Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paras astrologinen opus  (Luettu 138035 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #15 : 16.02.2007 19:54:42 »

Sen sijaan en ole ikinä pitänyt Nikulan kirjoista! Minusta ne on kirjoitettu sekavasti ja tylsästi ja minusta ne eivät koskaan ole antaneet minulle mitä haluan. "Astrologian ihmiskuva" on ihan kattava ja hyvä, mutta siinäkin on puutteita, selostettu epäselvästi ja jotenkin liian utopistisesti asioita.
Juu, tuota Huh
Nikulan kirjateokset ovat asiallisia, mutta niin perinkuivaa luettavaa. Luin aikanaan Sepon tekemän kirjan ja naureskelin vedet silmissä sitä lukiessani. Sanansäilä taittuu Sepolta.

Mua harmittaa se, että parhaimmat teokset, mitkä astrologiasta on, on englanninkielisiä. Multa kun tuo kieli ei suju niin sujuvasti, että voisin tuosta vain lukea sitä, niin vaikeaa on nimetä yhtä kirjaa parhaimmaksi.
Siten motivaatio oppia uutta myös laimenee huomattavasti.
Kaivattaisiin noille kirjoille suomennusta, mutta kuka sen tekisi?
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #16 : 18.02.2007 20:49:22 »

nousukuu
Olen lukenut Saturnus ja Uranus sekä Plutoa käsittelevän kirjan ja kyllä oli mielenkiintoista, mutta olivat kirjaston ja piti palauttaa. Shame  buck2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #17 : 20.02.2007 15:20:42 »

Toisaalta yksi tuttava piti kovastikin Palomäen kirjoista.

Onko teillä muilla lukukokemuksia näistä? :Smiley

Löytyvät kokoelmastani molemmat, mutta on aika kauan siitä, kun olen ne kokonaan lukenut. Muistaakseni kuitenkin olivat mielestäni ihan mielenkiintoisia, olen niihin aina välillä palannutkin jotain symboliikkajuttuja tsekkaamaan.

Tuota Linda Goodmanin Aurinkomerkit-kirjaa täytyy kyllä ehdottomasti hehkuttaa minunkin, se on ihan klassikko. Smiley Kuumerkeistä taas ihan hyvä peruskirja on Carole Golderin Astrologiaa kuun merkeissä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« Vastaus #18 : 11.03.2007 20:02:09 »

Kirjat, joita itse nykyään käytän eniten:

Julia & Derek Parker: Parker's Astrology, New Edition
* englanninkielinen ja kattaa lähes kaiken ainakin pintapuolisesti. Kirjan lopussa efemeriditaulukot, karttapohjia jne.

Raimo Nikula: Synastria - ihmissuhteiden astrologia
* suomenkielinen, ja synastriafanaatikolle kuten allekirjoittanut varsin oiva teos Smiley
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 02.05.2007 16:48:54 »

Ennustavan astrologian puolelta on varmaan tällä hetkellä kattavin Celeste Teal'in Identifying Planetary Triggers ("Planetaaristen lähtölaukausten tunnistaminen" oma suomennos otsikosta  Grin )

Tuon lisäksi olen kyllä haalinut myös muita ennustavaa astrologiaa käsitteleviä opuksia tupsahtamaan taas postilaatikkoon piakkoin...    
mm.
CAROL RUSHMAN The Art of Predictive Astrology: Forcasting Your Life Events
SHAW, CHRISTINE:PREDICTIVE ASTROLOGY   
SHEA, MARY FORTIER:PLANETS IN SOLAR RETURNS :Yearly Cycles of Transformation and Growth

Perusteoksista Juhani Nummelan Astrologian käsikirja on se teos johon palaan aina uudelleen ja uudelleen...  Smiley

tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 03.05.2007 09:43:11 »

Tuo Mary Fortier Shean auringonpaluukirja on omassakin hyllyssäni ja sitä on tullut paljon selailtua. Smiley

Identifying Planetary Triggers (trigger = myös liipaisin, mutta nimi tosiaan hiukan hankala suomentaa osuvasti Grin) löytyy myös, mutta jotenkin minusta tuon kirjan asioiden jaottelu voisi olla selkeämpi. Ehkä liikaa tavaraa ympätty yhteen opukseen, mutta toisaalta saahan siitä hyvän yleiskatsauksen menetelmistä. Silti jos haluaa keskittyä vain yhteen tapaan, kannattaa ehkä ostaa kokonaan oma kirja juuri kyseisestä aiheesta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 07.05.2007 20:05:56 »

Identifying Planetary Triggers (trigger = myös liipaisin, mutta nimi tosiaan hiukan hankala suomentaa osuvasti Grin) löytyy myös, mutta jotenkin minusta tuon kirjan asioiden jaottelu voisi olla selkeämpi. Ehkä liikaa tavaraa ympätty yhteen opukseen, mutta toisaalta saahan siitä hyvän yleiskatsauksen menetelmistä. Silti jos haluaa keskittyä vain yhteen tapaan, kannattaa ehkä ostaa kokonaan oma kirja juuri kyseisestä aiheesta.

Totta Ajatus, minä olenkin ajatellut että tuo kirja on ehkä jatkoa Celeste Tealin ensimmäiselle kirjalle Predicting Events with Astrology, joka on loppuunmyyty kaikkialta. Kysyin kirjailija-astrologilta itseltään mahdollisuutta uuteen painokseen, mutta vielä ei ainakaan sellaista olisi tulossa. Itse olen ainakin antanut johonkin nettikirjakauppaan tietoni, että jos tuota kirjaa jossain vaiheessa saa jälleen, niin minulle tulee siitä ilmoitus.
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #22 : 08.05.2007 07:59:34 »

Totta Ajatus, minä olenkin ajatellut että tuo kirja on ehkä jatkoa Celeste Tealin ensimmäiselle kirjalle Predicting Events with Astrology, joka on loppuunmyyty kaikkialta.

Näin taitaa olla, ehkä pitäisi yrittää jostain metsästää tuo Predicting Events. Nähtävästi löytyisi muuten käytettynä Amazonista (UK): Predicting Events with Astrology
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #23 : 08.05.2007 08:07:57 »

Totta Ajatus, minä olenkin ajatellut että tuo kirja on ehkä jatkoa Celeste Tealin ensimmäiselle kirjalle Predicting Events with Astrology, joka on loppuunmyyty kaikkialta.

Näin taitaa olla, ehkä pitäisi yrittää jostain metsästää tuo Predicting Events. Nähtävästi löytyisi muuten käytettynä Amazonista (UK): Predicting Events with Astrology

Hih, Kauriksella on tuo!! Ja ompa muuten hyvä kirja, todella hyvät esimerkit mm. ap-kartasta.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Miljoonakala
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #24 : 20.07.2007 06:18:36 »

Varhainen aamukala täällä Wink

Aamuviideltä mieleeni tupsahti yhtäkkiä tämä juttu jonka halusin jakaa teidän kanssa: tähän mennessä vaikuttavin, herättävin ja mahdollisesti henkilökohtaisesti koskettavin astrologinen opus on ollut teos Judy Hall: Hades Moon, Pluto is aspect to the Moon.

Minulle tämä kirja avasi solmuja sukuni menneisyydestä, ja ymmärsin melko lailla paremmin omaa karmaani kirjan lukemisen jälkeen. Suosittelen kaikille, joilla on kartallansa kimurantteja Plutoaspekteja.

~Miljoonakala
tallennettu
emily
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #25 : 08.11.2007 14:25:35 »

Hei! Voisiko joku kertoa, sisältääkö Raphael's Ephemeris 1900-2050 myös aspektit samalla tavoin kuin vuosittaisissa Raphael's kalentereissa on? Kirja on kallis, joten sitä ei viitsisi hankkia ihan summassa.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 10.10.2008 15:56:27 »

Hei!!

Kaikille Auringon Paluista kiinnostuneille voin suositella Anthony Louis'in kirjaa The Art of Forecasting using Solar Returns. Kirja on englannin kielinen , kuinkas muutakaan, mutta kattaa kaikki tämän hetken tiedon AP -karttojen tulkinnasta Morinin ja Volguinen kautta viimeisiinpiin juttuihin.

Erittäin selkeää ja sujuvasti luettavaa tekstiä.
tallennettu

ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #27 : 12.04.2009 02:08:19 »

Mulla tarttuu käteen aina Sue Tompkinsin Aspects in astrology. Englannin Amazonista tulossa Parkers astrology.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 22.07.2009 16:35:07 »

Tiedoksi, että Nummelan ja Nikulan kirjoja löytyi, oliko se nyt 15 euroa kappaleelta 'antikvaari.fi'-osoitteesta moniakin kappaleita. Kuun vaiheita itse hain mutta ei ollut!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 04.09.2009 17:21:50 »

Sain käsiini divarista pari tällaista:

Tuikku Ljungbergin 'Tähdet ja tulevaisuus', opaskirja transiiteista.
ja Carole Golder 'Astrologiaa kuun merkeissä'.

Kirjakaupassa heikkona hetkenä huonoa oloani vahvistaen lankesin tällaiseen kirjaan:

Suffi Crawford ja Geraldien Sullivan: 'Syntymä, tähdet ja numerot'. Jokaiselle päivälle tulkinta sekä tähtien että numeroiden mukaan.

Onko joku tutustunut tuollaisiin? Ja mitä mieltä?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: