Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tupakan vieroitusoireet  (Luettu 94595 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #15 : 24.02.2008 21:00:15 »

Nyt kaivataan tsemppiä!
Olen toista päivää tupakoimatta ja himo on valtaisa...

Olin päättänyt lopettaa ensi viikolla, mutta aikaistinkin lopettamista. Fyysiset oireet ovat melko voimakkaita nyt tänään, toisena päivänä. ...
Pitäkäähän peukkuja! Haluan niin kovasti onnistua

Hei "Artemis"

Ulkoilua paljon - keuhkosi puhdistuvat

Luja päätös, että todellakin haluat lopettaa


http://www.poliklinikka.fi/?id=6972437&page=1829200


smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #16 : 24.02.2008 21:55:29 »

Hyvä Artemis!  Wink Cheesy
Täällä on taas nämä samat kuviot meneillään. Vuorokausi ilman tupakkaa, ei tee sitten YHTÄÄN mieli.  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #17 : 24.02.2008 22:45:43 »

Kiitos Elämänilo, ja hyvä hyvä Tigrinum  Smiley Olet vahvempi kuin minä. Tosin olen yllättynyt että olen näinkin hyvin selvinnyt  Smiley 42 tuntia savuttomuutta takana...

Tunne tulee aaltoina, välillä olen tunnin tuskassa ja sitten taas seuraava tunti menee ok. Mutta en ole sortunut enkä aio sortua.
On se jännää miten joku asia voi olla mielessä koko ajan, se on sinulle vaarallista mutta himoitset sitä enemmän kuin mitään muuta, ainakin minulla...

Huomenna on kolmas päivä, silloin nikotiinin pitäisi olla poissa kehosta  Smiley Odotan sitä. Sen jälkeen on jäljellä psyykkiset puolet, eli esim. seurassa tupakointi jne...

Välillä mieleni huijaa että mene vaan tupakalle, ei se ole niiiiin vaarallista... Silloin kaivan netistä tietoa tupakanhaitoista jotta muistan miksi haluan lopettaa.

Tsemppiä kaikille lopettaneille!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 25.02.2008 00:32:51 »

... 42 tuntia savuttomuutta takana...
... Huomenna on kolmas päivä, silloin nikotiinin pitäisi olla poissa kehosta  Smiley Odotan sitä. Sen jälkeen on jäljellä psyykkiset puolet, eli esim. seurassa tupakointi jne...

Hei "Artemis"


Jos haluaa muuttaa elämäntapojaan,
se onnistuu lujalla tahdon voimalla.



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #19 : 25.02.2008 09:53:25 »

mä poltin 20 vuotta 3 askia päivässä , nyt toistakuukautta ilman.

Tahdonvoimaa lopettamiseen ei ollut, ei motivaatiota eikä edes halua. Mielestäni tupakka oli hyvää jne.

Lääkkeillä mäkin lopetin, champix:lla. päätin että kokeilen jos lopetan hyvä , jos en niin sitten en.

eilen lukaisin kirjan itsehypnoosista, siinä oli hyviä ohjetia nimenomaan tupakoinnin lopettamiseen ja laihduttamiseenkin Smiley Elaine Sheehan-itsehypnoosi(suggestiot,rentoutuminen,sisäinen voima)
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #20 : 25.02.2008 11:23:36 »

Kyllä kai se siitä.. En tiedä mikä vaivaa, siis kun mä en todellakaan ole päättänyt lopettaa tupakointia enkä ole varma että siinä onnistuisin, mutta en vain eilen polttanut yhtään tupakkaa, kun ei tehnyt mieli.. Ja tänään sitten jatkan samalla linjalla..

Varmaankin se, kun on silloin tällöin ollut välillä pari päivää polttamatta, avartaa hajuaistiakin sen verran että huomaa sillon aina että ne tupakoivat kyllä haisee aika ikävälle....

Ja kun vaikka olen 22v niin huomaan kyllä mitä tupakka tekee iholle - jo tässä vaiheessa.. Olkoot sitten pinnallisia syitä, järkisyitä, rahasyitä tai terveyssyitä, ne kokoo aika laajan vastarinnan mun päässä koko tupakointia vastaan, että ehkä ne ihan mun huomaamatta vähentää halua jatkaa polttamista...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #21 : 25.02.2008 22:34:02 »

Mjaa. No ostinpa sitten tupakkaa.. Ei se mitään. Ainakin olen taas onnistunut hyvin vähentämään.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #22 : 25.02.2008 22:50:55 »

Kolmas päivä ilman, viime yönä näin painajaisia.
Tänään aamupäivänä sain kamalan himon mutta pidin pintani. Loppupäivä on mennyt ok. Fyysiset oireet ovat jo poissa, jäljellä on henkinen puoli. Tunteet menee vuoristoratana, mutta yritetään!!!!
Palkitsin savuttomuuteni uusilla saappailla  Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #23 : 25.02.2008 23:01:07 »

Artemis, nostan hattua!  smitten
Nyt pysyt vain lujana.. Päivä kerrallaan.
Jos tulee sellainen olo, että mitä ihmettä tekisit jossakin tilanteessa, jossa yleensä poltat niin muista että maailma on täynnä savuttomia ihmisiä.. Sinä olet nyt yksi heistä! Toimit vain ihan normaalisti, kuten muutkin savuttomat.  Smiley

Ja itsensä onkin hyvä palkita... Kuitenkin säästät suuren määrän rahaa!
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #24 : 26.02.2008 17:16:09 »

Tsemppiä Artemis!!!! 

Muistan kun itse kiemurtelin ja olin vihainen muille ihmisille, koska he saivat polttaa tupakkaa.   2funny  Noh silloin ei kylläkään naurattanut, mutta nyt jo voi pitää hauskaa itsensä kustannuksella. Päätin silloin, että tottakai saan polttaa tupakkaa ihan niin paljon kuin haluan heti, kun keksin sille pätevän syyn. Kohta on kaksi vuotta kulunut enkä ole vielä keksinyt perusteluja polttaa. Perfektionistin kun pitäisi keksiä aikuisten oikeesti hyvä perustelu.   uglystupid2 
Mieti keksitkö itsellesi jonkin sinun omaa lopettamispäätöstäsi tukevan ajatuksen tai voimalauseen. Tämä hyvän perustelun keksiminen sopi minun luonteeseeni, mutta sinulla on varmasti oma porkkana, joka puree.   Wink
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #25 : 27.02.2008 13:36:07 »

Kolmas päivä ilman, viime yönä näin painajaisia.
Tänään aamupäivänä sain kamalan himon mutta pidin pintani. Loppupäivä on mennyt ok. Fyysiset oireet ovat jo poissa, jäljellä on henkinen puoli. Tunteet menee vuoristoratana, mutta yritetään!!!!
Palkitsin savuttomuuteni uusilla saappailla  Smiley

Hei "Artemis"


Eilinen päiväsi raportoimatta,
luotan ettet sortunut.

Ensimmäinen etappi saavutettu
ja palkinnoksi uudet saappat.

Hyvin sujuu jatka samaan malliin



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #26 : 28.02.2008 22:21:50 »

Minäkin olin joskus tupakan orja, mutta pääsin siitä onneksi eroon ja nyt takana 7 savutonta vuotta, enkä enää ikinään voisi kuvitellakaan polttavani.

Minusta ei ollut lopettamaan niinkin rakasta suhdetta heti siihen paikkaan, vaan lopetin vähitellen.. Eli ensikis jätin pois ne sauhuttelut, jotka vedin ns. muuten vaan, tai seuran vuoksi, joita ei ollut ihan pakko edes polttaa.. Kaikki ruokasauhut ja varsinkin aamutupakka olivat ne kaikkein vaikeimmat, joten niistäkin jätin ns. helpoimman ensin pois, ja kun se oli päivärytmistäni pois otin seuraavaksi vähemmän tärkeän tupakan pois jne. kunnes viimeisenä minulla olikin enään aamusauhut, mutta ne jäivätkin sitten melko äkkiä pois, koska se huimaava olo oli jo jotain niin kamalaa, etten enää yksinkertaisesti meinannut päästä oksentamatta aamusta.

Ja sitten se salainen aseeni tupakan himoani vastaan oli ihan tavallinen purukumi. Eli, aina kun rupesi tekemään ihan hirvittävästi mieli tupakkaa, niin pistin purukumin suuhuni ja jatkoin puuhiani. Tupakan himo meni yllätyksekseni kyllä melko pian ohi.

Täytyy kyllä myöntää, että jos olisin ollut aseistettu niinä aikoina, niin eipä lähipiirissäni kyllä kovinkaan montaa elävää ihmistä olisi, kyllä nimittäin ainakin itselläni oli pinna aivan kamalan kireällä!! Mutta, kun tämä vieroitusoireeni meni ohi, niin huomasin olevani aivan hirvittävän rauhallinen ihminen. En siis ollutkaan normaalisti se sähköjänis jollaisena itseäni pidin, ja pystyin jopa keskittymään paremmin kaikkiin asioihin.

Ja tarvitsee kyllä varoittaa, että itselläni taisi mennä melkeinpä puoli vuotta, että pääsin kaikista vieroitusoireistani irti, eli maltti on tässäkin asiassa valttia.

Ai, niin myös minulla oli aluksi ummetusta vieroitusoireena, mutta siihen on onneksi saatavissa hyviä lääkkeitä, ja sekin on ohi menevää.

Onnea kaikille lopettajille! Se kannattaa!!! En olisi ikinään uskonut, miten ihanalta maailma tuoksuu ilman tupakkaa...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #27 : 29.02.2008 12:12:10 »

Tsemppiä Artemis!!!! 

Muistan kun itse kiemurtelin ja olin vihainen muille ihmisille, koska he saivat polttaa tupakkaa.   2funny  Noh silloin ei kylläkään naurattanut, mutta nyt jo voi pitää hauskaa itsensä kustannuksella. Päätin silloin, että tottakai saan polttaa tupakkaa ihan niin paljon kuin haluan heti, kun keksin sille pätevän syyn. Kohta on kaksi vuotta kulunut enkä ole vielä keksinyt perusteluja polttaa. Perfektionistin kun pitäisi keksiä aikuisten oikeesti hyvä perustelu.   uglystupid2 
Mieti keksitkö itsellesi jonkin sinun omaa lopettamispäätöstäsi tukevan ajatuksen tai voimalauseen. Tämä hyvän perustelun keksiminen sopi minun luonteeseeni, mutta sinulla on varmasti oma porkkana, joka puree.   Wink

Olin eilen jo valmis lopettamaan tämän lakon, mietin jo että ei se edes oikeasti ole vaarallista. Otti päähän ja olin sitä mieltä että tämä on turhaa itsensä kidutusta. En sortunut kuitenkaan. Siinä on sellainen juttu että jos nyt sorrun niin tuotan itselleni pettymyksen, ja täydellisyyttä tavoittelen minäkin. En voi sortua koska ruoskin itseni sitten. Täytyy vaan kärsiä. Mutta ottaa päähän, esim. tänään pahoitin mieleni eräästä asiasta ja olisi ollut helppo hakea savukkeesta lohtua, mutta onneksi en hakenut  Smiley
Seitsemäs päivä ilman. Päivä kerrallaan...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #28 : 29.02.2008 12:14:11 »

Ja kiitos kaikille tsemppaamisesta. Olen sen verran lapsellinen kaveri että aina kaikki kehut lämmittävät ja varsinkin tälläisessä tilanteessa  :Smiley  smitten

tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #29 : 29.02.2008 14:54:19 »

Olin eilen jo valmis lopettamaan tämän lakon, mietin jo että ei se edes oikeasti ole vaarallista. Otti päähän ja olin sitä mieltä että tämä on turhaa itsensä kidutusta. En sortunut kuitenkaan. Siinä on sellainen juttu että jos nyt sorrun niin tuotan itselleni pettymyksen, ja täydellisyyttä tavoittelen minäkin. En voi sortua koska ruoskin itseni sitten. ...
Seitsemäs päivä ilman. Päivä kerrallaan...

Hei "Artemis"

Hienoa, upeeta.

Tupakoinnin lopettamisella
teet hyvän työn itsellesi sekä ympäristölle
sekä näytät muille mallia,
että tupakoinnista pääsee eroon
lujalla tahdon voimalla
.

Kyllä sinusta löytyy tahdonvoimaa
viemään tämä prosessi kunnialla läpi.

Uudet saappaasi
muistuttavat sinua elämänmuutoksestasi.


smitten Elämänilo


tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: