Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karman "sovitus" ?  (Luettu 38996 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« : 15.11.2005 12:00:24 »

Otsikko voi olla hieman haparoiden haettu, mutta tulipahan mieleen kun olen teini-iässä tehnyt tyhmyyksiä, ja nyt silmieni eteen pompsahti mahdollisuus toimia vastaavien ongelmien ennaltaehkäisemisprojektissa, onko tämä nyt minun "karminen sovittelumahdollisuus"  Shocked?

Tiesin kyllä silloin 14-15-vuotiaana tekeväni väärin, mutta siinä oli jotain seikkailua olevinaan ja extremejännitystä. Onneksi tätä toimintaa ei jatkunut kauaa, mutta silti se tietysti kaihertaa sisintäni.  Cry
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Aniara
Vieras
« Vastaus #1 : 15.11.2005 12:16:37 »

Kuulostaa hyvältä!
Koska sinulla on kokemuksia asiasta, olet varmasti oikein sopiva tuohon tehtävään.
Kuulostaisi myös järkevältä tuo ajatuksenkulkusi karmasta. Kannattaa ottaa tilaisuudesta kiinni. Smiley
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #2 : 15.11.2005 12:28:02 »

Otsikko voi olla hieman haparoiden haettu, mutta tulipahan mieleen kun olen teini-iässä tehnyt tyhmyyksiä, ja nyt silmieni eteen pompsahti mahdollisuus toimia vastaavien ongelmien ennaltaehkäisemisprojektissa, onko tämä nyt minun "karminen sovittelumahdollisuus"  Shocked?

Tiesin kyllä silloin 14-15-vuotiaana tekeväni väärin, mutta siinä oli jotain seikkailua olevinaan ja extremejännitystä. Onneksi tätä toimintaa ei jatkunut kauaa, mutta silti se tietysti kaihertaa sisintäni.  Cry

Kenen mukaan tyhmyyksiä? Vanhempien, yhteiskunnan yms?
Entä jos ei ole tyhmyyksiä on vain kasvua?
Kuulostaa siltä että omasta syyllisyyden tunnosta haluat nyt yrittää syyllistää muita.
Yrittäisit mieluummin päästä siitä omasta tunteestasi ja sitten katsoa miten haluat toimia.
Kannattaa meditoida asiaa ja ottaa selville mikä tai kuka sen syyllisyyden tunteen aiheuttaa..
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2005 12:30:39 »

Tekemäni tyhmyydet on laittomuuksia  Embarrassed
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Ivan
Vieras
« Vastaus #4 : 15.11.2005 12:33:09 »

Tekemäni tyhmyydet on laittomuuksia  Embarrassed

No niin eli yhteiskunnan mielestä tyhmyyksiä.
Niiden tekemiseen oli kumminkin jokin syy?
Jokin tunne sisälläsi?
Olet vain piilotajuisesti oppinut, että kaikki minkä tekee oman aidon tuntemuksen perusteella on väärin ja siksi kadut?
tallennettu
ptusan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2005 12:36:12 »

Otsikko voi olla hieman haparoiden haettu, mutta tulipahan mieleen kun olen teini-iässä tehnyt tyhmyyksiä, ja nyt silmieni eteen pompsahti mahdollisuus toimia vastaavien ongelmien ennaltaehkäisemisprojektissa, onko tämä nyt minun "karminen sovittelumahdollisuus"  Shocked?

Olise sitten kenen karmojen sovittelua niin mitä sillä on väliä, jos se vaihtoehto tuntuu vetävän puoleensa niin ilman muuta kannattaa tarttua tilanteeseen.

peetu
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #6 : 15.11.2005 12:37:11 »

Otsikko voi olla hieman haparoiden haettu, mutta tulipahan mieleen kun olen teini-iässä tehnyt tyhmyyksiä, ja nyt silmieni eteen pompsahti mahdollisuus toimia vastaavien ongelmien ennaltaehkäisemisprojektissa, onko tämä nyt minun "karminen sovittelumahdollisuus"  Shocked?

Olise sitten kenen karmojen sovittelua niin mitä sillä on väliä, jos se vaihtoehto tuntuu vetävän puoleensa niin ilman muuta kannattaa tarttua tilanteeseen.

peetu

Niinpä niin...
Motiivilla on väliä...
tallennettu
ptusan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 12:39:27 »

Niinpä niin...
Motiivilla on väliä...

Myös hyvät mielessä voi tehdä pahoja vahingossa, mutta se on eri asia kuin tehdä pahoja pahat mielessä.

Emme voi muutta historiaa,
voimme muuttaa vain tulevaa.

peetu
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 15.11.2005 12:53:52 »

Jos itse kokee selkeästi tehneensä väärin eikä pääse syyllisyydestä millään keinolla irti, niin kyllä tuo muiden auttaminen vastaavassa tilanteessa on ihan hyvä keino sovittaa tekojaan. Tämän ei todellakaan tarvitse olla toisten syyllistämistä, vaan kokemuksen rintaäänellä, omalla esimerkillään voi varoittaa muita tekojensa seurauksista ja mahdollisesti ohjata nuoria johonkin hedelmällisempään toimintaan.

Itselleni karman makselu on tullut oikein tutuksi. Syyllisyyden kantaminen on raskas taakka, eikä se hellitä ennen kuin tekonsa on korvannut jotenkin. Korvaus voi tulla tietoisen toiminnan kautta tai sitten universumi vain hoitaa sen, että tilit tasoittuvat.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ivan
Vieras
« Vastaus #9 : 15.11.2005 12:54:44 »

Niinpä niin...
Motiivilla on väliä...

Myös hyvät mielessä voi tehdä pahoja vahingossa, mutta se on eri asia kuin tehdä pahoja pahat mielessä.

Emme voi muutta historiaa,
voimme muuttaa vain tulevaa.

peetu

Jooh...
Mutta mitä on tarkalleen hyvät mielessä jos itse ei ole täysin eheä?
Mitä merkitystä on hyvät mielessä jos se hyvät kumpuaa omasta itsesäälistä?
Mikä mies se kouluissa valistaa huumeita vastaan tai ties mitä?
Tautology.
Miksi huumeet ovat vaarallisia?
Koska päläpälä minulle, tautology.
Miksi päläpälä sinulle?
Koska huumeet, sitä huumeet tätä.
Tautology.

Vain tyhmät kuuntelee tuollaista, ja niistä tyhmistä tulee sitten sellaisia jotka ottavat kannan asiaan toisen kokemuksen perusteella.
Ja tällä tavalla maailma rumenee.
Eikö se Jeesuskin sanonut jotain että poistaa tikku omasta kädestä ennen kuin roskaa toisen silmästä, tai jotain tuollaista ihmeellistä?

Ja tulevaisuus ei ikinä edes tule.
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #10 : 15.11.2005 12:54:55 »

Ota ihmeessä tilaisuudesta kiinni.. Smiley  jos itse tunnet, että nuorena teit väärin, niin silloin se oli sinulle väärin. mielestäni.  Mutta muista myös että meidät on tänne tuotu virheistämme oppimaan, että älä loputtomiin itseäsi niistä teoista rankaise.


 smitten smitten :smitten:rakkautta sinulle
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #11 : 15.11.2005 13:02:23 »

nataraja: en mä loputtomiin itseäni rankaise, asia on suurimmaksi osaksi unohduksissa mutta joistain lehtijutuista se muistuu mieleen ja tietty tämä eteeni tullut tarjous aiheuttaa sen että se pyörii jatkuvasti mielessä. Opikseni olen ottanut, se on selvä...
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Ivan
Vieras
« Vastaus #12 : 15.11.2005 13:03:50 »

Viisaus = sovellettavissa olevaa elämänkokemusta taikka elämäntietoa.

Öh kokemus=viisautta...
Öh tosiaan.

Hmmm mutta minkähän takia ne ovat sitten kaksi ihan eri sanaa?
Voi hellantettas..
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #13 : 15.11.2005 13:05:11 »

Jos oikein todella sydämestäsi haluat tehdä sitä auttamistyötä, se on varmasti hyväksi sekä itsellesi että niille, joita autat. Mutta jos tekisit sitä pelkästä syyllisyydentunnosta, olisiko se niin hyvä? Epäilen.

Parasta lienee antaa itselleen anteeksi, että on ollut nuori ja kapinallinen, niinhän me kaikki olemme aikanaan olleet, kuka vähemmän, kuka enemmän. Uskon itse enemmän armoon kuin siihen, että virheitään pitäisi "maksella", vaikka syyn ja seurauksen laki tietenkin pitää siitä maksupuolestakin tavallaan huolen.  Smiley smitten
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 15.11.2005 13:11:10 »

Lainaus
Öh kokemus=viisautta...
Öh tosiaan.

Hmmm mutta minkähän takia ne ovat sitten kaksi ihan eri sanaa?
Voi hellantettas..

Hmm....
Ehkäpä siksi, että kokemus ei suoraan ole viisautta, vaan sillä on mahdollisuus muuttua viisaudeksi?!
 Wink
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: