Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Iho ongelmat, finnit, epätoivo iskee...  (Luettu 48226 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« : 09.12.2006 18:38:53 »

Mikä avuksi finneihin? Minulla on aina ollut hyvä iho mutta aikuisiällä hormonit on pistänyt ihon kamalaan kuntoon. Kasvot on kunnossa mutta niitä tulee selkään ja hartioihin. Ihan kuin jokin elukka olisi syönyt selän paiseille  Tongue Miksi niitä tulee vain selkään? Vaikka kyllähän se selkä niille parempi paikka on kuin lärvi  Smiley
Aurinko parantaa ihon ihanaksi kesäisin mutta talven tullen selkä on kuin atomipommin jäljiltä  Tongue  Tongue  Tongue

Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan  Smiley
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 09.12.2006 19:07:50 »

http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2013

Tällainen linkki löytyi ainakin, tiiä sitten tepsivätkö..
Huom!! Linkki sisältää myös lähikuvia  buck2
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 09.12.2006 19:15:54 »

Mikä avuksi finneihin? ..........

Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan  Smiley
E-pillerit roskikseen.
 
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Irish
Vieras
« Vastaus #3 : 09.12.2006 19:18:40 »

Olipa kuvia...  buck2

Sama ongelma, kasvojen ihossa. Ei minulla ikinä aknea ole ollut, mutta näppylöitä tulee aina vaan... Etenkin ennen menkkoja. En muista, koska naamani olisi viimeksi ollut siinä kunnossa, ettei olisi ollut yhtäkään näppyä. Varmaan vuosia.. Tosin onneksi ne ovat melko pieniä ja huomaamattomia.

Ei se silti ole kiva kun on jo 21v., luulisi että murrosikä olisi jo ohi.  Angry

Minulla on myös erittäin kuiva ja atooppinen iho, eli se hilseilee herkästi ja on tosi ohut. Kosmetologi sanoi kerran  että minun tulisi vain kosteuttaa iho perinpohjin ja käyttää kosteuttavia naamioita niin finnitkin katoaisivat. No eivät ole kadonneet.  Angry

Ajoittain runsas veden juominen kyllä auttaa.

Ruokavaliolla ei minun tapauksessani ole finnien kanssa tekemistä. Söin sitten tosi rasvaisesti tai tosi terveellisesti, niitä tulee saman verran. Alkoholin olen huomannut pahentavan asiaa.

Ehkäpä on kyse enemmänkin jostakin tunne/henkisestä ongelmasta, kuin fyysisestä?  idiot2
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 09.12.2006 19:33:41 »

Hmm. Minulle tuli heti mieleen valohoito. Monet lääkärit määräävät finneihin samoin kuin atooppiseen ihoon valohoitoa, se oli mainittu tuolla Lemniskatan linkissäkin.

Asutko Helsingissä? Jos asut niin kerro, laitan sulle viestin missä saat valohoitoa kohtuuhintaan joko lääkärin lähetteellä tai ilman, ja kaupan päälle kauniin rusketuksen!
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 09.12.2006 19:36:16 »

Kaikenlaiset puhdistuskuuritkin saattavat (ei kaikilla) laukaista jotain aknensorttista..Siis kuonathan pyrkivät myös ihon kautta ulos..Mulla ainakin paastojen ja (epäonnistuneiden) tupakkalakkojen yhteydessä oli tosi järkyttävässä kunnossa iho.. Tongue

Ja kerran vuonna kivi ja kirves, käytyäni "oikein kosmetologilla" ihonpuhdistuksessa, olin melkein puoli vuotta kraaterinaamana..Ei tainnut täti osata hommiaan.. tickedoff Enpä ole toista kertaa noihin käsittelyihin mennyt..

Niin ja varmaan hoito riippuu aika paljon aknetyypistä mm. ruusufinniä, perioraalia jne..Aikusiän akne on aina pahempi kuin teini-iän..
Käsittääkseni vaikeaan akneen saaa vain reseptilääkkeitä, jotka ovat ilmeisesti aika voimakkaita. Jotain verisuonten polttamisia ja muitakin radikaaleja hoitokeinoja lienee olemassa.. buck2

« Viimeksi muokattu: 09.12.2006 19:39:49 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #6 : 09.12.2006 20:27:32 »

Olipa tosiaan kuvia.

Yksi kokemus kamalasta näppylätulvasta itselläni oli, kun menin muutaman näppylän takia (noin 19-v.) luontaistuotekauppaan ja kysyin mikä voisi olla hyvä tuote iholle, erityisesti näppylöille. Myyjä antoi hyllyltä jotain ihon, hiusten ja kynsien hyvinvointiin tarkoitettuja nappuloita. Söin niitä hyvillä mielin, kunnes parin viikon päästä naama alkoi olla kuin kukkaketo. En aluksi tietenkään tajunnut, että akne olisi voinut johtua näistä nappuloista. Äitini kukkarolle tuli kalliiksi, kun kokeiltiin kaikenlaisia aineita ja hoitoja, mutta mikään ei auttanut. Jossain vaiheessa sitten tuli mieleen, että entäpä jos en ottaisi noita luontaistuotenappuloita ja kuinka ollakaan yhtäkkiä kukkaketo naamasta hävisi. Ei kokonaan, mutta jo viikossa iho alkoi rauhoittua. Kerkesin syömään nappuloita varmaan 1-2kk, joten ihonpuhdistusprosessi olikin melkoinen. Pikkuhiljaa naama alkoi parantua. Olen huomannut muutenkin, että monilla lisäaineilla tai mitä keinotekoisia lisäkkeitä ovatkaan on vaikutusta näppylöiden tuloon.

Lisäksi ihoni on aina ollut ajoittain jopa atooppinen, mutta oikeilla aineilla se on pysynyt hyvässä kunnossa. Itselleni olen löytänyt parhaimmat ihonhoitotuotteet apteekista. Tuotteiden täytyy tosiaankin olla kosteuttavia. Jossain vaiheessa käytin aivan liian "raakoja" aineita, josta tuloksena oli runsaasti mustapäitä jne. Nyt parin vuoden sisällä olen oikeastaan tajunnut ihonhoidon aakkoset. Tuotteiden täytyy todellakin vastata omaa ihotyyppiä. Esim. kuivasta naamasta näppylät eivät lähde käyttämällä esimerkiksi alkoholia sisältävää kasvovettä.

Kuvittelin silloin joskus teininä, että kun täyttää 18 tai 20 vuotta niin näppylät häviää taivaan tuuliin. Eipä se niin ole, kyllä niitä näppylöitä tulee usealle ihmiselle vielä jopa viiskymppisenäkin.

Tää asia on kyllä sellanen, että meikäläisen kotilaboratorio on monen vuoden ajan tutkinut näppylöiden syntyperää, mutta aina se on vain ikuinen mysteeri. Nyt mä lopetan...  Smiley
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #7 : 09.12.2006 20:40:52 »

Tää asia on kyllä sellanen, että meikäläisen kotilaboratorio on monen vuoden ajan tutkinut näppylöiden syntyperää, mutta aina se on vain ikuinen mysteeri. Nyt mä lopetan...  Smiley

 2funny 2funny Cheesy Grin

Samma här!
Ja oikeat tuotteet kaiken a ja o..

Herrtsyygelis miten kauheaksi mun iho meni, kun joskus kokeilin kaikkia clerasileja ja pure zone-tuotteita... Monikaan ei tajua että finnit johtuvat pintakuivuudesta, ei liiasta rasvaisuudesta! (siis joillakin, ei kaikilla, mutta niinkuin esmes minulla!)... Sitten kun menee soheltamaan näiden entistä enemmän kuivattavien tuotteiden kanssa, tuntuu että naama hajoaa.

Parhaat kokemukset mulla on ihan perus kasviöljyistä, joihin olen itse sekoittanut muutamia tippoja eteerisiä öljyjä. Tosi vähän, eikä nekään saa olla niitä voimakkaimpia.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #8 : 09.12.2006 20:50:27 »

Ihohan on se 'viimeisin' elin joka reagoi sisäiseen epätasapainoon.

Mukana on monta tekijää. Niin psyykkiset tunnepuolen jutut kuin ravinnollisetkin yms.

Itsekin olen tahinut kasvoihin tulevien näppyjen kanssa ties kuinka kauan. Näitä jotka pukkaavat tietyyn aikaan kuukaudesta. Eivät tokene kuitenkaan millään siihen keksityllä lääkkeellä tai hoidolla.
Kuitenkin olen pintakuivaihoinen, joten ihan turhaa alkaa mitään akne-tuotteita käyttämään. Eikä toisaalta kuivankaan ihon tuotteita. Eikä sekaihonkaan sovi.  Cheesy Nuo ulkopäin tulevat aineet, tuntuvat olevan hyvin pieni tekijä ihon hoidossa sitten lopun viimeksi.
Luule Viilmalla oli ihan hyviä teoriota, mitä nuo iho oireet haluavat kertoa tunnepuolen 'oireista' ja miksi ne siirtyy helposti sukupolvelta toiselle ja miten nihin liittyy usein juuri aikuisuuteen kasvaminen yms siihen liittyät asiat.

Nyt tuntuu että olen löytänyt tähän hetken aika sopivan ihonhoitosarjan, mutta törkeän hintaisia tuotteita kyllä ovat. (Exuviance)Noh, aikansa kutakin.
Itse olen sisäisesti varma, että kun jotain 'oivallan' noita näppyjä ei ilmesty.  :Smiley
Aloitin juuri pitkästä aikaa Omegat kuurin, jossa on kaikki mahdolliset rasvahapot, saas nähdä miten se tukee sisäisiä muutoksia fyysiselläkin tasolla.  Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 09.12.2006 21:01:50 »

Pojallani oil Suomessa ollessaan aivan kamala iho-pattinaama ja vein hanet yksityis laakarille ja poikani sai 1/2 vuoden a-vitamiini kuurin ja nyt on kaunis silonaama,hanella oli myos selassa naita patteja ja kaikki haipyi hoidon jalkeen,muistan vaan etta ne oli aika kallita tabletteja.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #10 : 09.12.2006 22:20:56 »

Diamond, oliko se pelkkää A-vitamiinia?
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
the_planet
Vieras
« Vastaus #11 : 09.12.2006 23:07:01 »

Toi on kyllä täysin totta, unohdin itse mainita, että sisäinen olotila vaikuttaa todella paljon. Onhan niitä isoja paukamia sanottu stressinäppylöiksiki tai hormoonipaukamiksi. Jo siinä vaiheessa kun ihminen ei jatkuvasti tuijota näppylöitään ja stressaa niistä, niin useasti ongelmat lievittyy, mutta puhdistus edesauttaa paranemista.

Jujuhan on siinä, että kuiva iho tukkii ihohuokoset niin, ettei sieltä pääse normaalisti ulos kaikki "kakka", siitäpä niitä isoja näppylöitä sitten monesti tulee.

Mutta eihän sitä ihoa sovi koko ajan hinkata ja läträtä, vähemmästäkin ärtyy  Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 10.12.2006 09:26:26 »

Laakarin maaraamaa ihotauteihin liittyvaa A-vitamiinia-varmasti jos kysyt laakarit tietavat mista on kyse, valitettavasti en muista nimea.
Muistan vain etta se kuivatti aika paljon huulia ja jopa annettiin sopivaa rasvaa huuliin.
Varmasti se osittain oli maan muutos ja hormonaalinen hairio yhdessa(silloin 16 vuotias)
Hoito oli tosi tehokas.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #13 : 11.12.2006 08:29:32 »

Mikä avuksi finneihin? ..........

Vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan  Smiley
E-pillerit roskikseen.
 


En syö hormonivalmisteita. Lopetin e-pillerit jo vuosia sitten  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #14 : 11.12.2006 08:30:18 »

Hmm. Minulle tuli heti mieleen valohoito. Monet lääkärit määräävät finneihin samoin kuin atooppiseen ihoon valohoitoa, se oli mainittu tuolla Lemniskatan linkissäkin.

Asutko Helsingissä? Jos asut niin kerro, laitan sulle viestin missä saat valohoitoa kohtuuhintaan joko lääkärin lähetteellä tai ilman, ja kaupan päälle kauniin rusketuksen!


Asun Helsingissä, kiitos  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: