Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Laastarisuhde"  (Luettu 41709 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #45 : 03.02.2007 14:35:12 »

Syvälle juurtuneen suhteen irtirepäisy tekee vuotavan haavan, ja kuten haavojen hoidossa yleensäkin haavaside suojaa haavaa ulkoisilta vaurioilta ja lialta, ja ehkäisee myös haavan repeämistä, turvotusta ja tarvittaessa tukee vamma-alueen tiettyyn asentoon, ja näin edistää paranemista, arpikudoksen muodostumista, ja vähentää tulehdusriskiä.
Huomattavaa on myös, että haavasidokset ja laastarit on vaihdettava, kun ne ovat likaiset, erittäneet läpi tai haavaan on tullut kipua tai jomotusta. Kiristävät laastarit voivat ärsyttää ihoa...
Pienet, vain ihon pinnallisen kerroksen rikkoneet haavat sekä lievät ruhjeet ovat normaaliin arkipäivään kuuluvia haavereita. Ne onkin yleensä mahdollista hoitaa ihan kotikonstein, eli paranevat lähes itsestään.

Huolellisesti hoidettu haava paranee nopeammin, tulehtumatta
ja arpikudostakin syntyy mahdollisesti vähemmän. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #46 : 03.02.2007 16:00:02 »

Käsittääkseni en kovin paljon ehdi istua himassa, kun käyn töissä, muissa bisneksissä, tapahtumissa, matkoilla jne? Missä on Miehiä?

En tiedä, kenties elämän uni ei nyt just viitti tarjota kumppania.

Olin muuten äsken golfkentälläkin ja oinas sekä härkä tuli tavattua.

Tilanne alkaa muistuttaa "kirousta" josta Asterix mainitsi, mutta antaas taivaankappaleiden vaan liikahtaa.. olisin varsin huumorintajuinen ja kisaileva, jos joku kiinnostaisi. Tunnen Itseni. Olen jatkuvasti avoin asioille. Äskenkin puhuin oikeistopoliitikon kanssa ihan eri kaupungissa (minullehan ne löytyy aina muualta..)--


 Wink
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 16:05:06 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #47 : 03.02.2007 17:54:33 »

Käsittääkseni en kovin paljon ehdi istua himassa, kun käyn töissä, muissa bisneksissä, tapahtumissa, matkoilla jne? Missä on Miehiä?

No sielläpä juuri
- jos avaa silmänsä. Wink

En tiedä, mitä teet työksesi, mutta oletkohan väärällä alalla,
jos hengenheimolaisia ei löydy bisneskontakteista, tapahtumista,
matkoilta jne? Smiley

Ymmärrän kyllä, että Suomessa on suppeamat
piirit kuin täällä Itävallassa,
jossa ollaan hyvin läheisesti tekemisissä
myös naapurimaiden liike-elämän vaikuttajien kanssa
ja Wieniin on keskittynyt sen ihanteellisesta maantieteellisestä
aseman vuoksi (idän ja lännen välissä)
isoja kansainvälisiä yrityksiä.

Vanhana, älyttömän kauniina, suopeana,
ystävällisenä ja ennen kaikkea romanttisena
kulttuurikaupunkina
se vetää puoleensa
vaikuttajia ympäri maailmaa. Smiley
Toki Alppien luxushuvilat, kuten myös historiallisesti
arvokkaat kaupunkiasunnot houkuttelevat myöskin. Wink
Elämä täällä on kaunista ja romanttista. smitten

Monet ihmiset ovat sanoneetkin, että
Wien on paljon romanttisempi kuin Pariisi. :Smiley

Toki lähellä on myös toinen älyttömän romanttinen vanha
ja kaunis kaupunki Budabest Unkarissa.
Vain 4 h autolla Wienistä. Wink
Tämä on oikea romanttisuuden keskittymä
4 h:n ajamatkan säteellä ihan minne tahansa,
vaikka Italiaan. smitten

Tulipa nyt vedettyä kotiin päin,
mutta tervetuloa kaikki rakastumaan! smitten

Kevät tulee tänä vuonna varhain, sen on voinut jo
haistaa ilmasta parina päivänä
ja se ja kesä on kauneista aikaa ja kestää myöhään lokakuulle. smitten



Tilanne alkaa muistuttaa "kirousta" josta Asterix mainitsi, mutta antaas taivaankappaleiden vaan liikahtaa..

Hmmm..? Huh
Minulla ei ole kirouksia rakkauselämässäni, kuten ei muillakaan
elämän alueilla.
Tarkoitatko topicia, jossa kerroin ystäväni työtilanteesta?
Hänen "kirouksensa" on poistunut ja hän elää kaunista elämää. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #48 : 03.02.2007 20:17:22 »

Niin, heitinkin sen liittyen frendisi työasioihin, en tosissani usko kirouksiin. Tosin hän yritti ja yritti, minä en edes yritä, elän vaan. Kuten sanottu - elän, en etsi. Olen avoin, en mene lihatiskeille.

En usko että Itävalta on minua varten, joku muu maa voi olla, esmes Jenkkilä. On kai Luoja luonut Suomenkin, niin että jos on "tarkoitus" löytää täältä, täältä löytyy. Tai sitten ei. Tai sitten ei sotketa rukouksia ja tarkoituksia asiaan.  Wink
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 20:19:00 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #49 : 03.02.2007 20:28:12 »

Suomi on muuten siitä hauska juttu että kun joku sukulaiseni esmes palaa maailmalta tänne, se on paras maa. Tai sitten jos lähtee täältä, ei tänne muka tulisi. Tai tulevat ehkä. No katsotaan onko jotenkin eri fiilis kun pari perhettä on täällä taas. Itse koen muuttavani, mutta ei ihan vielä. Eikä välttämättä kuin puoli v täällä, puoli v muualla, mikä ei taas lapsen koulun kannalta toimi, heh, ellei hanki yksityisopetusta. No joo- menee vähän ohi laastarisuhdeteeman..

Parempi asettua kokonaan johonkin paikkaan joka varmasti miellyttää. Kuuntelen jatkuvasti kommentteja elämästä Italiassa, Espanjassa, Lähi-Idässä jne..  Briteissä, Jenkeissä. Silmät on auki matkoilla.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 20:30:19 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #50 : 03.02.2007 20:53:29 »

Itävallassa on jenkkiläisiä liikemiehiä erittäin paljon,
vähän liiankin paljon. buck2

He ovat kiinnostuneet juuri nyt kovasti kasvavista
Itä-Euroopan markkinoista, kuten toki kaikki muutkin
tällä hetkellä. Wink

Voihan sitä asua jossain maassa vaikka pari vuotta
ja sitten taas vaihtaa. Wink
Asunnot/talot voi vuokrata eteenpäin.
Itse olen kiinnostunut asumaan myöhemmin esim. Italiassa. Smiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #51 : 03.02.2007 21:05:15 »

Suomi on muuten siitä hauska juttu että kun joku sukulaiseni esmes palaa maailmalta tänne, se on paras maa. Tai sitten jos lähtee täältä, ei tänne muka tulisi.

Hmmm... luulen, että se on vähän sellainen juttu,
joka pitää vain sanoa kohteliaisuus-syistä,
koska usein jotkin (vähän maailmaa nähneet) Tongue
tykkäävät huonoa, jos sanoo, että jossain muussa maassa
on parempi ja kauniimpi elämä. :Smiley

Monet valitettavasti lähtevät "ovet paukkuen"
ja palaavat häntä koipien välissä,
kun huomataan, että ei se suomalainen sisu
ole läheskään aina niin hyvä juttu kuin kuvitellaan. Wink

Jotkin suomalaiset tavat toimivat vain Suomessa
ja jokainen tuntee sanonnat;
"Elä Roomassa kuten Roomalaiset" ja "Maassa maan tavalla" Wink

Ainahan sitä voi vertaila. Joku paikka on aina huonompi
tai parempi kuin joku toinen. Smiley

Rakkaus-suhteissa sama juttu. Wink
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 21:07:46 kirjoittanut Asterix » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #52 : 03.02.2007 22:27:11 »

Tiedän erilaisia tarinoita.. suomalaisia espanjassa, kaliforniassa.. rupesin miettimään todella ihan käytännön asioita.. kerran hankin jo asunnot, työluvat jne tein töitä Lontoossa.. kai se menettelisi.. kodin tuntu vaan on niin tärkeä, ja tietty muistettava kaikki tekniset asiat.. tuttavapiirit.. kaiken tällaisen järjestyminen.. ehkä se järjestyisi, mutta ennen kaikkea uuden paikan/ ihmisten pitäisi tuntua oikeilta, enkä ole missään muussakaan täsmällisessä paikassa kokenut rodun/ ympäristön olevan juuri se oikea koti, vaikka ilmasto olisi miellyttävämpi ja ihmiset avoimia. Kerran lähdin niin että miehestä oli jotain tukea. En ole varma viitsinkö lähteä itsekseni, tutustumatta ulkomailla/ Suomessa ulkomaiseen.

Niin ja se ei sitten ole laastarisuhde.


Mietin vaan kovasti mikä tekisi jostakusta ulkomaisestakaan tärkeän minulle, tavallaan kaikki on mahdollista, mutta miksi ulkomailla sitten? Tunneside ilmeisesti? Miksi juuri joku, eikä joku toinen.. mutta kun olin ulkomailla ulkomaisen kanssa rakastuneena, Suomea ei kieltämättä ollut olemassakaan. Cheesy

Tuntemistani henkilöistä yksi palasi henk. koht syistä, yksi jäi sille tielleen.. muutama jäi tänne.. jotkut seilaa ja matkustaa firman asioissa, se on ideaali tilanne että voi tehdä jotain projektia missä vain ja siinä olen luojan kiitos mukana. Yksi meni juuri Madridiin ja on palaamassa kesäksi. Yhdet tulevat Lontoosta, yksi käy välillä Italiasta (ei minulle aivan), yksi porukka Libanonista, jne. Ekaa miestäni häiritsi, että (jonka jälkeen ei siis 4-5 vuoteen löytynyt ketään, aika hurahti) olen aivan liian suunnitelmallinen, mutta se on luonteeni.

Ehkä voisi kokeilla sellaista kesäoleskelua ensin, minkä itse asiassa teen tänä kesänä lyhyenä versiona. Aarrekartat!

AP kartallani kaikki on 2008 vuonna keskittynyt 3 4 5 ja 11 huoneisiin, niin että matkailun-kodin-rakkauden alueella on säpinää, on pakko ollakin tai nukahdan.  2funny Tänäkin vuonna sentäs kolmosessa  venus ja 4+5 ei ihan huono-  aurinko merkurius pluto jupiter.
Tulkitsen asian niin että 2007 2008 mahdollistuu nämä muuttoaikeet.. ainakin on paljon tekemistä ulkomaaosaston kanssa. Pitäisikö minun aloittaa Suomi-muu maa keskustelu, haukkumatta tai ylistämättä mitään paikkaa?

Sagittarius, with a Full Moon in Leo on February 2, you'll be restless. With Mercury moving into Pisces, your thinking may be creative but muddled. February 13 and 14 will require extra effort to get through a heavy workload.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 22:52:25 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #53 : 03.02.2007 23:01:32 »

Tiedän erilaisia tarinoita.. suomalaisia espanjassa, kaliforniassa.. rupesin miettimään todella ihan käytännön asioita.. kerran hankin jo asunnot, työluvat jne tein töitä Lontoossa.. kai se menettelisi..

Työlupa Lontooseen..? Huh Ei Britaniassa tarvitse työlupaa,
jos on EU:n kansalainen.


ja tietty muistettava kaikki tekniset asiat.. tuttavapiirit.. kaiken tällaisen järjestyminen..

Jos pärjää ns. teknisissä asioissa Suomessa,
niin pärjää leikiten muualla.
Suomi on vähän kuin sanalaskujen Siperia, joka opettaa. Wink
Byrokratia on vaikeampaa varmasti vain Venäjällä,
mutta sielläkin on helpompaa,
jos maksaa jollekin vähän extraa. Grin

Suomalaisten ei pitäisi olla huolissaan sosiaalisesta verkostoitumisesta ulkomailla, koska lähes poikkeuksetta
muunmaalaiset ovat sosiaalisempia kuin suomalaiset
ja tekevät aivan varmasti tuttavuutta. Smiley


ehkä se järjestyisi, mutta ennen kaikkea uuden paikan/ ihmisten pitäisi tuntua oikeilta, enkä ole missään muussakaan täsmällisessä paikassa kokenut rodun/ ympäristön olevan juuri se oikea koti, vaikka ilmasto olisi miellyttävämpi ja ihmiset avoimia.

Ymmärrän toisaalta tuon kommentin, koska minulle
aiheutti suunnatonta tuskaa se, että suomi ja suomalaiset
eivät tuntuneet "omilta".
Minulla on eräs Sveitsiläinen, tosin italialais-syntyinen ystävä,
joka muutti Wieniin samasta syystä, että Sveitsi ja sveitsiläiset
saivat hänet ahdistumaan.
Mieheni ei ole oikein sinut taas Itävaltalaisten ja Itävallan
kanssa niin hyvin kuin tahtoisi. Smiley
Hän puoliksi italialainen ja omaa vähän mielikuvituksellisemman
persoonan kuin maadoittuneet,
siis jalat maassa olevat Itävaltalaiset. Wink

Rotu-asioilla ei kannata stressata. Kaikki ovat ihmisiä sentään. Smiley



Kerran lähdin niin että miehestä oli jotain tukea. En ole varma viitsinkö lähteä itsekseni, tutustumatta ulkomailla/ Suomessa ulkomaiseen.

Mutta etkö juuri sinä ole niin itsenäinen,
ettet tarvitse kenenkään tukea siihen? Huh
Ainakin niin olen kuvitellut.


Minä lähdin alunperin ihan yksin ja tuntematta ketään ennestään
ja hyvin olen pärjännyt. Smiley
Minulla enemmän ystäviä kuin koskaan suomessa
ja sosiaalinen turvaverkkoni -ja verkostoni huomattavan
paljon vahvemmat. Smiley

Rohkeasti vain matkaan! Wink


Mietin vaan kovasti mikä tekisi jostakusta ulkomaisestakaan tärkeän minulle, tavallaan kaikki on mahdollista, mutta miksi ulkomailla sitten? Tunneside ilmeisesti?

Kukaan ei voi tulla sinulle tärkeäksi, oli sitten ruåtsalainen,
kiinalainen, italialainen tai suomalainen,
ellet itse avaudu sille henkilölle. Smiley

OFF TOPICIA JEES...  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
Muutetaan keskustelun suunta siihen alkuperäiseen. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #54 : 03.02.2007 23:08:16 »



Kiva kuulla että muuttosi on kaikin puolin positiivinen kokemus, minulla oli hieman vaikea eräs trippi, mutta, niin, ilman sen miehen tilannetta.. nyt pitäisi vain päättää suunta.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 09:52:06 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: