Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Laastarisuhde"  (Luettu 42148 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Neilikka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« : 29.01.2007 23:36:51 »

Otsikolla tarkoitan siis,että voiko suhde joka aloitetaan ns "laastarisuhteena" toimia,edetä ja kasvaa,onko kokemuksia? Itse käsitän laastarisuhteen niin,että entisen suhteen loppumisen tuoma tuska/yksinäisyys jne "taltutetaan" aloittamalla uusi suhde  Undecided
Vai onko moinen toiminta väärin toista osapuolta kohtaan,jos toinen onkin "ihan tosissaan" ja toinen hakee lohtua itselleen? Itse pähkäilen tässä tällaisia kummallisuuksia,kun en millään tunnu pääsevän exästä eroon.Yritettiin kolme kertaa,eikä toiminut,niin kai jo pitäisi uskoa idiot2
Kertokaapa onko jollain kokemuksia vai tuomitaanko tällaisen suhteen aloittamisen ajatuskin  Embarrassed
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 29.01.2007 23:49:54 »

 laugh

Otsikolla tarkoitan siis,että voiko suhde joka aloitetaan ns "laastarisuhteena" toimia,edetä ja kasvaa,onko kokemuksia? Itse käsitän laastarisuhteen niin,että entisen suhteen loppumisen tuoma tuska/yksinäisyys jne "taltutetaan" aloittamalla uusi suhde
Kertokaapa onko jollain kokemuksia vai tuomitaanko tällaisen suhteen aloittamisen ajatuskin


Hei "Neilikka""

Itse ajattelen tämän sinun "laastarisuhteesi"
tarkoittavan "parantava suhde"
- oletko tutustunut kirjaan
  - Bruce Fisher: Kun suhteesi päättyy; Jälleenrakennus

    - suosittelen tutustumaan kirjaan



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 29.01.2007 23:57:56 »

Minä lähtisin ensimmäisenä pohtimaan, että miksi ylipäätään lähteä laadullistamaan ja arvottamaan suhdetta? Siis siinä mielessä, että kumpi on tosissaan enemmän ja kumpi ei.
Minulle ainakin jokainen suhde on TOSI, oli se ulkoapäin sitten nimetty "laastarisuhteeksi" tai "avioliitoksi" tai "seurusteluksi" tai "traumanparannus-suhteeksi" tai "yhden illan jutuksi" yms yms... mitä niitä nyt sitten onkaan olemassa....näitä määritelmiä.
Ei suhteita voi määritellä etukäteen, ei itsen eikä toisen puolesta tai voi, mutta silloin rakentaa sen odotuksien varaan, eikä luottamuksen.

Heitä roskiin muo kaikki määritelmät ja kuuntele sydäntäsi. Jos olet vilpitön ja avoin ja kerrot tunteista toiselle osapuolelle rohkeasti, että hän tietää millä mielellä ja olotilalla olet liikkeellä, hän silloin lähtee suhteeseen mukaan täysin vapaasta tahdostaan. Molemmat lähtee mukaan täysin vapaasta tahdostaan. Ja jos jommallakummalla on salaisia haaveita tai odotuksia, joista ei puhu, vaan ne kytee alitajunnassa ja pinnan alla, se on tylysti sanottuna "hänen murheensa", joka salaa odotuksiaan ja tosiasioita. Silloin jos itse on rehellisesti sitä mitä on ja ilmaisee sen hetken tunteensa, ei suhteessa ole mitään pahaa, väärää tai tuomittavaa.
Ethän sinä voi periaatteessa tietää mitä toinen jossain alitajuisissaan toiveissaan hakee suhteelta, eikä hän voi tietää mitä sinä. Ettekä te välttämättä itsekään voi kaikkea siitä tietää.  Wink

Mutta sen minkä tuntee ja kokee ja sen jos kykenee rehellisesti ilmaisemaan, lähtee suhde hienolta luottamuksen ja kunnioituksen pohjalta.  Smiley (jopa yhdenillan jutut voi perustua hyvin syvään kunnioitukseen ja kohtaamiseen, kyse on rehellisyydestä, luottamuksesta ja kunnioituksesta vain...)
Eikä sillä ole mitään merkitystä, nimittäisikö sitä joku "laastarisuhteeksi", sillä jokaisessa suhteessa on aina hitunen laastaria....  Cheesy

Kuuntele vain sydäntäsi ja ole rehellinen itselle si ja toiselle!  smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #3 : 30.01.2007 00:07:21 »

Sorry, tuli näkemykseni tuolla tapaa sinä muotoon, ethän suoranaisesti sanonut, että olisit itse siinä tilanteessa suoranaisesti. Mutta että tuon voi kääntää ihan yleisesti ottaen muotoonkin.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 30.01.2007 01:13:44 »

Hmmm..
Minä en oikein koskaan ole päässyt sisään
tuohon laastarisuhteen ideologiaan,
vaikka paljon siitä puhutaan. idiot2

Kun suhde loppuu, niin minä jatkan eteenpäin
ja ihastun, jopa rakastun yhä uudelleen
entisen jälkeenkin, enkä minä mieti,
minkä laatuinen se uusi suhde on. Smiley
Nautin hetkestä niin kauan kuin sitä kestää. smitten

Tosin, minulla ei ole tapana polttaa siltoja takanani
ja tehdä ylimääräisiä draamoja ja sotia,
joihin pitäisi saada hoitoa ja terapiaa
joltain toiselta.

Yleensä erotessani jostain miehestä tapailemme
vielä kauan eron jälkeenkin varsin
romanttis -ja (jopa) eroottismielisesti kunnes suhde
vakiintuu ystävyystasolle. Tongue
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 30.01.2007 11:01:37 »

Tai sitten kaikki ovat kaikille laastareita sen ekan ihastuksen jälkeen?

Ei kun jokainen side on entistä tärkeempi? hm? Minusta uusi suhde ei aina ole ollut edistystä.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 30.01.2007 11:03:34 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 30.01.2007 12:27:32 »

Olen miettinyt sitäkin,
että onko tuo ainainen eron jälkeinen tapailu exän kanssa
toistemme laastarointia ja hoitoa? Tongue
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2007 18:56:12 »

Eihän sitä koskaan tiedä, milloin "se oikea" kävelee vastaan... vaikka sitten "laastarisuhteessa"  Cheesy 

Itse purin aikanaan kihlauksen niin, että asuimme sen jälkeen vielä puolisen vuotta yhdessä ex-mieheni kanssa (2 x vesimies ... meiltähän tämä käy!). Lopulta sitten muutin toiselle paikkakunnalle, ja hyvin pian sen jälkeen ihastuin ja rakastuin uuteen mieheen. Molemmat olimme silloin hiukan varuillamme juuri tämän "laastari"-asetelman vuoksi, mutta juteltuamme asiasta päätimme antaa toisillemme mahdollisuuden. Onneksi - sillä tällä hetkellä yhteistä taivalta on takana 6 kaunista vuotta! Kuten Inanna tuossa kirjoittikin, tärkeintä on puhuminen; että molemmat tietävät, missä mennään ja mistä lähtökohdista. Rehellisyyden pohjalta rakkaus kasvaa ja voimistuu (jos on kasvaakseen).

Neilikka, anna rakkaudelle mahdollisuus, äläkä tuomitse mitään suhdetta etukäteen. Näistä elämän ihmeistä kun ei koskaan tiedä...  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 31.01.2007 08:57:38 »

Kai sitä exästä välittää sen jälkeenkin kun asiat menee mukkelis, mutta minulla ei todella ole tarve tapailla viime kesän jälkeen. Vihdoin tajusin, että turha niille on sitä parisielujuttua selostaa, itse sanovat sen muutaman kerran+vekslaavat, minä näen asiassa suuria ja jumalallisia merkityksiä heh. Parempi vaan olla tapaamatta, jos kerran kaikki on lopetettu ja puhua vaikka lapsen asioista.

Itse en hankkinut viimeisen jälkeen laastarisuhdetta, jonkun elämässä piipahdin ja katosin. Päinvastoin sitä ei halua laastaroida aina edellisten jälkiä vaan odottelee kunnollista tapausta. 
coolsmiley

Ei tota--

(http://images.google.fi/images?q=tbn:YLVNSDeMqUmwOM:http://www.theodora.com/flags/new5/red_cross.gif)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2007 09:37:17 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 31.01.2007 10:13:04 »

itse en oikein usko ainakaan omalta kohdaltani että tuollaista suhdetta voisin koskaan aloittaa...minusta tuollainen ei olisi oikein tätä toistaosapuolta kohtaan. oikea ja kestävä suhde voi mielestäni toimia vain silloin kun siitä et alunpereinkään ole hakemassa itsellesi vain jotain hetken korviketta omaan yksinäisyyteesi vaan olet enenpi valmis antamaan rakkautta etkä vaan vaatimaan että huomatkaa minut olen "jätetty" ja loukattu.mielestäni jos tälläisiin suhteisiin lähtee jää niihin kierteeseen...koska pidemmän päälle ne eivät mielestäni voi toimia ja huomaat että haet toiselta osapuolelta vain hetkellistä lohtua ahditukseesi etkä oikeaa rakkautta.sitten kun tämä käy ilmi tulee taas ero ja todennäköisesti jäät toistamaan samaa kaavaa uudestaan ja uudestaan.mielestäni eron jälkeen pitää saada ensin itsellä uudestaan jalat maahan - huomata että pärjään edelleen myös tarvittaessa yksin. sitten vasta ruveta etsimään sitä uutta rakkautta.mielestäni vain näin on valmis antamaan ja vastaanottamaan rakkautta uudestaan. smitten smitten no mutta menipä nää miun ajatukset taas sekaviks... Cheesy Cheesy
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10 : 31.01.2007 15:12:51 »

"haet toiselta osapuolelta vain hetkellistä lohtua ahditukseesi etkä oikeaa rakkautta.sitten kun tämä käy ilmi tulee taas ero ja todennäköisesti jäät toistamaan samaa kaavaa uudestaan ja uudestaan"

*Olen ollut tällaisen vastaanottava osapuoli. Jotkut osaa antaa rakkautta aina uudestaan jotkut ei (kokemukseni 2002-2006). Tosin pitäisi olla kovin ymmärtäväinen ihmisten kanssa, jos joku edes yrittää rakastaa, vai?  :Smiley Kun yleensä minusta (toistan) miehet kelaa lähinnä duuni, raha, seksi, urheilu, autot.. mikä on naisille aika hyvä tapa selvittää päätään miesasioissa, kuinka helppoa.. :Smiley

Olinko siis laastarisuhde, onko minun jälkeeni kääresuhde? Kokovartalokipsi?  2funny
« Viimeksi muokattu: 31.01.2007 15:31:02 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 31.01.2007 23:22:50 »

Miten koette suhteen, joka alkaa toisen suhteen
ollessa vielä kurantti, eli toinen osapuoli on vielä
esim. naimisissa?

Jos nyt unohdetaan kokonaan moralisointi,
onko se oikein vai väärin ja puhutaan siitä,
onko se laastarisuhde, silta päästä eroon aviopuolisosta,
keino kokea onnellisuutta onnettoman avioliiton vuoksi
vai voiko olla kysymys silkasta syvästä rakkaudesta,
jota ei edes aviopuoliso pysty estämään?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #12 : 31.01.2007 23:52:30 »

Riippunee tapauksesta ja persoonista.
 smitten
Ja motiiveista ja onko sitä mitä on vai sitä mitä haluaisi olla...  Cheesy
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #13 : 01.02.2007 01:06:57 »

Miten koette suhteen, joka alkaa toisen suhteen
ollessa vielä kurantti, eli toinen osapuoli on vielä
esim. naimisissa?

Jos nyt unohdetaan kokonaan moralisointi,
onko se oikein vai väärin ja puhutaan siitä,
onko se laastarisuhde, silta päästä eroon aviopuolisosta,
keino kokea onnellisuutta onnettoman avioliiton vuoksi
vai voiko olla kysymys silkasta syvästä rakkaudesta,
jota ei edes aviopuoliso pysty estämään?


Sellaisen kokeneena en missään nimessä puhuisi laastarisuhteesta. Omalla kohdallani tuntui että kyse oli karmasta. Kohtalosta. Suhde tuli täysin odottamatta ja räjäytti tajunnan eikä siinä voinut enää tehdä muuta kuin erota. Tunsin pettäväni häntä aviomieheni kanssa  uglystupid2 vaikka asia olisi pitänyt olla toisin päin. Emme koskeneet toisiimme ennen kuin olin muuttanut pois aviomieheni luota, koska moraali oli molemmilla kuitenkin korkea. Rakkautta se ei estänyt kuitenkaan tuntemasta. Ja elämäni muuttui.  smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 01.02.2007 01:18:24 »

Nyt ei jaksa ajatellakaan että  seur. suhteessa olisi  mitään olennaisia ongelmia.. jos joku on varattu varmaan vapautuu just minulle..  smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: