Sivuja: [1] 2 3 ... 26
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailman eri maat ja kulttuurit  (Luettu 184922 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« : 04.02.2007 00:00:05 »

Aloitanpa tämän nyt sitten, kun tuntuu etten aio asua täällä loppuikääni. Päinvastoin vaikka kuka minulle vakuuttaisi että on nähnyt muuta ja tämä on paras, en koe että kohtaloni on jäädä tänne. Olen jo pariin otteeseen asunut muualla ja se on silloin tuntunut oikealta todellisuudelta. Suomi on tuntunut olevan kaukainen ja kylmä, kuten Espanjassa töissä oleva sukulaiseni sanoo.

Jotkut muuttavat täältä kokonaan, esim pari ystävääni Välimeren maihin, yksi palaamassa perheineen Lähi-Idästä, eräät muuttamassa Englannista tänne jne ymv.

On varmasti niin että kaikkialla on hyvät ja huonot puolensa, vai onko ihan sama missä asuu.  Wink 

Oma pisin suhteeni oli ulkomaisen kanssa, ja vika suhteeni päättyi siihen että mies kiitää itsekseen ulkomaille. (joukkarimaista, että kumpikin joukkari koki vetoa ulkomaiseen,  kumpikin oli toiselle eksoottinen)

En tiedä piileekö asiassa sen kummempia merkityksiä kuin että etelässä on lämmintä, värikkäämpää, kenties iloisempaa (minkä huomasin Kanarialla) ja Suomessa on suomalaista.

Koen että minua kiinnostavia ihmisiä on kenties muualla enemmän, vai onko se vain mielikuvitusta.

Jatkan myöhemmin kun tulee olennaisia pointteja. Cool

Tänne voi laittaa todellisia tai kuvitteellisia kommentteja asiasta.

Jos muuttaisin, olisin varmaan muutaman kuukauden ensin ja sitten kokonaan. Tiettyihin maihin selvästi enemmän vetoa kuin muualle.

Suomi on suuren maailman jälkeen tuntunut turvallisemmalta ja helpompi saada töitä, jne. Mutta ei kaikki ole täällä sitä mitä haluan. Ei välttämättä muuallakaan.  Cool Cool Suomessa ei ole sota,  mutta on aika monokulttuurista. Tästä pääsee toki lentämään minne vaan, vieressä on ihan hauskoja paikkoja kuten Tallinna, Pietari, Tukholma, ymv.. mutta mutta.. tuntuu että elämää, mahdollisuuksia, säpinää on heti enemmän kun menee vaikka Pärnuun, etelään, Lontooseen.. tai sitten ne on myös muistumia menneistä elämistä, jos olen elänyt Kreikassa Välimerellä Keski-Amerikassa tms.

Jos minulla olisi jokin asia olennaisesti helpommin ja paremmin; vaikkapa ilmasto, sosiaalinen elämä, hauskanpito paremmin kuin täällä, en helpolla palaisi muutettuani. Ja onhan minulle ennustettu miestäkin matkalta ja ulkomaille muuttoa, ainakin kahdelta kolmelta taholta, että siihen menisi 2-3 v. ja maa saattaisi olla Ranska, mutta että vaihtoehtoina pari maata (niin minustakin).

(http://www.danheller.com/images/Europe/France/Provence/People/BRppl04.jpg)
(http://www.danheller.com/images/Europe/France/Provence/Avignon/avignon02.jpg)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2008 22:59:27 kirjoittanut ^^Cocijo^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.02.2007 00:16:09 »

itsestäkin välillä tuntuu että olisi kenties kiva asua jossain muualla mahdollisimman kaukana täältä ja saada ihan uudet ympyrät. toisaalta taitaisin kuitenkin olla sellaista sorttia joka jo muutaman kuukauden päästä kaipaisin takaisin tänne pohjolaan.

todennut olen tässä elämän saatossa sen että matkailu ja uudet kulttuurit avartavat ja omassa kaveri piirissä paljon noita ulkomaalaisia esim.englanti/saksa.

jotenkin tuntuu että syynsä on sillä miksi tänne syntynyt enkä johonkin muualle.olisihan se ihan kiva joskus tulevaisuudessa kenties vielä kokeilla voisiko sitä muualla asua kun täällä.

mutta kyllä tuntuu että ennenmin tai myöhemmin tänne takaisin palaisin jos edes koskaan pois lähtisin...ehkä ainakin toistaiseksi tyydyn ihan tälläiseen hauskaan lomamatkailuun ja hetkellisiin ympyröiden muutoksiin.

no joo tulihan tämäkin taas ilmaistua mahdollisimman vaikeasti...
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.2007 00:20:11 »

Miksi palaisit takaisin? Mikä täällä vetää? Minulla ei ainakaan ihmiset saati sitten joku "henkisyys" tai "tehtävä" tai muu vastaava.

Mitä kauemmin olisi maailmalla, sitä enemmän sinne elämä rakentuisi.

(http://www.tedsimages.com/images/small/vaviews.jpg)  Wink

Tuolla ensi kesänä oleskelua.

http://www.vincent-formica.com/Languedoc.htm

http://www.vincent-formica.com/provence.htm

Kuulin muuten että Espanjassa ja Italiassa juuri byrokratia on kamalaa. Mutta se lie pientä jos on oma firma, tai käännöstöitä + perhe.

« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 00:25:40 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 04.02.2007 00:31:39 »

miksi palata hmm... sitä osaa oikein selittää.mutta varmaan tälläisenä tunne ihmisenä en voisi kuvitella olevani koko loppu elämääni poissa täältä.yhden joulun muutama vuosi sitten viettänyt tuolla espanjan maalla...ja jostain kumman syystä sitä kaipasi vaan tätä suomen valkoista hankea ja sitä itselle rakasta lähipiiriä.jotenkin tuntuisi että jos jatkuvasti asuisi jossain muualla..eikä olisi esim.juurikaan mahdollista sitten täällä "lomailla" tuntisin oloni hyvin ahdistuneeksi. jotenkin sellainen ulkomailla ja maalla on kiva käydä kunhan sieltä pääsee pois tunne.
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.2007 00:34:50 »

Siis olen tehnyt hommiakin muualla. No entäs muualla asuneet ja oleskelleet, mitä sanotte?

En kaipaa hankia tippaakaan, talvi on minusta pimeä, raskas ja turha ja saa ihmiset käpertymään sisäänpäin ja juomaan. Työnarkomania ja rankka juhliminen ei ole minua enkä välitä saunastakaan juuri.

"Rakas lähipiiri" eli sukuni on enemmän tai vähemmän kylmäkiskoista.. olisikin hauska tietää miksi olen ollut täällä tähän asti!


Sagittarius geography: Arabia, Australia, Avignon (France), Branford (England), Chile, Cologne (Germany), Czechoslovakia, Cape Finisterre (Spain), Provence in Spain, Hungary, Madagascar, Moravia, Naples (Italy), Narbonne (France), Nottingham (England), France Provence, Sheffield (England), Singapore, Slavonia, Spain, Stuttgart (Germany), Sunderland (England), Toledo (Ohio), Toronto (Ontario), Tuscany (Italy), upper rooms, upstairs.

countries    Arabia, Australia, Hungary, Spain, Tuscany, Provence, Madagaskar
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 04.02.2007 00:35:57 »

Minulla on aina ollut ajatus, että joskus muutan pois suomesta, mutta kun elämä on kuljettanut kuten on (perhe ja lapsia) olen toistaiseksi vielä suomessa. Kerran oli käännekohdassa, että olisin muuttanut Kreetalle, mutta vaakakupissa oli likaa täällä suomessa, joten jäin. Tulin tulokseen, että hoidan tämän elämän täällä ensin ja sitten vasta  muualle.

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #6 : 04.02.2007 00:36:59 »

Niin eräs lähtee Kreetalle ja just sinne en mene.

Asterix, olisi kiva kuulla sinulta ja Lilliltäkin, ja kuka vain jolla on kokemusta! Miksi Lilli palasit Ranskasta?  angel Mitä kaikkea koit ja opit, mistä nautit mistä et? Olennaisia kulttuurieroja?  angel

Kaikista noista muuten pidin paljon, Toscana Espanja ja Provence, Tsekit nähty ja Itävalta ohimennen, Unkaria ei.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 00:40:01 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 04.02.2007 00:47:18 »

Aloitanpa tämän nyt sitten, kun tuntuu etten aio asua täällä loppuikääni. Päinvastoin vaikka kuka minulle vakuuttaisi että on nähnyt muuta ja tämä on paras, en koe että kohtaloni on jäädä tänne.

Kannattaa ehdottomasti tehdä niin kuin tuntee.
Muutoin katuu loppuelämänsä.

Molemmat isovanhempani, sekä isän että äidin puolelta,
muutivat Suomeen.
Isäni puolelta asiaan liittyi isoisäni mahdollinen paluu takaisin
Venäjälle 1917 vallankumouksen jälkeen, jolloin hän ja perhe pakenivat
sitä ensin tänne Itävaltaan ja maailman sotien
alkaessa pauhata oikein kunnolla edelleen USA:han,
jossa sitten olivatkin 35 vuotta
ja tulivat Suomeen ja isoisäni sanoi kuolemaansa asti,
miten se oli pahin virhe koskaan.
Isoäitini elää vielä ja hänen hartain toivensa on saada
mahdollisimman moni meistä lapsista pois suomesta.

Äitini puolelta isoisäni muutti 2003 suomeen vaimoineen,
koska äitini kovasti tarvitsi tukea ja osti talon
sieltä. Hän myi sen vain kaksi vuotta myöhemmin
ja muutti takaisin Tukholmaan.
Ei siis edes sen kauemmaksi. Grin
Hän vain koki suomessa olon kovin ikävänä itselleen.


On varmasti niin että kaikkialla on hyvät ja huonot puolensa, vai onko ihan sama missä asuu.  Wink 

Hyviä ja huonoja puolia on aina, mutta factaa on sekin,
että jossain maassa on hyvä ja toisessa vielä parempi. Wink

Eihän Suomi mikään kehitysmaa sentään ole
ja esim. monissa Afrikan maissa on paljon pahempaa
auringon paljoudesta huolimatta. Grin

Esim. täällä Itävallassa on paljon pakolaisia,
venäläisiä ja muita itä-blokin asukkeja,
jotka ovat ensin menneet Suomeen, josta saa helpoiten
EU-passin ja sitten vaihtaneet maata, kun heitä
ei enään viskata maasta ulos. Wink
Täällä, kuten myös Saksassa ja muissa EU-maissa
(paitsi scandinavian alueella)
niillä 3 kk aikaa löytää työpaikka,
muuten heidät käännytetään takaisin. Wink



En tiedä piileekö asiassa sen kummempia merkityksiä kuin että etelässä on lämmintä, värikkäämpää, kenties iloisempaa (minkä huomasin Kanarialla) ja Suomessa on suomalaista.

Koen että minua kiinnostavia ihmisiä on kenties muualla enemmän, vai onko se vain mielikuvitusta.

Hmm.. ei varmasti ihan kokonaan mielikuvitusta ole.
Suomalaiset eivät vain ole kovin sosiaalinen kansa, vähän ykstotisiakin
ja siksi muun maalaiset ihmiset tuntuvat mielenkiintoisimmille,
värikkäämmille ja ilosimmille ja sitähän he toki juuri ovatkin. Smiley

Kanaria ja Suomi eivät toki ole koko maailma
ja säällä on voimakas vaikutus mielihyvän tuntemiseen. Smiley


Suomi on suuren maailman jälkeen tuntunut turvallisemmalta ja helpompi saada töitä, jne.

Hassua, että koet noin kokemuksesi jälkeen,
koska suurin osa tuntemistani ulkosuomalaisista
sanovat aivan päin vastaista
ja en voi kuin kokemukseni kautta yhtyä siihen. Smiley


Mutta ei kaikki ole täällä sitä mitä haluan. Ei välttämättä muuallakaan.  Cool Cool Suomessa ei ole sota,  mutta on aika monokulttuurista.

Miksi suomalaiset aina vetoavat siihen,
että Suomessa ei ole sotaa? idiot2
Suurimmassa osassa maapallon maita ei ole sotaa,
ei edes täällä Itävallassa, jossa viimeksi oli sotatila
samaan aikaan kuin Suomessakin. Grin

Jos suomesta muuttaa pois, niin onko sitä pakko
rynnätä jonnekin niille loppujen lopuksi harvoille
katastrofi-alueille kaivamaan verta nenästään? idiot2

Elämästä voi tehdä kauniin itselleen ja se ei ole edes vaikeaa. Smiley

Muoks. Ja niille, jotka kokevat Suomi-kokemukseni loukkauksena
itselleen, niin huomautan, että nämä ovat yksinoikeudella
vain minun henkilökohtaisia kokemuksiani,
enkä niille mitään voi, eikä minulla ole mitään tarvetta
muuttaa suomeen vain saadakseni parempia kokemuksia.

Olen tyytyväinen elämääni tälleensä. Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 00:55:03 kirjoittanut Asterix » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 04.02.2007 00:50:36 »

Hyvä, sanopa sitten että mitä huonoja puolia on Itävallassa ja miksi sinua kiinnostaa myös Italia.

 Cheesy Wink
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #9 : 04.02.2007 00:51:15 »



                   :Smiley

         NIIMPÄ! Niinkauan, kuin etsii vastauksia itsensä

          ulkopuolelta, onkin hyvä " kiertää ja nähdä

            maailmaa ", mutta, ja jos, kuitenkin,

               etsii vastauksia sisältäpäin,

                silloin täällä on hyvä olla.


                          smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #10 : 04.02.2007 00:56:59 »

...
Kyse on ilmastosta, elämänilosta, vaihtelusta, nähtävyyksistä, ruokailusta, jne jne..  Wink
Tiedän tunteen  Wink smiley6600
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #11 : 04.02.2007 00:58:20 »



                    Huh

         AIVAN! Tosiaan, kysehän olikin siitä pinnallisuudesta!


                      Cry


tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 04.02.2007 01:27:00 »

Hyvä, sanopa sitten että mitä huonoja puolia on Itävallassa ja miksi sinua kiinnostaa myös Italia.

 Cheesy Wink

Hmmm...  Nyt ei kyllä tule mieleen yhtäkkiä montakaan kauhean pahaa asiaa.. Huh

Luottokortilla ei voi maksaa joka paikassa,
vaan pitää olla myös pankkikortti
ja käteistä aina tukko mukana.
Scandinavian alueellahan ei tarvitse käteistä kantaa
mukanaan ollenkaan. Smiley

Itävaltalaisilla kansallisesti aika hyvin karman velat hoidossa,
mutta kyllähän heiltä on historiansa aikana paljon kysyttykin,
etenkin noiden 1. ja 2. maailman sotien aikana.

Välillä minua rasittaa lähinnä Wieniläisten taipumus juoruiluun,
mutta se ei ole kovin negatiivista jouruilua,
vaan sellaista, että ylpeillään jonkun ystävän/tuttavan avuilla/taidoilla/asemalla/tms.
ja niitä suurennellaan
ja sitten se ko. ihminen ei kykenekään täyttämään ihmisten
ennakko-odotuksia.

Wienissä on hyvin tärkeää olla tietyissä piireissä
ja täällä tärkeää joko olla "joku" tai vähintää olla
hyvä ystävä "jonkun" kanssa.

Sille on pitkät historialliset perinteet vahvasti
aatelisten ja kuninkaallisten sukujen maassa. Smiley

Täällä on hyvin vahva seurapiiri-elämä, mutta kaupunki on pieni
ja pian meillä on tanssiaistapahtuma, joka on suurin
seurapiiritapahtuma koko Euroopassa heti Cannesin jälkeen
ja sinne on kutsuttu Euroopan silmää tekevät
ja joitain amerikkalaisia, kuten tänä vuonna
mm. Paris Hilton on ilmoittanut saapumisestaan. Smiley



Italia kiinnostaa auringon, Venetsian, Milanon, Rooman, muodin
ja kauniiden ja iloisten ihmisten vuoksi. Smiley

Olet varmaan kuullut sanonnan;
"Italialaiset tekevät kaiken paremmin" ? Wink

Olen esteetikko ja nautiskelija ja minusta elämän pitää
olla kaunista henkisesti ja fyysisesti koettuna. Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 01:31:35 kirjoittanut Asterix » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #13 : 04.02.2007 02:02:13 »

En välttämättä välittäisi piireistä (se on kaikki sitä pintaa ja harhaa), kunhan olisi kaunis ympäristö, miellyttävä ilmasto ja miellyttävä kumppani. En pidä tärkeänä kulttuurien=joka maan erityispiirteitä vaan yleisesti ottaen Etelä- Eurooppa on ok, kunhan ei mennä liikaa Itään.

Rahalla siis seteleillä maksaminen olisi varmaan pienin harmeista.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 02:07:47 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 04.02.2007 02:12:57 »


Rahalla siis seteleillä maksaminen olisi varmaan pienin harmeista.

Näinpä. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 26
  Tulostusversio  
 
Siirry: