Sivuja: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1657921 kertaa)
0 jäsentä ja 17 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1290 : 25.11.2011 17:17:41 »

Eklektikolle KIITOS  Smiley
Minulla tää ihmevaiva johtunee siitä et helikobakteerin häätökuurin jälkeen aloin syömään tahallaan lihottavaa, rasvaisempaa ruokaa ja aiemminkin ollut maksaongelmia kun hullussa nuoruudessani käytin kamaa.
Eli itseaiheutettua omista valinnoista johtuvaa. Turha vinkua nyt mutta ärsyttää  tickedoff
Muoks. Äidillä oli sama vaiva joskus 15 vuotta sitten ja periytyvyys myös tässä
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011 17:21:21 kirjoittanut pikkari » tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1291 : 25.11.2011 17:19:37 »





                Saas nähä, onko tämä pentu kuinka villi.. Huh coolsmiley siinä on vähän persialaista...seassa. smitten
                Ja omistaja sano..et ei oo kovin villi, ku paremminki ujo ja hiljanen.
                 Niinkun tuleva omistajakin.. Tongue buck2
                  
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1292 : 25.11.2011 17:50:26 »

Eklektikolle KIITOS  Smiley
Minulla tää ihmevaiva johtunee siitä et helikobakteerin häätökuurin jälkeen aloin syömään tahallaan lihottavaa, rasvaisempaa ruokaa ja aiemminkin ollut maksaongelmia kun hullussa nuoruudessani käytin kamaa.
Eli itseaiheutettua omista valinnoista johtuvaa. Turha vinkua nyt mutta ärsyttää  tickedoff
Muoks. Äidillä oli sama vaiva joskus 15 vuotta sitten ja periytyvyys myös tässä

Jos sinulla on mitään maksaongelmia, muistathan varoa fruktoosia kuin ruttoa!
Tavallisesta pöytäsokerista (ja hunajasta) puolet on fruktoosia. Elintarviketeollisuus on myös korvannut kalliimman sokerin fruktoosisiirapilla (toinen nimi maissisiirappi), jonka alkuperäinen nimi on itseasiassa high fructose corn syrup, eli korkeafruktoosinen maissisiirappi (HFCS).

Fruktoosin syöminen rasittaa nimittäin maksaa todella paljon: Ihmiselimistö ei voi metaboloida fruktoosia ennen kuin maksa on muuttanut sen triglyserideiksi. Triglyseridiarvotkin saa kivasti nousuu runsaalla fruktoosilla... Ja modernit jalostetut hedelmät ovat varsinaisia fruktoosipommeja, samoin niistä valmistetut teolliset tuoremehut (2 dl appelsiinimehua = 6 sokeripalaa).  Ei-alkoholiset rasvamaksat ovatkin yleistyneet huomattavasti, teoreettisesti on mahdollista päästä ihan kirroosiin asti ilman alkoholia mutta runsaalla fruktoosilla. Fruktoosilähteistä vähiten vahingollisia ovat kuitenkin hedelmät, sillä hedelmien kuitu vähentää fruktoosin haittoja.

Jos stevia sopii (sopii muille paitsi veriryhmälle B) se on turvallinen makeutus, tai sitten voi ostaa panimosokeria joka on puhdasta glukoosia. Sitä saa kotiviini- ja kotioluttarvikkeita myyvistä liikkeistä. Ei se hiivabakteerikaan tykkää fruktoosista...

Illuusio fruktoosin terveelliisyydestä johtuu siitä, että takavuosina sitä suositeltiiin makeutukseen diabeetikoille, koska se ei nosta verernsokeria niin rajusti kuin glukoosi, juuri sen vuoksi että maksan on ensin metaboloitava se triglyserideiksi.

Rasvaton ruokavalio on muuten paljon todennäköisempi sappivaivojen aiheuttaja kuin mikään taannoinen päihteidenkäyttö. Sappi reagoi vain rasvansyöntiin, ei siihen miten paljon jollain kemikaaleilla rasittaa sitä maksaa.

« Viimeksi muokattu: 25.11.2011 17:52:44 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1293 : 25.11.2011 18:38:58 »

Jessus tätä nykymaailmaa työurineen... Koko elämän pitäis olla yhtä suorittamista.

Mä ainakin tahtoisin kukkakauppaan töihin. Mut oon allerginen niille kukkakaupoille, se on pieni este.  buck2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1294 : 25.11.2011 20:34:17 »

Minä koitin opiskella puutarhuriksi ja kukka myyjäksi...se oli väärä tie, kasasivat ison kasan esteitä mulle, monen moisia Cheesy

Yli 50v pitäs päästää pois sieltä raskaasta hommasta, ja hyödyntää heidän tietotaitoaan " ylempänä"...sillätavalla ihmisen luonnostaankin kuuluu toimia, en tiedä mikä siinä on niin mahdoton yhtälö tänäpänä?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1295 : 26.11.2011 00:00:51 »

Johan on vilkas kukkakauppa jos ei 5kymppinen pärjää. Miten ne kukat sitten selvisi siellä idiot2 Minun tietämän mukaan kukkasia pitää käsitellä rakastaen ja hellästi. 
Tosin täällä oli varmaan maailman hitain kukkakauppa kun ei meinannut saada ainoa asiakas haluamiaan kukkasia ulos kaupasta mutta syynä oli tietotekniikka. Silloin alkoi olla niitä varastoa hoitavia kassakoneita ja se taisi olla näille liian iso asia omaksuttavaksi.

 Grin Grin

Elämä on epäselvää  smitten
En ihmettele että tuli väärinkäsitys, nuohan lukee helposti samaan juttuun.

Tarkoitin että itse en pärjännyt siellä koulussa ja työharjoittelu paikassa. Kaikki meni pieleen ja sairastuin.

Sitten kommentoin ihan erikseen noita 50v tietotaitajia  Cheesy



tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #1296 : 28.11.2011 14:23:25 »

No niin työnantaja haluaa irtisanoa mut.Voi miten mukava joululahja. Embarrassed Cry
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #1297 : 28.11.2011 17:34:22 »


Johan on vilkas kukkakauppa jos ei 5kymppinen pärjää. Miten ne kukat sitten selvisi siellä idiot2 Minun tietämän mukaan kukkasia pitää käsitellä rakastaen ja hellästi. 
Tosin täällä oli varmaan maailman hitain kukkakauppa kun ei meinannut saada ainoa asiakas haluamiaan kukkasia ulos kaupasta mutta syynä oli tietotekniikka. Silloin alkoi olla niitä varastoa hoitavia kassakoneita ja se taisi olla näille liian iso asia omaksuttavaksi.

Kyllä tuo ala on oikeasti niin raskasta, että nuoremmatkin kaatuu...
Ei tosiaankaan ole mitään kevyttä kukkien sivelyä. Hyvin pienellä palkalla ja vähällä työvoimalla täytyy töitä tehdä, arki-illat ja viikonloput sekä varsinkin KAIKKI juhlapyhät. Istumaan ei ehdi yleensä 9 tunnin aikana ollenkaan... Kutsumusammatti siis parhaimmillaan.
Minäkin saisin siivoojana huomattavasti suurempaa palkkaa mutta silti opiskelen jo alan erikoisammattitutkintoa. Ehkä sitten jonain päivänä kohoan oikein "koulutukseni tasolle" opettajaksi tai esimieheksi ja saatan saada jopa 2 tonnia palkkaa kuussa jos olen oikein ahkera ja tehokas  Cheesy
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #1298 : 28.11.2011 21:07:29 »

Voimia Athene. angel

Voi kiitos kannustuksesta.Olen henkisesti niin sekaisin,etten kykene huomenna töihin.Haen sairaslomaa.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1299 : 28.11.2011 22:10:41 »

Voimia Athene. angel

Voi kiitos kannustuksesta.Olen henkisesti niin sekaisin,etten kykene huomenna töihin.Haen sairaslomaa.


                     
                     Paljon ..    smitten
                     Voimia sulle Athene   angel angel
tallennettu
Yöllisiä
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #1300 : 28.11.2011 22:57:10 »

Minäkin lähetän oikein paljon voimia Athenelle. Kyllä kaikki järjestyy.

Ei niin paljon hyvää, ettei jotain pahaakin. Kauan kestäneen hyvän jakson jälkeen piti sitten tulla vastapainoksi tällainen oikein kunnon kaamosmasistelu jakso. Tähän päälle vielä sydänsuruja, enkä tunnu pääsevän vanhasta suhteesta yli sitten millään. Mua koetellaan nyt oikein kunnolla.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1301 : 29.11.2011 16:39:27 »

Voimia kaikille  angel
Nyt on haastava aika miltei jokaisella mutta eteenpäin on mentävä vaikka ryömien.
Itse olen saanut voimia Esko Jalkasen teksteistä. www.eskojalkanen.net Tulikohan toi nyt oikein?
No siellä sivuilla on ladattavissa koko kirja Luonnon salatut voimat 1 joka todellakin kannattaa tsekkaa
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #1302 : 29.11.2011 16:44:14 »

Mää kiitän kaikkia tuesta tällä palstalla!Voimia teille muillekkin.  smitten
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #1303 : 29.11.2011 16:54:45 »

Kiitos Athene! Ja voimia sinulle ja paljon! Yhden matkan loppu on toisen etapin alku!
Ja täällä kotona itsesäälissä pyörimiseni loppui siihen paikkaan kun kerroit ikävän uutisesi. Minulla tuli lasikatto vastaan mutta on selkeästi pieni ongelma.

Nostin sinulle kortin: Lanttien Ritari.

Meruska
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #1304 : 29.11.2011 20:12:47 »

Helpottaispa jo tämä pahoinvointi. Taas tulee jostain lääkkeestä liikaa laktoosia, josta tulee taas pahoinvointia ja se ahdistaa, eli tarvin taas enemmän lääkkeitä, joista saan liikaa laktoosia jne.. Pitäis jaksaa kestää viikon päivät huonoa oloa vähillä lääkkeillä, mutta onko minusta siihen? Undecided
Ootko kokeillut maitohappobakteereja taikka niitä apteekista saatavia laktoosisen ruoan kanssa otettavia lääkkeitä? Laktrase taisi olla nimi esimerkiksi.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: 1 ... 85 86 [87] 88 89 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: