Toisaalta taas täällä foorumillakin on vähän sellainen fiilis itsellä, että täällä ei voi oikeasti keskustella oikein mistään näissä yleisissä keskusteluissa, koska täällä vallitsee sellainen tietty yhteinen näkemys näistä henkisistä asioista. Olen itse kokenut parhaaksi olla vain hiljaa, sillä ilmeisesti uskosta ei voi keskustella ilman, että joku hyökkää kurkkuun tai kolmas maailmansota foorumin mittapuissa nousee.
Mielestäni kaikki asiat tulee kyseenalaistaa, mutta kyseenalaistus ei ole oma mielipiteeni, välttämättä. Koenkin aika pahaksi asiaksi sen, jos jotain asiaa ei voida kyseenalaistaa tai pyytää selitystä. Omaa mielipidettä ei voi muodostaa jos ei koskaan kuule mitään perusteita millekään. Yleensähän järkevien selitysten pyytäminen koetaan loukkaavaksi. Kyllähän tuolla astrokeskusteluissakin yleensä pyydetään selittämään miksi mikäkin asia on tietyllä tavalla. Ei astrologiassakaan voi vain olla ilman perusteita jotain mieltä.
Mutta niin, olenkin pysyny poissa keskusteluista, joissa omat mielipiteeni koetaan loukkaaviksi, sillä en oikeastaan jaksa käyttää vapaa-aikaani tyhjänpäiväiseen riitelyyn, jossa kukaan ei pysty sanomaan mitään uutta ja mielenkiintoista, tai ainakaan vielä tähän mennessä ei ole pystynyt.
Niin. Karavaani kulkee, vaikka koirat räksyttää -sananlasku, jota voi oikeasti pohtia.
Olen kaipaillut sun ajatuksia kysymyksiini, mutta kunnioitan päätöstäsi.
Mä olen blokannut tietyt kirjottajat, jotka tulevat räksyttämään, enkä koe edes
mielenkiintoiseksi avata niiden viestejä, kun ne nyt tietää jo mitä ne sisältää.
Kun mulla kysymyksiä jostain itseni ulkopuolisesta aiheesta, joka on mulle uusi,
niin ne miettii ja analysoi mun persoonaa, miksi mä olen moisesta kiinnostunut.
Keskustelu menee kahdella eri tasolla ja mua ei kiinnosta keskustella persoonastani
ja itsestäni, miksi olen jostakin kiinnostunut, vaan itse siitä ilmiöstä/asiasta.
Vastaan ja käyn keskustelua vain niiden kanssa, joilla on jotain sanottavaa
itseäni kiinnostavaan aiheeseen, eikä aina jankata omien kiinnostuksieni,
elämäni ja persoonani syistä ja olemuksesta.