Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karman "sovitus" ?  (Luettu 38731 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mari Harmaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


I have a dream...


Profiili
« Vastaus #30 : 19.11.2005 14:22:05 »


Jooh...
Mutta mitä on tarkalleen hyvät mielessä jos itse ei ole täysin eheä?
Mitä merkitystä on hyvät mielessä jos se hyvät kumpuaa omasta itsesäälistä?
Mikä mies se kouluissa valistaa huumeita vastaan tai ties mitä?
Tautology.
Miksi huumeet ovat vaarallisia?
Koska päläpälä minulle, tautology.
Miksi päläpälä sinulle?
Koska huumeet, sitä huumeet tätä.
Tautology.

Vain tyhmät kuuntelee tuollaista, ja niistä tyhmistä tulee sitten sellaisia jotka ottavat kannan asiaan toisen kokemuksen perusteella.
Ja tällä tavalla maailma rumenee.
Eikö se Jeesuskin sanonut jotain että poistaa tikku omasta kädestä ennen kuin roskaa toisen silmästä, tai jotain tuollaista ihmeellistä?

Ja tulevaisuus ei ikinä edes tule.

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä siitä että omien virheiden tajuaminen ja niistä oppiminen on hyväksi.

Mutta kun viittaat siihen että vain tyhmät ottavat opiksi / kannan muiden kokemusten perusteella niin täytyy sanoa etten oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Oletko oikeasti sitä mieltä että kaikkien pitäisi kokea kaikki paha jotta voisi oikeasti oppia elämästä jotakin? Omat virheet ja niistä oppiminen vievät ihmisen omaa kehitystä eteenpäin. Toisten virheistä oppiminen kehittää ihmiskuntaa.

Minusta on parempi että nuoret oppivat jonkun muun kokemuksista että huumeet ovat pahasta kuin että ajautuvat itse huumeriippuvuuteen koska kukaan ei varoittanut. Toivon että jos minulla on joskus lapsia voin omien kokemusteni kertomisella säästää heidät joltain surulta / pahalta jonka olen itse kokenut.

Mutta minä en ole älykäs ihminen joten ehkä minä sitten olen niitä tyhmiä jotka yrittävät oppia myös toisten kokemuksista.
tallennettu

Toivon että joskus oppisimme leikkimään yhdessä. Nätisti. =)
yeshua 2.0
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21

uusi päivitetty versio


Profiili
« Vastaus #31 : 19.11.2005 22:13:24 »

Ongelmahan asuukin yleensä siinä, kuinka yksilö kokee asian, ja kokeeko muut saman asian samalla tavalla. Esim Alkoholilla on sellainen vaikutus ihmiseen, ettei kukaan osa sanoa ketkä ihmiset tuhannesta dokanneesta alkaa väkivaltaiseksi, ja ketkä jäävät heti koukkuun, ja kuinka suuri tuo prosentti on. Ja siitä huolimattakaan tämä ei tarkoita, että alkoholi olisi kaikille yhtä vakava uhka/rasite.

Joten omakohtaisenkokemuksen ongelma herää heti siinä vaiheessa, kun pieni tai suuri ryhmä haluaa alkaa rajoittaa yksilön vapautta toimia oman arvostelukykynsä rajoissa. Etenkin jos kyseessä ei ole yhteisöä rasittava tapahtuma.

Mutta kyllä, itsekin olen puolueettoman informoinnin, ja lähdekritiikkiharjoittelun kannalla. Yhden näkökulman tarjoaminen on ihan jees, kuhan sitä ei aleta absolutisoimaan toiselle ainoaksi totuudeksi.
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #32 : 20.11.2005 10:08:26 »

En mä enää edes muista mitä olen täällä höpissyt.

Mutta varmasti olen vain tarkoittanut sanoa, että jos kuulopuheen perusteella alkaa sanoa että tietää jostain asiasta jotain niin on väärässä.
Tietty voi uskoa toista yms, mutta silloin voi vain sanoa että ei tiedä.
tallennettu
yeshua 2.0
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21

uusi päivitetty versio


Profiili
« Vastaus #33 : 20.11.2005 12:30:09 »

Sanat: "Anteeksi", "en tiedä", tai "olin väärässä", ovat tänä päivänä kenties vaikeimmat sanat ääneen sanottaviksi. Kaikki haluaa olla viisaita, ja usein alentuu esittämään viisasta peittääkseen tietämättömyytensä.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 20.11.2005 19:44:45 »

Joku on joskus sanonut:
"Älykäs oppii omista virheistä,
 viisas toisten virheistä"

Mutta on se tosiaan tekopyhää mennä sanomaan
että tietää jonkun asian pohjia myöten, vaikka ei todella tiedä
muutakuin sen verran mitä asiasta on kirjoitettu.
Niinkuin Linnea kirjoitti autolla seinään päin ajamisesta..
Ei siihenkään kyllä mitään rakettitieteilijän älyä tarvita
sanomaan että "ei kannata" ja se satuttaa sinua
vaikka ei itse ole kokenut sitä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2005 19:48:34 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: