Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Feminismi ja feministit?  (Luettu 32968 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #45 : 26.06.2006 18:24:51 »

Itseänikin ärsyttää syrjintä ja yleistäminen... alko jo potuttaa kun alan miettimään syrjintää!  tickedoff
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Ave^^
Vieras
« Vastaus #46 : 19.03.2014 21:31:28 »

Mielenkiinoista keskustelua tässä ketjussa. Harvemmin missään oikeastaan on näin moni heti tuonut pöytään samoja ajatuksia, mitä itsellänikin on, eli sitä että tärkeintä on saada olla sellainen kuin on. Yleensä keskusteluissa ollaan aika "naisia syrjitään" - "ei syrjitä" -kannoilla.

En ole koskaan kokenut tarpeekseni ajaa suoraan naisten etuja, puhua naisten eurosta tai omaksua itselleni feminismin käsitettä. Sen sijaan suuri kutsumus on siihen, että jokainen hyväksyttäisiin sellaisena kuin on. Syrjintää ei liioin pitäisi olla koska nainen on liian femiinininen, koska nainen on liian maskuliininen tai vaikkapa koska mies on liian feminiininen.

Uranus on minulla keskitaivaalla sekä pluto yhtymässä marsiin seiskahuoneessa, joka kyllä tuo kiinnostusta tutkia ja havaita valtapelejä ihmissuhteissa. Pluto sinänsä voi keskityttää liikaakin näihin valtapeleihin, jolloin jää todellisuus huomaamatta. Mielestäni liikaa syrjintään keskittymällä unohtaa sen, että mikään ei ole niin mustavalkoista etteikö valtapeliltä näyttävät asiat voisi olla onnelliseksikin koettuun elämään kuuluvia, eikä aina niin merkityksellisiä.

Olen siis samaa mieltä, mitä moni täällä on kirjoittanut. Ihmettelen sitä, jos tasa-arvoa kannattavat kauhistelevat naista, joka on valinnut tiekseen elää "naisten töitä". Tärkeämpää on se, onko hän vapaaehtoisesti valinnut tiensä ja onnellinen. Tähän moni voisi lisätä, että tytöt ehdollistetaan nuorena niin, etteivät he tajua halutakaan muuta. Mutta mikä ihmeen tarve on repiä kaikki naiset pois tästä mallista, vain koska se on ehdollistettua? Ihmisen onnellisuuden kokemus pitäisi olla se, jolla on eniten merkitystä.

Itse henkilökohtaisesti pidän perinteisestä naisellisuudesta ja pyrin saamaan sitä kohtaan enemmän arvostusta. Olen siis aika samoilla linjoilla kuin Lilli tässä:
Minusta nykypäivänä naisten suurin ongelma on se, etteivät he todella arvosta omaa naiseuttaan. Mitä se sellainen naiseus on, että pyritään muuttumaan miehiksi? Feminiinisessä energiassa on paljon sellaista voimaa, lämpöä ja viisautta, jota maskuliinisessa energiassa ei ole. Naiset eivät tosin itse tätä tajua, vaan pitävät perusnaista kaakottavana ja ylitunteellisena silmienräpsyttäjänä.
En kuitenkaan hyväksy sitä toistakaan puolta, että luonnostaan maskuliinisempia naisia haukuttaisiin teeskentelijöiksi tai pyrkijöiksi, sillä ei asia välttämättä niin ole, jos luonnostaan kokee maskuliinisuuden omammaksi.


muok. uranuksen sijainti korjattu, ajatusvirhe  Tongue
« Viimeksi muokattu: 20.03.2014 14:21:31 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #47 : 20.03.2014 00:45:02 »

Minna Canth 19.3.1844
 merkurius jupiter Chariklo  kalat
 aurinko kalat noviili  mars harka
 venus aspect_con mars  aspect_con Lilith  harka
 pallas ceres jousimies
 kuu uranus oinas
 saturnus vesimies noviili  jupiter kalat

..sattuu nyt olemaa päiväsä..käviskö tuo ketjuu
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #48 : 20.03.2014 14:22:47 »

Mitenpäs nostinkin ketjun juuri sopivana päivänä muuten, en kyllä mitenkään tarkoituksella. Synkroniaa.  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: