Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko vanha sielu syntynyt useampaan kertaan tänne maan päälle?  (Luettu 125212 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #75 : 21.12.2005 12:56:37 »

Ainakin Bush käyttäytyy vahvasti nuoren sielun tavoin, lapsisielun maneerejakin olen näkevinäni (maailman jakaminen jyrkästi hyviksiin ja pahiksiin).

www.itstime.com -sivustolla on julkkislista, joille on kanavoitu tai muuten vain arvattu sisimmän olemuksen rooli ja päällyslehdet. Nuorempi Bush on arvioitu nuoren sieluniän Soturiksi, isänsä kypsän sieluniän Tutkijaksi.

George Bush. Role: Scholar, Perspective: Relating, Center: Intellectual, Attitude: Skeptic, Mode: Observation, Goal: Discrimination, Dragon: Impatience Arrogance, Influence: Warrior

George W. Bush.  Role: Warrior, Perspective: Competing, Center: Intellectual, Attitude: Realist, Mode: Perseverance, Goal: Dominance, Dragons: Arrogance, Stubbornness, Influence: Artisan
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ivan
Vieras
« Vastaus #76 : 21.12.2005 16:13:56 »

Vai on Usa sellainen Michael määritelmän mukaan.
Mutta onhan se nuori kansakunta muutenkin.

Mutta siis nuori sielu jakaa maailman kahteen ja vanha seitsemään?
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #77 : 21.12.2005 16:23:43 »

Mitä jos meissä kaikissa yksilöinä on lapsi-, nuori-, aikuinen-, vanhasielu, vai miten se virallisesti nyt menikään se jaottelu.......?

Kuten meissä kaikissa on nuo 'olemuspuolet' ihan vaan vaikka eläisimme vain yhden elämän. Sen aikana ne kasvaa meihin.
Kun onhan tuo sielukkuus ja sisäisyys molemmat sisäisiä ilmentymiä, eikä ulkoisia.
Jos tuo, että ne jaotellaan tänne ulkopuolellemme käsiteellisyyksien varaan, eli mielen tulkintamaailman ymmärrettäviksi, saa vain sen näyttämään siltä, että joku olisi vain jotain, tässä mielen maailman elämässään ja sen 'ajanlaskussa'.

Fyysinen ja psyykkinen kasvu tapahtuu aikaa myöden, sielu kasvaa syvyys suunnassa synkroniassa samaan aikaan... santa_rolleyes

Kuhan nyt vain tuli mieleen.... 
santa_azn
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #78 : 21.12.2005 16:56:38 »

Terve,

käsittääkseni ainakin vanhat sielut sisältävät kaikki muutkin sieluniät. Todellinen sielunikä tulee esiin vaiheittain elämän varrella. Siis vanhatkin sielut voivat kaksivuotiaana käyttäytyä lapsisielun tavoin, siis kokeilla omaa tahtoa niin että vanhemmilla meinaavat hermot romahtaa.  santa_wink

Pahoittelen, jos tämä luokittelu loukkaa jotakuta, mutta minulle se on tapa jäsennellä asioita ja näiden luokitusten avulla myös oppii havainnoimaan kokonaisuutta osien kautta.

Omassa elämässäni olen törmännyt ihmisiin, jotka selkeästi ovat jossain muussa sieluniässä kuin mitä itse olen. Oma mieheni käyttäytyy kuin nuori sielu. Uskon hänen olevan sellainen oikeastikin. Tajusin tehneeni virheen, kun yritin aikani puhua karman laista, jälleensyntymästä ja panteistisesta jumalkuvasta. Hän kyllä kuuntelee, mutta kyllä henkimaailman asiat ovat hänelle vähän turhan kaukaisia tai pelottaviakin toistaiseksi. Hänen jumalkuvansa vastaa melkolailla sitä raamatullista tuomarihahmoa, joka vanhan ukon ominaisuudessa rankaisee ihmisiä pilven päältä. Eniten häntä kiinnostavat raha, pörssi ja ruumiinkulttuuri. Ne hänelle sallittakoon.

Toisinaan käyn narsistienuhrit.info -sivuilla. Minulle on muodostunut sellainen kuva, että tyypillinen narsistiksi leimattu henkilö on lapsi -tai nuori sielu, jolla on raskaat ylpeyden ja ehkä kärsimättömyyden perusominaisuudet. Kypsähköt sielut sitten rakastuvat näihin voimakkaisiin persooniin ja kuvittelevat kaiketi "narsistin" muuttuvan hyväksi ihmiseksi, ts.  samanlaisiksi kuin he itse rakkauden avulla. On tietenkin mahdollista, että väärä persoonallisuus, ego hajoaa, mutta silti lapsisielu tai nuori sielu pysyy lapsisieluna/nuorena sieluna.

Kypsä tai vanha sielu voisi äkikseltään ajatella, että edellä mainitut tyypit ovat lapsuudessaan vaikeasti traumatisoituneita (joka voi pitääkin joissain tapauksissa paikkansa, kun kehitys on hirttänyt kiinni trauman takia), mutta toisinaan nuori sielu on vain nuori sielu. Ei siinä sen kummempaa traumaa tarvitse olla.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mirjam
Vieras
« Vastaus #79 : 21.12.2005 17:11:27 »

Lainaus
Pahoittelen, jos tämä luokittelu loukkaa jotakuta, mutta minulle se on tapa jäsennellä asioita ja näiden luokitusten avulla myös oppii havainnoimaan kokonaisuutta osien kautta.


Juu, en siksi asiaa tuolta kantilta esille tuonut, että kokisin tämän 'jäsentelyn' jollain lailla jotakuta loukkaavaksi.  santa_smiley

Itse myös monella tapaa jäsentelen ja niiden avulla tosiaan voi oppia havaitsemaan kokonaisuuden eri puolia.
Taidan olla taas vaiheessa, jossa on takana jo paljon monen kantin jäsentelyä ja nyt yhdistelen niitä ja kokoan kokonaisuudeksi.  santa_cheesy
Tavallaan etsin monen eri jäsentelytavan ja käsitteellisyyden ristiriitaisuuksia irrallisena ollessaan muusta kokonaisuudesta.
Ja kun niitä yhdistää, ne saa ihan erilaisen muodon ja pohjan tavallaan.
 santa_smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #80 : 21.12.2005 18:00:00 »

Joo, itse olen ammatiltanikin tutkija, joten ihan työnkuvaan kuuluu kaiken hajottaminen osiinsa, osien rakenteiden ja osien välisten toimintojen hahmottaminen, joiden perusteella sitten rakennellaan se kokonaiskuva.

Sama juttu astrologian opiskelussa ja monessa muussakin asiassa. Veljeni on insinööri ja hänkin harrastaa ihan samaa. Aloitti jo lapsena radioiden hajottamisen ihan vain tietääkseen, miten ne toimivat. Tarkoituksena ei tietenkään ollut tehdä tuhoa, vaan tutkia osia ja niiden toimintoja kokonaisuudessa nimeltä radio.  santa_smiley
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ivan
Vieras
« Vastaus #81 : 21.12.2005 19:50:18 »

Itse taidatte loukkaantua?

Ei tätä voi sivuuttaa

Lainaus
Mutta siis nuori sielu jakaa maailman kahteen ja vanha seitsemään?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #82 : 22.12.2005 10:37:53 »

Mutta siis nuori sielu jakaa maailman kahteen ja vanha seitsemään?

Tuo oli aika hyvin ilmaistu: nuori sielu voisi todellakin jakaa sen kahteen: minä ite ja muut ihmiset/muu maailma, vanha sielu ei varsinaisesti jaa sitä seitsemään - pikemminkin kokisisin, että yleensä vanhat sielut ovat me-henkisiä. Vanhoilla sieluilla on useammin tapana ajatella sitä, miten asiat palvelevat suurta kokonaisuutta tai isompia ympyröitä.   santa_huh

Vanhoillakin sieluilla (etenkin jos on tutkijaa päällyslehdissä, kuten minulla heijasteroolina) saattaa olla tarve nähdä miten asiat toimivat. Silloin esim. Michaelin opetusten mukainen jaottelu auttaa ymmärtämään ja vastaa kysymyksiin miksi - minkä takia jne.

Nuoremmilla sieluilla näkisin jaottelun olevan enemmänkin mustavalkoista - sitä joko ollaan egottomia valaistuneita hyviksiä, tai sitten ymmärtämättömiä, egoperäisiä pahiksia. Kun puolestaan vanhemmat sielut kyseenalaistavat tällaista karkeaa jaottelua, joka ei palvele ketään (muita kuin tätä nuorempaa sielua ja sellaisia, jotka ajattelevat hänen laillaan) vaan näkevät kaikkien kehitysasteiden olevan yhtä tärkeitä ja tarpeellisia -kullekkin juuri siihen hetkeen sopivia.   santa_smiley

Itsekin tunnut olevan vanhempaa sorttia - kyseenalaistat asioita, etkä purematta niele niitä ja mene hymisemään jonnekkin taustakuoroon vain sen takia, että joku käyttää hienoja sananmuunnoksia tms. santa_grin
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #83 : 22.12.2005 23:03:53 »


Itsekin tunnut olevan vanhempaa sorttia - kyseenalaistat asioita, etkä purematta niele niitä ja mene hymisemään jonnekkin taustakuoroon vain sen takia, että joku käyttää hienoja sananmuunnoksia tms. santa_grin

Pöh mä olen ihan varma nuori sielu, mä juon kaljaa ja rellestän.
Mulla myös julmia maailman valloitus suunnitelmia  santa_evil

Mut toisaalta mä esim koin, että mieleen takertuminen estää avautumisen suuremmalle.

Mut sitten taas, mä olen lyhyt ja näytän apinalta santa_undecided
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #84 : 23.12.2005 12:12:50 »

Tervehdys,

tässäpä teille tuore pläjäys Michael-kanavointia. Tämä on vastaus kysymykseen, jossa mietiskeltiin Euroopan alhaisia syntyvyyslukuja. Maikkali vastaa ja tuli samalla luetelleeksi lähes kaikkien maailman valtioiden (siis niissä elävien ihmisten) pääasialliset sieluniät.

Selvennykseksi mainittakoon, että Michael käyttää tässä sielunikä-termin sijasta sykli-termiä. Jos joku on esim. 2. syklin edustaja, hän on silloin lapsisielu. 3. sykli edustaa nuoria, 4. kypsiä ja 5. vanhoja sieluja. 1. syklin edustaja olisi silloin vastasyntynyt sielu.

 Europe's Low Birthrate 
Michael 12/22/05:
We would say that the reasoning has more to do with soul age than any other reason. For as the soul moves to those levels of late 4th and early and late 5th cycles, less likely are they to make agreements for children.

That is not to say that all late 4th and early and late 5th cycles do not have children, we did not say that and we did not mean that. Only that the predominance of those at those levels and ages do prefer not to.

They prefer to pursue other agreements and monads such as the teacher/student, mentor/mentored, supporter/supported, loved/unloved, and other similar relationships. Children, when agreed to, are primarily a way to complete either karmic burnings or other monads such as the father/son, son/mother, father/daughter, mother/daughter, as well as the parent/child, siblings (brother/sister, sister/sister, brother/brother) monads. Therefore, we would say that because most of Europe has already moved into the 4th cycle there is little desire for or little “need” for the child bearing that is more predominant within those groupings of 2nd and 3rd cycles.

UK/England is largely late 4th and early 5th cycle with large pockets of 2nd and 3rd cycles within the more metropolitan areas.

Wales is also predominantly late 4th and early 5th while Ireland still holds to its predominantly 2nd and 3rd cycle state. For they would continue to be one of the major areas wherein 2nd and 3rd cycles congregate in order to experience the monads which involve war and the subsequent violence that goes with it.

That this is also true of that region within the areas of Syria, Israel and Egypt is also true. For again, do the 2nd and 3rd cycles of that region seek to experience the violence and hardships that accompany that type of atmosphere and political climate.

We would see Scotland as primarily 5th cycle, while France is a mixture of late 4th and early 3rd. Germany is late 4th and early 5th, while Luxembourg is late 5th cycle. The Netherlands is late 5th, as is Northern Italy. While those to the south (in Italy) are primarily 3rd with some late 4th cycles mixed in.

Greece is a mixture of late 2nd, early 3rd and late 4th, and Yugoslavia is early 3rd with a smattering of 4th and 2nd cycles.

Finland is late 4th and early 5th, while Norway is early 5th. Sweden is late 5th with some early 2nd cycles. Switzerland is early 3rd and late 4th, with the 4th cycles predominant. Austria is primarily late 5th with some early 4th cycles. The Ukraine is early 3rd with large pockets of 4th and 5th cycles scattered throughout the countryside. Russia is also predominantly 3rd and 4th cycle with smaller pockets of 5th cycles throughout the countryside.

Those areas of Asia are more 2nd and 3rd cycles. We see Pakistan as being primarily 3rd with large areas subjugated by 2nd cycle leaders. India is primarily a 4th cycle nation but with 3rd cycle leaders.

Laos is primarily 2nd cycle as is Turkistan. Korea is primarily 3rd cycle with large pockets of 2nd cycles. Viet Nam is polarized with 2nd cycles in power throughout most of the nation and the 4th cycles struggling with the restrictions introduced by those in power.

Malaysia is primarily 2nd and early 3rd, while China is a mixture of late 3rd, early 4th ruled by early 3rd and late 2nd cycles. Japan is a late 4th cycle nation with LARGE pockets of 3rd cycles within the cities. For the 3rd cycles are predominant there while the 4th cycles cling to the more open areas.

Hong Kong is a predominantly 2nd cycle nation with many 3rd cycles present. Micronesia is predominantly 2nd and 3rd, although the 2nd cycles are in the majority. New Zealand is a 3rd cycle nation, while Australia is more late 3rd and early 4th.

The Caribbean region is primarily 2nd and 3rd cycle with a smattering of 4th and early 5th cycles who seek the solitude and the escape from the negative energies.

Canada is primarily 3rd with large pockets of 2nd and 4th cycles. We would see the 2nd cycles seeking power while the 3rd cycles seek to exploit the regions’ resources. The 4th cycles again seek the tranquility of the more open areas.

Mexico is primarily a late 4th cycle nation, with large pockets of 2nd and 3rd cycles flooding the cities. While Mexico City is predominantly 2nd and 3rd cycle, the Yucatan is primarily 5th cycle. Belize and Panama are primarily 4th and 5th

We see the various areas of South America as mixed. For Colombia holds a large population of 2nd and 3rd cycles with a smattering of 4th cycles. While Peru is surging outward in the cities and holding steady in the smaller villages. The cities of Peru are primarily 2nd and 3rd cycles while the mountain villages are primarily 4th cycle.

Argentina is primarily 3rd cycle and Venezuela is predominantly 3rd cycle.

Northern Africa along the coast near the Sudan is primarily 2nd and 3rd cycle. As is that region called the Congo. Down the western coast is it also primarily 2nd and 3rd cycle, while those areas central are a mixture of 2nd, 3rd and 5th cycles. South Africa is a 2nd cycle nation with a 3rd cycle priest in power.

The United States is a mixed country, for there are many 4th and 5th cycles, but also many 1st, 2nd and 3rd cycles. We would divide the nation into 4 regions. For the north eastern areas are primarily 3rd with some 4th cycles in the Maine and Vermont areas. While the southeast is primarily 3rd cycle with large pockets of 2nd cycles. The southwest is primarily 3rd cycle mixed with 4th, while the northwest is primarily 4th cycle mixed with 3rd.

In all areas are there pockets of other cycles for the population flows and moves constantly. However, we would say that the power centers District of Columbia, Chicago, New York City, and Los Angeles are predominantly 3rd cycle with some 2nd and 4th cycles for balance. Detroit, Atlanta, Miami and St. Louis are primarily 2nd and 3rd cycles.

Those secondary power centers west San Francisco and Seattle are primarily 3rd and 4th cycles. While those areas southwest Taos, Dallas, and Phoenix are primarily 4th cycle with some 3rd cycles.

(as channeled by IM Light)
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #85 : 23.12.2005 23:59:11 »

Eivätkös nuo alueelliset sieluniät olleet osin hieman toisia kuin vanhemmissa Michael-kirjoissa? Vai muistanko väärin...

Aiemmin oli juttua luokittelun tarpeesta. Sain sen käsityksen, että päällyslehdet vaikuttaisivat sielunikää voimakkaammin siihen, kiinnostaako luokittelu.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #86 : 24.12.2005 00:59:46 »

myös julmia maailman valloitus suunnitelmia  :santa_e  Mut toisaalta mä esim koin, että mieleen takertuminen estää avautumisen suuremmalle.
Lainaus

 santa_afro  No mutta sehän on turvallista, - elämää. käsijarru päällä!!
 santa_afro

                  VALOA JA ILOA   smitten  Pietro
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ivan
Vieras
« Vastaus #87 : 24.12.2005 01:13:22 »

myös julmia maailman valloitus suunnitelmia  :santa_e  Mut toisaalta mä esim koin, että mieleen takertuminen estää avautumisen suuremmalle.
Lainaus

 santa_afro  No mutta sehän on turvallista, - elämää. käsijarru päällä!!
 santa_afro

                  VALOA JA ILOA   smitten  Pietro

Tarkistatko kirjoituksesi kieliopin?
Ja kun olet kirjoittanut ajatuksesi ymmärrettävään muotoon niin lupaan vastata jotain todella nasevaa  santa_afro
« Viimeksi muokattu: 24.12.2005 01:15:20 kirjoittanut Ivan » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #88 : 24.12.2005 13:38:43 »

Aiemmin oli juttua luokittelun tarpeesta. Sain sen käsityksen, että päällyslehdet vaikuttaisivat sielunikää voimakkaammin siihen, kiinnostaako luokittelu.

Tämä pitää todennäköisesti paikkaansa! Olen esittäjä, jolla on tutkijan heijasterooli. Näihin molempiin liittyy suuri tarve kerätä tietoa ja esittäjän tehtävähän on jakaa keräämäänsä tietoa eteenpäin. En ole huomannut esim. lähipiiriin kuuluvilla taitajilla samaa kiinnostusta.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #89 : 24.12.2005 18:04:09 »

Hei Elektra,

uteliaisuuteni heräsi. Oletko vain päätellyt roolisi vai oletko hommannut Michael-kanavoijalta oikein päällyslehtikartan?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: