Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paras astrologinen opus  (Luettu 138986 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« : 12.12.2006 23:53:59 »

Mikä on PARAS sinun lukemasi tai omistamasi astrologinen kirja tai teos? Millainen teos se on, mikä lähtökohta siinä on ja miksi juuri se on loistava? Voit myös kertoa huonoista ostoksista tai lukukokemuksista.

En ole vielä parhaaseen kirjaan törmännyt, mutta hyvä kirja on mielestäni Kevin Burkin "Understanding the Birth Chart - A comprehensive guide to classical interpretation".

Sen sijaan en ole ikinä pitänyt Nikulan kirjoista! Minusta ne on kirjoitettu sekavasti ja tylsästi ja minusta ne eivät koskaan ole antaneet minulle mitä haluan. "Astrologian ihmiskuva" on ihan kattava ja hyvä, mutta siinäkin on puutteita, selostettu epäselvästi ja jotenkin liian utopistisesti asioita.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #1 : 13.12.2006 01:35:33 »

Mikä on PARAS sinun lukemasi tai omistamasi astrologinen kirja tai teos? Millainen teos se on, mikä lähtökohta siinä on ja miksi juuri se on loistava? Voit myös kertoa huonoista ostoksista tai lukukokemuksista.

En ole vielä parhaaseen kirjaan törmännyt, mutta hyvä kirja on mielestäni Kevin Burkin "Understanding the Birth Chart - A comprehensive guide to classical interpretation".

Sen sijaan en ole ikinä pitänyt Nikulan kirjoista! Minusta ne on kirjoitettu sekavasti ja tylsästi ja minusta ne eivät koskaan ole antaneet minulle mitä haluan. "Astrologian ihmiskuva" on ihan kattava ja hyvä, mutta siinäkin on puutteita, selostettu epäselvästi ja jotenkin liian utopistisesti asioita.

Robert Hand, Planets in Transit
Liz Greene, Astrology of Fate
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 13.12.2006 11:10:57 »

En osaa nimetä parasta, mutta yksi sellainen perusopus jonka minusta voisi hyvinkin kääntää suomeksi, on The Complete Idiot's Guide to Astrology (Gerwick-Brodeur, Lenard).

http://www.amazon.co.uk/Complete-Idiots-Astrology-Lifestyle-Paperback/dp/1592571271/sr=8-2/qid=1165996100/ref=sr_1_2/203-9343999-5687958?ie=UTF8&s=books

Kirja on näemmä ainakin nettiarvosteluissa jakanut mielipiteitä, mutta minä tykkäsin sen huumorista ja kevyestä otteesta. Ensimmäiseksi astrologiakirjaksi se sopisi hyvin, syventävää tietoa löytyy sitten muista kirjoista. Minusta kirjassa selitetään innostavasti esim. planeettojen tulkinnat merkeissä ja huoneissa, sekä hallitsijaplaneettojen merkitys.

Yksi mieleenjäänyt kirja on myös Donna Cunninghamin The Consulting Astrologer's Guidebook. Vaikken konsultoiva astrologi olekaan, niin kirja on minusta varsin hyödyllistä ja mielenkiintoista luettavaa, jos ylipäätään tekee tulkintoja.

http://www.amazon.co.uk/Consulting-Astrologers-Guidebook-Donna-Cunningham/dp/0877287902/sr=8-12/qid=1165996594/ref=sr_1_12/203-9343999-5687958?ie=UTF8&s=books

Pieni huumori ei minusta haittaa ollenkaan astrologiakirjoissa, pikemminkin päinvastoin. Jos teksti on pelkkää asiaa, se on raskasta lukea. Pienet kevennykset ja oivaltavat esimerkit avaavat asioita usein parhaiten. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #3 : 14.12.2006 23:08:13 »

Mulla ei taida tuo "lontoon" sanasto riittää astrologian opiskeluun ainakaan vielä, joten tässäpä suomenkielinen vaihtoehto  Wink

Oppikirjana itseopiskelussa siis Juhani Nummelan "Astrologian käsikirja" - mielestäni loistava perusopus astrologian maailmaan. Eri merkeille ominaisia luonteenominaisuuksia ei kirjassa kovin syvällisesti kerrota, mutta itse olen täydennellyt tietojani niistä sitten muiden kirjojen avulla. Moneen kertaan on tullut käytyä kirjaa läpi, mutta vieläkin löytyy  tuntemattomampia osa-alueita (esim. transiitit, progressiot, direktiot...), joihin alan tutustua tarkemmin sitten, kun ns. perusjutut ovat hallussa.

Mullakin on Nikulan "Astrologian ihmiskuva", mutta ainakaan ekana astrologiakirjana ei avautunut yhtä hyvin kuin tuo Nummelan kirja.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 15.12.2006 14:24:17 »

Minullakin tuo Nummelan kirja oli ensimmäisiä astrologiaopuksia. Kesti melko kauan, ennen kuin kaikki asiat siinä aukesivat, kirjassa on paljon asiaa ja ehkä ihan aloittelijan kannalta liikaakin (olikos se Nummela muuten nousu-Jouskari? Wink), mutta toisaalta kirjaanhan voi aina palata myöhemmin, kaikkea ei tarvitse kerralla omaksua. Kirjasta saisi kyllä vaikka kolmekin "jatkoversiota", kun aihepiirejä vähän jaottelisi ja syventäisi.

Pitää muuten lisätä hyötykirjojen joukkoon myös Robert Handin tiiliskivi Planets in Transit. Se on ollut kyllä hyvä ostos! Jos hankitte sen ja tekstit tuntuvatkin osin jo tutuilta, niin se johtuu vain siitä, että Astro.com käyttää myös Handin tekstejä ainakin Forecast-tulkinnoissaan. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 22.12.2006 01:13:17 »

Muuten Ajatus ja Emelia
mistä noita Handin ja Tealin opuksia voi hommata (muualta kuin nettikaupasta)..onko joku tietty kustantamo mistä posti-ennakolla vai kuinka?
Terv. nimimerkki "etäshoppailu ei ole lajini"  crazy2
Ps ja niin tärkein meinasi unohtua, hinta siis kutakuinkin?

tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #6 : 22.12.2006 02:26:42 »

(koen itseni aloittlijaksi, joten kirjatkin ovat perustasoa)

Nummelan Astrologian käsikirja kolahti minuunkin ja harkitsen  ( kuu harka)ottamista sitä ”osta” –listalleni

Muita:

Ulla Palomäki. Pluto. Avain laajempaan tietoisuuteen

Raimo A. Nikula. Kuun vaiheet astrologiassa. Hänen sivuillaan näyttää olevan lyhennelmä kirjan teemasta: http://koti.welho.com/rnikula/kvaiheet.htm

Nikula, Raimo: Astrologian historia (ihan hyvä astrologian historiasta kertova opus)

ulkomaisia kirjoja en ole lukenut, kun niitä saa aika nihkeästi. Pitäis aina tilata jostain nettikaupasta luottokortilla.

Lemniskata
http://www.bookplus.fi/search.php?Text=Planets+in+Transit&TextType=phrase

Bookplussalla näyttää yli 500 astrologista teosta hakusanalla 'astrology', ei tosin läheskään yhtä halpa ku amazon ja valitettavasti sekin on nettikauppa.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 22.12.2006 11:44:21 »

Muuten Ajatus ja Emelia
mistä noita Handin ja Tealin opuksia voi hommata (muualta kuin nettikaupasta)..onko joku tietty kustantamo mistä posti-ennakolla vai kuinka?

Heikosti taitaa niitä tavallisista kirjakaupoista löytyä, mutta Helsinkiin jos joskus on asiaa, niin kannattaa käydä Era Novassa Kasarmikadulla (http://www.eranova.fi). Sieltä ostin itse tuon Handin transiittikirjan, oli tosin melko kallis - muistaakseni yli 40 €. Tietysti kirjakauppa ottaa osansa, kun toimii siinä välittäjänä, joten nettikauppa ei ole hullumpi vaihtoehto JOS vain itsellä tai kaverilla on luottokortti.

Muita opuksia olen tilannut tuolta Englannin Amazonista (http://www.amazon.co.uk/), mutta jenkkiversio voi hyvinkin olla samanhintainen, jollei jopa halvempi? Noista saa kirjoja myös käytettyinä, jolloin yksityishenkilöt myyvät kirjoja sivujen kautta. Olen yhden käytetyn tilannut ja silloinkin toimitus oli tosi nopea ja kirja siisti & pakattu asiallisesti.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #8 : 22.12.2006 23:12:01 »

Ehdottomasti suomalaiset kirjat ! Juhani Nummela : Astrologian käsikirja ja Raimo Nikulan Astrologian ihmiskuva , joka on ihana koska se on laajempi ja nyt olen tutustumassa Nikulan kirjaan : Astrologian sisäpiiri ja on todella mielenkiintoinen ja ainakin kohdallani paikkaansa pitävä  Grin .Seppokihan on jonkun kirjan kirjoittanut, mutta en ole sitä koskaan nähnyt ja se on loppuunmyyty, niin että jospa sen jollakin joskus näkis  Smiley .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
ellunen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45



Profiili
« Vastaus #9 : 23.12.2006 11:35:42 »

minulle tärkeitä kirjoja ovat Raimo Nikulan Astrologian ihmiskuva ja Juhani Nummelan Astrologian käsikirja
lisäksi on tullut lainattua kirjastosta vaikka mitä kirjoja astrologiasta.
paras ja halvahko nettikirjakauppa on omasta mielestäni http://www.adlibris.com/fi/
sieltä löytyy ulkomaiset ja kotimaiset opukset
maksaa voi laskulla tai kortilla ja mikä on huomioitavaa!Toimituskuluiksi tulee ainoastaan 2,90 euroa tilausta kohden, riippumatta siitä, kuinka monta kirjaa tilaus sisältää. Ei laskutus- tai palvelumaksua.
ja kirjatkin on kohtuu halpoja esim. The Complete Idiot's Guide to Astrology (Gerwick-Brodeur, Lenard). 17,10 €
Kannattaa käydä tutustumassa. Smiley

tallennettu

Sinun rakkautesi pimentää tähtesi -
kuu nousee minun elämässäni.
Minun käteni ei ole kotonaan sinun kädessäsi.
Sinun kätesi on himo -
minun käteni on kaipaus.

Edith Södergran
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #10 : 25.12.2006 14:47:02 »

paras ja halvahko nettikirjakauppa on omasta mielestäni http://www.adlibris.com/fi/
sieltä löytyy ulkomaiset ja kotimaiset opukset
maksaa voi laskulla tai kortilla ja mikä on huomioitavaa!

Tuohan oli hyvä tieto varmasti monille, kiitos ellunen! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #11 : 25.12.2006 14:59:00 »

Itse olen ulkomaisten kirjojen osalta todella ihastunut Abebooksiin http://www.abebooks.com . Kyseessä ei ole varsinainen nettikirjakauppa, vaan kirjakauppojen ja divarien verkosto ympäri maailmaa. Abebooksiin kun naputtaa haluamansa kirjan, se kertoo, mistä se löytyy halvimmalla (halvimmat ovat tietysti yleensä käytettyjä, mutta kokemuksieni mukaan varsin hyväkuntoisia). Eli jos on kiinnostunut ennen kaikkea siitä, mitä joku kirja pitää sisällään, se kannattaa tilata divarista, ja tällöin kirjan saa usein n. 10 eurolla tai allekin. Siihen toiset 10 euroa postikuluja, Amerikasta kun tilaa, niin kirja tipahtaa luukusta n. viikossa. Abebooksista saa myös sellaisia kirjoja, joista painos on ajat sitten loppu.

Muuten tällä hetkellä ehkä paras astrokirja on Dorian Gieseler Greenbaumin "Temperament, Astrology's Forgotten Key". Se antoi aivan uuden näkökulman elementteihin ja sitä kautta planeettoihin ja koko karttaan. Tilasin Astroamericasta http://www.astroamerica.com , joka on kattavin traditionaaliseen astrologiaan keskittynyt nettikirjakauppa ja kattava astrokirjakauppa yleensäkin.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #12 : 14.01.2007 13:20:37 »

Pitääkin vielä lisätä... Luin Raimo Nikulan "Astrologian ihmiskuvan" nyt, kun tiedän astrologiasta vähän enemmän (aiemmin olen selaillut, muttei silloin avautunut). On muuten aivan ihana kirja!! Suosittelen lämpimästi, mutta ei ehkä ihan ensimmäiseksi astrologia-oppaaksi. Itse siis aloitin Nummelalla ja syventelin Nikulalla. Toimii  Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 11.02.2007 17:02:50 »

Jos yksi kirja pitäisi nimetä, niin se on kyllä Linda Goodmanin legendaarinen Aurinkomerkit. En ole vielä sellaista ihmistä tavannut, joka ei olisi ollut lukiessaan itsestään täysin haavi auki ja itse nauran joka kerta vedet silmissä, kun poimin sen hyllystä kerran puolessa vuodessa. Aurinkomerkkien tunteminen on astrologian peruskulmakivi ja parempaa tapaa niihin tutustua ei minun mielestäni ole, kuin tuo opus.

Esoteerisen astrologian puolella suosikkikirjailijani on Martin Schulman. Sculmanin Karmic Astrology; Retrogrades & Reincarnation on ehkä suurin astroaarteeni hyllyssä. Suosittelen tämän saksalaisen uranuurtajan kirjoja kaikille muillekin, joita erityisesti esoteerinen puoli kiinnostaa.  :Smiley
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 16.02.2007 17:25:46 »

Astrology and Your Past Lives.. ehkä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: