Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neptunuksen transiitit  (Luettu 286869 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #105 : 02.04.2012 09:12:46 »

Nyt olisi takana kaksi jaksoa  neptunus aspect_opp kuu. Ensimmäisen jälkeen ajattelin, että kyllä tässä pärjätään, mutta toinen oli jo tosi paha. En ole päässyt oikein kärryille tuon Kuun kanssa ja ehkä siksi transiitti oli inhottava. Väsymys oli paha, mutta sain pahoja ahdistuskohtauksia ja kaiken maailman takaumia ja muistoja, joita olen mielestäni käsitellyt ihan tarpeeksi jo edelliset 10 vuotta, mutta tämäpä oli astetta kovempaa. Molemmilla kerroilla, kun transiitti on ollut ohi, olen saanut järkyttävän päänsärkykohtauksen, joka vei voimat pariksi viikoksi. Täytyy siis tosissaan tutkia varmaan tuota Kuuta omalla kartalla, jotta selviää hengissä kolmannesta kerrasta, joka on edessä loppukesästä. Kuun vieressä on kyllä  kuunsolmu, joten sumuttaa se Neptunus vissiin sitäkin.
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #106 : 02.04.2012 09:39:04 »

Neptunuksen oppositio Auringolle alkaa pikkuhiljaa lähestyä.. tuntuu että näitä omituisia ja sumuisia transiitteja tupsahtelee vähän väliä, vaikka tämäkin tulee kohdalle 160 vuoden välein, se  toistuu kuitenkin omalla kohdallani peräti 5 ohituksen verran, joista ensimmäinen on Toukokuun alkupuolella... Sad

tallennettu

sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #107 : 02.04.2012 09:54:09 »

Ja mikähän näiden sumuisen tupsahtelun tarkoitus mahtaisi olla? Sitä minä olen miettinyt. Pluton tarkoitus on karsia turhaa, mutta mitä se tämä Neptunus tekee, kipeäksi vissiin...  idiot2 laugh

En muistanut täsmentää, että minulla on siis kuu samassa asteessa with Mean Node, kun True Node on asteen perässä eri merkissä. Niin kyllähän se Neptunus on siis sumuttanut molempia, kuuta ja yläsolmua. Kuu ja Mean Node 0 astetta neitsyttä ja True Node 29 astetta jellonaa.

Emelialle tsemmpi ja komppihali  smitten
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #108 : 02.04.2012 10:15:46 »

Neptunuksen kanssa kyse on illuusioista, niiden luomisesta tai purkamisesta... paljon riippuu näkökulmasta miten tulkitaan... pettymyksiä kun joudutaan omista odotuksista ja oletuksista luopumaan, mutta myös mahdollisuus sumuttaa itseään täysin tai tulla toisten huijaamaksi.. Neptunuksen transiitit eivät kyllä aukea aina kovinkaan helposti.
tallennettu

sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #109 : 02.04.2012 10:35:17 »

Vaikeita ovat tulkita. Minulla tapahtui näillä kahdella kerralla niin, että tietyt tapahtumat ja asiat menneestä tulivat rankempina muistoina päälle niin, ettei siinä auttanut järkeily eikä mikään ja kroppa meinasi pettää. Tilanteet ovat olleet todellisia, mutta nyt niihin tuli rankempi sävy. Ehkä sitä sitten tarvitaan, että pystyy sitten jostakin luopumaan toden teolla: pahennetaan asioita niin, että entinen ei tunnukaan enää niin kamalalta.  crazy2
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Ave^^
Vieras
« Vastaus #110 : 02.04.2012 13:07:30 »

Luulen, että vaikeimmaksi kokee niiden planeettojen ohitukset, jotka omalla kartallaan eivät ole vahvana, tai ovat jotenkin hankalia. Jos on esimerkiksi tasapainossa neptunuksensa kanssa ja omaa muutenkin jo vahvasti neptunus-tyylisen elämäntyylin, voi neptunuksen ohitukset juuri olla niitä todella ihania. Onhan neptunus se rakkauden korkeampi oktaavi. Jos taas on esimerkiksi saturnaalinen ja haluaa pitää tarkasti asiat omassa hallinnassaan ja järkeilyn alla, on neptunuksen transiitit silloin usein rankkoja opetuksen paikkoja. Neptunus kun on se planeetta, jonka parhaimmat puolet eivät avaudu järkeilyn ja suunnittelun kautta.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #111 : 02.04.2012 18:17:08 »

Liikkuvasta poliisista päivää!
Laittakaa ne sumuvalot päälle silloin kun on vaaleanpunaiset (aurinko)lasit silmillä eli  neptunus transiitin aikana!  police

Grin
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
maallikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #112 : 03.04.2012 06:32:36 »

Vähän kokemuksia omista tuoreista  neptunus transiiteista. Itselläni on rx kartalla  mars  aspect_con  neptunus siten, että  mars on jousimiehen puolella ja  neptunus skorpionissa. Transitoiva  neptunus tekee siis  aspect_squ tähän kaksikkoon, joka on 3. huoneessa.

neptunus neliöt itseensä ovat jo takana enkä oikein tullut hullua hurskaammaksi ko transiitin aikana - ulkoisesti. Sisäisesti muutuin niin, että huomasin usein katselevani itseäni, tuttuja ja elämää yleensäkin ikäänkuin itseni vierestä ja ajoittain vieläpä myötätuntoisesti. Näinä hetkinä "näin" ihmiset sellaisena kuin he ovat. Vahvuuksia on, puutteita on, ihmiset yrittävät jujuttaa toisiaan ja varsinkin itseään saadakseen egolleen jotain, että voisivat sitten luulla kimaltavansa hiukan enemmän kuin toiset tai kompensoidakseen jotain menetystä tai suojellakseen arkaa paikkaa. Itse koin tämän vaikutuksen sekä ärsyttävänä ( enhän minä ole yhtään parempi kuin kukaan muukaan  Shocked ) että selkeyttävänä tai realismia lisäävänä. Viime mainittuun varmasti vaikuttaa rx-kartallani oleva  saturnusneptunus aspekti - ovat 144 asteen kulmassa toisiinsa.

neptunus  aspect_squ  mars vaikutti jo aiemmin, vaikka ensimmäinen ohitus tapahtui vasta pari päivää sitten. Hyvin pienessä mittakaavassa koin, että minulle näytettiin kaapin paikka. En ollut varma ennen ohitusta omasta osaamisestani ( jota voi myös käyttää egonsa pönkittämiseen ) eräällä alalla, joten päätin mittauttaa taitoni minua etevämpien seurassa. Tuloksen arvaattekin. Harha omasta erikoisuudestani poksahti kuin saippuakupla. Olin sen illan hiljainen, mutta aamulla jo virtaa täynnä, koska tajusin, että se mikä meni rikki oli todellisuudessa arvotonta. Minulla oli visio jolla viihdytin itseäni ja sen vision tyhjyyden ohittava  neptunus paljasti.

"Toipumistani" nopeutti varmasti se, että  mars on minulla siis jousimiehessä. Merkissä joka ei jää tuleen makaamaan. Näitä ohituksia tulee vielä. Saapa nähdä minkälaisia kokemuksia ne sitten ovat.

Sen voisi vielä mainita, että jossain kohtaa  neptunus  aspect_squ  neptunus transiitin aikana, kun olin katsellut asioita laajasti, siis koko maailman mittakaavassa, putkahti mieleeni ajatus; " taasko täällä on tällaista? ". Miten niin taas?, olenko ollut täällä ennenkin? Aika näyttää aloittiko tämä transiitti uuden vaiheen henkisessä kasvussani. 

tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #113 : 03.04.2012 09:26:34 »

Totta kyllä...  neptunus aspect_squ neptunus ainakin minulla tipautti tietynlaisen työ/urasuuntautuneen motivaation hyvinkin alas.. radixillani Neptunus on 10. Huoneessa ja väljässä yhtymässä  keskitaivas :lle.. Nyt teen kyllä töitä, mutta ei se ole elämässä todellakaan minua määrittävä.

Koska tuo Neptunus on syntymäkartallani kaikkein huomattavimmassa asemassa Keskitaivaalla ja oppositiossa vielä Keskiyön Saturnukseeni, on se kyllä tavalla tai toisella hallinnut minun elämääni hyvinkin paljon ja sen kanssa on tullut elettyä sovussa.. ei siis mitenkään huomaamaton tai  toimimaton.. silti johtuen ehkä juuri tuosta vasta olleesta Nep neliöinnistä, tuntuu että mitä vielä tulevalla Nep opp Auringolla on annettavana juuri nyt.

Useammassa lähteessä ko. transiitin kohdalla painotetaan että kaikenlaiset itsepetokset paljastuvat, odotettavissa on pettymyksiä ja että silmät aukeavat toisten ihmisten petollisuudelle jne. ja minusta tuo on nyt aika ankeaa, varsinkin kun transiitti toistuu peräti 5 kertaa ja kestää pitkälle ensi vuoden puolelle saakka...  crazy2
tallennettu

sandee
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #114 : 03.04.2012 09:42:27 »

Minä en omannut  neptunus aspect_opp kuu aikana ainakaan vaaleanpunaisia laseja. Minulla  kuu sijaitsee tod. näk. 6.huoneessa ja näiden kahden jakson aikana sain kokea monenlaista kamaluutta etenkin työtovereiden ja esimiesten puolelta. Tässä tapauksessa Neptunus paljasti toisten todelliset kasvot. Valtava ahdistus ja turhautuminen arjen askareisiin ja töitä kohtaan, mutta onneksi se helpottaa taas vähäksi aikaa. Ehkä kolmas osuma sitten paljastaa ne omat illuusiot 6.huoneeseen liittyen.

Myös minulla Neptunus on MC:n kyljessä kiinni, mutta 9.huoneen puolella ja asteiden puolesta on lähellä nousuakseliakin enkä koe planeetan energiaa oudoksi, mutta joku tarkoitus tälläkin kokemuksella vissiin on, huh. Mutta löysin hyviä vinkkejä seuraavaa koettelemusta varten: Neptunuksen energiaan pitää vastata samalla energialla takaisin, kuten homeopatiassa ajatellaan. Jospa minulla olisi näin parempia eväitä kohdata loppukesä, sillä transiitista kyllä kärsii niin perhe kuin työelämäkin ja kolmatta päänsärkykohtausta en enää tahdo kohdalleni. Tai jospa minä sitten saisin sellaiset ruusunpunaiset lasit.... tuskin, kun kyse on oppositiosta. Sad Onneksi näiden transiittien aikana eskapistinen asenne ei vahvistunut, vaan olin kiinni reaalimaailmassa, mikä monesti muulloin on vaikeaa...
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Lizzy
Vieras
« Vastaus #115 : 16.05.2012 08:58:15 »

Eilen oli ensimmäinen ohitus tr.  neptunus aspect_squ aurinko

Nyt näin ihan ensivaikutelma on, että tämä kuvio antaa oivalluksia ja tuo niitä myös uniin hyvin voimakkaasti.

Mutta varsinkin näin neliöllä jalat on muistettava pitää tiukasti maan pinnalla.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #116 : 16.05.2012 11:01:55 »

Tr. Neptunus opp Aurinko - minulla on ollut hyvin paljon ongelmia tulla kuulluksi ja olenkin välillä mm. töissä saanut ääneni käheäksi yrittäessäni antaa lapsille ohjeita, kun he eivät minua näe eivätkä kuule lainkaan... Viesti ei meinaa mennä perille niin millään...
tallennettu

MariaS
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #117 : 17.05.2012 14:01:54 »

Olisiko kellään mitä ajatuksia tai kokemuksia  neptunus  aspect_con IC:lle ja samalla tietenkin  aspect_opp  keskitaivas:lle?

Luin jostakin, että olisi energia poissa ja kaipaisi rauhaa. No, se on kyllä totta, kun ei ole mennyt töissä mitenkään loistavasti ja muukin elämä on vähän niinkuin jähmeää. Väsymys ei kai ole ihme, kun on tässä monta vuotta ollut  pluto:n,  saturnus:n ja  uranus:n pommituksessa.
Nyt sitten pelkään, että mitä tuo  neptunus tähän soppaan? Ai, onhan mulla vielä tuo  neptunus  aspect_con  kuu:kin.
Mitä illuusioita tässä voisi vielä romahtaa?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #118 : 17.05.2012 20:27:33 »

Mulla menossa  neptunus aspect_squ keskitaivas . Tuntuu, että ko. transiitti on vuosien mittaan pohjustettu - aikanaan, kun aloitin opiskelut täynnä intoa ja toiveikkaana tulevaisuudesta, korvaan kaadettiin hunajaa "tämä ala työllistää erinomaisesti ja palkka on keskivertoa parempi". Ajat muuttuvat, taantumakin oli tässä välissä, mikä löi omia kapuloitaan rattaisiin työllistymisen osalta. Valmistuin. Sain töitä, vakituista - tosin ihan eri alalta ja palkka ei ole "keskivertoa parempi".

Eli ko. transiitti on ikäänkuin lyönyt märällä rätillä päin naamaa ja avannut silmät todellisuudelle. Että kilpailu elämän tiellä on kovaa, veristä. Samalla, kun "takuuvarma työpaikka" omalta alalta ei (ainakaan vielä) ole auennut, olen alkanut kyseenalaistamaan voimakkaasti omia lahjojani - tuntuu siltä, etten osaa mitään erityistä, mitä voisin tuoda esille (jokaisellahan on se oma erityislahjansa) Cry  Koska olen  askendentti kauris , en hyväksy rimanalituksia itseltäni ja nyt tuntuu, kuin olisin alittanut itseni ja pettänyt kaikki läheiseni... Vaikka noin muuten työelämässä pyyhkii ihan hyvin, töihin on mukava lähteä aamulla ja työkaverit ovat mukavia - silti en ole täysin tyytyväinen tilanteeseen... Undecided  Jonkinsortin krooninen energiavaje kiusaa myös, työpäivän jälkeen on mukava vain valua kotiin ja viettää ilta omassa seurassaan sen sijaan, että lähtisi hurvittelemaan Huh

On tässä mietitty myös työtä alalta, jossa pääsisi ihmisten pariin auttamaan, esim. konsultointi. Neptunus herkistää - reagoin asioihin paljon voimakkaammin, lillun omassa päänsisäisessä maailmassani, päässäni tälläkin hetkellä tapahtuu paljon ja koko ajan luon jotain mielessäni. Musiikki, taide, kaikki kaunis - reagoin näihin huomattavasti voimakkaammin kuin aikaisemmin.

Koska synt.kartallani on  keskitaivas aspect_con uranus , on mulla samalla päällä  neptunus aspect_squ uranus - tämän vaikutuksista en osaa sanoa sen kummempaa Huh

Lisäksi mulla on loppumassa  neptunus  aspect_squ jupiter . Tuo ilmeisesti merkkaa "humaltumista" omista kyvyistä/onnesta? Ehkä taipumusta "high lifeen"? Mulla toimii pikemminkin päinvastoin, sillä mitään taloudellisia tai muitakaan riskejä en ole ottanut. Ja sosiaalinen elämä on muutenkin aika nollassa. Omien kokemusten kautta (sekakäyttäjä-siskoni elämää seuratessa) suhde alkoholiin on muuttunut entistä kielteisemmäksi ja musta on kovaa vauhtia tulossa täysin lääkevastainen sekä täys absolutisti Huh  Tuo alkoholikielteisyys on siinä mielessä mielenkiintoista, koska mun synt.kartalla on tosi voimakas Neptunus ja sehän altistaa juurikin päihteille Huh
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Vesijättömaa
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #119 : 23.05.2012 18:43:18 »

Onko kellään tarkempia kokemuksia  neptunus aspect_con keskitaivas vaikutuksesta työelämään? Minulla sattuu vielä olemaan  keskitaivas kalat...Onkohan minkälaiset rytinät tulossa? Vähän turhauttaa, kun juuri olen pääsemässä pluton transiiteista 6.huoneen planeetoille ja  keskitaivas:lle eroon ja sitten taas mennään  Cheesy Toisaalta ei sitten vanhusvuoteella tarvitse miettiä, että ei tapahtunut mitään.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
  Tulostusversio  

Siirry: