Sivuja: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 222
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 3184700 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Ambrel
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2130 : 16.02.2013 21:28:53 »

höhhöh, sain taas aiheutettua pahaa mieltä liian suorilla sanoillani. miks mun pitää aina sanoa kaikki liian suoraan.  uglystupid2
ja muutenkin kyllä olen ollut pahalla päällä koko päivän, tiedä sitten mistä johtuu....
tallennettu

Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #2131 : 17.02.2013 02:16:29 »

Mikä ihme mun energioissa saa ihmiset saa käyttäytymään niin oudosti?
Kävin tänään kolmessa baarissa. Vedin yhden juoman niissä jokaisessa ja lähdin himaan. Eikös yks idiootti ala sit seuraa mua ja yrittää tunkee seuraan. Selittää miten just hänen on tultava mun luo
Sit tapahtuu RAIVARI!! Eli sain total pms-naisen raivokohtauksen niin että tyyppi säikähti ja kääntyi pois
Onneks mua on siunattu kovalla äänellä ja sellasella asenteella että noi perässäroikkujat säikähtää  tickedoff

Nyt onnellisena kotona ja kaikki hyvin. Mä en ole koskaan ihmistä pelännyt vaikka olis mikä pimeä kuja tai metsätie. Ärsyttää lähinnä ne jotka edes kehtaa tulla lähelle ilman lupaa

Mulle on tehty pahaa murrosikäisenä kuvottavan mustalaisen taholta. Enää yksikään ihminen ei koske mua ilman lupaa
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2132 : 17.02.2013 10:18:35 »

Ihme hiihtäjä pikkarin peräs!

Itellä jäi pyykit yöks koneeseen. Mnääääh...hölmöä.
tallennettu
pikkari
Astroholisti

I`m hot when I`m not as cold as ice

Profiili
« Vastaus #2133 : 17.02.2013 19:06:49 »

Yhden raflan poke jossa eilen pyörähdin varoitti mua siitä tyypistä ja just se sit lähti perään. Idiootti

Mulla on kyllä ollut vilkas viikonloppu ja sekava kans  crazy2
Olenpa ainakin nähny lähi-ihmisiä enemmän kuin viikkoihin.
Jostain kumman syystä mulla ei ole enää kuin kaksi naista ystäväpiirissä. Mieheni kuoleman jälkeen monet vaan jätti yhteydenpidon jota hieman ihmettelen.
No, mulla on mukavia miehiä kaverina  Smiley ja se taas ärsyttää tiettyjä naisia.
Tee niin tai näin, joku ärsyyntyy eli siks kannattaa toimia just niinkun itse haluu kunhan ei tahallaan loukkaa toista
tallennettu
Ambrel
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2134 : 17.02.2013 22:36:56 »

plaah, haluaisin vaan lakata ajattelemasta tuota eksää....
heti kun pysähtyy eikä ole mitään tekemistä niin ajatukset jostain kumman syystä lipuu taas siihen ihmiseen. äskettäin tein itselleni kaakaota ja teeleipiä, kaakaosta ajattelin että eksä ois osannut tehdä sen paremmin, ja teeleivistä ajattelin että eksä ois tykännyt niistä. huoh, mä tarviin uuden rakkauden... tai sitte se on just sitä mitä mä en tarvihe tällä hetkellä. : D
tallennettu

Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2135 : 19.02.2013 12:27:12 »

Tää nyt on tosi pieni juttu - mut mua on ihmetyttäny et mistä on tullu käyttöön sana "juurikin", joka on korvannu sanan "juuri".

Siis nykyään moni ei sano: "Se on juuri se !", vaan "Se on juurikin se !"

Mun mielestä se on vähän hoonoo suomea.

-kin loppupääte on synonyymi sanalle myös, joten tavallaan "se on juurikin se" tarkottaa se on juuri myös se.
Mutta "juuri myös se" ei ole niin ehdottomasti "juuri se"  wtf

"Hän siis saapui kännissä ?"
"Juurikin niin."  Mun mielestä vastaus viittaa vähän siihen että myös niinKIN, mutta että asiaan liitty jotain muutakin - juuri myös niin, mutta ei siinä kaikki.

Kuitenkin sanaa juuriKIN käytetään usein sillon kun pitäis nimenomaan korostaa jotain joka on yksinomaan ja vain ainoastaan juuRI niin, eikä juuriKIN niin - eli se on juuRI se shampoo jota tarkotin eikä että se on juuriKIN ( melkein, lähemmäs ) se shampoo jota tarkotin.

Tavallaan toi -kin pääte lisää sanaan "juuri" tietynlaista volyymia, sitä voi verrata puheen nousevaan loppuintonaatioon - mut loogisessa mielessä siinä ei oo järkeä.

Suomen kielessä harrastetaan näitä korostavia loppupäätteitä, esin näinhän, menepäs, kyllähän se siitä, onhan se niin, etc - ja idioomimainen, vaikeemmin purettava "arvatenkin" ja monet muut.
-hän, -päs ja -han ei kuitenkaan yksinään tarkota mitään, ne ei muuta sanan merkitystä siinä mielessä.

Harvoin on kuitenkaan nykypuheessa ja -kielessä tullu IMO vastaan mitään yhtä usein esiintyvää, epäloogista ja ärsyttävää sanaa kuin tämä "juurikin".    Tongue
tallennettu

.
Yep
Vieras
« Vastaus #2136 : 19.02.2013 13:05:03 »

Tää nyt on tosi pieni juttu - mut mua on ihmetyttäny et mistä on tullu käyttöön sana "juurikin", joka on korvannu sanan "juuri".

Siis nykyään moni ei sano: "Se on juuri se !", vaan "Se on juurikin se !"

Mun mielestä se on vähän hoonoo suomea.

-kin loppupääte on synonyymi sanalle myös, joten tavallaan "se on juurikin se" tarkottaa se on juuri myös se.
Mutta "juuri myös se" ei ole niin ehdottomasti "juuri se"  wtf

"Hän siis saapui kännissä ?"
"Juurikin niin."  Mun mielestä vastaus viittaa vähän siihen että myös niinKIN, mutta että asiaan liitty jotain muutakin - juuri myös niin, mutta ei siinä kaikki.

Kuitenkin sanaa juuriKIN käytetään usein sillon kun pitäis nimenomaan korostaa jotain joka on yksinomaan ja vain ainoastaan juuRI niin, eikä juuriKIN niin - eli se on juuRI se shampoo jota tarkotin eikä että se on juuriKIN ( melkein, lähemmäs ) se shampoo jota tarkotin.

Tavallaan toi -kin pääte lisää sanaan "juuri" tietynlaista volyymia, sitä voi verrata puheen nousevaan loppuintonaatioon - mut loogisessa mielessä siinä ei oo järkeä.

Suomen kielessä harrastetaan näitä korostavia loppupäätteitä, esin näinhän, menepäs, kyllähän se siitä, onhan se niin, etc - ja idioomimainen, vaikeemmin purettava "arvatenkin" ja monet muut.
-hän, -päs ja -han ei kuitenkaan yksinään tarkota mitään, ne ei muuta sanan merkitystä siinä mielessä.

Harvoin on kuitenkaan nykypuheessa ja -kielessä tullu IMO vastaan mitään yhtä usein esiintyvää, epäloogista ja ärsyttävää sanaa kuin tämä "juurikin".    Tongue

Juurikin näin!   buck2

Pistää korvaan joka kerta. Jotain uudenlaista hienostelua?
Toinen joka tökkää pahasti on parhautta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2137 : 19.02.2013 13:14:12 »

Grin

Nää on ihania, kun joku saa päivän lounaansa nenänkautta nautittuna näistä kieliasioista. Kiintoisaa, että mikä ketäkin ärsyttää. Minua ei ärsytä juurikin, itseasiassa pidän siitä...minusta se korostaa vaikutelmaa että aivan näin, ihan, täsmälleen, tarkalleen. Se on tavallaan sama, kuin  erittäin juuri :Smiley
No mutta minä pidän siitä kun kieli muuttuu ja elää ja ulottuu uusiin juttuihin...mutta on joitain perussääntöjä, joiden muuttaminen on ihan järkyttävää minustakin; kuten nyt vaikka Ketä-kuka akseli. HYI!
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2138 : 19.02.2013 14:15:21 »

Grin

Nää on ihania, kun joku saa päivän lounaansa nenänkautta nautittuna näistä kieliasioista. Kiintoisaa, että mikä ketäkin ärsyttää. Minua ei ärsytä juurikin, itseasiassa pidän siitä...minusta se korostaa vaikutelmaa että aivan näin, ihan, täsmälleen, tarkalleen. Se on tavallaan sama, kuin  erittäin juuri :Smiley
No mutta minä pidän siitä kun kieli muuttuu ja elää ja ulottuu uusiin juttuihin...mutta on joitain perussääntöjä, joiden muuttaminen on ihan järkyttävää minustakin; kuten nyt vaikka Ketä-kuka akseli. HYI!

Niin, kaipa niistä joku pitää, kun kerran käyttävät  Grin

Minäkin pidän kielestä, sanoista, murteesta ja kielen muuttumisesta. Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2139 : 19.02.2013 14:37:18 »

Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Voi Yep  2funny smitten
Ketä-kuka akseli tosiaan on kauhea! Hyi! Silloin kuin minä elin vielä maalla, ketä ja KEKKÄ oli monikkoja ja kuka oli yksikkö ja nihhh!

Kukaan ei vielä maininnut sanaa voimaannuttava. Siksi lie mua se ärsyttää, kun en ite keksi koskaan paikkaa käyttää sitä.  uglystupid2 Grin
Mun mielestä asiat on piristäviä ja ilostuttavia mutta voimaannuttavia? Öömmömmm... möm...  idiot2 crazy2
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2140 : 19.02.2013 14:44:55 »

Mutta se on juurikin parhautta ketä osaa käyttää kieltä rikkaasti. Jaksuhalit kaikille meille kielipoliiseille - ihquu kun annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Voi Yep  2funny smitten
Ketä-kuka akseli tosiaan on kauhea! Hyi! Silloin kuin minä elin vielä maalla, ketä ja KEKKÄ oli monikkoja ja kuka oli yksikkö ja nihhh!

Kukaan ei vielä maininnut sanaa voimaannuttava. Siksi lie mua se ärsyttää, kun en ite keksi koskaan paikkaa käyttää sitä.  uglystupid2 Grin
Mun mielestä asiat on piristäviä ja ilostuttavia mutta voimaannuttavia? Öömmömmm... möm...  idiot2 crazy2

Ok. Korjataan asia; se on juurikin voimaannuttavaa parhautta ketä osaa käyttää... 2funny
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2141 : 19.02.2013 14:47:55 »

Ai niin vielä tämä; lopputulema! Tulemme siis siihen lopputulemaan, että...

Mulle tulee väkisinkin aina mieleen miehen orgasmi. Eikös se ole varsinainen lopputulema?  Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2142 : 19.02.2013 15:06:34 »

Lopputulema  2funny

No niin, minä vihaan innovatiivisia asioita, ja kaikkea muutakin yritysmaailman englanninkielisestä ammattislangista taittuneita sanoja...ärsyttäviä Cheesy
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2143 : 19.02.2013 15:11:08 »

Lopputulemakin mainittu. Nyt sitten juttu on näin: Siitä pitää lähteä, että tähän on nyt tultu.  knuppel2

Paitsi että mulla on seuraavana murheena tiskivuoro ja -vuori, joten en jouda puimaan tätä tulemisasiaa tämän innovatiivisemmin. Lips Sealed

Peeäs, mää en voi sietää Koto Living-lehteä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2013 21:37:01 kirjoittanut Indium » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2144 : 19.02.2013 17:05:15 »

Lopputulema  2funny

No niin, minä vihaan innovatiivisia asioita, ja kaikkea muutakin yritysmaailman englanninkielisestä ammattislangista taittuneita sanoja...ärsyttäviä Cheesy

Voisitko vähän avata tuota?
No niin, nyt sekin on mainittu  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 222
  Tulostusversio  

Siirry: