Äänestys
Kysymys: Nousevamerkkisi?h
Oinas - 9 (1.7%)
Härkä - 15 (2.9%)
kaksonen - 36 (6.9%)
rapu - 53 (10.2%)
leijona - 82 (15.7%)
neitsyt - 58 (11.1%)
vaaka - 64 (12.3%)
skorpioni - 76 (14.6%)
jousimies - 65 (12.5%)
kauris - 31 (6%)
vesimies - 21 (4%)
kalat - 11 (2.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 477

Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkkisi  (Luettu 136984 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #120 : 09.08.2008 23:12:57 »


minun nouseva merkkini on neitsyt...
se on varmaan se ainoa asia joka minun kartassani tuo järkevyyttä...kun kaikki muu pyörii oinaan ympärillä...

 Smiley Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #121 : 23.08.2008 16:01:18 »

Olen; NOUSEVA NEITSYT

Uteliaisuus, uusien asioiden oppiminen ja tietäminen sekä jatkuvan koulutuksen idea voidaan liittää nousevaan Neitsyeeseen. Tällä asemalla todella kannattaa
opiskella ja tutkia! Kokeilunhalu ja erilaisten tekniikoiden kehittäminen ovat nousevalle Neitsyelle omiaan - sinussa voi elää jonkinlainen käsityöläisyyden ideakin, ehkä olet kätevä käsistäsi, vaikket sitä työksesi tekisikään. Nousevasta Neistyestä sanotaan myös, että todennäköisesti hän näyttää ikäistään nuoremmalta vielä mummonakin/pappanakin - mikäs sen mukavampaa! - ja että hän suhtautuu maailmaan analyyttisesti ja asioita pohtien. Ajattele vaikkapa Ally McBealia, joka on erittäin nuorekas, suorastaan tyttömäinen sekä analysoiva, asioita pohtiva ja erittelevä nuori nainen. Välillä sinun tietysti kannattaa kiinnittää alituiseen analysointiin jonkin verran huomiota, etenkin, jos se kääntyy toistuvasti turhan kritiikin puolelle. Erityisesti itsekritiikki voi olla nousevalla Neitsyellä vahva, ja sellainen olisikin parempi kääntää hyödyksi rakentaviin projekteihin: opiskeluun, lukemiseen ja kirjoittamiseen.


TE joilla kanssa on nousevamerkki NEITSYT, huomaatteko samaa kuten on ylläolevassa tekstissä kuvailtu?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #122 : 18.11.2008 14:55:54 »

no nousu/kuu kaksonen olen minäkin.En vaan tosin tajua,että miten kaksoset muka liitetään opiskeluun?Vaikka opiskelen ei se sitä tarkoita,että olisin siitä niin äärettömän kiinnostunut.Tälläkin hetkellä turhauttaa niin pirusti,kun opetus on äärettömän huonoa.Suurin osa maikoista ei osaa sanoa,että minne tällä tutkinnolla työllistyy.Rupesin tässä miettimään,että mitä olen oikein oppinut tässä kahden vuoden aikana ja tajusin etten mitään.Minusta pitäisi tulla siis ammattitaitoinen yhteisöpedagogi, joka osaisi ohjata lapsia- ja nuoria.Jos olen etelästä muuttanut pohjoiseen niin tuskin lähden enää vaihtamaan oppilaitosta,sillä opinnot ovat loppusuoralla.

Päädyn varmaan työkkärinlistoille tällä tutkinnolla ja nyt, kun tulee lama niin sehän mielialaa kohentaa.Maailmani on tällä hetkellä yksi iso musta-aukko, josta ei ole ulospääsyä.Pessimisti on aina pessimisti ja kyynisyys sen kun lisääntyy.Olen menettänyt uskoni tulevaisuuteen täysin.Kiitos ja kumarrus kun sain purkaa pahaa oloani tänne ja anteeksi,kun meni offarin puolelle.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lizzy
Vieras
« Vastaus #123 : 18.11.2008 20:25:50 »

Työmarkkinat tulee muuttuun ihan parin vuoden sisällä todella paljon. Olin yhdellä asiaa koskevalla luennolla ja trendi on jo nyt oikeasti se, että työelämästä poistuu enemmän porukkaa kuin mitä sinne menee. Kuitenkin 2010 mennessä tämä trendi tulee lisääntymään niin huomattavissa määrin, että sen tulee huomaamaan ihan konkreettisesti. Luennoitsija onnittelikin meitä, että meillä on edessä ihan loistava tilanne.  coolsmiley

Että mä en ainakaan jaksa synkistellä.  Smiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #124 : 18.11.2008 20:31:35 »

Tuuli Hiuksissa: Mies on nousu-Neitsyt ja kyyyllä tuo tutulta kuulostaa.. Smiley  Mies on  aurinko vaaka

NOUSEVA NEITSYT

Uteliaisuus, uusien asioiden oppiminen ja tietäminen sekä jatkuvan koulutuksen idea voidaan liittää nousevaan Neitsyeeseen. Tällä asemalla todella kannattaa
opiskella ja tutkia! Kokeilunhalu ja erilaisten tekniikoiden kehittäminen ovat nousevalle Neitsyelle omiaan - sinussa voi elää jonkinlainen käsityöläisyyden ideakin, ehkä olet kätevä käsistäsi, vaikket sitä työksesi tekisikään. Nousevasta Neistyestä sanotaan myös, että todennäköisesti hän näyttää ikäistään nuoremmalta vielä mummonakin/pappanakin - mikäs sen mukavampaa! - ja että hän suhtautuu maailmaan analyyttisesti ja asioita pohtien. Ajattele vaikkapa Ally McBealia, joka on erittäin nuorekas, suorastaan tyttömäinen sekä analysoiva, asioita pohtiva ja erittelevä nuori nainen. Välillä sinun tietysti kannattaa kiinnittää alituiseen analysointiin jonkin verran huomiota, etenkin, jos se kääntyy toistuvasti turhan kritiikin puolelle. Erityisesti itsekritiikki voi olla nousevalla Neitsyellä vahva, ja sellainen olisikin parempi kääntää hyödyksi rakentaviin projekteihin: opiskeluun, lukemiseen ja kirjoittamiseen.

Miekkonen on kyllä välillä oikea pilkunn**sija vailla vertaa.. Tuntuu, että mieheltä ei jää mikään huomaamatta ja silmät löytyy niin takaraivosta ku ahteristakin välillä.. Ja kaikkea havaittua yleensä kommentoidaan, ei aina niin rakentavaan tyyliin, vaikka mies tuskin tarkoittaa mitään sen vakavampaa - mutta koitas selittää se meikäläiselle.. Tongue  On muuten ahkera opiskelija, jolla tutkiminen ja opiskelu merkkaa paljon.

Onneksi ylitarkkuus kohdistuu vain tälle yhdelle alueelle, nimittäin mikään intohimoinen siisteysfriikki mies ei ole, aika laiska pikemminkin (no se on varmaan tuo  aurinko vaaka ..) ja kämppä välillä aika karussa kunnossa, kun herra ei jaksa siivota.. Ja oleskelee muutenkin aikasta rennosti vailla kummempia murheita.. No on tuo kuitenkin ahkerampi kuin minä ja järjestelykyky on parempi - mä nyt onnistun välillä kadottamaan itsenikin puhumattakaan muista tavaroista..!

En sanoisi, että herra on kovinkaan itsekriittinen, ei ainakaan näytä sitä päälle päin paljoa.. No välillä miettii kyllä ulkoasuaan ja viikonloppuna valitteli, kun on mahaakin tullut lisää ja herra nyt on niin läski mukamas (saakelin heinäkeppi se kyllä todellisuudessa on!  Grin ) jne.

Myös mun äiti ja yksi kaveri (ja ilmeisesti myös anoppi) ovat nousu-Neitsyitä. Kaikille on yhteistä semmoinen tietty asiallisuus, rauhallisuus (paitsi tälle kaverille, joka on  aurinko ja moninkertainen jouskari) sekä kriittisyys ja se pilkunn**siminen on tyypillistä näille kaikille..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lizzy
Vieras
« Vastaus #125 : 18.11.2008 20:52:27 »

Mitä mieltä muuten olette, vaikuttaako kuumerkki nousevan merkin tulkintaan ja/tai nouseva kuumerkin ilmenemiseen?

Löysin tuolta dawnchildin linkistä tällaisen kuvauksen omasta yhdistelmästäni.

Cancer Rising and Moon in Pisces

Your Moon in Pisces expands your empathy and devotion to include not just your own immediate family, but all of life. You are a spiritual "mother" to many.


Voi miten, mykistävä tulkinta.  Huh smitten
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #126 : 18.11.2008 21:10:14 »

se oli siellä ihan lopussa kun otti ensin lisätietoa nouseva merkki ___ kohdalta ja selaa alas.

Hallitsijaplaneetta, sinähän sen sanoit! Kuu on ravun hallitseva planeetta, joten ilmankos toi kuu kalat kuvaa mua niin hyvin, ja toi koko yliherkkä kombinaatio, vaikka muuten oon aika tuli ihminen.
Sitä yhteensovittamista ja toimimaan saamista juu.
Nousu ja kuu toimii hyvin yhteen, mutta mites sitten ne muut  jousimies energiat...  crazy2
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #127 : 18.11.2008 22:00:16 »

Niinno, laitetaan nyt tämä tänne. Eli mä siis olen se  askendentti kauris

nouseva kauris

Kunnianhimoinen, eteenpäin pyrkivä ja vastuuntuntoinen nouseva Kauris ihastuttaa asiallisilla ja jämäkillä kommenteillaan. Nouseva Kauris on kuin näyttelijätär Catherine Deneuve, kestävän kauneuden kuningatar.
Tai oletko seurannut Chicagon lääkäreitä? Kate Austin ylilääkärinä on kuin ilmetty nouseva Kauris: kunnianhimoinen uranainen, joka ei vähästä hätkähdä. Nousevana Kauriina sinuun myös mitä ilmeisimmin luotetaan. Sinun kannattaa olla valmiina ottamaan vastaan isojakin projekteja ja organisointia vaativia tehtäviä, sillä ne ovat suorastaan alaasi.
Kunnianhimoa pitäisi riittää, sillä tällä asetelmalla kannattaa tähdätä korkealle! Haasteinasi ovat tietysti työnarkomaaniuteen viittaavat teemat sekä turha aikuismaisuus - sinun kannattaakin pitää mielessäsi, että välillä pieni leikkimielisyyskin on elämässä paikallaan!


Heh, eli olen siis jäätävän tylsä ikiaikuinen  Tongue  Pakko myöntää, että se menestymisen tarve pykii jossain taustalla, mä haluan päästä korkealle, tienata paljon, saada turvatun talouden ja kivan oman kodin sekä päästä nauttimaan kovalla työllä ansaituista rahoista. Olen kieltämättä aika materialistinen ihminen.. Ja menestymisen tarve on kova, olen koko ikäni tehnyt aina parhaani ja enemmänkin esim. opiskelussa (noo en ihan aina kuitenkaan, osaan myös löysäillä Tongue ) pyrin aina parhaaseen mahdolliseen tulokseen ja olemaan porukan parhaita. Työnarkkiksen piirteitä, koska opiskelu menee helposti harrasteiden edelle. Meikäläisen motto: ensin hoidetaan vastuut alta, sitten vasta hankitaan aikaa harrasteille. Ei kiva.. Undecided

Toivoisin, että osaisin ottaa rennommin, mutta kun se vastuuntunto vaan on jossain tuolla selkäytimessä. Ja tunnen itseni TYLSÄKSI, koska en vain osaa lähteä esim. ulkomaille ex temporena.. Kaiken pitää olla ennalta suunniteltua jne..

Koen välillä olevani niin ristiriidassa itseni kanssa, että huhhuh! Kuitenkin mun sielussa asustaa se  aurinko jousimies , joka haluaa mennä, nähdä ja kokea kaiken, ottaa kaikesta selvää, mutta  askendentti kauris vetää maan pinnalle ja pistää jäitä hattuun ja vastuuta peliin. No, on mulla kuitenkin vielä Jouskarin hassuttelukyky, vaikken ehkä sieltä kaikkein seikkailullisimmasta päästä muuten ole.. angel Mulla lisäksi vielä  askendentti aspect_kvi kuu leijona , eli ulkokuori ja tunne-elämä välillä sellaisessa kriisissä, että huh! Tunteet vellovat ja kuohuvat tulisina, kaipaan rakkautta, seuraa, huomiota ja arvostusta, mutta ulkokuori on välillä kylmä, rationaalinen, etäinenkin ja asenne semmoinen "en kaipaa ketään, hyvin pärjään yksinkin".. Kauhea ristiriita Undecided

Tylsä, tylsä, TYLSÄ nousumerkki tuo Kauris ja melkoinen riippakivi välillä tickedoff
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #128 : 19.11.2008 14:27:47 »



sun ammattisihan on aivan todella kysytty nyt kun nuoret ja lapset tosiaan kaipaa sitä ohjausta...tietenkään ei voi pakottaa ihmistä tekemään sitä mikä ei kiinnosta, mutta kai sillä joku syy oli kun lähdit sinne?...


No nuorisotyöntekijäksi olen aina halunnut, joten siksi tätä alaa lähdin opiskelemaankin!Ennen yh.ped opintoja opiskelin merkonomiksi.Luulin,että tää koulutus olisi paljon enemmän käytännöllistä kuin teoreettista.No kai siellä työelämässä sitten oppii jahka sinne päästään.Ilmeisesti opetuksen taso vaihtelee paikkakunnittain.Olisi vaan pitänyt vaihtaa kampusta kerran, kun siihen oli mahdollisuus.Nyt se on jo myöhäistä, kun viimeinen vuosi on käynnissä.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Lizzy
Vieras
« Vastaus #129 : 19.11.2008 16:59:24 »

Tiedä sitten onko nousumerkki se voimakkain kasvunpaikka kartalla kun yksi jos toinen tuntuu olevan vähän nousumerkistään sitä mieltä että... se on tylsä...  tickedoff 2funny

Mc82, aika jännä että koet miehesi  askendentti neitsyt noin rasittavana, vaikka se on kuitenkin oman noususi kolmiomerkki.

kaipaako nousumerkeissä sitten kuitenkin... sitä haastetta... tai jotain magneettisuutta mistä tuolla toisaalla oli puhetta...  coolsmiley
tallennettu
obsidiaani
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #130 : 19.11.2008 19:24:16 »

 :Smiley nouseva skorppiooni täälläkin. Ehkä nousumerkin vaikutus todellakin alkaa vasta iän myötä. Lapsena olin  astrosta kovastikin kiinnostunut mutta uudelleen tämä heräsi vasta nyt. Käsitän itse skorpparin arvoituksellisuuden myös tällaisena mystisyyspyrkimyksinä, ja mielenkiinto astroa kohtaan heräsi nyt uudestaan ...vanhemmalla iällä (34 v).

Palstalta löysin yhden itseäni vastaavan (aurionko oinaassa, nouseva skorppiooni) mutta hän ei ole hetkeen ollut yhteyksissä. Onko muita "samalla kohtalolla"?
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #131 : 20.11.2008 10:24:24 »

 Tuolta linkin alta löytyikin:

Virgo Rising and Mercury in Aries

Your ruling planet, Mercury, is in Aries, indicating a sharp intellect with an intuitive grasp of essentials, and the capacity to think for yourself. You have a creative mind and generate original ideas and plans. You tend to be impatient in conversation with slower or duller wits, can be too forceful or certain you are right, and also too argumentative. You often dominate conversations, lacking receptivity and the ability to listen (unless other factors in your birth chart suggest some sensitivity to others ideas). Others will seek you out as an authority in your specialty or area of expertise.


 Tuo pitänee aika hyvin paikkansa, harmittaa joskus kun on huono kuuntelija.
tallennettu
Tastgagta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #132 : 20.11.2008 13:11:04 »

Skorpionihan se on mulla nousumerkkinä. Mulla myös sama juttu kuin monella muullakin, että vasta "vanhemmalla" iällä on alkanut tulla nousevan merkin luonteenpiirteitä voimakkaammin esiin. Mistä mahtanee sitten johtua...?
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Neitsyessä
Kuu Leijonassa
Merkurius Leijonassa
Venus Vaa'assa
Mars Vaa'assa
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #133 : 20.11.2008 18:51:11 »

Mc82, aika jännä että koet miehesi  askendentti neitsyt noin rasittavana, vaikka se on kuitenkin oman noususi kolmiomerkki.

kaipaako nousumerkeissä sitten kuitenkin... sitä haastetta... tai jotain magneettisuutta mistä tuolla toisaalla oli puhetta...  coolsmiley

Auts, saitko tosissaan sellaisen kuvan turinoistani.. Lips Sealed  Kun kirjoitin aikaisemman aavistuksen huumorimielellä, eli mies ärsyttää kyllä huomattavasti vähemmän kuin mitä tarinani antaa ymmärtää.. Vaikka oikeasti kyllä tuppaa välillä käpy palamaan, kun mieheltä ei jää mitään huomaamatta ja kaikki mitä herra huomaa, on pakko myös ilmoittaa mulle, myös ne ei-niin-kauniit asiat ja ne asiat, jotka jo tiedän varsin hyvin ennen kuin herra suunsa avaa..

No hyvä puoli on kuitenkin se, että mies yleensä tyytyy vain toteamaan asian eikä yritä ruveta vänkäämään, että teeppäs sille nyt noin ja näin, niin tulee hyvä.. Siinä tapauksessa herra tod.näk. saisi mustan silmän - eli ilmeisesti meikäläisen ajoittain erittäin räiskähtelevä temperamentti on jo tullut tutuksi.. :Smiley angel

Heh, helppo kumppani minä, juu..  knuppel2

No mutta meillä on tosissaan  askendentti aspect_tri askendentti , orbikin on 4 astetta. Ja siis  askendentti neitsyt tuntuu oikeasti varsin omalta merkiltä ja sellaiselta, jonka kanssa tulee juttuun mainiosti (mun lähipiirissä onkin huomattavasti nousu-Neitsyitä, jotka ovat loppupeleissä oikein ihania persoonia ja mulle läheisiä Kiss ). Elo on kyllä loppupeleissä hyvin rauhaisaa ja leppoisaa  askendentti neitsyt :n kanssa, jos näitä ajoittaisia pikku ärsytyksiä ei ota huomioon (niitä ärsytyksiä kun löytyy joka merkistä).

Exä oli  askendentti kaksoset ja pakko sanoa, että nousu-Kaksonen on aika vieras merkki  askendentti kauris :lle - eikä homma oikein toiminutkaan pidemmän päälle.. Ei vain oltu samalla aaltopituudella, mikä johtuu varmaan paljolti muistakin tekijöistä kuin pelkästä nousumerkkien yhteensopimattomuudesta (tosin varmaan nousumerkkikin siellä vaikutti)..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #134 : 20.11.2008 19:51:32 »

Taurus Rising and Venus in Aquarius

Your Venus is in the idealistic, non-possessive, socially conscious sign of Aquarius, so while you do come across as a stable, reliable, substantial person, there is a definite streak of rebelliousness or unconventionality in you as well. You are very community minded and should function as an active participant and cohesive force in your community or group. Conveying and encouraging a spirit of brotherhood/sisterhood is part of your soul function. Beware of becoming extreme or fixed in dogma.




lähde: http://www.cafeastrology.com/taurus_ascendantrisingsign.html

jotain perää tässäkin, hillityn kuoren alla kytevä tulivuori  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: