Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tupakan vieroitusoireet  (Luettu 96149 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #45 : 11.04.2008 20:35:25 »

Olen huomannut taas uuden asian mitä on tapahtunut lopettaessani sauhuttelun.
Entinen rauhoittumaan kykenemätön pässi joka oli täysin hermoheikko ja kärsimätön on nyt yllättäen hieman rauhoittunut. Minulla on rauhallisempi olo, en saa hirveitä säväreitä ja osaan olla paikallani. Kenties nikotiini korosti rauhattomuuttani?
Olo on hyvä. Painoa tullut taas kilo. Ihmiset sanovat etteivät huomaa sitä, mutta huomaan että pöksyt hiukan kiristää  Smiley Yhteensä viitisen kiloa, reilu.
En kaipaa enää tupakkaa, paitsi jos olen drinkillä tupakoivien ystävieni kanssa..
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #46 : 12.04.2008 15:54:00 »

Painoa tullut taas kilo. Ihmiset sanovat etteivät huomaa sitä, mutta huomaan että pöksyt hiukan kiristää  Smiley Yhteensä viitisen kiloa, reilu.
En kaipaa enää tupakkaa, paitsi jos olen drinkillä tupakoivien ystävieni kanssa..

Hei "Artemis"

Hienoa, että olet pysynyt päätöksessäsi.

Koeta vähentää makean syöntiä.
Syö vaikka kuivattuja taateleita, aprikooseja ymv.

Juo päivittäin litra vettä / 1/2 puristettu sitruuna
- tasoittaa happo-emästasapainoa
ja vähentää makean himoa



smitten Elämänilo

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #47 : 12.04.2008 21:42:07 »

savuttomana nyt vähän päälle 4kk, välillä tekee mieli tupakan polttamista, ei tupakkaa  idiot2 enpä ole uskaltanut sortua kun tiedän että soon sitte siinä..eli pakko sanoa että olen lopettanut, kun en edes maistaa uskalla.

yllättävintä oli se että miten paljon elämä pyörii tupakan ympärillä..autolla kun meni nii n koska on perillä, jun piti valita niin että on savullinen vaihtoehto, baarit sen mukaan saako tupakoida jne..

tupakka itsessään oli mun mielestä hyvää, pidin tupakoinnistakin. motiaaviota lopettamiseen ei ollut, ajattelin että kokeilen champix:ia, jos pääsen eroon;hyvä , jos en niin sitten en. helppoa oli. 20 vuotta takana 3 askia päivässä.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Mantelinpuolikas
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46


Profiili
« Vastaus #48 : 13.04.2008 09:59:24 »


Kyl hattua nostan sinnikkyydelle. Tupakka on vaikein vieroitettavissa oleva "huume". Vain kerran olen onnistunut olemaan lähes 6 vk polttamatta ja se voidaan jo lukea ihmeeksi. Olen äärimmäisen helposti addiktoituvaa sorttia.

Tupakkalakossa onnistuin inhalaattorin avulla. Spontaanisti kirjoittelin ajatuksissa "hyvästi -kirjeitä" tupakalle. Duunikaveri lopetti Champixin avulla ja koki sen helpoksi. Se nostattaa mielialaa. Toinen kokeili hypnoosia, mutta ei onnistunut sillä. Oli sanonut, että jos ei kerralla onnistu tai vähintään 3:n käynnin jälkeen lopettamaan tupakointia hypnoosilla, ei kannata tuhlata rahojaan.

Kun aloittaa tupakkalakon, ei tulisi kertoa itselleen lopettavansa, koska se jää pyörimään päähän, että nyt ei sit enää ikinä polteta. Kiellot on välillä vaikea hyväksyä, vaikka ne asettaisi itselleen.

Sitten on tämä EFT naputtelu vai mikä lyhenne olikaan. Onko kukaan tuon avulla kokeillut?

Koittakaahan jatkaa tupakattomuutta hetkellisistä himoista huolimatta. Niitä tulee ja menee. Jospa jossain vaihees itsekin yrittäin, mut ei nyt.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #49 : 14.04.2008 14:37:55 »

Kahlasin tuota mainittua kirjaa nyt taas vähän eteenpäin. Siinä puhuttiin näistä samoista tutkimuksista mistä on lehdissäkin juttua ollut, että tupakoiva ihminen nimenomaan ylläpitää tietynlaista elimistölle opetettua tasapainoa tupakoimalla. Jos koehenkilöille annettiin "kevytsavukkeita", niitä poltettiin niin paljon että saatiin lopulta sama määrä nikotiinia kuin tavallisista. Käsitinkin, että juuri pikkuhiljaa asteittain vähentämällä olisi hyvä tapa päästä tupakasta kokonaan eroon ihan ominkin voimin. Näin ainakin, jollei ole mitään "hevijuuseritaustaa".

Tosin yleinen "moka" siinä vaiheessa, kun tupakointia on saatu jo vähennettyä paljon tai ehkä hetkeksi lopetettua pitemmäksi aikaa, tuntuu olevan se, että ajatellaan että homma on hallinnassa ja nytpä poltetaan "vain yksi" hyvässä seurassa. Siitäkös ne tupakoinnin mielihyvään yhdistävät aivoreseptorit kuitenkin vain uudelleen aktivoituvat ja tulee vain pedatuksi tietä luisumiselle vanhaan rytmiin. Se siis toimii vähän kuin "vain yksi olut" alkoholistille.

Ei kuitenkaan pidä masentua repsahduksista, onhan se hetkellinenkin savuttomuus saavutus, ja parempi kuin ei mitään. Kannattaa kuitenkin mahdollisuuksien mukaan yrittää sinnitellä niiden "riskitilanteiden" ohi, koska muutenhan sitä tavallaan elimistönsä kannalta tuhoaa hetkessä koko sen hyvän työn, mitä on siihen asti onnistunut tekemään. En tiedä, tiedostavatko ihmiset yleensä, millaisen karhunpalveluksen "sillä yhdellä" oikein tekevätkään? Harva ehkä on perehtynyt aivojen kemialliseen toimintaan - en minäkään siitä paljon mitään muuten tiedä, mutta ihan mielenkiinnosta on tullut etsiskeltyä tietoa siitä, miksi ihmeessä ihmiset oikein polttavat.

Toivotan lämpimästi tsemppiä teille lopettajat! Teette palveluksen itsellenne, muille ja maailman sademetsille (ks. linkki). Mielenkiintoinen sivusto on myös http://www.tupakkaverkko.fi/.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
mire
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #50 : 14.04.2008 19:44:38 »

Heips! Kokeile akupunktiota.... Grin Ja todellakin tupakanpolton lopettaminen vaatii tahdon voimaa, että oikeasti haluat lopettaa.  Cool Palkitse itseäsi vaikka kerryttämällä tupakkiin menevät rahat ulkomaan matkaa varten tai yms. jokaista savutonta päivää kohti laittaa euron säästöön... ja turha sanoa että ei riitä raha.... Kummasti sitä löytyi siihen tupakkaankin aina...  Embarrassed
tallennettu

-Hyvät ajatukset ovat pieniä enkeleitä, lähetä niitä.-
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8229


Profiili
« Vastaus #51 : 16.04.2008 17:02:34 »

Auttakaa!!  Embarrassed Onko teistä ketään lopettanut sauhuttelua? Oletteko saaneet jostakin apua vieroitusoireisiin? Jos, niin mistä?  laugh

Kiitos   Kiitos!!!!   

Valitettavasti tupakoinnin  lopettaminen taitaa useimpien kohdalla
olla lähes toivotonta. Nikotiini on kuulemma heroiiniakin koukuttavampaa,
mikäli oikein muistan.  Jostain syystä muistaakseni vielä naisten on paljon
vaikeampi lopettaa kuin miesten. Ja jos onnistuukin joksikin aikaa lopettamaan,
vähäsinkin ärsyke saattaa johtaa uudelleen aloittamiseen, kuten muidenkin
huumeiden ollessa kyseessä. Telkussa juuri hiljan kerrottiin, että muuan
nainen, joka lapsen syntymän takia lopetti kokaiinin käytön, lankesi
uudelleen levitettyään talkkia vauvan peppuun.  Shocked

Yksi merkittävimmistä syistä tupakoinnin lopettamisen vaikeuteen
saattaa olla se, että nikotiini tutkimusten mukaan tiettävästi lisää
nikotiinireseptorien määrää aivoissa. Sitä ei käsittääkseni tiedetä,
väheneekö reseptorien määrä lopettamisen jälkeen.

Joten lienee parasta olla syyllistämättä itseään ja jatkaa vain
sauhuttelua, mahdollisesti kuitenkin pyrkien vähentämään
sen määrää...

Yhtä konstia voisit kyllä ehkä kokeilla. Se on nimeltään paradoksaalinen
intentio. Eli sensijaan että yrität taistella tupakantuskaa vastaan annat
sille periksi ja, mikä tärkeätä, oikein pinnistelet että tuska tulisi vielä
kovemmaksi. Tämä vaatii kyllä eläytymiskykyä, niin että todella pystyt
mahdollisimman aidosti pyrkimään tupakanhimon tietoiseen kasvattamis-
yritykseen...

 :Smiley



tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #52 : 16.04.2008 17:43:51 »

 No mä en usko että aina on edes kyse nikotiiniriippuvuudesta tupakoimisessa. Olen polttanut yli 10 vuotta, mutta tupakka ei ole pakollinen, se voi olla päiviä pois eikä ilman oleminen tuota tuskaa tai kuukausiakin. En vain ajattele koko asiaa tuolloin. Nikotiiniriippuvuustesteissä joita netissä on tulee myös aina pienin mahd. luku. Luulen että lopettaminen olisi kohdallani helpompaa jos olisin ainoastaan riippuvainen nikotiinista, sitähän saa helposti purkan ja muiden muodossa.
 Se mikä minulle tulee suurimpana ongelmana jossain vaiheessa tupakoimattomuutta ovat sosiaaliset tapahtumat ja riitit tiettyjen ihmisten kanssa joissa olen tottunut tupakan läsnäoloon. Niissä olen sitten aina kärähtänyt.
 Minulla tupakkaan on eniten psykologinen riippuvuus.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #53 : 16.04.2008 19:47:57 »

Olen polttanut noin 20 vuotta ja se alkoi melko viattomasti kaveriseurassa, olin kerran 3 vuotta lakossa ja kerran 8kk ja nyt en tajua miten todella paasen eroon, kun toisaalta olen nahnyt ystavia joilla vyotaro on alkanut kasvamaan, ilmeisesti
juuri nikotiinireseptonien maaraa aivoissa ja pelko lihomisesta.
Muuten en suosittelisi taateleita makean nalkaan, koska niissa on valtava maara sokeria...tomaatti, kurkku..porkkana?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #54 : 20.04.2008 14:30:25 »

Eilen taisi tulla kahdeksan viikkoa täyteen, luulisin.

Helpompaa tämä on ollut kuin kuvittelinkaan. Ensi viikot olivat hieman vaikeita mutta nyt menee kuin tanssi. En tee mieli lainkaan. Noh, ehkä joskus tekee, mutta hyvin harvoin ja sekin himo menee hetkessä ohi.
Ei ole vaaraa sille että alkaisin tupakoimaan uudestaan, ei vaan himota enää.

Jokainen pystyy siihen jos vain haluaa. Itse lopetin ilman mitään apukeinoa, koska halusin vierottautua nikotiinistäkin mahdollisimman nopeasti.
Tosiaan kaksi ekaa päivää oli fyysinen tarve kova. Siitä pitää vaan päästä yli, pitää pää kovana.
Sen jälkeen pari viikkoa sitä ajattelee paljon mutta siinä testataankin nyt tahdonvoimaa. Itse itsepäisenä pässinä päätin että minähän pystyn, ja että minähän en anna periksi millekkään typerälle myrkylle joka yrittää saada minut jatkamaan tupakointia.

Oikeasti, siitä selviää jos haluaa!!!

Tärkeintä on muistaa tosiaan se että kun nikotiinin himo iskee, keksi jotain tekemistä, lähde reippaalle lenkille esim.
Mutta älä anna periksi, koska himo helpottaa hetken päästä ja saat taas olla hetken rauhassa. Hetken päästä himo tulee takasin, mutta taas sinnittele niin se helpottaa hetken kuluttua. Tätä kestää pari kolme päivää. Sen jälkeen fyysinen riippuvuus jo helpottaa.
Sen jälkeen luulet että elämäsi nautinnot ovat ohi. Luulet ettei mikään ole enää ihanaa, sitä fiilistä kestää pari viikkoa. Sitten huomaat miten nautit uusista asioista, oppii tavallaan nauttimaan oikeista asioista  Smiley

Olen hirveän onnellinen että onnistuin!!! Ja vaikka joskus mielenhäiriössä sortuisinkin niin tiedän etten aloita enää. Oloni on vaan niin hyvä nyt. Jaksan urheilla hengästymättä, maistan ihania makuja, olen todella hyvässä kunnossa, kurkku ei ole enää karkea tupakoinnista, tuoksun ihanalle  smitten ja ihoni suorastaan hehkuu.

Tsemppiä kaikille! Pystyt siihen jos tahdot! Olen silti itsellesi armollinen, älä tuomitse itseäsi jos sorrut, vaan jatka savutonta elämää siitä eteenpäin taas.
Palkitse itseäsi savuttomuudesta, se motivoi.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #55 : 25.04.2008 16:24:44 »

Hei haloo  crazy2

Mä olen ollut kaksi kokonaista päivää polttamatta.
Ja Artemis on mun ehdoton idoli ja johtotähti.  Grin

Meinasin taas äsken seota ollessani täällä yksin kotona ja sitten yhtäkkiä mun tupakoiva ystävä soitti tulevansa käymään - heti!
Yritin sanoo että ei ei älä nyt tuu...  uglystupid2 Grin Mutta samassa ovikello soi..
Jännästi kuitenkin kävi niin että se oli unohtanut röökiaskinsa jonnekin..
Onneksi!!

Pari päivää vielä kun pystyis vältteleen tupakoivia ihmisiä....  uglystupid2

Oon yrittänyt kovasti vaan muistuttaa itselleni niistä asioista, joita saan kun luovun tupakasta.. Todellisuudessa se mitä saan, on paljon paljon parempaa ja tärkeämpää kuin se mistä luovun.. Miksi siis tekisin tästä itselleni ongelman..   idiot2

hemmetin hyvä päätös  Smiley Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #56 : 25.04.2008 17:56:26 »

Eilen taisi tulla kahdeksan viikkoa täyteen, luulisin.

Helpompaa tämä on ollut kuin kuvittelinkaan....

Hei "Artemis"

Upea suoritus.



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #57 : 25.04.2008 18:06:43 »

....
Mä olen ollut kaksi kokonaista päivää polttamatta.
Ja Artemis on mun ehdoton idoli ja johtotähti.

Hei "Tigrinum"

Tsemppiä tupakoinnin lopettamiselle.
- sinäkin pystyt siihen ihan varmasti

Ajattele mitä kaikkea kivaa
voitkaan hankkia itsellesi
tupakkarahoillasi



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #58 : 25.04.2008 18:33:05 »

....
Mä olen ollut kaksi kokonaista päivää polttamatta.
Ja Artemis on mun ehdoton idoli ja johtotähti.

Hei "Tigrinum"

Tsemppiä tupakoinnin lopettamiselle.
- sinäkin pystyt siihen ihan varmasti

Ajattele mitä kaikkea kivaa
voitkaan hankkia itsellesi
tupakkarahoillasi



smitten Elämänilo


Kiitos, kiitos.  smitten

Juu, olen nyt laittanut yhdelle tyhjillään olleelle tilille kahden askin verran jo rahaa.. Ajattelin pari kuukautta säästää ne tupakkarahat ja vähän ylimäärästäkin. Ja ne rahat kyllä tosiaan käytän pelkästään itseni hemmotteluun! Menen johonkin ihanaan ylelliseen kasvohoitoon ainakin.  Smiley

Ei oikeastaan ole ollut yhtään vaikeeta. Ihan helppo olla polttamatta, kun keksii tekemistä. Äsken tulin just lenkiltä, kävelin 1 ja puol tuntia tuolla Aulangon ihanassa metsässä ja hengitin keväisen raikasta ilmaa ajatellen samalla että se puhdistaa keuhkojani...  Smiley

Tiedän että tupakattomuus ei tee mulle tyhjää oloa, mutta kuitenkin koko aika on sellanen ihmeellinen. . .niinku ois jano, joka ei lähde juomalla....

Sillon kun tulee fiilis että "nyt tupakkaa heti" niin pistän radion päälle ja alan tanssimaan ihan raivolla, mitä tahansa musiikkia sieltä tuleekaan.. Grin Mulla ei onneksi mitään varsinaista nikotiiniriippuvuutta ole, ei ole pää kipeä tai muita fyysisiä oireita/himoa.. Se on vaan se tapa ja mieliteko.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #59 : 25.04.2008 22:13:30 »

Noniin. Nyt ei sitten väsytä eikä mitään,
odotan vaan sitä iltatupakkaa,
mikä on ehkä ollut aina se päivän tärkein....

Mitä ihmettä teen että pääsen tästä tunteesta yli???  uglystupid2

En mä tässä nyt tupakkaa enää jaksa edes lähteä hakemaan
ja yön yli kun selviän niin aamulla taas ei tee edes mieli,
mutta haluisin nyt oikeasti unohtaa koko asian,
koska tää riivaa nyt tosi pahasti ja tulen kohta hulluksi.  crazy2

Ehkä syön jotain. . .  Sad
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: