Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1641706 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #1125 : 20.07.2011 15:30:02 »

Atha, oletko ajatellut munasolujen luovuttamista? Vaikka et itse haluaisi lapsia niin maailmassa on monta pariskuntaa, jotka haluaisivat lapsia, mutta eivät voi saada ilman hoitoja. Minunkin mielestäni sterilointi alta kolmekymppisenä on aika radikaali ratkaisu. Ymmärrän toki ajatuksesi, mutta itselläni ovat ainakin ajatukset näissä asioissa muuttuneet paljonkin kun ikää tulee lisää koko ajan. Eli siksi tuo on ihan hyvä, että sinun ikäiseltä kysytään että oletko aivan varma ja tosiaan sinulla olisi mahdollisuus auttaa muita.
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #1126 : 20.07.2011 17:58:22 »

Mun yks entinen työkaveri sai sterilisaation täytettyään 30, vuosia sekin tappeli lääkäreiden kans.  Hän on kyllä naimisis, mutta sanoi kans aina tienneensä että ei halua lapsia.  Eikä ole kuulemma katunut.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #1127 : 20.07.2011 18:20:16 »

En halua luovuttaa munasolujani, vaikka olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt. Minusta se tuntuisi väärälle. Se tuntuisi sille, että MINULLA on lapsi, joku minun perimälläni ja näin ollen myös henkisessä karmasidoksessa minuun ja se olisi totaalisesti vastoin omaa elämääni ja elämänkatsomustani.

En usko tulevani koskaan katumaan sterilisaatiota. Minusta on hämmentävää, että Suomessa lain mukaan 18-vuotias saa vaihtaa sukupuoltaan ja 25-vuotias saa adoptoida, mutta steriloinnin saa vasta 30 ikävuoden aikana (varsinkin, kun se on vanhalla menetelmällä tehtynä purettavissa, toisin kuin sukupuolenvaihdos tai adoptio) idiot2 Eivätkö sukupuoltaan vaihtava ja adoptoinut voi tulla toisiin aatoksiin? Onko ainoastaan steriloidulla naisella "vaarana" katua ratkaisuaan, kun kuulemma on olemassa jokin biologinen kello, joka heräisi jossain vaiheessa?  (Minuun sitä ei ole varmaan edes asennettu) Minusta tämä on aika karseaa naisen vapaan tahdon ja itsetuntemuksen vähättelyä.

Kaikkein ikävintä on se tyypillinen "Olet nuori, mielesi voi muuttua"-vähättely. Pitäisikö minun vastaavasti ryhtyä vähättelemään raskaana olevia tai vanhemmiksi haaveilevia, että "olet nuori, mielesi voi vielä muuttua"? Miksi vanhemmuuden haave on kutsumus, mutta yhtä voimakas halu olla lapseton on vain nuoruuden päähänpisto, joka menee ohi?
« Viimeksi muokattu: 20.07.2011 18:23:55 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #1128 : 20.07.2011 18:58:41 »

Hyvä kysymys. Ja valitettavasti aika monen nuoren äidin mieli onkin muuttunut ja lapsi ei olekaan niin kiva.  Sad

Mutta tuosta sukupuolen vaihtamisesta ja adoptiosta, vain jälkimmäisestä tiedän hieman enemmän, mutta molempia yhdistää se, että ne ovat pitkiä prosesseja. Adoptioprosessi saattaa kestää lyhyemmilläänkin 5 vuotta ja silti ei ole takeita mistään. Siinä matkan varrella seula on todella tarkka ja adoptiota haluavat joutuvat tekemään tiliä elämästään virkailijoille erittän laajasti. Mikä tietysti on ymmärrettävää, uskotaanhan heidän haltuunsa pieni ihminen. Mutta eipä tällaista seulaa joudu käymään läpi ne vanhemmat, joiden ei tarvitse adoptoida. Toki kaikesta huolimatta aina voi tulla toisiin aatoksiin, mutta se onkin sitten surullisempi juttu, jos niin on. Mutta tuo pitkä aika mitä adoptiokin kestää kyllä osaltaan karsii pois ne, jotka eivät ole tosissaan. Kun moni tosissaan olevakin väsyy. Sterilointi on yksi ainoa toimenpide ja vaikka sen voi perua niin kuitenkin olisi parempi tietää etukäteen varmaksi, koska aina tuollaisissa toimenpiteissä on riskinsä. Tämän takia kai sitä ei saa alle 30 vuotias. Niin ja adoptiossa tuo alaikäraja 25 on vain Suomen. Esimerkiksi Kiinassa se on 30 ja siellä ei ole yläikärajaa kun taas täällä on suositus, että vanhemman ja lapsen välillä ei saisi olla ikäeroa enemmän kuin 45 vuotta.

Ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut koko ajan ja nykyään se on varmasti jo yli 30. Siksi kai Atha sinulle hoetaan, että olet nuori. Nykyään monet naiset heräävät vasta nelikymppisinä siihen, että haluavat perheen ja siinä vaiheessa on jo kiire. Jos Atha siis todella olet tuota mieltä niin sinun täytyy jaksaa tolkuttaa sitä vielä monta vuotta. Kaikella kunnioituksella itsetuntemustasi kohtaan, mutta eiköhän se sen kestä.
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #1129 : 21.07.2011 19:03:34 »

Mäkin harkitsin sterilointia jotain vuosi pari sitten se sitten kuitenkin vain jäi. Kävin jo lääkärin juttusillakin siitä ja mulle sanottiin/kysyttiin ihan samaa, että olet kuitenkin vielä aika nuori, mieli voi muuttua jne. Vaikka itsekin vakuuttelin, ettei muutu, on jo kaksi lasta jne. No nyt kun olen 37-vuotias kahden tytön + 1 enkelipojan äiti on sterilointi turhaa, koska olen kohdunpoisto leikkausjonossa myoomani takia, eli sterilointi tulee sitten sitä kautta... Viimeistään lokakuussa pääsen leikkaukseen...
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 19:05:24 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #1130 : 21.07.2011 22:16:21 »

Iho kukkii ihottumaa kanta-hämeen, saunan ja järviveden jäljiltä.

tervetuloa kerhoon!Mulla oli viikon verran antiobiotti ja kortisonikuuri päällä.Se tehosi vähäksi aikaa,mutta helteet toivat ihottuman takaisin!En ymmärrä,että mistä tämä johtuu..toivotan sinulle voimia ihon kanssa!

Noista kyykäärmeistä.Itse inhoan käärmeitä ja en yksinkertaisesti ymmärrä,että miksi jotkut ihmiset hankkivat niitä lemmikeiksi?Ne kuuluvat luontoon eikä ihmisten asuntoihin!
Onneksi en ole vielä törmännyt mummulan mökillä kyyhyn.By the way onko se  kohtalon ivaa,kun kiinalaisessa astrologiassa mun nousumerkki on käärme? Cheesy
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 22:27:11 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1131 : 22.07.2011 13:56:44 »

Miksei ne luvatut ukonilmat tule tänne pääkaupunkiseudulle?
Olen odottanut koko kesän ja ärsyttää tämä helevetin kuumuus. Tuntuu että ilman happipitoisuus on liian alhainen ja henkeä ahdistaa. Hikoilu on ällöttävää.
Oi ukkonen tule tule, minä odotan
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1132 : 22.07.2011 14:02:18 »

Kurkkukipuun auttaa aika hyvin ruokasooda. Teelusikallinen lämpimään veteen norm lasiin ja kurlaat ÄLÄ NIELE maistuu pahalle
Toinen vaihtoehto on auringonhattu-uute sellaisenaan suoraan kurkkuun. Maistuu kamalalle mutta toimii heti
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1133 : 24.07.2011 17:16:32 »

Ymmärrän toki, että lapsi on lapsi, mutta joku roti se käytöksessäkin pitää olla! Ja ei, kyse ei ole omasta lapsesta, sillä omaa olisin ojentanut jo ajat sitten.

Se röyhkeys minua sieppaa. Mutta myös se, ettei älyä, kun sanotan ensin nätisti, vaan aina pitää olla tyly ja sanoa tosi rumasti asiat, että menee perille.
Kaiken huippu on se, että oman lapseni seura kelpaa silloin, kun muita kavereita ei ole, mutta kun muita ilmestyy näköpiiriin, niin minun lapseni seura ei enää kelpaa tai häntä jopa aletaan kiusata näiden muiden lasten kanssa.

Voi Kemalauta, että pistää vihaksi!

 Angry knuppel2 Angry
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #1134 : 25.07.2011 15:48:23 »

Ja taas vaihteeksi saa nauttia  pluto aspect_squ aurinko aspekteista! Eikö ne perhanan 5 edellistä tehny jo tehtäväänsä kun omaa elämäänsä ei edes tunnista  tickedoff...
En kertakaikkiaan suostu tähän enää- en vaan jaksa!
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1135 : 27.07.2011 13:48:37 »

V###U!!!!!
Kamala allergia ja pää täynnä räkää. Henki ei kulje ja syke lähes sata joten taas vaihteeks lääkäriin.
Rahaa palaa ihan kiitettävästi kun joutuu jatkuvasti ravaa tohtorilla  Angry
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1136 : 27.07.2011 17:24:32 »

Ensi viikolla on vasta muutto. Kävin just lääkärissä ja sain allergialääkkeitä joissa on pseudoefedriiniä joka avaa hengitystiet sekä toimii hieman piristävästi joten eiköhän ex-ukkoni (jolle kelpaa kaikki mikä toimii) varasti puolet mun lääkkeistä.
Tää elämä on yhtä kakkaa koko ajan. Päivästä päivään kipeenä ja kiusattuna niin ihmisen kuin sen-jonka-nimeä-en-lausu taholta.
Siltä ihan oikeesti tuntuu. Miksi paha on saanut edes nimen? Se ei sitä ansaitse
Jaksamista kaikille!
Jatkuvasti mä valitan mutta parempi tää kuin pitää kaikki sisällään
Milloin löydän ihmisen joka ei haluu vain hyötyä minusta?
Voimaa pitää kasvattaa ja PALJON!
Minul on vahva tunne että syksyllä kukoistan  Smiley
Liekö manan mailla minä vai mies, kuka tietää...?
Kovan koulun oppilas on kuitenkin elossa ja joku päivä vielä hymyilee leveesti
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1137 : 27.07.2011 20:37:52 »

Kiitos Somalle komppauksesta  smitten
Ystävä, joka ei norm avaudu kertoi että hänen veljensä kuoli puoltoist viikkoa sitten. Ihmettelin aiemmin, miksi minuu itketti, nyt tuli selvyys ja frendillä paljon itkemätöntä itkua. Peittää paljon.
tallennettu
Ambrel
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #1138 : 27.07.2011 23:59:21 »

Pientä turhautumista ja itkuntäyteistä elämää ollut nyt viikon ajan.. ei ole mukavaa sairastaa ja kärsiä jatkuvasta pääkivusta monta päivää putkeen.  Undecided
tallennettu

Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1139 : 30.07.2011 13:19:59 »

Ootko varma että tuo kaikki johtuu pelkästä laktoosiintoleranssista?  Minulla on kanssa se vaiva ja vielä maitoallergia  ja maha on aika turvoksissa mutta ei okseta eikä oo muuten paha olla. Tuo pahoinvointi voisi johtua myös keliakiasta ta muusta ruoka-allergiasta.

Ei oo keliakiaa eikä muita allergioita - vehnä tosin pahentaa noita laktoosi-intoleranssin oireita. Maitoallergiaakaan ei ole, kun laktoosittomat tuotteet sopii oikein hyvin, mutta päivittäisissä lääkkeissä on jo niin paljon laktoosia, että joudun ottamaan laktaasipillerin (pieniä määriä se pilkkoo) niitten kanssa. Silloin kun tuo pahoinvointi alko, niin kävin kaikki maholliset testit ja gastroskopiat ja laktoosialtistus tehtiin viimeseksi, se kerto, etten siedä yhtään maitosokeria.

*edit.* Ehkä mulla on maitotauti, se sekotetaan kai aika usein laktoosi-intoleranssiin.

Voisin vielä avautua lisää tähän ketjuun: mulla on suu täynnä väsyttäviä lääkkeitä (ei huolta, siedän niitä turhan hyvin enkä yritä saada henkeä pois tms., ei tarvii huolestua) ja toivon nukahtavani, koska edessä on maailman pahin pannukakkufiasko: mie olen kipeänä, isä on kännissä, äitillä menee hermot ja veljeä ei kiinnosta mikään muu ku tietokone ja juhlia pitäis.

En ymmärrä miten isällä on pokkaa ryypätä nyt, vaikka huomas eilen selkeästi miten paljon loukkaannuin ja suutuin siitä ku äiti joi. Alkoholistiperheet on aivan mahtavan ihania, mitähän pahaa olen entisessä elämässäni tehny että oon tänne syntyny.


       Voimia sulle Soma ja paljon. Minunkin isä oli viinaan menevä, varsinkin nuorempana
       ja vielä pahapäinen.Joitakin muistikuvia niistä ajoista. Huh   Mut sitten vanhempana hän
       ei voinu ennää juuva, kun tuli niin paha kohmelo. Jospa se sunki isä lopettas sen
       juomisen.. angel
     

                             
tallennettu
Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: