Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valoruoka  (Luettu 33682 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lari
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 489



Profiili
« : 08.03.2007 17:17:12 »

Mitä mieleen teille tulee valoruuasta? Uskaltaisitteko siirtyä siihen, jos helposti voisitte vai kokisitteko sen vaaralliseksi tai että jäisitte jostain paitsi?

Itse ehkäpä voisin siirtyä, mutten kyllä osaa sanoa kehtaisinko siitä kenellekkään kertoa. Kehtaanko edes tätä viestä lähettää?  :Smiley

T: Yhenlainen hörhö  Grin
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
inkivääri
Vieras
« Vastaus #1 : 08.03.2007 17:30:22 »

Mitäs hörhöä tuossa... kaikki on mahdollista, kun ei aseteta ahtaita ajatusrajoja.. Wink
Kyllä varmaan voisin kokeilla, mutta taidan olla liian kiinni tässä ruoassa kuitenkin. Olisi hirvittävän vaikeaa, koska on muutenkin vaikeaa edes muuttaa mitään ruokavalioita. En kestä edes ajatusta siitä, että pitäisi noudattaa jotain dieettiä, ellei se sitten tulisi kuin itsestään.

Mistähän mahdoin lukea tarinan tiibetiläisestä munkista, joka söi joka aamu 10 hillomunkkia, koska vain Rakasti hillomunkkeja. Sillä asenteella kun söisi kaiken ruokansa, mitä se sitten onkin, niin voisi varmaan paljon paremmin jo sinällään.

Ja vielä tuli mieleen erään lehden ravintoterapeutin viisas lausuma:
Annetaan ihmisille ruokarauha.
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 489



Profiili
« Vastaus #2 : 08.03.2007 17:41:15 »

Jonkun tiedon mukaan valoruokinta aloitettaisiin dietillä, mutta minusta se on väärin. Ajattelen että tapahtuma tulisi näyttää pehmeästi niinkuin kruunuchakran avautuminen, itsestään.

Eli yhdistelmä ruokinta olisi paikallaan ja pikkuhiljaa jättää ruoka pois kun kykenee, omaan tahtiin.

Miten sitten käy vatsalaukulle ja suolistolle? Kakataanko ja pissataanko sitä enää ollenkaan  idiot2 Ehkä olisi parempi juoda kuitenkin vettä jotta ns. toimitaa pysyy kehossa  :Smiley
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
inkivääri
Vieras
« Vastaus #3 : 08.03.2007 17:48:00 »

Muistaakseni Minä Olen-lehdessä on ollut asiaa aiheesta viime vuoden puolella. Onhan tosi tärkeää myös saada tietää muitten kokemuksia aiheesta. Ja tärkeintähän on, että tunnet asian olevan sinulle tärkeä. Ei tuollaista muutosta lähdetä tekemään kevein perustein.

Kun sielu ja sydän kutsuu, niin minkäs teet...

Väkisin ei mikään muutos ole luonnollinen ja sehän olisi kärsimystä.

Niin, kun ajattelee anatomiaa ja kehon toimintaa, niin voisi kuvitella, että vettä tarvitsee, mineraaleja jne.? Mutta sittenhän se lähentelisi paastoa.

Valoravinto on hyvin henkinen tapahtuma, mitä nyt olen siitä lukenut ohimennen. Taisi olla myös haastattelu Voimalassakin viime vuonna. Tämä valoravinto-kokeilija vain taitaa olla jo siirtynyt taivaallisiin valtakuntiin. Mutta ei tämän kokeilun vuoksi kuitenkaan...
« Viimeksi muokattu: 08.03.2007 17:50:48 kirjoittanut tuliheppa » tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #4 : 08.03.2007 17:58:58 »

Jonkun tiedon mukaan valoruokinta aloitettaisiin dietillä, mutta minusta se on väärin.

Joo. Jasmuhenin mukaan ensin kasvissyöjä useita vuosia, vegaani puoli vuotta, sitten raakaravintoa ja nesteitä puoli vuotta.. ja paastoilua..
Täytyyhän kroppa puhdistaa valoa varten. Cheesy
http://www.jasmuheen.com/who.asp

Lainaus
Q: In your first book on this the steps that people needed to undertake to prepare for the program were quite simple, but in your later books the instructions have become more detailed e.g. vegetarian for several years, vegan for six months and raw food and liquid for a further six months. Why is this?
A: I came from a background of over 20 years of physical fitness, vegetarian diet, meditation etc and I just assumed that anybody who would be attracted to this process would have naturally had that sort of background as well.  For the untuned person the prana only program is a very extreme thing to do and one obviously needs to be well prepared for it to be as successful as it can be and to get the most out of it.  So the new methods deal with more prolonged preparation and we now recommend that people convert their bodies into pranic nourishment via the program offered in the book The Food of Gods and also understand the cosmic particle hydration and feeding reality that we cover in The Law of Love manual with its emphasis also on heart energy.
 Succinctly on just a dietary level if you wish to be a lot healthier and even be free from the need to eat food, then you first:-
         Become a vegetarian.
         Then become a vegan and cease consuming all animal products.
         Then move on to raw food, then go to fruits.
         Then liquids, then prana.
 
 The more gradually you make this dietary transition, the easier it will be to let go of your emotional body’s addiction to the pleasure gained from eating a wide variety of foods.  Simultaneously a person needs to tune themselves mentally and emotionally.  But dietary refinement alone will not attract enough cosmic particles to you to remain healthy on a prana only regime.
 Remember The Prana Program is not about eating or not eating, it’s about establishing a very strong connection with the Divine One Within – our DOW.  A very small by-product of this is that It will feed us if we choose not to take nourishment from food any more but without this connection what will feed us?  This is definitely not about a new non-physical food diet.

Lisää pohdiskelua aiheesta:
http://www.sabon.org/prana/stop2.html

tallennettu
Lari
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 489



Profiili
« Vastaus #5 : 08.03.2007 18:49:15 »

Näen Jasmuhenin valonsyöntiin siirtymisen ego toimintana. Mitä uudenpia tekstejä lukee sitä helpompaa siirtyminen on. Tekee vain sen mihin itse on valmis, sillä jos ei ole, epäonnistuu tai voi kokea takapakkeja.

Vaikken juuri mitään asiasta tiennyt sain pienen aktivoinni pranaputkeen. En tiedä varmuudella onko se valoruokaa varten, vai mitä sillä teen. Aika näyttää  Smiley

T: Liian laiha dietille  Smiley
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Lake
Vieras
« Vastaus #6 : 08.03.2007 20:25:38 »

Kannattaa kokeilla vaikka parin viikon vesipaastoa.
Siinä sitä näkee miten puhdas on, jos ei tule mitään heikotuksia tai muita oireita. Samalla saa vähän esimakua mitä on elää ilman makuja.
tallennettu
Rakkauden valo
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5905


Aurinko härkä, nousu neitsyt, kuu kaksonen.


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 08.03.2007 22:32:55 »

Mitä mieleen teille tulee valoruuasta? Uskaltaisitteko siirtyä siihen, jos helposti voisitte vai kokisitteko sen vaaralliseksi tai että jäisitte jostain paitsi?
T: Yhenlainen hörhö  Grin

Täällä toisenlainen hörhö.  Grin Itse kyllä uskaltaisin siirtyä siihen, jos tosiaan helposti voisin ja niinpoispäin. Mutta olen todella samaa mieltä siinä teidän kanssanne, että tämäkin asia pitäisi tapahtua luonnostaan, silloin siinä ei pitäisi olla vaaroja, eikä kokea jäävänsä jostain paitsi... Minullehan juuri tuo kasvisruokaan (lakto-ovo) siirtyminen tapahtui aivan ykskaks luonnostaan kun olin siihen valmis, sen erään Jeesus unen jälkeen.  Wink En oikein itsekään tiedä mitä minussa tapahtui, mutta se vain tapahtui. Jos joskus valoruokaan siirryn, niin sen annan tapahtua myös yhtä helposti ja itsestään.  angel
tallennettu

TÄRKEINTÄ ON RAKKAUS

USKON JUMALAAN, EN USKONTOIHIN

greenman
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #8 : 08.03.2007 23:08:31 »

Empä tiedä. Aika hurjalta kyllä kuulostaa, että joku voisi saada nälkänsä tyydytettyä pelkällä valolla. Onkohan tässä nyt selitys sille, kun joidenkin gurujen sanotaan elävän kokonaan syömättä ja juomatta. Tuli tässä pohdiskellessa mieleen myös pari lisäkysymystäkin:

Mitä jos nälkä iskeekin keskellä yötä?
Tai miten on asian laita kaamoksen aikaan?

Niin ja eikös se Minä Olen lehden entinen päätoimittajakin ollut valoravintodietillä ennen kuin heitti lusikan nurkkaan? En tiedä onko noilla asioilla mitään yhteyttä, kunhan vain heitin ajatuksen ilmoille...

Itse en kyllä ensimmäisten joukossa viitsisi lähteä yrittämään, onhan syöminen kuitenkin yksi elämän suurimpia nautintoja.
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 489



Profiili
« Vastaus #9 : 08.03.2007 23:45:38 »

Mitä jos nälkä iskeekin keskellä yötä?
Tai miten on asian laita kaamoksen aikaan?

Niin ja eikös se Minä Olen lehden entinen päätoimittajakin ollut valoravintodietillä ennen kuin heitti lusikan nurkkaan?
Tosiaan tällä valoruoka jutulla ei kannata leikkiä ja kuvitella että lopetan syömisen ja pysyn valolla hengissä. Ehei.

Nälkä ei iske koskaan kun salama taivaalta ja toisaalta henkilö ei edes itse syö valoa, vaan se on kuin ilmaa jota hengittää, automaattina jokaiseen soluun.

Jos kaamos pelottaa niin vaihda valoruoka jumalten ruuaksi.
Yhtä kaikki, nukkumaan  angel
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
inkivääri
Vieras
« Vastaus #10 : 08.03.2007 23:51:12 »

Pimeydessä valo loistaa kirkkaammin    Wink
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #11 : 09.03.2007 07:24:39 »

Pimeydessä valo loistaa kirkkaammin    Wink

Kyllä se niin taitaa olla että autoillessakin pimeällä märällä tiellä tie imee kaiken valon. Sitten kun on valkoista lunta niin näkyvyys on ihan toista luokkaa.
tallennettu
inkivääri
Vieras
« Vastaus #12 : 09.03.2007 07:27:43 »

Tähdet näkyvät vain pimeältä taivaalta, päivällä niitä ei näy missään..

no...heh...vastarannankiiski tässä...huomenta..
Wink
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #13 : 09.03.2007 07:36:30 »

Tähdet näkyvät vain pimeältä taivaalta, päivällä niitä ei näy missään..

no...heh...vastarannankiiski tässä...huomenta..
Wink

 smitten huomenta tuliheppa...ja usko pois siellä ne tähdetkin kuitenkin on vaikka niitä ei näy...niinkuin valokin on pimeässä - ehkä pimeä onkin juuri sitä varten...että huomaisimme valon...ja valoa ne tähdetkin tuikkii... niinkuin kirjoitatkin
Pimeydessä valo loistaa kirkkaammin    Wink
...eilen kun ajelin iltamyöhäsellä kotiin "sammutetuin lyhdyin ELI oli polkupyörän valon akku tyhjä - niin ajattelin "että valaiskoon sitten se sisäinen valoni itseni ja tietä"...ei ainakaan kukaan päälle tullut ja kotiinkin löysin...vaikka tie oli melkoisen sohjoinen... että ainakin henkiseen valoenergiaravintoon luotan...muusta ei kyllä ole kokemusta, vaikka kuullut olenkin, ei ole minulle vielä kohdalle kolahtanut...se on kyllä totta että jos ja kun joskus tuntee "itsensä ääriään myöten täydeksi" jostakin henkisestä kokemuksesta - niin ei ole myöskään fyysinen nälkä  smitten
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 07:40:38 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #14 : 09.03.2007 10:15:56 »

En tiedä...
Siinä mielessä yhdyn edellisiin, että mikäs siinä valoravinnolle siirtyessä jos se tapahtuu luonnollisesti ja itsestä siltä tuntuu.

Mutta sitten toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä, että kun tänne ollaan vapaasta tahdostamme fyysiseen kehoon synnytty, niin kyllä siihen myös jollakin tavalla oleellisena osana kuuluu tuo ns. "fyysinen" ravinto.

Tietenkin jokaisen pitää kuunnella omaan kehoaan syömisissään ja juomisissaan, mutta kyllä siinä saa varmaan aika moinen puhdistus ja mielenhallinta ruokien suhteen olla takana ennenkuin oikeasti alkaa keho "vaatia" ettei sinne pistä enää mitään muuta kuin valoa.. idiot2 Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: