaa. Mulla lopettamisen myötä väheni mm. päänsäryt, vatsavaivat ja lihaskrampit huomattavasti.
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
Norna
Vieras
« Vastaus #147 : 05.04.2009 12:50:28 »

 Mä olin pitkään, useita vuosia sekalainen kessuttelija, eli en tarvinnut joka päivä tupakkaa tms. Sitten päätin jossain vaiheessa siirtyä virallisesti satunnaiseksi polttelijaksi ja lakkoilin ja kun päätin alkaa uudestaan tupakoimaan (kun sehän on hallussa eikä se vähäinen määrä mitään yms  :Smiley) niin karkas käsistä koko homma ja poltin enemmän kuin koskaan, koin myös todella että Tarvitsen sitä enemmän kuin koskaan idiot2. Heräsin aamulla tupakankäryisenä ja päässä tunsi että on polttanut. Tupakointi varmasti vaikutti myös unenlaatuun koska oon nukkunut nyt tosi hyvin ja herännyt virkeänä.

 Mulle on jostain syystä ihan kauhean rankkaa nyt tämänkertainen lopetus, ehkä syynä on se etten tällä kertaa pidä lakkoa ajankohtaan x asti... Niin karseita tupakanhimoja jotka iskee iltaisin, silloin tupakka toimi mulle rentoutumisvälineenä ja kuului iltarutiineihin. Poltin nimittäin iltaisin paljon enemmän kuin päivällä. Oon mässyttänyt karkkia lohtuna - ja hampaat kiittää crazy2.
tallennettu
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #148 : 05.04.2009 17:25:08 »

Kyllähän sitä tuli itselläkin aina keksittyä kaikenlaisia (teko)syitä jatkaa polttamista Smiley

 Lopettaminen on hankalaa jo pelkästään sen fyysisen riippuvuuden takia, mutta siinä on lisäksi vielä se "henkinen" riippuvuus. Mä poltin enemmän kun oli stressiä tai mieli muuten maassa ja sain tupakoinnista jonkinlaista lohtua. Ja joku nyt yhdistää tämän asian rintaruokintaan... 2funny

 Tupakanhimo tosiaan iskee yleensä iltaisin, kun istahtaa paikoilleen, eikä ole oikein mitään tekemistä. Myös nälkäisenä alkaa tehdä mieli tupakkaa. Mä juon vihreää teetä aina, kun tulee mieliteko ja sitä onkin mennyt litratolkulla  Smiley

 Ihan vinkkinä: kannattaa käydä activestop.fi sivulla. Sieltä saa tietoa edistymisestään, neuvoja ja tukea.

 
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
zoniboy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #149 : 07.04.2009 17:10:04 »

kokemusta on lopettamisista muttei minullakaan koskaan ole se tauko kestäny kuin viikon kaksi max kolme. 4 kertaa nyt koittanut lopettaa. jostain luin että mitä useimmin yrittää lopettaa sen parempi mahdollisuus on onnistua koska on takana jo yrityksiä ja nekin täytyy katsoa posiitivisesti vaikkakin tupakointi olisikin taassen alkanut. useimmin vaan yrityksiä. itse kerran tai kaksi kertaa kylläki vaan vuodessa yritän lopettaa. ja kait se aikanaan saan lopetettuu. tahdonvoimaa, tekemistä pitää kehittää ja voihan sitä vaikka nikotiini laastareita alkuun kokeilla ja purkkaa mutta ei ne niin helposti kylläkään auta, varsinkaan purkka. koska sitten tarvii sen nikotiinin siitä purkasta ja näin vaan siirtää nikotiinin hankinta tavan purkkaan tupakasta. stemppii lopetuksen yrittäjille. (miettinyt paljon että voisi taassen yrittää lopettaa. yks hyvä keino on vähentää tupakointi asteittain eli vaikka 5 tupakkaan päivä viikoksi, tästä 3tupakkaan esim viikoksi ja siitä 2 tai yhteen viikoksi ja näin sitten lopettaa vähennys ajan jälkeen. kokeillut tätä menetelmää pari kertaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: