Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: säpsyt ennen unta?  (Luettu 18241 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 28.09.2006 10:50:52 »

Vahvistakaa olettamukseni tai korjatkaa harha uskoni  crazy2
Säpsähdykset (nykäykset) ennen nukahtamista ovat lihaksistossa olevia sähköimpulssi purkauksia, tahattomia, harmittomia mutta tarpeellisia, jos tuota ylimäärästä sähköä on lihaksissa päivän jäljiltä. Toisilla enemmän ja toisilla tuskin koskaan  Wink
Varsinaisesti unen kanssa sillä ei ole tekemistä, vaan nimenomaan nukahtamista edeltävän rentoutumisen kanssa? Minkähän vuoksi joskus ovat vaan niin kovia, että herää? Ja jos nuovoivat olla niin kovia, että pomppaa pystyyn ja karjaisee, voiko ne ns. satuttaa kehoa nykimisellä? Milläs niitä voi vähentää?
Nim. herätin ja peläytin huolella ukkoni eilen illalla  2funny
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #1 : 28.09.2006 12:14:08 »

Ensinnäki säpsyt on aivan ihana sana.  laugh

Tota sähköjuttua en ookaan kuullu... mielenkiintosta. Jos se siis kertoo lihasten "sähköisyydestä" ja jännittyneisyydestä niin voisiko siihen auttaa meditointi tai jooga tai jonkinlainen venyttely/rentoutuminen ennen nukkumaanmenoa, jos ovat kovin voimakkaita?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 28.09.2006 12:18:01 »

huomaan, että kun olen henkisesti pinkee, stressattu ja ylivirittynyt, kehoni on jatkuvassa jännitystilassa ja valmiustilassa...niin rentoutuminen vaikeaa ja sillon tulee säpsyt Cheesy


sillon kun voin paremmin kokonaisvaltaisesti ja osaan paremmin rentouttaa kehon...niitä ei tule.

mut en tiedä mihin se sitten liittyy...
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 28.09.2006 12:51:11 »

Niin sen takia mietin että joku "tietoinen" venyttely voisi auttaa keskittymään vain siihen liikkeeseen ja rentouttaisi. Jos meditointi ei onnistu tai rauhoittuminen muuten.

Nää säpsähdykset on ikäviä, mutta ei tiemmä vaarallisia, joten onko se sitten niin "paha" jos niitä joskus on?  Huh
tallennettu
IN
Vieras
« Vastaus #4 : 28.09.2006 13:08:44 »

Itse olen huomannut sen, että jos on päivänä vetänyt oikein kunnon treenin (urheillut), niin illalla saattaa tulla muutama säpsähdys silloin, kun on juuri vaipumassa uneen.

Käsittääkseni siinä lihakset vaan rentoutuu, ei sen kummempaa. Don´t worry!  Smiley
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #5 : 28.09.2006 18:35:09 »

Minulla ei ollut niitä koskaan
ennen kuin löysin itseni energiamaailmoista.

Fyysinen syy voi olla mitä tahansa,
muitakin syitä on...

Tiedän että yksi ystäväni ajattelee minua
silloin kun tunnen nykäyksen
tietyssä kohdassa kasvojani.

Muitakin henkilöitä on
joiden läsnäolon tunnen
nykäyksenä tai hipauksena
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #6 : 28.09.2006 18:41:04 »

Minun mielestäni ne säpsyt ovat sitä, kun on juuri nukahtamaisillaan ja sielu alkaa irtautumaan kehosta, mutta sillä on jotain vaikeuksia siinä, ja sit se kolahtaa takasin "paikoilleen"...

Mehän irtaudumme ruumiista unien ajaksi...
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #7 : 28.09.2006 18:45:37 »

Kyllä minullakin niitä toisinaan tulee. Sehän tarkoittaa juuri sitä rentoutumis prosessia.
Mutta sitä olen miettinyt, että minkä takia mä unessa olen muka putoavinaan tai joku tippuu päälle, niin samantien vartaloni nytkähtelee, ja herään siihen, ihan kuin unessa ennustaisin sen nytkhdyksen,,,,,en tiedä sitten. idiot2...olenko hullu...
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #8 : 29.09.2006 09:47:44 »

Ensinnäki säpsyt on aivan ihana sana.  laugh

Tota sähköjuttua en ookaan kuullu... mielenkiintosta. Jos se siis kertoo lihasten "sähköisyydestä" ja jännittyneisyydestä niin voisiko siihen auttaa meditointi tai jooga tai jonkinlainen venyttely/rentoutuminen ennen nukkumaanmenoa, jos ovat kovin voimakkaita?
Kiitos  angel
Joo, tuo sähkö on ilmeisesti fysiologinen nselitys sille mitä lihaksissa tapahtuu...? Löysin muuten unilulmasta mainoksen, jotta sellaisia lakanoita saisi jotka vähentää tätä  Cheesy kankaaseen on kudottu Hiilikuitua(?), silloin sähkö ei rapsäshdä vaan poistuu lihaksista tasaisemmin... maadottava lakana  Shocked
Minun mielestäni ne säpsyt ovat sitä, kun on juuri nukahtamaisillaan ja sielu alkaa irtautumaan kehosta, mutta sillä on jotain vaikeuksia siinä, ja sit se kolahtaa takasin "paikoilleen"...

Mehän irtaudumme ruumiista unien ajaksi...
Tämä kuulostaa kans jotensakin loogiselta ja jos em. on ollu vilkas päivä tai rasittava tuo nukahtaminen/rentoutuminen/irtautuminen ei onnistu niin tasaisesti...
Taidampa ottaa joitakin rauhoittavia harjoitteita illan päätteeksi, varsinkin silloin kun on ollu reippaampi päivä  buck2 vaikka silloin yleensä tekee mieli vaan ryömiä punkkaan ja levetä. Niin kuin silloin kun peläytin armaani  2funny sanos,että saan mennä sohvalle jos alan harrastaan sellaisia useimmin... ihana ihminen  smitten
tallennettu
Tess
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 79


Can you see how blue the sky is?


Profiili
« Vastaus #9 : 29.09.2006 23:29:00 »

Mutta sitä olen miettinyt, että minkä takia mä unessa olen muka putoavinaan tai joku tippuu päälle, niin samantien vartaloni nytkähtelee, ja herään siihen, ihan kuin unessa ennustaisin sen nytkhdyksen,,,,,en tiedä sitten. idiot2...olenko hullu...

Niin, mistä ne liukastumisunet johtuu? Tuleeko aivot niin liikkeen perässä, että säpsähdys aiheuttaa unen?
tallennettu

Au - skorpioni
Ac - oinas
Kuu - härkä
Merkurius - skorpioni
Venus - neitsyt
Mars - jousimies
MetalLady
Vieras
« Vastaus #10 : 29.09.2006 23:37:41 »

Mutta sitä olen miettinyt, että minkä takia mä unessa olen muka putoavinaan tai joku tippuu päälle, niin samantien vartaloni nytkähtelee, ja herään siihen, ihan kuin unessa ennustaisin sen nytkhdyksen,,,,,en tiedä sitten. idiot2...olenko hullu...

Niin, mistä ne liukastumisunet johtuu? Tuleeko aivot niin liikkeen perässä, että säpsähdys aiheuttaa unen?

Ei kyse ole liukastumisesta vaan tavallisesta tipahtamisesta. Niin ja mä olen jo unessa ennenkuin nytkähdys ja se uni tulee.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2006 23:40:13 kirjoittanut MetalLady » tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #11 : 30.09.2006 23:01:11 »

säpsyt on inhottavia! sydän hakkaa henkihieverissä ja adrenaliini virtaa vereen... yuks.  Sad
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #12 : 30.09.2006 23:11:01 »

säpsyt on inhottavia! sydän hakkaa henkihieverissä ja adrenaliini virtaa vereen... yuks.  Sad
Ei mulla ihan niin hirveetä. Shocked
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 05.10.2006 19:56:29 »

Minäkin olen mukamas pudonnut saunalauteilta, liukastunut, saanut pallosta päähän jne.. silloin kun säpsähdän. Itse en niistä tykkää  Smiley
tallennettu
Lez
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #14 : 05.10.2006 22:23:33 »

Minä saan säpsyjä joskus kun olen unen ja hereillä olemisen rajamailla. Päähän "tupsahtelee" ikäviä ajatuksia tai kuvia, joita säikähdän ja herään tästä rajamaillaolosta siihen että säpsähdän.
tallennettu

U should C my bedroom.. It's so exiting...
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: