Äänestys
Kysymys: Nousevamerkkisi?h
Oinas - 9 (1.7%)
Härkä - 15 (2.9%)
kaksonen - 36 (6.9%)
rapu - 53 (10.2%)
leijona - 82 (15.7%)
neitsyt - 58 (11.1%)
vaaka - 64 (12.3%)
skorpioni - 76 (14.6%)
jousimies - 65 (12.5%)
kauris - 31 (6%)
vesimies - 21 (4%)
kalat - 11 (2.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 477

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkkisi  (Luettu 133952 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #105 : 05.05.2008 14:27:40 »

Hei!

Tutkiskelin tätä äänestystä ja huomasin kuinka vastaava se on sen tiedän mukaan, mitä opin kursseilla. Siellä kerrottiin näin:

Suomen kansan tavallisimmat nousumerkit ovat rapu, skorpioni, jousimies, vaaka ja leijona. Siis siinä on suomalaisten tyypillinen kasvunkuva parhaimmillaan.

Ei niin tyypillisinä on kaksonen ja kauris.

Kun taas harvinaisia ovat vesimies ja härät.

Ja erittäin harvinaisia nousumerkkejä ovat kalat ja oinas!!! Heiltä kysysinkin, ovatkohan he syntyneet varmasti Suomessa?

Ehkä tämäkin aihe oli jossakin, mutta en päässyt lukemaan niitä, vähän takkuilee sivuilla kulkeminen.

 Cheesy Jesss, mää oon sit aika epätyypillinen suomalainen, kun  askendentti kauris . Neitsyt jäi tuolta listalta pois, onko sitten harvinainen vaiko yleinen.. Koska mun miekkonen, äiskä ja eräs luokkakaveri ovat  askendentti neitsyt .. (mies  aurinko vaaka , äiskä aurinko leijona ja luokkakaveri mielenkiintoinen aurinko jousimies ..)
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #106 : 05.05.2008 20:45:12 »

Voi kuules, kyllä minunkin muistiinpanoistani oli neitsyt jäänyt pois, mutta luultavimmin he ovat niitä suomalaisiksi jämeriä nousumerkkejä. Jo tuon yllä olevan listankin mukaan.  Wink
 
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #107 : 01.06.2008 15:00:13 »

Skorpioni.
Eräässä horoskooppikirjassa nousevia skorpioneja luonnehditaan teräväkatseisiksi, provosoiviksi, tunteita toisissa herättäviksi ja jopa riitaa helposti haastaviksi. Myös salamyhkäisyydestä puhutaan nousevan skorpionin kohdalla. Kaipa nuo edes jonkin verran kuvaavat minua. Pitänee kysyä muilta löytyykö minusta tuota niin sanottua "salaperäisyyttä"

Ilmeisesti nousumerkki alkaa vasta n. 30:n ikävuoden tienoilla vaikuttamaan? Minun tapauksessani siis n. 10 vuoden päästä. Kuitenkin olen jossain määrin jopa ylpeä siitä että nouseva merkkini on skorpioni enkä sitä mielellään vaihtaisi.
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #108 : 01.06.2008 18:55:52 »

Nouseva leijona täällä -ja leijonoituu koko ajan enemmän. Huomionkipeyttä ja ylpeyttä on vaikka muille jakaa (vaikka taitaisi se palvonta sopia oinaallekin  Wink

Olen huomannut myös miten vaikeaa on käsitellä skorpioni-nousuisia/-aurinkoisia ihmisiä. Suhteeni heihin on joko tai: ylimpiä ystäviä/rakastajia tai sitten _todella_ verisiä vihamiehiä/naisia. Olen myös miettinyt liittyykö tämä toimeen tulemisen hankaluus siihen, että itselläni kuu löytyy skorpionin merkistä...

Pitkästä aikaa lueskelen näitä kommentteja.  Luenko nyt oikein, että kirjoittaja on Windy..?
Tärkeämpää luonnollisesti on tuo nousumerkkisi ja yhdistelmä aurinkosi kanssa, Kuitenkin kiinnitän huomioni Kuu-Skorppariisi. Tämä tekee sinusta alitajunnan virtauksia lukevan. Siinä ehkä piilee Skorppareitten ilo/into tai uho/ itsesuojeluvaisto /viha, kun he Sinut kohtaavat. Skorpioni ei mielellään paljasta syvimpiä tuntojaan, koska he ovat sisimmältään perin herkkiä ja siksi suojelevat itseään kipeän pistävällä piikkisyydellään /piikillään, jos joku heidän lävitsensä näkee. (Olen tehnyt näitä havaintoja, kun Skorpparit mieluusti tukeutuvat minuun, onhan Saturnukseni Skorpparissa ja osana Daavidin tähteeni kuuluvaa tasasivuista kolmiota kartallani... Hmm... Tässä kohtaa ei tainnutkaan olla Yod'ia, mutta jotenkin muistelen ... Tjaah, taisi ollakin muuan asteroidi, joka Skorpparista käsin on osallisena Yod'iin.)
Kuitenkin sanon, että Skorppareissa on lojaalisuutta avuntantajille suhteessa avuntarvitsijoihin vaikka muille ehtymättömäksi taikinajuureksi jakaa, jos ja kun joku apua tarvitsee.

Leijonan ja Oinaan piirteistäsi tekee mieli sanoa:
Oinaan tehtävä on olla ensimmäisenä, avata tietä uusille asioille. Onhan oinas melkoisen innovatiivinen / sankarillinen, kun vapaasta tahdostaan auttaa. Vaatimuksesta tehdystä avusta hän laskuttaa aivan täyden summan (ja vähän ylikin, vain saadakseen avunlypsäjät kaikkoamaan - onhan oinas mieluiten ammattiauttaja ja todellisessa hädässä ensimmäisenä paikalla. Siitä eteenpäin onkin itsekenenkin pärjättävä omillaan - tai sitten maksettava ihan tappiin, onhan kyse ammattiavusta sen jälkeen).
Leijona -vaikka sen kuuluisi olla aurinkona taivaalla- viihtyy parhaiten ihailun polttopisteessä, saaden siitä glamuröösin valoisuuden kehän ympärilleen. Mutta katsopa Leijonaa, jonka itsekeskeisyys on saanut kolauksen. Tuskin murjottavaisempaa tai komentelevaisempaa löydät maankamaran tallaajista, mitä hidalgo/primadonna silloin on.
Itselläni on Leijona laskevana (kuvannee henkilöitä joita usein kohtaan) - ja kyllä olen törmännytkin vaativaisiin immeisiin elämässäni. Liekö olleet vielä henkisesti murrosiän epävarmassa kasvuvaiheessaan, tai muuten vain omineet nousukkaitten vaativaisuuden (=itsemäärätty ylemmyydentunto, vert. 'rytsölät' siis itärajan takaiset). 
Tasapainossa Leijona on kunnioitettava, osaava ja kyseistämätöntä arvovaltaa nauttiva. Saa ihmiset kuuntelemaan ajamaansa asiaa hjelposti (hih, tahaton virhe) ja siten pystyy edistämään useita hankkeita vallan mainiosti. Sopii siis lobbariksi tai headhunteriksi - vastaväitteittä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2008 19:13:44 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #109 : 02.06.2008 00:09:10 »

 askendentti  jousimies

Ja voisin tännekin kirjoittaa, kuinka oli isku päin kasvoja saada tietää, etten ollutkaan nouseva vaaka (kuvaus sopi ku nenu päähän) vaan jousimies.  Embarrassed Ei kyllä ole lähelläkään meitsiä ne kuvaukset mitä oon jouskarista lukenu.. Mut kaipa ne jousimiehen piirteet musta esiin putkahtaa iän myötä.. Hope so.
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #110 : 02.06.2008 08:29:59 »

 aurinko rapu ja  askendentti leijona
Astrologia messuilla eräs alan taitaja, katsoi hetken, ja tokaisi.
Jos et ole nousu leijona, niin ei sitten kukaan.

-Helen-
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #111 : 02.06.2008 17:51:15 »

Helenin kommentista tuli taas mieleeni nuorena junassa kohtaamani mies, joka tokaisi samalla lailla. -Ilmielävä Jousimies!!!

Minäkö, rapu?

Totesin sitten myöhemmin, että laskujen mukaan olenkin nousujouskari ja löysin itseni astrologiassa!

Kunnes Sepon laskennan mukaan olinkin noususkorpioni!

Ja kursseilla opin, että olen rajatapaus, joten ihan hyvin kurvailen välillä jousimiehenkin merkeissä!

Astrologiasta tuli hauska ja jännittävä juttu!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #112 : 09.06.2008 12:03:43 »

Nousuleiska Cheesy
koko ajan tulee enemmän esiin, vetäytyvästä kauriista on tullut avoin ja ihmisiä kutsuva. Olen antelias ja avoin ja mieluusti jotenkin tilanteessa päsmäröimässä. Vihaisena karjahtelen  tickedoff Leikki, esiintyminen ja aistillisuus, siinä kolme omaa kovaani. Mau.  smitten
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
LostOne
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #113 : 09.07.2008 18:07:43 »

Nouseva skorpioni olen.

Jotenkin tunnen olevani ristiriitainen yksilö, voisikohan siihen vaikuttaa kun aurinkomerkkini on vesimies ja kuu kaloissa.Huh

Olen hyvin tunnepitoinen sisältä, mutten usein näytä tunteitani ulospäin. Läheisimmille ihmisille osaan olla temperamenttinen ja päättäväinen. Itsepäisyyttä kyllä löytyy asiassa kuin asiassa.

Kapinallisuutta on tällä iällä vieläkin mutta vähentynyt paljon siitä mitä nuorempana olin.
Riippumattomuus aiheuttaa kyllä välille itselleni ongelmia, pidän pääni ja haluan selviytyä liiaksikin ominpäin.

tallennettu

Nouseva -skorpioni
Aurinko -vesimies huone 1.
Kuu -kalat, huoneessa 4.
Merkurius -vesimies
Venus -kauriissa
Mars- Vaaka
Jupiter -Skorpioni
Loreleian
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #114 : 10.07.2008 13:15:19 »

Olen nouseva vesimies ja huomaa kyllä hyvin. Sopiva heilahtelu järjellisyyden ja intuition välillä kun aurinkomerkki sattuu olemaan kalat.  Grin Siinä sitten yrittää käydä sisäistä keskustelua että miten asioita oikein lähestyisi.  :Smiley
tallennettu
LostOne
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #115 : 12.07.2008 20:59:15 »

"[/move]Kannattaa käydä ammattiastrologilla hakemassa tulkinta, jos haluaa oikeasti tutustua omaan karttaansa.


p.s. toki kaikki mitä sanoin oli vaan mun omaa mielikuvaa astrologian valossa en siis tod. ole ammattiastrologi.
[/quote]

Juu, olen tutustunu tulkintaan, jonka olen raanut raimo nikulalta huomattavasti parempi tulkinta kuin 8 vuotta sitten tilaamani tulkinta unio mysticasta.

Aika paljon paikkaansa pitävää tietoa sain Cool
tallennettu

Nouseva -skorpioni
Aurinko -vesimies huone 1.
Kuu -kalat, huoneessa 4.
Merkurius -vesimies
Venus -kauriissa
Mars- Vaaka
Jupiter -Skorpioni
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #116 : 18.07.2008 16:12:03 »

Nousuleiska Cheesy
koko ajan tulee enemmän esiin, vetäytyvästä kauriista on tullut avoin ja ihmisiä kutsuva. Olen antelias ja avoin ja mieluusti jotenkin tilanteessa päsmäröimässä. Vihaisena karjahtelen  tickedoff Leikki, esiintyminen ja aistillisuus, siinä kolme omaa kovaani. Mau.  smitten

 Grin Wink
Tietty mä luin että 'nousuleski'!!!

No! Mä oon aina ollu nopee oivaltaan, Aurinko- Oinas ku oon ja lennän korkeella tunteiden yläpuolella nousu-Vesimiehenä! Loikin yli tylsien hommien MC Jousimiehessä, ja törmään vähän väliä hirmuhallitsijoihin tai riippakiviin, ku toi deskendentti on Jellona-huissa.
Mutt Kuuni Vesimiehessä pelastaa kaikelta pahalta. Sillä merkillä näkee toisten tarkoitusperistä läpi. Eipä tässä muuta, kuin pyyhkimään taas hikeä, jotta jaksan jatkaa iloista elämäni matkaa.
2funny

Hauskaa kesää ja hjuvaa mieltä vaan kaikille!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Loreleian
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29



Profiili
« Vastaus #117 : 28.07.2008 12:03:49 »

no vetääkös aurinko  leijona sinua puoleensa? yleensä se toimii myös auringon osalta...mutta paras olisi se vastakkainen nousumerkki....jotta saisi itselleen tarkoitetun läksytyksen ihmissuhderintamalla knuppel2

No, sielunkumppani-avopuolisoni on aurinko  leijona  Grin Eli näemmä tuo pitää hyvinkin paikkansa. Ihmekkös tuo että tuntui alusta asti siltä että tähdet on määränneet meidät kimppaan.  smitten
tallennettu
Aries77
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #118 : 09.08.2008 23:12:57 »


minun nouseva merkkini on neitsyt...
se on varmaan se ainoa asia joka minun kartassani tuo järkevyyttä...kun kaikki muu pyörii oinaan ympärillä...

 Smiley Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #119 : 23.08.2008 16:01:18 »

Olen; NOUSEVA NEITSYT

Uteliaisuus, uusien asioiden oppiminen ja tietäminen sekä jatkuvan koulutuksen idea voidaan liittää nousevaan Neitsyeeseen. Tällä asemalla todella kannattaa
opiskella ja tutkia! Kokeilunhalu ja erilaisten tekniikoiden kehittäminen ovat nousevalle Neitsyelle omiaan - sinussa voi elää jonkinlainen käsityöläisyyden ideakin, ehkä olet kätevä käsistäsi, vaikket sitä työksesi tekisikään. Nousevasta Neistyestä sanotaan myös, että todennäköisesti hän näyttää ikäistään nuoremmalta vielä mummonakin/pappanakin - mikäs sen mukavampaa! - ja että hän suhtautuu maailmaan analyyttisesti ja asioita pohtien. Ajattele vaikkapa Ally McBealia, joka on erittäin nuorekas, suorastaan tyttömäinen sekä analysoiva, asioita pohtiva ja erittelevä nuori nainen. Välillä sinun tietysti kannattaa kiinnittää alituiseen analysointiin jonkin verran huomiota, etenkin, jos se kääntyy toistuvasti turhan kritiikin puolelle. Erityisesti itsekritiikki voi olla nousevalla Neitsyellä vahva, ja sellainen olisikin parempi kääntää hyödyksi rakentaviin projekteihin: opiskeluun, lukemiseen ja kirjoittamiseen.


TE joilla kanssa on nousevamerkki NEITSYT, huomaatteko samaa kuten on ylläolevassa tekstissä kuvailtu?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: