Sivuja: 1 ... 24 25 [26]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailman eri maat ja kulttuurit  (Luettu 184930 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #375 : 04.03.2009 15:25:32 »


 Miten te ulkomailla asuvat koette muukalaisvihan ja onko teihin koskaan kohdistunut ennakkoluuloja tai suoranaista syrjintää?

Sanonta kuuluu, että jossei valkoinen tiedä mitä rasismi on niin menköön Japaniin. Ei se Aasiassa valkoisiiin kohdistuva rasismi yleensä tietysti ole ihan samanlaista kuin vaikkapa värillisiin kohdistuva rasismi valkoisten dominoimissa maissa, mutta yleinen asenne on, että valkoiset=etuoikeutettuja p*skoja, joiden rahat kelpaavat mutta joita ei oikeasti kunnioiteta vaikka olisi suuryrityksen TJ tai pääjohtaja. Ei ihme, osa nääs käyttäytyy edelleenkin kuin siirtomaaherrat, paikallisista tavoista piittaamatta. Avoimesti sitä rasismia kuitenkin harvoin näytetään ja silloinkin lähinnä se vähiten sivistynyt pummiporukka joka ei varmasti koe voivansa hyötyä valkoisista mitenkään, aivan kuten länsimaissa värillisiä rasistoivat.

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #376 : 04.03.2009 16:02:12 »

Opiskeluaikoina asuin mm japanilaisen ja kiinalaisen tytön kanssa opiskelija-asunnossa. Heillä on hyvin erilainen elämäntapakulttuuri, (yhteisiä ruokailuhetkiä, äänekästä puheensolinaa, naurua ja pitkälle yöhön asti valvontaa) mutta ei kuiteskaan kauheen näkyvästi poikennut elämäminen samassa asunnossa. Ruoka ja sen käsittely oli välillä mulle ihan liikaa: mm raakaa lihaa...

Yks asia mikä nyt muistui mieleen, olivat aika jännältä tuoksuvat hajut/aromit. Tuoksu tuli ihmisestäkin  Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #377 : 04.03.2009 17:05:27 »

En tosiaan tiennyt, ettei sun ketjuihin saa kirjottaa kun sun valitsemat tyypit, mielellään vielä just niistä aiheista kun juuri sä haluat ja varmaan juuri niillä sanoillakin kun sulle sopii.
Olen varmaan rikkonut nyt pahasti maailmankaikkeutta vastaan.
On perin outoa tollanen puolueellisuus. Jos et kestä muiden kommentteja sun ketjuissa, niin kannattaisko hoitaa asiat yv:inä??!!

Ensimmäisen hyökkäyksen teit sinä Kato Vegaa kohtaan ja on hölmöä itkeä modeille saakka jostain sellaisesta minkä itse aloitit.
Jos haluat, voin poistaa kaikki viestini tästä sinun ketjustasi. Kerro toki jos haluat että poistan ne muistakin sinun aloittamistasi ketjuista.
Tämähän on juuri sitä keskustelua parhaimmilaan, eikö?

Tähän ei ole mitään lisättävää taholtani, veit sanat suustani. Smiley



tämä menee jo koomiseksi! kun pystytte kirjoittamaan maista, eikä esim seksistänne, olisi hauska kuulla...

no tämä unohtuu taas matkalla, jonka varaan pian. 


Niin menee. Kukaan muu ei ole edes maininnut pitkään aikaan sanaa seksi kuin sinä,
joka pidät yllä ko. keskustelua monologina ja valitat siitä ja tuosta kirjoittajasta,
jotka kertoo kokemuksiaan niistä eri maista ja kulttuureista,
joka käsittääkseni on vielä aiheena.

Matkaile hyvä ihminen ja paljon, muutakin kuin sitä jääkaapin, vessan ja tietokoneen väliä,
niin avartuisi tuo ajattelumaailma kummasti. Wink



Offtopic:

 Mä olen sitä mieltä ettei aloittajalla ole samanlaista valtaa ketjuihinsa kuin esim jos kirjoittaisi omista runoistaan tai jos kyseessä olisi vaikka päiväkirjaketju. Miksi pitää yleensä edes Omistaa joku ketju? Jo ketjun aloittaessan pitäisi hyväksyä että erilaisia katsontakantoja asioihin tulee ja myös sen että aihe herättää aihetta sivuaviakin näkemyksiä. On kai vähän eri asia meneekö ketju seksielämän pohdiskeluun sivutolkulla tai viitataanko siihen noin muuten vaan muun asiaan liittyvän keskustelun lomassa?

Afro

Itävallasta en kyllä ylläty että pohdiskelevat Hitlerille patsaita tai puistoja Grin.

 Miten te ulkomailla asuvat koette muukalaisvihan ja onko teihin koskaan kohdistunut ennakkoluuloja tai suoranaista syrjintää?
 Itselleni oli aikoinaan kummallista suomalaisten ystävieni suhtautumistapa kun sanoin olevani maahanmuuttaja, siis nykyisessä asuinmaassani ja samanlaista mongerrusta väänsin alkeiskielikurssilla kuin kaikki muutkin ja kaikkien kommentti oli vähän tyyliin että ei, ei kun sä olet suomalainen. Etten mä olisi maahanmuuttajana samalla linjalla kuin jenkki, somali tai thaimaalainen. Mä en edelleenkään osaa kyllä nähdä mitään eroa noissa.
 Ja tiedän että se ruotsalainen sukunimi esim työnhakupapereissa on toisen arvoinen kuin suomalainen. Monet ulkomaalaiset ovat vaihtaneet sukunimensä ruotsalaiseksi täällä. 

 Ruåtsalaiset påjat ovat joskus ihan  smitten. Ja jengi jaksaa kyllä puunata itseään kaupunkikuvaan "sopivaksi" toisella tavalla kuin se mihin suomessa olin tottunut.

Heh..! Grin
Patsasta Hitler tuskin saa, mutta kadun tai pienen puistikon nimellään voi saada,
jos perustelut menee läpi.
Täällä on erittäin tiukka laki siitä, että mitä saat edes vitsailla Hitleristä.

Oikeastaan mitään ei rangaista niin kovalla otteella.
Esimerkkinä eräs kirjailijamme, joka uskalsi kyseenalaistaa tosi asiallisesti,
että miksi turkkilaisten kustannuksella voi pilailla, mutta ei juutalaisten,
vaikka se ei liittyisi mitenkään antisemitismiin tai rasismiin
ja yritti selvittää historiaa natsien ajattelutavasta ja vankilaahan se siitä sai,
kun se unohti mainita, ettei itse kannata ko. ajatusmaailmaa ja kritiikin siitä.

Jep, täällä elää pinnan alla edelleen tietty suhtautuminen ulkomaalaisiin,
mutta riippuen paljon, mistä olet kotoisin. coolsmiley

Yleisesti ottaen kukaan ei tykkää turkkilaisista täällä.

Ruotsalainen ja tanskalainen on parempi kuin suomalainen ja siihen on vaikuttanut
paljon suomalaisten (puuttuva) sosiaalinen lukutaito/sivistys
-> tarkoitan siis sosiaalisten tilanteiden tajua, enkä käytöstapoja.
Mutta tympiä, totinen ja kaikki valheet uskova suomalainen on parempi kuin turkkilaiset. Smiley

Kaikki muut EU-kansalaisuudet, kuin myös muut oikeat lähi-itä ihmiset ovat ok.
Saksalaisia itävaltalaiset hiukan katsoo nenän varttaan pitkin,
mutta ei niin paljon kuin yleisesti ottaen suomalaisia.

Onneksi Itävallassa ei ole monia suomalaisia, että ne pystyisivät aiheuttamaan
saman inho-reaktion kuin Venäjällä, Virossa, Ruotsissa ja Tanskassa,
mutta kyllä valitettavasti usein sen suomalaisen tunnistaa varsin hyvin katukuvasta.

Itse joudun hiukan tekemään henkilökohtaista pr:ää ja selittelemään
(jos siis aion hiukankaan menestyä näissä sosiaalisissa piireissä, esim. omata työpaikka ja edetä siinä + ystäväpiiri),
jos suomalainen juureni tulee jotenkin esiin esim. virallisista asiakirjoista. Cry
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #378 : 04.03.2009 17:27:18 »

uuh,, täällähän taso nousee AIVAN KOHISEMALLA... ilmeisesti matkailen liian tasokkaasti, että kuvailemasi maailma olisi "avartunut".-
  crazy2


Matkaile hyvä ihminen ja paljon, muutakin kuin sitä jääkaapin, vessan ja tietokoneen väliä,
niin avartuisi tuo ajattelumaailma kummasti.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2009 12:32:36 kirjoittanut ^Chakwaina^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 ... 24 25 [26]
  Tulostusversio  
 
Siirry: