Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Iho ongelmat, finnit, epätoivo iskee...  (Luettu 48188 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #45 : 13.12.2006 08:25:41 »

Tuo kiehuvankuuman veden juominen kuulosti kiinnostavalle? Mihin se perustuu? Mitä se tekee elimistölle? jne..
Osaako joku kertoa? Kiitos!
 Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #46 : 13.12.2006 09:41:17 »

Lainaus
Pizza on todella harvinaista ruokavaliossani, silloin tällöin.
Miksi pasta? Käytän tummaa pastaa ja sitäkään en syö kamalia määriä.
Rasvat joita käytän ovat hyviä rasvoja enimmäkseen kuten kalaöljyä, oliiviöljyä, rypsiöljyä.

Hyviä nuo sun rasvat, kalaöljyn pitäisi vähentää tulehduksia, mutta sulla on niin huima tärkkelysmäärä ruokavaliossa ettei siinä varmaan paljon kalaöljyt auta.

Mä suosittelen ainakin kokeilemaan tärkkelyksen pois jättämistä kolme viikkoa, jos se tuntuu hyvältä niin sitten jatkaa sitä.
Se tärkkelys korvataan rasvalla ja kasviksilla, omenoilla yms...
Mä olen saanut kammottava ihon kuntoon noin, sen paraneminen oli oikeasti ihme.
Siihen vaaditaan halu parantua, täytyy olla valmis ottamaan asioistas selvää sen eteen, ja tekemään niiden eteen jotain, koska ei ihminen parane yhdellä ihmejutulla oli se voide tai pilleri, ruoka on ensimmäinen lääke, joka vaikuttaa kaikkeen.

Mä en tunne ketään, jolla tärkkelyksen pois jättäminen ei olisi parantanut atopiaa, finnejä, allergioita sun muuta, mutta rasvaa täytyy lisätä ja korvata se kasviksilla.

Mutta en jatka tästä aiheesta, toivottavasti sä löydät toimivan keinon oli se sitten mikä hyvänsä.

Ja virtsa on steriiliä, eikä mitään likaista.


Jep, täytyypä kokeilla  Smiley Ja vihanneksia tosiaan pitäisi syödä enemmän.

Lake kiitos vinkistä mutta luulen etten saa kyllä pissiä kurkustani alas, en sitten millään  Smiley

Kiitos kaikille muillekkin vinkeistä  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #47 : 13.12.2006 14:05:26 »

Olen kirjoitellut kyseisestä vaihtoehtohoidosta laajemmin tuolla:
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=10564.0

Eiköhän sieltä yökkäilijöiden joukosta jotain tietoakin löydy.

Asia selkis... pahoittelen, jos pahoitin jonkun mielen ennakkoasenteeni vuoksi  :Smiley
tallennettu
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Leijona & nouseva Skorpioni


Profiili
« Vastaus #48 : 13.12.2006 14:26:11 »

Miekin olen jo ylittänyt kahdenkympin ja vieläkin on ongelmaa ihon kanssa. Se syö naista Sad Ei uskalla esim. saunoa tuttujen kanssa, kun pitäisi olla ilman meikkiä. Möh.

Minulla ongelma on alkanut helpottaa, kun pesen kasvoni todella pehmeällä Natusanin "vauva"-tuotteella, jossa on paljon helliviä kosteusjuttuja...öljyjä, mitä lie. Olen myös syönyt omegaa+muita vastaavia, mutten ole varma kuinka suuri merkitys sillä on paranemisprosessissa. Yleisesti olen huomannut, että vitamiinit auttavat tabletteina, kun muuten ne jäävät vähäisiksi.
Pitäisi kai käydä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa useammin.
Ja kai se vesi,vanhin voitehista,toimii jossain määrin.
Lääkäriin en halua turvautua.
Valitettavasti akne on perinnöllistä, joten säälin jo etukäteen mahdollisia lapsiani.  Tongue
« Viimeksi muokattu: 13.12.2006 14:28:22 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
Asterix
Vieras
« Vastaus #49 : 13.12.2006 14:56:42 »

Löysin äidiltäni mielenkiintoisen kirjan;
Vitamiinien, Kivennäisaineiden ja Luontaislääkkeiden
Parantavat Voimat


Siellä aknen hoidosta;


A-vitamiinia
Annos: Aluksi 25 000 ky vrk (vain reseptillä),
kk:n kuluttua tai kun huomaat paranemista 10 000 ky.
(ei raskaana oleville tai sitä suunnitteleville)
Hillitsee talin eritystä.

B6-vitamiinia
Annos: 50mg aamuisin.
Tasapainottaa akneen liittyvien hormoonien määriä
kaiken ikäisillä.

C-vitamiinia
Annos: 1000 mg kahdesti päivässä.
(jos ripulia, pienennä annostusta)
Pitää aknea aiheuttavat bakteerit kurissa.

Sinkkiä
Annos: 30 mg päivässä
(tarvitset lisäksi kuparia 2 mg, jos käytät kauemmin kuin kk)
Lievittää tulehdusta ja parantaa hormonitasapainoa.

Pellavansiemenöljyä
Annos: 1 rkl (14 g) vrk
Välttämättömät rasvahapot ohentavat rasvaista talia
ja ihohuokosten tukkeutumisen vaara vähentyy.

Helokkiöljyä
Annos: 1000 mg kolmesti vrk.
Välttämättömät rasvahapot ohentavat rasvaista talia
ja ihohuokosten tukkeutumisen vaara vähentyy.





tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #50 : 15.12.2006 20:18:46 »

Jos näppyjä ja pintakuivuutta lähdetään hoitamaan, on ravinnossa esim. omenat ja ruisleipä pannassa.(kuulemma) Ehkä niiden happamuudesta johtuen.... Lisäksi B-vitamiini myös pukkaa näppyä ylös, eli mahdolliset B-vitamiini-lisät ja tuotteet, jossa sitä on paljon.

Iho on hienointa silkkiä ja pinnan alla ehkä villan ominaisuuksia.  Wink

Tästä on kai aika monta käsitystä, mutta itse hoidan juuri pintakuivaan ihoon näin talvella tulevia haavaumia ennalta ehkäisevästi syömällä juuri B -vitamiinia purkista. Foolihappo on se vitamiini, jota tarvitaan solujen jakautumiseen ja haavojen paranemiseen, sekä ihon muutenkin hyvään kuntoon aminohappojen kautta.. Varsinkin kun ruokavaliooni ei juurikaan kuulu punainen liha.. Lisäksi kärsin nenän limakalvojen kuivumisesta työssäni ( jossa ulkoilen paljen ja varsinkin talvisin kun on pakkasta limakalvot ovat kovilla).
  "Foolihappoa syntetisoituu ihmisen paksusuolessa bakteerien toiminnan tuloksena. Sen päätehtävä liittyy elimistön puriinin ja DNA:n synteesiin. Näin se vaikuttaa keskeisesti verenmuodostukseen, solujen jakautumiseen ja aminohappoaineenvaihduntaan. Foolihappo osallistuu erityisesti nopeasti jakautuvien solujen ja kudosten, kuten limakalvojen ja luuytimen toimintaan." http://www.tohtori.fi/?page=6746948

Mielestäni näppy sinne tai tänne on parempi kuin ihon sisällä paisuva komedo.  crazy2
« Viimeksi muokattu: 15.12.2006 20:20:36 kirjoittanut Emelia » tallennettu

veera81
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #51 : 02.04.2019 06:53:40 »

Olipa kuvia...  buck2

Sama ongelma, kasvojen ihossa. Ei minulla ikinä aknea ole ollut, mutta näppylöitä tulee aina vaan... Etenkin ennen menkkoja. En muista, koska naamani olisi viimeksi ollut siinä kunnossa, ettei olisi ollut yhtäkään näppyä. Varmaan vuosia.. Tosin onneksi ne ovat melko pieniä ja huomaamattomia.

Ei se silti ole kiva kun on jo 21v., luulisi että murrosikä olisi jo ohi.  Angry

Minulla on myös erittäin kuiva ja atooppinen iho, eli se hilseilee herkästi ja on tosi ohut. Kosmetologi sanoi kerran  että minun tulisi vain kosteuttaa iho perinpohjin ja käyttää kosteuttavia naamioita niin finnitkin katoaisivat. No eivät ole kadonneet.  Angry

Ajoittain runsas veden juominen kyllä auttaa.

Ruokavaliolla ei minun tapauksessani ole finnien kanssa tekemistä. Söin sitten tosi rasvaisesti tai tosi terveellisesti, niitä tulee saman verran. Alkoholin olen huomannut pahentavan asiaa.

Ehkäpä on kyse enemmänkin jostakin tunne/henkisestä ongelmasta, kuin fyysisestä?  idiot2

Anteeksi, mua alkoi huvittaa kun mainitsit ikäsi. Minulla 40v patin vuoden päässä ja naama kukkii joskus vieläkin niin että kyllästyttää...

Apteekin sebamed ihonhoito  tuotteilla olen saanut talttumaan ja nyt on ollut kausi ettei ole tullut finnejä naamaan. crazy2
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: